Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy nabízejí dražší jízdenky do zahraničí než cizí dopravci

České dráhy často nabízejí cestujícím mnohem dražší jízdenky, než jaké lze na stejný vlak koupit v okolních zemích. Cenové rozdíly mohou být i v řádu tisíců, zjistila Česká televize. Rozdíly vyplývají ze slevových nabídek zahraničních dopravců, o nichž ČD klienty neinformují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ur=BANcová

Poslat balík do mimoevropského státu, příjde z Zittau

v Sasku na zlomek toho, co chce pošta v Jablonci. Jsou tam na to už zvyklí a tak vám vyplní i doručenku, když si nevíte rady.

0/0
3.11.2009 14:16

miropiro

Re: Poslat balík do mimoevropského státu, příjde z Zittau

Jasně, každý bydlí u hranice aby dojel na vedlejší poštu do zahraničí.

0/0
5.11.2009 12:21

hanyz.dx

vlak x bus

pro mě je jako pro brňáka docela úsměvné, že do vídně jedu vlakem za 600,- zatímco busem za 190,- (ano, o 20 minut déle). tolik u mě čd a cestování do zahraničí

0/0
2.11.2009 14:49

Fellow from Volunteer Park

Re: vlak x bus

Dráhy jsou předražené v celé Evropě. 3 zastávky vlakem ze Schipholu na Ams Centraal stojí ve zpáteční jízdence 7,60 EUR.

Z Wormsu jsem do Brém platil 96,- eur - to vyjde dokonce ještě dráž než autem i kdybych jel sám.

0/0
2.11.2009 16:01

Padre M

Re: vlak x bus

Ano, a letíš třebas do Londýna za 160 K. ... 8-o

0/0
2.11.2009 20:48

papazian

Autor objevil Ameriku?

Tak to je a bylo už dávno, co je kapitalismus kapitalismem... Jednotné ceny neexistují, vše je otázkou poptávky a nabídky. Různé akční nabídky v cizině jsou bohužel takové, že nejsou vhodné pro české zákazníky, jen málo kdo by chtěl např.  výhodnou cestu začínat ve Vídni a zase se do ní vracet.  Většina výhodných nabídek je ale takového charakteru, obráceným směrem to nefunguje nikoli proto, že by třeba České dráhy nechtěli, ale protože onen zahraniční partner (např. Rakouský) bojkotuje Česko (českého dopravce, např. České dráhy), takže český dopravce nemůže zlevnit, musí podle mezinárodních dohod platít plnou jízdenku. A je jedno, jestli by to byl jiný subjekt než ČD... Komplexní řešení vidím až ve zrušení mezinárodních tarifů pro zahraniční cestování. Je to překonaný způsob cestování v globalizující se a sjednocující se Evropě, působí deformačně. Tento přežitek ale funguje nejen v rámci EU, nelze proto hovořit o EU socialismu...

0/0
1.11.2009 22:55

Rades24

Zbytečný článek na IDěsu

IDnes jsou podplaceny od Jancuraka aby psaly same poškozující články na ČD. Rv  Nevšiml jsem si, ze by psali take pozitivni clanky. Jako ze s akcni nabidkou Podzim 2009 přepravili o 2 miliony vice lidi než vloni, nebo ze levnou CD NET Lidl jízdenku si koupilo nad očekávání pres 16 tisic. Pan tiskovy mluvci to rekl dobře, že nechapu o čem ten članek ted je. Nemůžou prodávat slevy dopravce v cizím státě. Pro srovnání, když voláte z O2 do O2, muže si stanovit cenu klidně i zadarmo, ale když voláte do cizího operátora tak musí zaplatit cenu za volani.. je to kolem 2 Korun.

0/0
1.11.2009 17:00

miropiro

Re: Zbytečný článek na IDěsu

Přesně. Ale že by napsali, jak se je projevila nabídka Léto a Podzim 2009, nebo ČD Lidl NET, to ne...

0/0
2.11.2009 7:40

chovanecm

Železniční demence

K tomu se snad ani nemá cenu vyjadřovat. Snad jen z jiného soudku: loni jsem se chtěl projet vlakem do jedné pohraniční stanice na německé straně. Vlak z Česka tam končil. A já třeba nechápu, proč jízdenka do této stanice mě měla vyjít nejméně o 2 € více, než do o kilometr bližší stanice na českém území.

0/0
1.11.2009 16:00

lucky_24

Re: Železniční demence

Jj, je to tak, konkrétně mě se to stalo z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu, Potůčky, které jsou jen kilometr od tohodle města jsou o moc levnější, za to přejetí hranice se dost platí.

0/0
1.11.2009 16:55

Premiant

Re: Železniční demence

za to přejetí se neplatí,jenom ste se dostal na území kde je už jiný tarif,a pokud vás ta cena vyšla strašně dráž tak za to už nemůžou ČD ale DB:-)

0/0
1.11.2009 17:08

ZZZZZZZZ

Re: Železniční demence

Ja bych si spis tipnul ze to je nejaky pausal protoze oni to pak musi z DB zuctovat to zuctovani bude asi nejdrazsi

0/0
1.11.2009 17:29

drevak_patlak

Re: Železniční demence

Je to o tom, že na tzv. pohraničním bodě se mění tarif na ten zahraniční. A stejně jako ČD bývají nejkratší jízdenky relativně (na 1 km) nejdražší. Když se pak sejdou 3 km přes hranice a za ty 2 České platíte nějakých 10 Kč a za 1 Německý 1 EUR, tak pak je ta jízdenka opravdu drahá.

Tohle pochopitelně řeší vzájemné dohody, některé české nabídky platí i do blízkých stanic v zahraničí a obráceně, není to ale univerzální princip.

0/0
1.11.2009 20:18

chovanecm

Re: Železniční demence

což je právě ta demence. Proč se na hranici i v takovémto případě mění dopravce. Pokud mi je známo, nic takového se neděje u autobusů ani u letadel... Jinak ve svém prvním příspěvku jsem narážel též na Potůčky.

0/0
1.11.2009 17:31

mokrykcb

jak kam

jak kamčeské dráhy mají některé velmi dobré nabídky do zahraničí....třeba na euroregio se dostanete z budějovic do vídně či linze opravdu za malej peníz....hodně využívám i slevu city star...naopak třeba pokud cestuji do budapešti je rozhodně výhodnější z česka koupit jizdenku do bratislavy,kde teprve koupit jízdenku do budapešti,kterou slováci nabízejí opravdu za babku.chce to prostě sledovat akce i zemí do kterých cestujete. rozhodně nepovažuji jízdenky českých drah do zahraničí za nějak přehnaně drahé.....zkuste si koupit takovou jízdenku někdy třeba z rakouska do česka koupit v rakousku a protočí se vám bulvy.

jediné co mi vadí,že české dráhy nabízejí některé akční jízdenky pouze na e-shopu a nedají se zakoupit normálně u pokladny....to považuji za diskriminaci určité části cestujících!

0/0
1.11.2009 14:20

Premiant

Re: jak kam

přesně tak,to v cizině jsou drahý,např. z Českých Budějovic na hranice to stojí 60 kč(ujetá vzdálenost 58km) a z hranic do lince za 12,40 EUR(62km),takže si to přepočtěte a pak ať ČT a iDNES napíšou do novin že jezdíme oproti rakušanům skoro zadarmo:-)

0/0
1.11.2009 17:06

Finrod Felagund

Dráhy kradou

Jezdím často přes hranice vlakem (Norsko/Švédsko, Polsko/ČR, ČR/Slovensko, Polsko/Slovensko, Slovensko/Maďarsko, ČR/Rakousko) a až na zkušenosti z přejezdů hranice norsko-švédské musím potvrdit, že mezinárodní jízdenky jsou naprosto nemorálně drahé, často totiž jsou dvoj, někdy i trojnásobkem ceny dané součtem cen vnitrostátních jízdenek obou zemí. Pokud chci jet z Prahy do Krakowa za separátní jízdenky s využitím eLišky z Prahy do Ostravy, stojí mě to cca 200 korun za ČR a 18 PLN za Polsko, tedy dohromady asi 310 korun. Kdybych koupil jeden lístek (mezinárodní) z Prahy do Krakowa, bude tento stát 994 korun. To je TŘIKRÁT VÍC! V době internetu a možnosti přepočítávat kurzy měn online a online komunikace mezi drážními společnostmi to považuji za ostudné. A ještě něco - pokud byste chtěli jet za obyčejné jízdné vnitrostátní v obou zemích, platil byste za ČR 350 CZK a za Polsko 24 PLN (160 CZK),tedy dohromady 510 CZK. Pořád je to ale skoro dvakrát méně, než jedna jízdenka na celou trasu.

0/0
1.11.2009 13:41

Premiant

Re: Dráhy kradou

budu hádat,krádež jste na policii neohlásil

0/0
1.11.2009 17:00

sioux4

Šťáhlavský

je kecal. Viz třeba KB, ty prý zdražili loni po X letech, jenže...vr 2004 - 1100,.Kč.  Pak 1200,.  1400,.  1600,.. a teď 2000,.Kč. Takže typický lhář, firmy nám musí lhát a mazat med kolem huby? A my jako stádo budem ještě nadávat že si někdo dovolí nás vyrušovat pravdou? Jste na zblití někteří tady, a je mi jasné že nikde jinde si to nedovolíte, hafíci ukňučení ;-O

0/0
1.11.2009 12:58

lucky_24

Re: Šťáhlavský

Šťáhlavský lže a je mi divné, že tam ještě pořád otravuje. Už tak špatnej obrázek u hodně velké části národa ještě zhoršuje.

0/0
1.11.2009 16:58

Premiant

Re: Šťáhlavský

zajímavé že si nestěžujete že zdražily benzin,že je drahší než v roce 2004,ani elektřinu vlastně nezdražily,my jí máme tolik že se v ní můžem koupat,plyn používáme jako návikovou látku místo cigaret a kokainu,no jo holt je to levný,kolikrát do roka si koupíte KB??

0/0
1.11.2009 16:58

martin_simek

ČD

Taky se mi reportaz i clanek zdali bulvarni, ale zastavat se CD ? Ne ! Normalni clovek se v tzv. slevach nemuze vubec vyznat. Sam mam dva VS tituly, ale ze slev jsem pochopil jen, ze kdyz pojedu vlakem jako jedna dospela osoba bez jakychkoliv slev a prukazu, tak zaplatim mnohem vice, nezi kdyz nekde odchytnu skupinu 30 det a vytvorime organiovanou skupinu a zaplatime na te same trati mene. 1 km ma vyjit kazdeho stejne ! Ja osobne bych propustil cely Marketing CD a zbylo by na levnejsi jizdenky pri vsechny slusne lidi.

0/0
1.11.2009 11:34

martin_simek

Re: ČD

ADD: jezdim autem, z necoz platim dane, kam se podivam, pak jeste ze svych dani posilam prispevkyna silene hospodareni CD, cimz platim ostatnim spoluobcanum verejnou sluzbu, proti cemuz nic nemam > ale nasledne se chci jednou svezt vlakem a zjistim, ze jsem vlastne absolutne mimo a vyloucen,ze vsech vyhod, protoze nemam nejakou slevovou kartu > chci prijit k pokladne a zaplatit si za listek slusnou a spravedlivou cenu, kdyz na tyto sluzby pridavam !

0/0
1.11.2009 11:42

ripe219

Re: ČD

prestehuj do nejake zeme kde jeste vladne socialismus, dle predch.prispevku o danich a naroku na dobrou cenu by to mozna bylo to prave misto kde zit.  v komercnim svete plati trochu jina pravidla.  nevidim nic spatneho ze jsou stali zakaznici zvyhodnovani, vernostni program ma dneska kdekdo a nevim proc by CD nemohl nabidnout stalym zakaznikum taky slevu.   branilo ti neco si tu zakaznickou kartu treba poridit kdyz o ni tak strasne stojis a citis se byt diky tomu tak strasne diskriminovan?   mj. taky jezdim autem a platim taky ruzne dane, ale ospravedlnovat timhle ze bych mel dostat neco levneji mi prijde trochu nahlavu...

0/0
1.11.2009 14:28

mokrykcb

Re: ČD

nevím v čem se nemůžeš vyznat...ty tituly budou asi z plzně))) zrovna na stránkách českých drah jsou ty slevy podány polopaticky!

0/0
1.11.2009 14:23

Premiant

Re: ČD

R^R^R^mám osobní zkušeností s tím že vysokoškoláci v něčem zaostávají,to bude asi jeden z těch příkladů:-)

0/0
1.11.2009 16:53

drevak_patlak

Re: ČD

Tarif ČD není pravda nejjednoduší, nicméně např. s nabídkami mobilních operátorů s v ničem nezadá. Kdo chce, ten nastuduje, kdo nechce, nechť platí nebo jede autem.

0/0
1.11.2009 20:22

pskoda

Naprosto zcestný článek

Redaktor porovnává jabka a hrušky. To vážně v Idnes myslíte, že jsou všichni čtenáři tak neinteligentní? Tohle přece není Blesk nebo Aha, kde bych se nad tím ani nepozastavil. Myslím, že jak Idnes, tak ČT sleduje spíše ta inteligentnější část lidí a nad takovým článkem musí jen kroutit hlavou.

Zamyslel bych se jen nad tím, že DB má těch slev více, ČD má stále co dohánět.

0/0
1.11.2009 11:14

navstevu cenzura nezrusi

Re: Naprosto zcestný článek

Jedine co stoji za zamysleni je, ze auto je dnes levnejsi nez vlak, resp. jizdenka na vlak. A to je ta jizdenka z vetsi casti dotovana kraji ci statem. CD zrusti, prodat, zprivatizovat.

0/0
1.11.2009 12:12

drevak_patlak

Re: Naprosto zcestný článek

V7rok o výhodnějším autu proti vlaku rozhodně není obecně pravdivý. Pro jednu osobu je obvykle výhodnější jet vlakem a to i tehdy, počítáte-li do nákladů na provoz auta jen benzín (což je v některých případech opodstatněné). Pro dva to po ČR zpravidla vychází tak nastejno. U větších skupinek pak závisí na počtu cestujících a na tom, jakou nabídku využijí.

V zahraničí, zejména Německu, je to dražší, nicméně DB si přímo zakládají na tom, že nabízí nadstandardní služby (jak co se týče rychlosti, tak nabídky spojů, tak kvality cestování), ale za odpovídající cenu. A vlaky mají poměrně plné.

0/0
1.11.2009 20:26

JBetak

Re: Naprosto zcestný článek

A mohu se zeptat, kde vám dotuje amortizaci auta, opravy, povinné ručení, práci při řízení...?

0/0
2.11.2009 7:04

drevak_patlak

Demagogický článek

Jak včera ČT, tak dnes Idnes by se nad sebou měly zamyslet a podobné demagogie nevypouštět, přeci jen mají stále pověst seriózních médiií.

1) Většina běžných cestujících nepotřebuje jízdenku z Berlína do Vídně. Většinový cestující potřebuje buď jízdenku z ČR do zahraničí nebo zpáteční z ČR ven a zpět. A tady ČD nabízejí poměrně dost slev.

2) Německé nabídky za 39 EUR apod. rozhodně nejsou pro každého a těchto akčních nabídek je omezený počet.

3) Není pravda, že by ČD nenabízely jené mezinárodní slevy jak je v článku napsáno. Existuje např. sleva Rail+ 25%, kterou má automaticky i většina majitelů In-karet. Do sousedních států existuje celá řada dalších přeshraničních nabídek jako např. sleva na zpáteční jízdenky do Polska a Maďarska, Euregio do Rakouska (velmi výhodné) atd. A samozřejmě ty Etikety přes internet.

0/0
1.11.2009 10:46

J i ř í

Re: Demagogický článek

Ano. Ty české slevy na vlak jsou tak velmi výhodné, že po jejich prostudování a vyhodnocení se vždy rozhodnu raději pro letadlo, autobus nebo auto.

0/0
1.11.2009 11:07

mokrykcb

??

no bych chtěl třeba vidět,jak třeba z budějovic do vídně a zpět jedeš za pět stovek....

0/0
1.11.2009 14:28

Premiant

Re: ??

za 500Kč se nedá jet,ale když vynecháte jedno pivo,nebo si jeden den nekoupíte cigarety tak za 511Kč si můžete koupit jízdenku EURegio(s In-kartou/

Rail plus):-)

0/0
1.11.2009 16:50

drevak_patlak

Re: ??

Mně tedy ta jízdenka vychází na 524 (zpáteční s In-kartou, bez ní za 1226). Nicméně je tu možnost koupit tu mezinárodní jízdenku se slevou EURegio až z Českých Velenic za 395 a k tomu dokuopit zpáteční zákaznickou ČB-Velenice za 95 a máte to celkem za 490 Kč.

0/0
1.11.2009 20:39

drevak_patlak

Re: Demagogický článek

Na to máte samozřejmě právo, nic to ale nemění na tom, že v článku jsou uvedené nepravdy a zkreslené závěry.

0/0
1.11.2009 20:29

miropiro

Super no...

Jsem si včera zrovna pustil zprávy na ČT, okamžitě to byla první zpráva, jak kdyby to byla nějaká novinka dne...

Tohle je celkem dobře známé a Šťáhlavský ČD dobře brání. ČT si prostě řekla, že poškodí ČD, to tak vypadá.

Nevidím jediný důvod, proč bych si měl kupovat v ČR jízdenku z Berlína do Vídně. To je absurdní situace. A kolik stojí jízdenka do Berlína z Prahy (ono to totiž vypadá, že pojedu z Prahy do Berlína a pak do Vídně), to je vůbec nezajímá. To snad dává rozum, že si v cizině koupím jízdenku dopravce místního. Taky jsem si nekupoval jízdenku Brno - Vídeň - Graz - Ljubljana - Záhřeb, ale jen do Ljubljany a na místě si koupil od Slovinců mezinárodku z Ljubljany do Záhřebu...

0/0
1.11.2009 10:20

FrantaKibyc

O co vám jako jde?

Snad normální člověk, který potřebuje někam jet, a do zahraničí zvlášť, prostuduje všechny varianty - auto, autobus, letadlo, vlak. Předpokládal bych, že takový člověk má taky přístup na internet, takže na stránkách ČD taky na ten e-ticket za 19 nebo 29 eur narazí. Pokud někdo koupí jízdenku na vlak za x tisíc aniž si jiné možnosti prozkoumá, tak buď na to v pohodě má, nebo je ovce, a v obojím případě by byly ČD ještě blbější, pokud by ho nezkasírovaly.

0/0
1.11.2009 10:14

Premiant

Re: O co vám jako jde?

Takové lidi musíme chválit,když si koupí jízdenku za x tisíc,no prostě nejdrahší variantu tak tím pádem vylepší hospodaření ČD a oni budou mít z čeho kupovat nové vagony,Takovým lidem strašně moc děkuji a VVV,držím vám palce aby ste měli kde brát ty těžce vydělané penízeR^R^R^R^

0/0
1.11.2009 16:45

tomas_tod

Rakouské železnice informují!

Ač se mi článek zdá psaný tak trochu, aby pošpinil ČD a Idnes měla senzaci, tak minimálně v jedné věci kecá pan mluvčí ČD, i když jinak má pravdu, proč by měli zákazníka posílat k levnější konkurenci... (tím neříkám, že jejich cenová politika je nějak dobrá, ale zase cesta Pendolinem z Brna do Vídně za 9 EUR - to docela ujde a konečně mě ČD dostali po x letech do vlaku)....

Zde je informace o ceně lístku do ČR, kde je jednoznačně vidět, že je možné cestovat i za akčních 19 EUR, přímo z webu OBB, najít informaci je záležitost asi 1-2 minut: (takže není pravda, že by se to zákazník nedozvěděl).

Already starting from 19,- EUR incl. seat reservation you can get the cheap SparSchiene tickets for your trip e.g. to Prague or Brno.

Possible connections to Czechia are:

Vienna - Brno Vienna - Prague Salzburg - Prague

0/0
1.11.2009 10:11

Dýzl

zkouška

Pro zajimavost jsem na www.db.de zadal jízdenku z Prahy do Berlína, okamžitě mi vypadlo spojení za 60 EUR.

Když se o totéž pokudím na www.cd.cz nebo www.vlaky.cz, tak mi sice spojení také malezne, ovšem cena nezjistitelná.

Loni jsem z lenosti zvažoval zajet na dovolenou vlakem do Chorvatska. Nakonec jsem sednul do auta a ve dvou osobách nás to přišlo mnohem levněji než cestovat vlakem. A to i s nekřesťanskými mýty a dálničními známkami.

Je to uplně absurdní, když cesta auta vážícího skoro 20 metráků je levnější než přeprava dvou osob kteří i se zavazadly váží více než 10x méně.

0/0
1.11.2009 9:41

individual

Re: zkouška

No tak zrovna tohle může připadat absurdní jen člověku, který by si myslel, že jedinou veličinou určující náklady na přepravu je hmotnost "nákladu". A takových lidí moc nebude.

Jinak samozřejmě souhlas s tím, že jízda autem třeba do toho Chorvatska je zásadně lepší - cenou, komfortem, rychlostí, časovou flexibilitou.

0/0
1.11.2009 9:49

Dýzl

Re: zkouška

Mně zase přijde absurditou, když jezdí téměř prázdné vlaky s neobsazenými sedadly protože je mnohem levnější jezdit jinak než vlakem. A převoz prázdného či "plného" sedadla je pro dráhu stejně nákladné. Z plneho, byť za nižší cenu by měli vyšší zisk než nulu z prázdného.

Ovšem naopak, z hlediska státu je zase výhodnější, když co nejvíce lidí jezdí idividuálně, protože například doprava vlastním autem je tak úžasně zdaněná, že tomu konkurují jen cigarety a alkohol.

Stát defakto předraženou veřejnou dopravou vlastně podporuje provoz a výrobu aut, je to takové skryté šrotovné.

Já mám naštěstí dopravní prostředek, kterým jezdím na menší vzdálenosti za cca 40 hal./km. A protože je současně i prodávám, kolaps veřejné dopravy mne vlastně podporuje v podnikání.

0/0
1.11.2009 10:59

individual

Re: zkouška

No fajn. To, co píšeš ale nijak nesouvisí s tím, na co jsem reagoval - že je nesmysl stanovovat cenu přepravy jen na základě hmotnosti nákladu.

0/0
1.11.2009 11:03

Dýzl

Re: zkouška

Ok, to máš také pravdu.

0/0
1.11.2009 11:41

Premiant

Re: zkouška

no auto jako luxusní přeprava do chorvatska,to nevím kde jste teda vzal,v létě jsem to zkoumal a zjistil že vlakem bych jel asi o pár hodin déle,na mě by to vyšlo nějakých 1500 Kč i zpáteční když využiji všechny možné slevy,v Rakousku,ve Slovinsku a v Chorvatsku mají o něco modernější vagony(od firmy Siemens,podobný těm co jezdí z prahy do vídně) než v ČR,ale nemusím ztrávit 12 hodin za volantem,při jízdě autem máte dvě možnosti,buď jet v noci nebo přes den,v noci se vám bude chtít spát a ráno budete zničení a přes den budete stát v koloně,když jsme jeli domů tak od chorvatských hranic po maribor byla kolona,ani nechci vědět jak ti chudáci dlouho stály,to pak vlak chytne náskok raz dva,ve vlaku se vyspíte dokonce i na sedačkách,dělám to i při cestě po ČR,jednoduše se nátáhnete a spíte,Dobrou Noc

0/0
1.11.2009 12:15

Premiant

Zamyslete se

Zvláštní,zajímavé že např. firmu Adidas si do huby nevzali,tady seženete boty např. za 5000Kč a v cizině je koupíte o 2000Kč méně(též adidas),nebo rovnou dvě firmy boty od Adidas za 5000Kč a v cizině boty od Nike za 3000Kč,už vám někdy v český prodejně Adidas řekli ,,Navštivte Nike v německu,seženete tam boty o 2000kč méně"???????

0/0
1.11.2009 9:14

individual

Re: Zamyslete se

...a já zase považuju za navýsost přínosné, že v dnešní době je snadné dozvědět se, že za tu samou službu poskytnutou za srovnatelných podmínek mohu zaplatit o 2000 Kč méně. Proto podobné články vítám, přestože cestování vlakem (natož vlakem Českých drah) se mě netýká...

0/0
1.11.2009 9:19

Premiant

Re: Zamyslete se

Lepší příklad : Letadlem Praha - Paříž od ČSA za 7 854,00 CZK,společností Wizz Air Hungary za 2 497,00 CZK,jakto že to nedali do novin,vždyť ČSA nábízí letenku skoro o 5500 kč více8-o

0/0
1.11.2009 9:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.