- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
že největší brzdou při výstavbě kvalitních silnic a dálnic v ČR je zbytečně velký počet místních komunikací, údržba a opravy kterých, dlouhodobě zatěžují celkový rozpočet. Pak samozřejmě nezbývá na důležité projekty. Prosím udělejte si chvilku a podívejte se na stránky http://www.mapy.cz, aby jste pochopili o čem tady píši. Nevíte náhodou proč do Rýmařova na severní Moravě vede 8 silnic???
Tak to nám ten stavební boom ŘSD vychází na cca 28 km dálnice ročně! A to ještě do toho počítají plzeňskou dálnici, kterou se nějakou záhadou podařilo postavit v 90. letech vcelku kvalitně a na české poměry i rychle.
Českým tempem by Německo budovalo svoji dalniční síť zhruba 400 LET a Američani, ti by asi neskončili ani v příštím tisíciletí! I ti blbí komanči se svým šlendriánem a mizernou organizací dokázali stavět ty dálnice efektivněji. Všichni nadávají na D1, ale podívejte jak a v jaké době se stavěla, jak je stará podkladní vsrtva a srovnejme s novými úseky D8, D11 atd. Kolik stál km D8 a jak bude vypadat za 25 let si raději ani nechci představovat! Něco jako záruka sice funguje, když si koupíte
Ale zase na druhou stranu akcionáři těch asi 4 firem, které u nás tak rychle, levně a kvalitně staví dálnice se mají dobře a vo tom to je.
a to, že vznikl za podpory fy Skanska a dalších stavebních firem!
PR jak vyšité!
na Chorvatsko nebo třeba Slovinsko.Stačí si otevřít 10let starý atlas a porovnat se současností.A o odpočívadlech snad ani nemá cenu psát.Pokus je ŘSD nezavřelo ůplně,tak se tam člověk skoro štítí sednout
Bodejť by nebyly. Podívejte se třeba, kolik podjezdů a nadjezdů pro místní komunikace je na 10 km třeba na staré D1. A teď si to porovnejte s novými úseky. Koukl jsem na turistickou "pětadvacítku" mapu, na dálnici Frýdek -Místek /Těšín je to jen v úseku mezi Dobrou a Tošanovicema 10 (slovy DESET!!) podjezdů a mostů, a to je úsek dlouhý necelých 8 km! Občas mám pocit, že se dnes staví most z předepjatého betonu přes dálnici kvůli každé babce s nůší. O ekology vymrčovaných mostech pro medvědy pak nemluvě, to je zase jiná kapitola.
Zkusil jsem si ten porovnávací obrázek a musím konstatovat, že moc km dálnic za dvacet (!) let tady nepřibylo.
to chápu a souhlasím. Ale argumentovat tím, že by to vůbec nebylo, fér není:-)
Rychlsot a technická úroveň by asi byla věc další, pokud pamatujete, na jakýc technický úrovni to vše bylo, třerba jen ty telefony, nebo starý škodovky - no favorit byl pokrok v rámci socialisticky možného:D
ZAse ale je ostudou, že máme nějakých 1180 km dálnic a víc, ajk 50% pořád ejště bylo v rozmezí cca 15 let vybudováno právě za bolšana:-) takže tady jsme trochu pozadu, proč asi, rptože denska je každá stavba moc draháa dělá se na co nejvíc etap., aby se z toho vysálo co nejvíc...
To samý Pražský metro, porovnejte rozvoj tehdy a dneska....
Nebo, rpčo Pražský Okruh se staví podle projektu z 50. let, dvouproudý? opravdu jsme se poučili?:(
http://bsp40m.czechian.net/001ab.jpg takhle by to vypadalo kdyby nebyla válka.. :-)
Baťův plán - tuším že to byl.
Naštěstí neuskutečněný - ta lokace dálnice je naprosto úchylná...
nevím ale připadá mi, že na Slovensku postavili za tu dobu víc dálnic než u nás. Tento článek je totální propaganda.