Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda se v počtu prodaných aut drží, zachraňuje ji čínský trh

Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto se i přes krizi daří. Do letošního října prodala více než 570 tisíc vozů. Prodej jí tak meziročně poklesl o pouhých 1,7 procent. Firma jen mírně zaostává za loňským rekordním rokem, kdy prodala 675 tisíc aut. Za dobrými čísly stojí hlavně úspěch Octavie na čínském trhu, kde Škodovka prodala téměř 96 tisíc aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pepe1212

no konece sa nieco z eu vyvaza

sikmookym

0/0
12.11.2009 22:49

luko5

Re: no konece sa nieco z eu vyvaza

Možná nějaké díly na montáž, ale ani to není jisté.

0/0
13.11.2009 5:23

luko5

Možná jím k těmto vozům dávají gumáky.

http://www.ceskatelevize.cz/program/cerneovce/clanek1597/05.11.2009-18:25-1.html Rv

0/0
12.11.2009 21:40

nnyky

Hloupý dotaz.

Kolik Škodovek vyrobených v ČR bylo prodáno v Číně? 8-o

0/0
12.11.2009 21:08

loupeživý baron

Re: Hloupý dotaz.

Proč by někdo vozil auta z ČR do Číny?

0/0
12.11.2009 21:14

nnyky

Re: Hloupý dotaz.

"Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto se i přes krizi daří." Ale jak píšu, jedná se o hloupý dotaz :-P

0/0
12.11.2009 21:22

loupeživý baron

Stále si nejsem jist, jestli dotazu rozumím...

Sídlem firmy je snad Mladá Boleslav.

Jinak z pozice evropské automobilky, která chce prodávat auta na čínském trhu není jiná alternativa, než je vyrábět přímo v Číně. Jednak jsou tu dopravní náklady, ale hlavně konkurenceschopnost evropských závodů je mizerně nízká.

0/0
12.11.2009 21:36

nnyky

Re: Stále si nejsem jist, jestli dotazu rozumím...

Tak polopaticky. Jaký přínos to má pro ČR, pro české občany, pro zaměstnance mladoboleslavské automobilky  a zaměstnance na tuto automobilku vázané? Že se napakuje pár nenažranců z VW/ŠKODA je mi s prominutím u záděle. Ale jak píšu, jedná se pouze o hloupý dotaz :-P

0/0
12.11.2009 21:43

loupeživý baron

Re: Stále si nejsem jist, jestli dotazu rozumím...

Opravdu velmi hloupý dotaz.

Na řízení firmy se není možné dívat národnostní optikou, taková firma by rychle zkrachovala. Pro vlastníka je jediné měřítko zhodnocení jím vloženého kapitálu.

Pokud by byl vlastníkem Škody stát, pak by zřejmě sledoval i jiné cíle (politické). Ale tak tomu není, a to naštěstí, protože fungování státních molochů, kde stát sleduje i jiné zájmy (zaměstnanost, národ, veřejné blaho), je kapitala sama pro sebe, velmi temná kapitolaRv

0/0
12.11.2009 21:54

nnyky

Re: Stále si nejsem jist, jestli dotazu rozumím...

Ano. Takový Roman se také raduje, že spotřeba el. energie stoupá Rv

0/0
12.11.2009 21:58

loupeživý baron

Re: Stále si nejsem jist, jestli dotazu rozumím...

Reakce trochu mimo, ne?

Jinak ČEZ je státem vydržovaný monopol. Mj. kvůli takovým praktikám státu je konkurenceschopnost našich výrob tak nízká. Vysoké ceny vystupů, vysoké daně, byrokratické překážky v podnikání, atd., atd.

0/0
12.11.2009 22:03

nnyky

Re: Stále si nejsem jist, jestli dotazu rozumím...

A o tom to je. Pár nenažranců typu Romana, Paroubka, Topolánka, Junga, ... se napakuje. Ale co zbytek občanů? Nehledě na to, že ani ti zmínění za pár let nebudou mít z čeho žrát, když to povedou tímto stylem. Ono je hezké vše nakupovat v Číně, když je to tak levné. Ale i od té Číny je nutné nakupovat za peníze, které je nutné vydělat mimo Čínu :-P

0/0
12.11.2009 22:12

loupeživý baron

Re: Stále si nejsem jist, jestli dotazu rozumím...

Jasně, ale voliči změnu nechtějí. Nejsou na to mentálně připraveni :-) Není možné se pořád na někoho vymlouvat, na ty nahoře, když ty socany 70% lidí volí (ČSSD+ODS).

Když přijde nějaká strana s trochu liberálnějším programem, dostane 0.5% hlasů...

0/0
12.11.2009 22:27

nnyky

Re: Stále si nejsem jist, jestli dotazu rozumím...

Tak v tomto mám stejný názor :-/

0/0
12.11.2009 22:43

nnyky

Re: Stále si nejsem jist, jestli dotazu rozumím...

A ještě jeden hloupý dotaz. Kolik nenažranců z VW/Škoda má prospěch z toho, že se v Číně prodávají v Číně vyrobené "Škodovky"? Jak dlouho potrvá, než ze Škodovky zůstane pouze znak a veškerá výroba bude přesunuta do Číny? :-(

0/0
12.11.2009 22:03

loupeživý baron

Re: Stále si nejsem jist, jestli dotazu rozumím...

Jakých nenažranců? Vy jste mentálně zakrnul někdy v 50. letech...

Soukromý podnik má snad nějaké majitele, jimž firma patří/ z jejichž peněz firma vznikla / za jejichž peníze byla koupena.

Není možné operovat výrazem "nenažranci" jako nějaký slabomyslný levicový revolucionář.

S výrobou automobilů se to má principiálně jako s výrobou čehokoli jiného. Jednoduchý příklad: Výroba (pěstování) jablek. Pokud v nějaké lokalitě jsou příhodnější přírodní podmínky pro jejich pěstování, než v lokalitě jiné, přesune se výroba do té příhodnější.

Stejně se to má s výrobou automobilů. V Evropě je v porovnání s Čínou dráhá, bude se tedy vyrábět v Číně. Za "drahost" Evropy nemůžou přírodní podmínky, ale vysoké daně, byrokracie, vysoké osobní náklady, vysoká cena energií a dalších vstupů kvůli státem budovaným monopolům, atd. V Evropě je vysoký sociální standard a jistoty, ale ty se musí z něčeho zaplatit a děje se tak prostřednictvím těch výše vyjmenovaných věcí.

0/0
12.11.2009 22:22

nnyky

Re: Stále si nejsem jist, jestli dotazu rozumím...

Klidně budu dál používat termín "nenažranci". Stačilo mi k tomu např.  vyjádření pana Jahna v rádiu, kdy zcela otevřeně přiznal, že čeští zákazníci Škodovky musí "dotovat" podnákupní cenu škodovek v Rusku. A vracím se na začátek. Je mi u záděle, že škodovka vydělává. Mě zajímá, jaký z toho má prospěch ČR a český zaměstnanec. A z prodeje v Číně z toho má prospěch pouze hrstka nenažranců :-P

0/0
12.11.2009 22:39

loupeživý baron

Re: Stále si nejsem jist, jestli dotazu rozumím...

Nevím, jestli dotovat. Při takové interpretaci by pak čeští zákazníci dotovali cenu i všech ostatních značek v Rusku, protože i ty jsou tam levnější.

A jestli Škodovka vydělává, nebo nevydělává, to je mi upřímně taky jedno. To je starost majitele a možná státu, který si z jejího zisku loupí daně.

0/0
12.11.2009 22:49

Montgomery

Re: Hloupý dotaz.

Auta se sice do Číny nevozí, ale součástky na auta z Číny do EU už pomalu začínají proudit. Za chvíli budeme jenom provincii pro odbyt jejich produkce s horou nezaměstnaných. RvEU

0/0
12.11.2009 21:49

loupeživý baron

Re: Hloupý dotaz.

A kdo za to může? Čína?;-D

0/0
12.11.2009 21:55

nnyky

Re: Hloupý dotaz.

To si odporuje. Buď nebudeme nakupovat čínský šmejd a budou zde pracovní místa, nebo ten čínský šmejd nakupovat budeme a tím zde pracovní místa nebudou. Ale v konečném důsledku ten čínský šmejd stejně kupovat nebudeme. V prvním případě proto, že se chováme odpovědně, ve druhém případě proto, že jsme  idioti, kteří si nevidí dál, než na špičku nosu (tím nemyslím politiky) :-P

0/0
12.11.2009 21:56

hnupobijce

Toz soudruzska pomoc ...

0/0
12.11.2009 20:45

Pilat

kdo by to rtekl

zer VW je tak popularni ?:-)

0/0
12.11.2009 20:40

Jiricek 1

z nouze je i soudruh dobrej !!

No,mě to bylo hned divné,že se nějak nemluví o porušování lidských práv v Číně ;-D!! Jsem zvědav,jestli JauBursík vyvěsí Tibetskou vlajku ;-D;-D!!

0/0
12.11.2009 20:12

Patrik.C

Ten co to napsal

je totální blb.čína zachraňuje Škodovku!!!? Z peněz západu za špatné výrobky prodané na západních trzích.Divím se redaktorovi,že takovýho vola nechá psát a vůbec ho zaměstnává.To je jasná a lživá propaganda.

0/0
12.11.2009 20:10

Jiricek 1

Re: Ten co to napsal

Hezký,ale je třeba si uvědomit,že Čína drží 80% dluhu USA;-D a HDP jim roste,zatím co všude jinde jde do - 8-o!!

0/0
12.11.2009 20:16

a8nn

Škoda

Proč je u Škody MB logo plzeňské Škodovky?

0/0
12.11.2009 18:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.