- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
to je opravdu tak těžké pochopit, že jízdenka je stále za 26,-kč, jen už si každý zaplatí tu sms? Navíc sms-jízdenka platí 90 min, oproti 75min papírové. Nejsem z Dp ani Dvořák, ale dyk máte vždy svobodu volby - papírovou, sms, dlouhodobou, nebo adrenalin s revizory a MP Pha.
SMS jízdenka téměř odbourala černé pasažery, copak si to dopravní podnik neuvědomuje ?
Jediný důvod je jen a pouze vyždímat víc peněz - samozřejmě.
Jak potom DP odůvodní cenu papírového lístku? Trafikanti je prodávají bez provize? Automaty co je tisknou byly pořízeny zdarma? Proud který spotřebovávají si ČEZ neúčtuje?
Řekl bych že režie jednoho prodaného papírového lístku bude vyšší než poplatky které si strhával za SMS jízdenku operátor a provozovatel služby.
Dle logiky zdražení SMS jízdenky by mělo následovat zdražení i těch papítových, nebo se pletu?
Mně je to jedno, mám roční permici. Ale i tu zdraží, o tom nepochybuji. Klidně i na deset táců.
MHD v Praze je cenově nad úrovní Madridu a těsně pod Paříží. Předpokládám, že je cenově srovnatelná (mluvím o ceně za jednotlivou jízdu) i s ostatními velkoměsty. Doufám tedy, že se už nebude zdražovat...
Jinak tohle zdražení SMS jízdenky nechápu, protože spousta lidí to prostě využívala místo jízdy načerno, hlavně za situace, kdy v neděli odpoledne (v noci..) jsou trafiky zavřené a automat na jízdenky na zastávce není nebo člověk nemá drobné. Jako nákup jízdenky je SMS ideální, náklady na tisk jízdenek, provoz automatů atp. taky nejsou zadarmo a přirážka k jízdnému se neúčtuje.
Ale tak člověk se podle toho zařídí...
Ovšem ať nadáváme, jak nadáváme, fakt je, že Praha má jednu z nejlepších dopravních struktur na světě. Tedy co do hustoty a frekvence. S pohodlím a chováním personálu je to už horší.
Dopravce pak získal asi 70 procent z ceny jízdenky.
Je však nutno si položit otázku kolik těch co SMS jízdenky začali využívat do té doby jezdilo tzv. načerno Netratil pak DP více jak 70%
Pořád není jasné, proč má cestující riskovat, že mu SMS jízdenka nepřijde obratem a jemu pak nejen ujede spoj ale ještě pak zbytečně platí za zpožděnou jízdenku, kterou už na nic nepotřebuje.
Podle § 7 odstavce 2 přepravního řádu (vyhl. 175/2000 Sb.) dopravce MUSÍ umožnit cestujícímu zakoupit si jízdenku PO NÁSTUPU do vozidla BEZ PŘIRÁŽKY, pokud NEZAJISTÍ prodej jízdenek před nástupem do vozidla. Městská hromadná doprava nemá z tohoto ustanovení žádnou výjimku.
Dopravní podnik na tuhle povinnost odjakživa kašle, v městských autobusech drze vybírá v autobusech příplatek i v zastávkách, kde se jízdenky mimo vůz neprodávají, v tramvajích nezajišťuje prodej jízdenek vůbec a teď ještě má tu drzost si přirazit i k těm SMS jízdenkám. Všechny koncese a licence jim sebrat a dát jim pokutu, že se z toho už neseberou!!!
mr mr
mr mr
mr mr
mr mr
mr mr i.. Tím pro mě sms jízdenka skončila.. Trocha běhu s revizorem člověku jen prospěje..
Mozna jsem slepy, ale v clanku nevidim informaci, ze stale funguje i dosavadni system listku za 26 korun. Oba zpusoby maji soubezne fungovat nekolik mesicu. Takze cestujici si od nedele nemusi priplatit, ale mohou. Muset budou az od unora 2010 - viz http://www.dpp.cz/nove-cislo-pro-nakup-sms-jizdenky/
Já tam tedy vidím napsané "Podnik předpokládá, že všichni uživatelé SMS jízdenek nestihnou tuto
změnu zaznamenat, proto zůstane až do konce ledna 2010 v provozu i
původní číslo 902 06 26."
Vzniká nová univerzita, ve které se má studovat pomocí SMS zpráv (studenti tak budou moci studovat a sedět přitom třeba na Smíchovské pláži). Doufám, že zdejší studium nebude zdraženo a že zimní semestr proběhne tak, jak má (plynová krize ho snad nenaruší).