Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Heslo socialismu: Kdo nekrade, okrádá rodinu. Vedli taxikáři, opraváři a řezníci

Kdo patřil v socialistickém Československu k ekonomickým vítězům, tedy nejbohatším lidem? Každý, kdo měl přístup k nedostatkovému zboží či službám. A takových věcí nebylo málo. Být řezník, zelinář, taxikář nebo automechanik, to bylo za minulého režimu terno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

libynn

Vzhledem k tomu, že

co se "dělo tehdá děje se i dnes ", je jasné, že za to nemohou režimy, ale zase jen a jen " jistí " lidé. Spíše mne zajímá, jestli nejsou třeba i pro společnost přínosem. :-)

0/0
10.11.2009 8:39

Mufu

Re: Vzhledem k tomu, že

Je to pořád stejný:-/

0/0
10.11.2009 21:55

degys

a po 89 roce jako jedni z mála komunistobijců:-))

vstoupili do OF,potom do pravicových stran jako ODS,KDU,ODA,DEU a pod.začali dělat pořádky:-))privatizovat-protože měli nakradeno:-))podvádět-protože se to naučili:-)))tunelovat-protože to také uměli:-) apod.Není nad to být komunistobijcem ,zlodějem,podvodníkem....Ono se to novému režimu zřejmě hodilo:-))Zejména tí komunistobijci poslední hodiny:-)Nyní se objevují komunistobijci i po 12-té:-)když zjistili,že se jaksi jinak neuživí:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))a Bude hůže:-)))))))))už není co krást,vykrádat,vše vykradeno,vytunelováno,zašantročeno a uloženo ve správných rukou:-))

0/0
10.11.2009 6:09

degys

Re: a po 89 roce jako jedni z mála komunistobijců:-))

Takže 2/3 lidiček zbývá holá řiť:-)) počítám v to i jejich děti,vnoučata,pravnoučata,protože to bude na věky:-))

0/0
10.11.2009 6:14

bulbik

stastne detstvi

Na rezim mi zustavaji hlavne detske vzpominky front na cokoli, uzasne byly ty predvanocni, pridel bananu apod., uzasne...nase rodina byla takova obycejna, zadne uplatky, zadne protekce, zadna partaj, stastne detstvi....dokonce jsme se dvakrat podivali do Jugosky a jednou do NDR, myslim i v Bulharsku jsme byli. Taky jste se pokouseli dostat prislib s jinymi pribuznymi na stejny termin? Fakt nervy, a to pasovani novych hadru a obuvi z Polskej....jedu se starym, to vyhodim a obleknu nove na zpatecni cestu. Po takovych 'uletech' se nekterym styska? A to nezminuji vaznejsi temata.

0/0
10.11.2009 0:57

MR40

heslo socialismu

Tak mi přijde, že z tohoto pohledu jsme v socialismu stále, jenom taxikáři okrádají ještě více, opraváře neseženete ani pokud se dáte na modlení, řezníci si určitě pohoršili a ubohý veksláky nahradili privatizační rozkradači v několikanásobných částkách. Jediný rozdíl je, že dnes po zlodějích a zlodějíčkách nikdo nejde. Pouze bláhový si může myslet, že se dnes nekrade- říkáme tomu třeba výhra veřejné zakázky- tam se toho vejde a to docela legálně. Zkuste jet po Praze taxíkem a pak se s námi můžete podělit o své aktuální zážitky.

0/0
9.11.2009 23:03

Schirach

heslo kapitalismu:

Kdo nekrade, okrádá sebe. Jen škoda, že ten největší póvl a pohrobci minulého režimu dnes ovládají průmysl, politiku atd. Na blití i po 20 letech. Většina národa je okrádaná zloději a podvodníky, včetně těch politických. Takže vláda věcí našich tu stále není.;-O

0/0
9.11.2009 22:15

degys

Re: heslo kapitalismu:

tož to sa zeptaj teho magora Havla:-)když to lhal z tribuny a před vysokoškoláky,když říkal co nebude.

0/0
10.11.2009 6:11

Xi Xao

Re: heslo kapitalismu:

Lidé si volí koho chtějí R^

0/0
10.11.2009 18:23

Hempknight

Sakra

Luxusni doba....

0/0
9.11.2009 19:13

masculine

Jen bolševická sv*ně,

neschopný lempl, který chce být veden za ručičku, nebo slabomyslný jedinec znechucený dnešními poměry mohou slzet za režimem, který z tohoto národa udělal směs skládající se převážně ze zastrašených jedinců ohýbajících páteř, bonzáků a posluhovačů, ovládanou bolševickými sv*němi. Současnost má svá nesporná negativa a mnoho z nich (nikoliv všechny) je důsledkem 40-ti let komunistické "výchovy".

0/0
9.11.2009 17:38

Hempknight

Re: Jen bolševická sv*ně,

R^

0/0
9.11.2009 19:13

degys

Re: Jen bolševická sv*ně,

zlodějské kapitalistické sfině to už dávno umí:-))))))))))))))))))))))

0/0
10.11.2009 6:13

Cocotus_Interruptus

Barbora Vajsejtlová je vedoucí rubriky Zdraví.

Předtím pracovala například na serveru Aktuálně.cz, či v Hospodářských novinách. Vystudovala žurnalistiku a psychologii...

Madam, nechcete se s kolegyni Veselou radeji venovat napr. problematice orgasmu pri tantricke masazi? Tam se v podstate neda niz zkazit, narozdil od snusky zavadejicich nebo evidentne nepravdivych blabolu v tomhle clanku. RvRvRv

http://ona.idnes.cz/tantricka-masaz-mi-prinesla-uvolneni-i-vzruseni-zkusili-jsme-za-vas-1g5-/ona_telo.asp?c=A090929_150648_ona_telo_ves

0/0
9.11.2009 17:33

Cocotus_Interruptus

Re:

Eh, o zalozku vedle... no nic, on ten komentar na adresu autora je v podstate pouzitelny univerzalne na celu yDes. ;-D

0/0
9.11.2009 17:35

Brkoslav IV

hmmm....

Navrhuji pronajmout si Anglicky parlament a Nemeckou vladu a Cinske soudnictvi na deset let, aby se to tady srovnalo rychleji .... Dovoz dreva na rakve odsuzenych za korupci bude zajisten specialnimi cyklujicimi nakladnimi vlaky z Polska ci Ruska...

0/0
9.11.2009 16:25

;-)

Re: hmmm....

Bohužel, státy si narozdíl od velkých firem nenajímají schopné manažery, ale lidé si musí zvolit politiky z vlastních řad.

0/0
9.11.2009 17:23

degys

Re: hmmm....

R^R^R^R^R^R^R^

0/0
10.11.2009 6:11

miliondj

Kdo tvrdí, že to nebylo tak jak se tu píše by se měl probrat

Jenom ohebný sv*ně a vekslácký xindly se měli za minulého režimu lépe než teď, Jinak se všechny skupiny populace mají daleko lépe než před tím (koupí si více a mohou si libovolně vybrat).

O morální a duchovní svobodě komunistům ze zdejší diskuse nemá cenu psát, ani o tom, že cestovat nešlo, stát okrádal vynálzece a vědce, sportovce (zabavoval jejich odměny a výhry, kradl pro sebe patenty)

A soudruzi co se bytů týče - spoustu lidí muselo bydlet s rodiči, protože normálně neměli absolutně šanci - leda uplácet, uplácet uplácet.

To morální bahno sebou táhneme dál i proto, že po revoluci se něvěšelo.

0/0
9.11.2009 16:12

Verstappen

Re: Kdo tvrdí, že to nebylo tak jak se tu píše by se měl probrat

R^

0/0
9.11.2009 16:18

dragon1

Re: Kdo tvrdí, že to nebylo tak jak se tu píše by se měl probrat

Řekl jsi to přesněR^

0/0
9.11.2009 16:44

masculine

Re: Kdo tvrdí, že to nebylo tak jak se tu píše by se měl probrat

R^

0/0
9.11.2009 17:29

jmen0.prijmeni

Re: Kdo tvrdí, že to nebylo tak jak se tu píše by se měl probrat

Nemáte úplně pravdu. Moji rodiče se za minulého režimu měli lépe. Nebylo to proto, že by byli veksláci, straničtí funkcionáři nebo něco podobného. Byli to normální pracující lidé. Teď jsou to důchodci, mají zdravotní problémy odpovídající věku, atd. A proto se není čemu divit, že se slzou v oku vzpomínají na staré časy, kdy byli mladí, zdraví, plánovali si budoucnost. Je jasné, že srovnávají dvě nesrovnatelné věci (dnešní důchodce se má mnohem lépe, než důchodce za komunistů), ale chápu, když říkají, že tenkrát se měli lépe než dnes.

0/0
10.11.2009 11:10

veskawesi

ze se po tomhle muze nekomu styskat

joo, lidi byli mladsi a casem vytesnuji spatne vzpominky.

Pritom ta doba byla vazne postavena na hlavu. Kazda malickost, na kterou si vzpomenet byla uhozena a nikdo!!!!!! ani tech 15% komousu, cotu porad buli, kdyby meli tu moznost, nechteli by ziz v takovem systemu ani za zlate prase.

0/0
9.11.2009 15:14

;-)

hmotnost se přifukuje i dnes

to není žádný průvodní znak socialismu ani plánovaného hospodářství.  Koukám, že řada lidí má stále problémy rozlišovat, co je průvodním znakem socializmu, co je průvodním znakem plánovaného hospodářství, a co je prostě běžné i v kapitalismu.

0/0
9.11.2009 14:57

miliondj

Re: hmotnost se přifukuje i dnes

soudruhu, chce to si stěžovat, ne držet hubu a krok jako v minulosti, pak si to na vás nedovolí. I to je výhoda svobodné volby - nemusíte tam chodit. Za komunistů na výbě nebylo.

0/0
9.11.2009 16:14

;-)

Re: hmotnost se přifukuje i dnes

Ale bylo. Nutil vás někdo jíst uherák? Nenutil......hledáte politiku i tam, kde není. To byste ještě mohl dojít k tomu, že i kapsáři kapsařili kvůli režimu.....a jinak by to byli úplně slušní lidé....

0/0
9.11.2009 17:25

spartan15

Supr pisálek.

Kdo tvrdí,že nedal nikdy úplatek,je samozřejmně lhář.Ono to totiž bez nich nejde.Jednou nedáte ,,všimné,,a příště si na vše počkáte.Ve ,,své,, hospodě zkuste jednou nedat žádné spropitné a uvidíte.Možná příště dostanete pivo ,,kapáka,,vrácenou kofolu atd.P.S.Mějte se hezky bez úplatku.V

0/0
9.11.2009 14:38

miliondj

Re: Supr pisálek.

tak nekecej a zkus to jinde, pokud nechceš je to jen tvoje chyba. Máš na výběr.

0/0
9.11.2009 16:21

GEORGE MICHAEL

Kdo nekrade, okrádá rodinu....

...řeknu vám všem jeden džouk - I DNESKA TOTO HESLO PLATÍ... Nedávno jsem byl na jednom banketu od mého zaměstnavatele (jedna velká česká banka) a zde se sešli nejlepší zaměstnanci... Bylo mi ctí být na tomto banketu, páč nás pan ředitel pochválil za naše výsledky. Poté, co byly vyhlášeny výsledky, jsme se odebrali k jídlu a už během čtvrt až půl hodiny bylo vidět, jak lidé začínají spekulovat nad tím - "CO SI ODNESEM DOMŮ"... Děkuju Bohu a drahým rodičům, že mě k ničemu takovému nevedli... Asi to bude tím, že mám německý prapředky...

0/0
9.11.2009 14:21

mutantmutant

Re: Kdo nekrade, okrádá rodinu....

to se pleteš, George Michael je Řek ;-D;-D

0/0
9.11.2009 16:32

alimdul

Jaképak Bejvávalo?!?!?

Minulou sobotu zastavila u naší zahrádkářské kolonie Avie s uhlím: Paninko, neměla byste zájem? Zákazník není doma a nám to zbejvá.

Paninka zájem neměla, ale u sousedů se uhlíři domluvili.

:-/

0/0
9.11.2009 14:15

Ogrelord

Re: Jaképak Bejvávalo?!?!?

aha..jen mi dochází kdo potom doplnil uhlí onomu zákazníkovi, když měl uhlí objednané. Ať počítám jak počítá, někde zmíněné uhlí muselo chybět...:-)

0/0
9.11.2009 15:07

miliondj

Re: Jaképak Bejvávalo?!?!?

narozdíl od komunistické éry je uhlí dost pro každého... to  je ten pravý rozdíl.

0/0
9.11.2009 16:34

baluz

JJ tak to bylo

A dneska platí kdo nekrade nebo nešmelí, je stejně pěkně v pr*eli

0/0
9.11.2009 13:45

Ogrelord

Re: JJ tak to bylo

nekradu, nešmelím a v pr...i nejsem...tak kde je problém?

0/0
9.11.2009 15:08

astrix01

My se tady smějeme jak to bylo za komačů

Ti co si na narejžovali - řezníci, zelináři, taxkáři apod sorta, která se přiživovala  na nedostatku, začali podnikat -  legalizovali špinavé peníze. Dnes se garde změnilo - teď fičí drogy, úplatky soudcům,  úplatky za tituly Mgr, Bc a Judr. Tak nevím z čeho si mám sednout na prdel. Spíš asi z dneška. 

0/0
9.11.2009 13:38

Mytom

Ach jo ...

 Já osobně vím, jaká devastace pro ekonomiku komunisté byly. Ale pro to

nejdůležitější, jakým je chování lidí, se to vyčíslit nedá. Závist kam se

člověk podívá. Za vše mohou politici, stát má povinnost se o mě starat. Lidé, kteří "uctívají" komunismus, mají stále natáhlé ručičky. Buď

chtějí, aby jim do nich stát něco daroval, nebo aby je za ně vedl.

Prostě stádo ovcí. Domestikace lidí.

0/0
9.11.2009 13:31

vymrzovac

No to je zase referát jak ze střední školy...

.......;-D    "přivezli žádané zboží jako např. vepřové oháňky nebo játra...";-D;-D;-D;-Dno já se snad vosypu!   Žádané zboží byla kejta, panenka nebo svíčková! Já nejvíc šel po telecím;-D

0/0
9.11.2009 13:27

Cocotus_Interruptus

Re: No to je zase referát jak ze střední školy...

To nema smysl... Hlavne ze je o cem psat. Pyromani v "zahadnem" domku uz se vycerpali, tak ted bezi "mobilisace", ktera ma lidem vymyt mozky, aby dostatecne oslepli a nevideli, v cem to dneska zijem. No, hlavne ze je dost bananu. ;-D

0/0
9.11.2009 13:31

spartan15

Re: No to je zase referát jak ze střední školy...

Není co dodat.Pěkně napsané.

0/0
9.11.2009 14:30

Ewerell64

Opravte si to heslo konečně aby se rýmovalo...

Kdo nekrade ANI HODINU, okrádá svou vlastní rodinu!!!

R^

0/0
9.11.2009 13:04

energa

podle vašich nicků

na které že to jsem vlastně diskuzi??? ;-)

0/0
9.11.2009 13:04

Mathe

Tak nevím,

nějak mi to připomíná současnost. Kdo nekrade nic nemá. Ale, když se podíváme na taxikáře v praze, tak nevidím žádný rozdíl. Někteří občas dostanou něco od zákazníka a elita jezdí za 99 Kč na kilometr. A pasáci se mezi nimi taky najdou.

0/0
9.11.2009 12:52

Ogrelord

Další rána socbolševikům

Jen tak dál iDnes, konečně se nebojíte psát pravdu.Místní bolšánci budou zase tvrdit, "nenene to jsou lživá slovíčka a propaganda" ,ale kdo zažil, ví moc dobře, že vše popsané v článku je naprostá pravda, Život za komoušů byl jen nuzná bída, kde kdo nedával úplatky, nekradl a nelhal, nemohl žít důstojný život...

0/0
9.11.2009 12:28

mony67

Re: Další rána socbolševikům

Tak to jste asi žil někde jinde.U té poslední věty jsem se fakt zasmál.Sundejte si růžové brýle.Dnes je to naopak tisíckrát horší.

0/0
9.11.2009 12:35

Horle

Re: Další rána socbolševikům

Vážená pisatelko, (mony je asi ženského rodu)

nevím, kolik je Vám let, ale já jsem dost velkou část života prožil v minulém režimu a aniž bych měl růžové či jinak barevné brýle, souhlasím s pisatelem příspěvku, na který reagujete. Já jsem za celých 20 let po revoluci nebyl nucen dát jediný úplatek a také jsem nedal. Dnešní dobu mohou takto hodnotit pouze naprostí životní ztroskotanci, jinak si to neumím vysvětlit.

0/0
9.11.2009 12:58

blumblum

Re: Další rána socbolševikům

R^O dnešní době tady remcaj neschopní mlaďasové, většina zřejmě z komunistické mládeže, kteří o předchozí době vědí kulový. Já jsem si prožil jak socializmus, tak i nyní 20 let kapitalizmu. Úplatky jsem v této době nikomu nedal a ani nehodlám dát. Z původního platu, za komančů, 2300,- Kčs jsem se vypracoval na uspokojivou výši. To, že jsem tomu musel taky něco obětovat ale nikdo nechce slyšet. Dneska by každý jen ležel u TV a nebo u PC a peníze by se měli sypat sami. Nas***rat. Jen si je holenkové vydělejte. Jediné, co mě v dnešní době štve, je ta banda prodejných politiků. No a je tam proto, protože naši spoluobčani, místo aby je v dalších volbách vypráskali, tak si navléknou stranické triko ajdou je volit opět. Kdyby se ODS a nebo ČSSD nedostali ve volbách do parlamentu. to by jste koukali, jak by si příští volby dali pozor .

0/0
9.11.2009 13:49

zab2

Re: Další rána socbolševikům

To je zajímavé, kolik vás tu tvrdí, že nikdy nic neuplatili a ani nemuseli, takže to vlastně není s tou korupcí pravda. Tak to asi světové organizace lžou, když nás v tomto hodnotí na nejvyšší místa v žebříčku. Proč se bijete za něco, co není pravda a co každý, ale naprosto každý, ví?

0/0
9.11.2009 14:18

mckorbik

Re: Další rána socbolševikům

R^R^ to ze neuplaci jedni neznamena ze neuplaceji i ostatni.

0/0
9.11.2009 14:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.