Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mattonku trápí akce na pití vody z kohoutku, restaurace si „zve na kobereček“

Chladnější léto bylo pro největšího výrobce balené vody v Česku zklamáním. Karlovarským minerálním vodám kvůli němu klesly prodeje. Dobrou náladu firmě ubírají také kampaně propagující pití vody z kohoutku. Společnost se rozhodla těmto trendům čelit tak, že přinese novou ochucenou neperlivou minerálku a zvýší ceny některých výrobků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stefi_ul

Usmevne...

Je usmevne, ze podavani vody zdarma zdrahaji...  Kubik vody v CR stoji do 60ti korun. I v Praze je to cca 54kc (vodne + stocne) Je z toho 1000litru 60/1000. Ikdyby to byla stovka za kubik, tak je to 10haleru za litr. Kdyby mela kazda hospoda 1000 hostu denne a kazdy vypil litr vody, tak je to porad jen ta stovka. Potud je to porad jeste OK. Jenze problem je ta cena MINERALEK. Staci se kouknou, kolik stoji BALIK MATTONKY treba v MAKRU. Tam je balik za cca 7.9/lahev... proc to ale v hospe vyjde na 25+-??? Tady je videt, jak se hospody bojej vody z kohoutku. Kdyby ale dali 2k/l vody, tak by na tom meli 2000% a lidem by to nevadilo. Ja si do Dzusu nemusim lejt vodu za 25kc. Obesli sme takhle par hospod a kde nam dali vodu, tam chodime, kde nechteli, tam nechodime... A to podotykam, ze vypiju klidne 4-5 pullitru dzusu s vodou za odpoledne. Normalne za den vytahnu i 4l piti... A ten dzus za daco urco neni... takze to nekde berou, jinde ne. Je to jejich volba.

0/0
14.1.2010 7:45

Jeleena

Proč by spotřebitele měly zajímat trable nějaký firmy

Co je mi do zisků firmy Mattoni? Ať se přizpůsobí trhu.

Každopádně voda v karafě na stole by měla být samozřejmostí ve všech aspoň trochu slušnějších restauracích - s tím, že u nich se započítáním této služby do ceny jídla a jiných služeb pochopitelně počítám. Všude jinde by mělo být samozřejmostí nalévání kohoutkové vody na požádání - nikoli nutně zadarmo, ať si za ní pár kaček napočítají (není to zadarmo - i kohoutková voda něco stojí, plus musejí umýt sklenici atd.). Smyslem přece není oškubávat restaurace, ale spíš rozumná opozice proti striktní volbě při jídle nepít, anebo utratit nehorázné částky za vodu značkovou. Restauraci za jejich službu (natočení a donesení vody z kohoutku) klidně pár korun dám, ale nevidím důvod, proč bych měla za dvě tři matonky za večer zaplatit víc, než za celé jídlo.

0/0
7.11.2009 22:33

5indies

voda vs. pivo

konecne se to zacina delat i cechach..:-) nevim proc bych mel platit vodu vic nez za pivo.. to jsme snad jedina zeme na svete kde je voda drazsi.. kdyz vodu piju doma nevim proc bych ji nemohl pit v restauraci.. ja osobne o vodu co se dovazi nakladakem 200km nestojim..Rv

0/0
6.11.2009 12:22

papazian

Re: voda vs. pivo

Rozumný názor, mnohem kukltivovanější než názor Matonky, že musí zdražovat, protože klesá odbyt... Ve škole by za toto dostal vyhazov.

0/0
8.11.2009 22:40

andilek10

Re: voda vs. pivo

Mattoni již přidražila. Když musím koupit vodu  s lahví, kouknu se kolik stojí. Mattoni nekupuji, je drahá.

0/0
28.1.2010 20:10

emko5

Voda z kohoutku? Ano, ale..

Sam jsem pracoval v hotelech a restaracich vic nez dvanact let a kdyz me nekdo pozadal o sklenici vody nikdy to pro me nebyl problem. Dokonce ani ta karafa s vodou ovsem za predpokladu, ze ten host nechal nejakou utratu za jine piti. Masove zavedeni vody z kohoutku by vedlo k mirnemu zdrazeni ostatnich napoju a jidel. V restauraci totiz neplatite jen za zbozi, ale taky za obsluhu, personal, najmy, naklady za energie atd. Pokud si nekdo mysli, ze tu jde jen o chamtivost majitelu tak je vedle.  Vetsina z nich se ma, co otacet. Neverite? Zkuste si to sami! Prijdete o iluze.

0/0
6.11.2009 8:56

papazian

Re: Voda z kohoutku? Ano, ale..

Máte pravdu, ceny musí být kalkulované tak, aby se karafa s vodou z kohoutku stala běžnou záležitostí. Nelze se hojit pouze na vodě, kde prý restaurace mají největší marže a jinde mají marži téměř nulovou. Tak tuto "nulovou" marži o něco zvednou, žádné křížové "dotace". S Vaším názorem mohu souhlasit.

0/0
6.11.2009 11:23

lolek77

Re: Voda z kohoutku? Ano, ale..

Je to jen věc zvyku. Třeba v Řecku je obyčejná voda na stole samozřejmostí. Prosperita podniku je založena na jiných principech.

0/0
6.11.2009 22:30

qazwsxedc

cesky podnikavec

Typicke Cesko - pomoooc! Zkrachujeme! Ale lejno bratre hostinsky, Vas nazor ze co je zdarma bude zneuzito je tak dementodini jako vase velikanske cerne auticko se spotrebou 45l/100km. O kolik prostitutek mene tydne si budete moct dovolit pokud budete ve vasem podniku servirovat vodu z kohoutku zdarma?

0/0
6.11.2009 6:45

mahal

Re: cesky podnikavec

co to meles ty mongoloide

0/0
6.11.2009 13:46

pam2006

Re: cesky podnikavec

Velice zábavný příspěvek Českého závistivce

0/0
6.11.2009 13:48

gagaryn

***

Matonka se už dneska nestáčí, ale vyrábí. Z vody, která nemá s původní matonkou nic společného.

0/0
5.11.2009 19:33

kocynder

Re: ***

Ano,původní pramen je zdevastován  a nevyužíván.Divím se,že se vůbec o Mattoni mluví,když tento pramen nestáčejí.

0/0
6.11.2009 10:12

papazian

Re: ***

Zcela souhlasím, stávající matonka není matonkou, ale vodou velmi se podobající vodě tekoucí z vodovodu.  Je to strašná ostuda a uvádení lidí v omyl. Jsem hluboce zklamán, co se dnes  vydává za minerálky, ačkoli to vlastně už ani minerálkou nejsou. "Ředí" se jinou vodou, odmineralizují se od minerálů a tak se z nich stává téměř "chutná" destilovaná voda. A fascinuje mne tržní reakce na pokles prodeje - zdražíme! Tak to je fakt dobrý! Tím se jistě prodeje zase zvednou, bravo!

0/0
6.11.2009 11:26

kocynder

Re: ***

Jestli máte zájem,můžu vám poslat zajímavý dokument na toto téma.uveďte mail. kocynder@seznam.cz

0/0
6.11.2009 12:08

riskwildvalach

Modní trend?

Podávání pitné vody z kohoutku nazývat módou je nepochopení či záměrem jenž má toto prozření zákazníků utlumit. Ve Francii je podávání vody z kohoutku v restauracích již dlouhou dobu povinné ze zákona a v dnešní době samozřejmost. Sednete ke stolu a máte tam karafu s pitnou vodou. EU

0/0
5.11.2009 19:08

riskwildvalach

Re: Modní trend?

zapoměl jsem na podstatnou věc: Ze zákona je ve Francii podávání vody z kohoutku zdarma a nikoho to tam ne buben nepoložilo.

0/0
5.11.2009 19:10

sambiliong

Re: Modní trend?

a majitelé mattoni to nepochybně moc dobře vědí ...  nikde na světě to není problém, tak proč by to měl být problém zrovna v čr ...? holt se to nebude líbit českým "restauratérům", jestli se těm pánům vůbec dá takhle říkat ... někteří se už dali slyšet, že to pro ně bude představovat existenční problém ... jedině dobře, hoši, když zrovna vy z trhu zmizíte ... nikomu chybět nebudete ...

0/0
5.11.2009 19:31

pam2006

Re: Modní trend?

V létě jsem projel Francii na motorce. Byl jse mtam přes měsíc. Voda zdarma nikde nebyla, natož aby byla na stole. Ve většině provozoven podávali 1L evian za cenu 1-3 EUR což je rozumné. Ale zdarma nikde. A to jsme se v restauracích a barech vyskytovali několikrát denně. Od těch běžných až třeba po bary v Cannes kde káva stála 600kč.

0/0
5.11.2009 21:18

xjiran

Re: Modní trend?

úplně náhodou jsem byl tento rok taky na dovolené Francii, taky jsem byl v Cannes, St.Tropez atd...tedy podobně jak vy, a voda zdarma byla úplně všude, na pláži, v centrech města. Někde jen nebyla rovnou na stole, a potom nastal problém ten, že pokud jste si řekl o vodu, dostal jste třeba ten evian, ale stačilo si říci o karafu a už jste ji měl vodu k vínu hned a zdarma.....

0/0
6.11.2009 8:16

pam2006

Re: Modní trend?

Ta kto jsme asi každý byl úplně v jiné Francii.

0/0
6.11.2009 13:48

duncan_idaho

Re: Modní trend?

Mala rada pro priste. O tu vodu si samozrejme musis rict. Ve Francii ziju, a tak vim, ze restaurateri profituji z neznalosti jazyka cizincu a hned cpou Evian a podobny.

A kava za 24ecek, no comment. Kde to bylo? Ciste nahodou ziju na Cote d'Azur a takove ceny jsem nikde nevidel. Ale jak se rika, kdo chce kam... Zrejme mas penez na rozhazovani.

0/0
7.11.2009 12:15

pam2006

Re: Modní trend?

Nemám zájem o vodu zdarma z kohoutku. A jen jsem oponoval kolegovi před tebou že na každém stole je automaticky karafa s vodou. Kávu za 24E jsem si dával v Cannes a je to snad moje věc ne? :-))

0/0
16.11.2009 19:31

banánovník

v hospodě jedině pivo

:-P;-D

0/0
5.11.2009 18:13

paulius

Kohoutková zadarmo?

Pokud je kohoutková voda kvalitnější a chutnější než balená, tak by se měla v barech a restauracích prodávat dráž, než ostatní vody a minerálky, za kvalitu se přece platí:-P

0/0
5.11.2009 17:55

jankal

Re: Kohoutková zadarmo?

Doufám, že to nemyslíte vážně - dnes se platí za značku, ne za kvalitu!

0/0
5.11.2009 21:06

ples

Je treba...

...si uvedomit, ze pro restauratera neni ani voda z kohoutku zadarmo. Plati vodne, stocne, najem, zamestnance, energii. Kdyz budou chodit lidi na vodu z kohoutku, nevydela. Restaurace urcite neni charita.

0/0
5.11.2009 17:50

....s.........y

Re: Je treba...

Taky je třeba si uvědomit, že já jako zákazník se vždycky dost naprudím, když v nabídce nápojů najdu leda balenou vodu za astronomické ceny a jsem nuden platit za službu, kterou nechci, ergo když se za drahý peníz tahala infrastruktura v podobě kohoutku. Je to celé na hlavu postavené, známka českého povrchního luxusu, pod kterým se ukrývá buranství. A díky němu všude jezdí kamiony plné plastových vemen, na které pak v hospodě svorně nadáváme, že, vy bulíci...

0/0
5.11.2009 18:13

pam2006

Re: Je treba...

Když s iv restauraci objednám neperlivou vodu a barman mi řekne že mají jen z kohoutku, tak jsem uražen a odcházím

0/0
5.11.2009 21:19

pam2006

Re: Je treba...

Je pro tebe 15kč za 0.33 vody astronomická cena? Víš co je v ČR problém? Že když dám vodu zdarma, jsou lidé kteří tam budou chodit jen na vodu ZADARMA. Pěkně půlitr zdarma, vyčůrat, umýt a domu.

0/0
5.11.2009 21:24

W.Kelvin

Re: Je treba...

OK Na druhou stranu, když jsem byl v hospodě kde jsem si po 4 12°pivech a večeři objednal 3 dcl vody z kohoutku a byl jsem odmítnut. Tak mě to jako vstřícný krok nepřišlo. Nakonec jsem tu vodu po rozhovoru s provozní restaurace přecejen dostal, ale můj dojem? Příště zkusím jinou restauraci. Nejde mi o těch 30 Kč za Bonaqua, ale o princip. Proč si nemůžu dát mezi pivi sklenku obyčejné vody? Je to o přístupu.

Jedná se o restauraci Výtopna v Brně.Rv

0/0
5.11.2009 22:13

svarak z krabicoveho vina

Re: Je treba...

Každej není jako ty.

0/0
6.11.2009 15:23

traveler

Re: Je treba...

To jsou kecy, že by krachli. V US je voda zdarma běžná a ještě je s ledem (takže by se dalo říct, že i dražší). Nealko pití se většinou platí taky jen jednou (a refill je zdarma). takže to asi bude v něčem jiném - řekl bych nenažranosti našich restauratérů...

0/0
6.11.2009 7:52

pam2006

XX

V mých podnikách dávám vodu zdarma pouze ke kávě. Ale nikoliv z kohoutku protože mi to přijde prasárna ( neříkám že je špatná, to fakt nevím. ale nějak mi to prostě ke kšeftu nepasuje...točit vodu z kohoutku ), ale kupuji balenou. Já osobně piju jen Evian, Vittel, nebo Aqua Panna protože mi chuťově vyhovují.

0/0
5.11.2009 17:34

pierreix

Re: XX

Voda z kohoutku je prasarna? A cim si myjete ve vasem podniku ruce? Take balenou vodou? Protoze na oboji musi byt stejna kvalita - nebo snad mate problemy s pitnou vodou a hygienici by se u vas meli porozhlednout?

0/0
5.11.2009 17:44

pam2006

Re: XX

Pitná voda je městská takže se mě její kvalita netýká. A protože její kvalitu neznám, nebudu ji nikomu prodávat ani dávat zadarmo. Třeba v Praze je voda dobrá, minimálně teda na pohled. A v některých menších městech teče z vodovodu černý kal.

0/0
5.11.2009 21:23

pierreix

Re: XX

Z neceho musite varit, ne? A tu samou vodu, ktera musi splnovat urcita hygienicka kriteria, prece muzete bez obav dat klientovi. Pokud ne, nemel byste ji vubec pouzivat. Ale v tom pripade pochybuju, ze by hygienici odsouhlasili otevreni podniku.

0/0
5.11.2009 22:01

pam2006

Re: XX

U nás se nevaří!

0/0
6.11.2009 13:49

pierreix

Re: XX

A kava je z balene vody?

0/0
6.11.2009 18:13

idu68

Re: XX

je videt,ze jsi frajer.    "V mych podnikach"   tak jeste jednou a poradne!:-)

0/0
5.11.2009 17:45

pam2006

Re: XX

Když není argument tak aspoň zkontrolujeme pravopis že?

0/0
5.11.2009 21:21

Megabananovnik_obet_cenzora

Re: XX

Dopij svuj Evian, potom se podivej na cenovku a precti si nazev pozpatku. Presne patris do te kategorie ;-D

0/0
5.11.2009 21:52

Oliveira

Re: XX

;-DR^R^R^R^

0/0
5.11.2009 22:55

pam2006

Re: XX

O to nejde, jde jen o to že někdo na tu vodu prostě má a je mu jedno že stojí 35kč a někdo ne. A ten kdo nemá a ještě to nedokáže skousnout pak příspívá do diskuzí jako ty. Jse msnad naivní proto že mi něco chutná?

0/0
6.11.2009 13:51

svarak z krabicoveho vina

Re: XX

Ty máš podnik leda tak v nějaké onlinovce.

0/0
6.11.2009 15:24

pam2006

Re: XX

A když už nevíme co napsat tak se pokusíme oponenta aspoň ztrapnit. Napiš mi na mail, rád tě provedu. Jestli máš ty holou pr.el tak já rozhodně ne. "-))

0/0
16.11.2009 19:34

killy

Hmmm. To je logika !

"Protože Mattoni postavil novou stáčírmu, musel zdražit !!! ??

To jako, když se postaví automobilka, tak se zdražujou auta ? ?

Starej Heinrich Mattoni byl nějakej drsoň, ale aby se v hrobě obracel.....:-/

0/0
5.11.2009 17:10

Fungy

nechápu, proč tu skleničku na první fotce úplně zbytečně ..

přelívají ?

0/0
5.11.2009 16:23

komunisti sou prasata

Ani balenou, ani z kohoutku!

Pro vodu jezdím do Jablonného v Podještědí, resp. pod Lemberk ke studánce sv. Zdislavy. Jelikož máme mimčo, tak ani kojeneckou nekupuji, Bůh ví, kde a jak dlouho stála! V Jablonném pod hrází si půjčím kárku, projdu se s holkama okolo rybníka, nakrmíme kačeny, poškádlíme labutě, u studánky zapálíme svíčku, nabereme cca 70 l vody, na zpáteční cestě navštívíme známé, dáme kafíčko a máme na měsíc vystaráno! Na tohle reklama nikdy nebude a tak to ani nikoho nenapadne!:-P

0/0
5.11.2009 15:53

bob52

Re: Ani balenou, ani z kohoutku!

Nic ve zlém, ale voda ze studánky? No nevím, v Brně tak lidi jezdí ke studánce ale když si kamoš kdysi udělal rozbor, tak děs a bída. A skladovat vodu doma měsíc je taky ráj bro bakterie.

0/0
5.11.2009 16:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.