Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pendolinu ubude cest do ciziny, do Brna pojede pomaleji

Rychlovlaky Pendolino, z nichž každý přišel České dráhy na více než 600 milionů korun, se od poloviny prosince téměř nepodívají do zahraničí. Při jejich nákupu přitom České dráhy plánovaly nasazení souprav prioritně na mezinárodní spoje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

milxus

Zklamani z jidelnich vozů

Nejvíc mne zklamalo, že když jsem jel poprvé pindolínem, tak jsem marně hledal jídelní vůz.  :-(

Našel jsem jen "jakýsi " bar, kde mi nabídli v papírovém kelímku trošku guláše a na stojáka s plastovou lžičkou.

:-P

0/0
18.11.2009 14:46

PepaK

Re: Zklamani z jidelnich vozů

Bohužel, to je "trend doby." Nové Railjety Oebb a plno jiných vlaků má taky jen obyčejné bistra s obyčejnou fast-foodovou nabídkou... :-/

0/0
18.11.2009 19:47

skejpa

Re: Zklamani z jidelnich vozů

a co cekas ? jidelni vuz je casto uplne nevyuzity a takzvane nevydelava. jidla za 200,- mineralka za 50,- apod. na to lidi nemaj... je dobre ze to rusej. misto toho at radsi nasadej dalsi normalni vagon, aby lidi nemuseli casto stat v ulicce i na takovych linkach jako praha - brno...

0/0
23.11.2009 19:58

lucky_24

Janina7

A ještě k té ekologii, elektrické lokomotivy vidím podobně, ale co potom ty staré dieslové, které táhnou dva vagonky se 30 lidma, to i kdyby jel každý jedním autem, tak ten vzduch tak nezasviní...

0/0
18.11.2009 13:24

MC MC

njn

to byla zase dobrá investice.

0/0
18.11.2009 11:53

109e

Re: njn

Investice to asi dobrá nebyla, ale když už tady jenotky jsou, ať jezdí.

0/0
18.11.2009 13:03

paul82

Pendolino

Pendolinem jsem jel jenom a stacilo. Z Prahy do Olomouce o dvě stovky víc. Pohodlí menší. Pendolino je dobrý jedině snad pro ty, kteří musí být brzo ráno v Praze, nebo v Olomouci, či v Ostravě a nechce se jim stávat, ale jinak je lepší jet IC, EC

0/0
18.11.2009 5:29

Merk

Re: Pendolino

V okamžiku, kdy ti jako IC/EC přijede obyčejná rychlíková souprava (no dobře, po rekonsrukci v roce 1995), tak se na to budeš dívat jinak. Poté, co se mi to na cestě Praha-Ostrava několikrát stalo jsem se už zařekl a na Pendolino nedám dopustit. Z těch IC/EC jsem smrděl celý zbytek dne. Rv

0/0
18.11.2009 15:10

xxx!

Sedět v pendolínu

u okna na straně, kde jsou dvě sedačky vedle sebe je utrpení. Navíc je pendolíno poloprasečák uspořádaním sedadel. Takže jedna cesta Videň - Břeclav stačila. Už do tohoto debilního vlaku nemusím - jsou mnohem lepší vlaky (a i u nás).

0/0
17.11.2009 22:47

advista

Čínský spoj

Příjezdy pendolina z Prahy do Vídně znamenaly pokaždé čínskou invazi.

0/0
17.11.2009 21:15

jonee

Pendolino do Vídně

Hm, dnes jsem si chtěl koupit lístek do Vídně, ale jsou na několik týdnů dopředu vyprodané... určitě je prostor pro perspektivní RANNÍ spoje. 

0/0
17.11.2009 21:08

stev

Pendolino navíc nemá dostatek WC

Onehdá jsem s tím jel, ve vagonu WC jen na stejné straně, a před Prahou se cestující svíjeli ve frontě. Většina cestujících tak vykonala svou potřebu až v Praze na nádraží za 20 Kč. Nevím jak ostatní cestující, ale já si komfort ve vlaku představuji přece jen i s toaletami.

0/0
17.11.2009 20:39

barbiequte

Re: Pendolino navíc nemá dostatek WC

To bych si tedy dovolil nesouhlasit. Pendolinem jezdím pravidelně a jediný vagón, který má záchod jen jeden, je vagón sedmý. Kde je toaleta u kabiny strojvedoucího a další až mezi 5. a 6. soupravou kde jsou dokonce 2 naproto sobě. Naopak toalety v SC Pendolino považuji za velké plus. Dokonce si člověk může i sednout ;)

0/0
17.11.2009 21:14

tomas_tod

Zpomalit?

Na co to Pendolino máme, když musí "zpomalit" na úroveň ostatních vlaků???

0/0
17.11.2009 11:21

TigerM

Nedostatek souprav a Norma...

No, pendolina bych nezatracoval, v soucasnosti mohou jezdit cca 200km/h, ale ne na ceskych tratich, to omezeni je diky bezpecnosti, ...

Trate jsou staveny na 160-200km/h, lae vic jak 160 nemohou predevsim diky urovnovym prejezdum. Nejlepe by se uplatnili na trati Berlin-Praha-Brno-Viden a Plzen-Praha-Olomouc-Ostrava, ovsem na nemecke trate vlak nesmi...

Kdyztak me opravte...

0/0
16.11.2009 20:44

jkkj

Re: Nedostatek souprav a Norma...

Pokud vim, tak uz smi, ale nemci zatim vyzaduji aby to jezdilo Hamburg-Berlin-Praha-Viden a kvuli kapacite sprazene do dvojice. Coz je pri 7 soupravach a neschvalene homologaci dvojic (technicky to Pendolina zvladaji) zatim neresitelne.

0/0
16.11.2009 21:49

MiroTR

Re: Nedostatek souprav a Norma...

160 km/h ? 8-o  A to i na hlavním tahu Choceň - Přerov ? ;-D;-D

0/0
16.11.2009 22:27

HTDS

Pendolíno Brno - Bratislava 480kč

Že není obsazenost Pendolína z Brna do Bratislavy!!! Bych pánum z ČD rozbil hubu, nejlevnější bus z Brna stojí 110, Studen Agency 260, Pendolíno 480... ak ať se nediví že lidi na Pendolino serou.

0/0
16.11.2009 19:28

Merk

Re: Pendolíno Brno - Bratislava 480kč

Proč srovnávač nejlevnější lístek busem s nejdražším lístkem Pendolinem? 8-o

0/0
18.11.2009 15:12

papazian

Prostě když to shrneme, tak Pendolino se na české dráhy

od samého počatku nehodilo a nehodí, projektovou rychlost nikdy nedosáhne a ve vztahu k bezpečnostním prvkům je dokonce horší než obyčejný vlak. Takže vyhozené peníze z dob ODS. Jako obvykle! Tak oslavme sametovost uvážlivější volbou v příštím roce.

0/0
16.11.2009 16:20

jbroz50

Re: Prostě když to shrneme, tak Pendolino se na české dráhy

Souhlas skoro se vším, jenom to ODS se mi tam moc nehodí - nákup Pendolin byl v roce 2004 a odsouhlasen byl v roce 1999. Sorry, ale tohle udělal úplně někdo jiný.

0/0
16.11.2009 16:27

Necekana navsteva

Re: Prostě když to shrneme, tak Pendolino se na české dráhy

Psst tohle nesmis soudruhum tak sazet. Oni maji jasnou Jyrka doktrinu "fuj ODS" a tu jim nebudes naborovat. A nedej Boze abys jim ukazal ze nejvetsi tunely jsou tak nejake tvorba jejcih vedeni.

0/0
16.11.2009 19:07

stev

Re: Prostě když to shrneme, tak Pendolino se na české dráhy

Jistě, když je ministr z jedné partaje, jeho I. náměstek je z druhé a naopak. Už od dob opoziční smlouvy. Když tak mne oprav.

0/0
17.11.2009 20:42

papullus

Re: Prostě když to shrneme, tak Pendolino se na české dráhy

Roku 1995 České dráhy vyhlásily soutěž o výrobu těchto nových souprav, ve které zvítězilo konsorcium ČKD Praha, MSV Studénka, Fiat Ferroviaria a Siemens AG. Deset souprav mělo být dodáno do roku 2000. Z důvodu vnitřních problémů ČKD (a tedy i MSV, neboť ta se stala součástí holdingu ČKD) došlo v roce 1998 k odsunu termínu dodávek do roku 2003 a zvýšení původní nereálně nízké ceny souprav.Z původních 10 se redukovala dodávka na 7. K rozhodnutí došlo za vlád ODS,s ministry dopravy ODS Budínským a Římanem. za vlády ČSSD došlo už jen k odsunu dodávek kvůli krachu ČKD-Siemens až na období 2000-2004.

0/0
16.11.2009 19:11

ptiger

Re: Prostě když to shrneme, tak Pendolino se na české dráhy

klid, do téhle diskuze se pravda nehodí,hned tu bude reakce na nějakého Standu nebo co...

0/0
18.11.2009 8:42

(gbd)

Re: Prostě když to shrneme, tak Pendolino se na české dráhy

Ve vztahu k bezpečnostním prvkům na našich drahách (1994) by nemohly v podstatě fungovat žádné "zápaní" mašiny. V podstatě všechno s asynchronním motorem musí omezovat výkon, jen aby fungovala zabezpečovačka.

0/0
16.11.2009 17:32

PIsa.lek

Re: Prostě když to shrneme, tak Pendolino se na české dráhy

O žádném omezování výkonu v rutinním provozu mi není nic známo, pouze ve zkušebním (což se týkalo jak Pendolina, tak Taurusů).

0/0
16.11.2009 20:08

(gbd)

Re: Prostě když to shrneme, tak Pendolino se na české dráhy

:-)

A taky českého "asyncronu", který se nedostal do běžného provozu.

V podstatě se muselo předělat ("upravit") zabezpečovací zařízení všude, kde tyhle potvory jezdí.

0/0
16.11.2009 20:45

ravo

Re: Prostě když to shrneme, tak Pendolino se na české dráhy

Kolikrát si ještě budu muset tento zasvěcený nesmysl přečíst. Ano předělávalo se v dobách kdy Pendolino začínalo zkušební provoz. Už dávno je vše v původním stavu a předělané je jen a pouze Pendolino. Odborný výklad najdeš jinde než zde,  např. na k-report.net

0/0
17.11.2009 14:42

dejsipivo

Re: Prostě když to shrneme, tak Pendolino se na české dráhy

Vše v původním stavu není, protože se kvůli Pendolinu měnily na řadě

úseků objízdných tras kolejové obvody a podobně probíhá stavba

interoperability na trati Břeclav - Brno, kde se kompletně mění kolejové obvody (staniční i traťové).

0/0
17.11.2009 15:21

Necekana navsteva

CD neskutecny tunel na verejne rozpocty

kdyby misto budovani nesmyslnych koridoru a nakupovani pendolin dostaveli dalnicni sit udelaji lepe. Ulevi se jak nakladni tak osobni preprave.

0/0
16.11.2009 16:08

109e

Re: CD neskutecny tunel na verejne rozpocty

Každé rozšíření silnic na sebe natáhne další provoz. Je iluzí si myslet, že tomu bude naopak. Železnice je možnost, jak provoz  a tím i počet mrtvých snížit. Váš názor mne opravdu dostal.

0/0
16.11.2009 16:40

Necekana navsteva

Re: CD neskutecny tunel na verejne rozpocty

Jaky dalsi provoz? Jako ze pojedu do prace dvouma autama naraz? A nebo ze necham zbozi z palety rozrovnat na 10 palet a povezu to na 10 autech?

Jsi smesny.

Kvalitni silnicni a dalnicni sit zadnou dopravu nezvysuje, naopak vyrazne snizuje ekologickou zatez, snizuje znecisteni zivotniho prostredi cloveka zejmena ve mestech a neskutecne zvysuje bezpecnost silnicniho provozu.

0/0
16.11.2009 19:06

109e

Re: CD neskutecny tunel na verejne rozpocty

O směšnosti oponenta na diskusi bych byl velmi opatrný. Nejedná se o žádnou jízdu dvěma auty. To je možná tvoje popletená představa. Jde o to, že lidé přechází z veřejné dopravy na silnici. Tedy ten, kdo by jel vlakem, pojede autem. To samé s nákladem. Tranzit patří na koleje a žádné rozšíření silnice nic neřeší. Viděl jsem v Americe několikaproudé komunikace. Neviděl jsem však v tom řešení. I oni přesunují nákladna koleje.

0/0
16.11.2009 19:14

reddmaniak

Re: CD neskutecny tunel na verejne rozpocty

pravda je taková, že přeprava po železnici se vyplatí jen pro určité zboží(od určité váhy) a až od určité vzdálenosti,.. kromě zcela ojedinělých případů továren propojených železničním spojením je to totiž minimálně jedna překládka navíc a ztráta mrtvé váhy vlakové soupravy, kterou jen částěčně kompenzuje nižší valivé tření, navíc existuje problém s pojištěním cenných nákladů při přepravě po železnici, další věcí je chybějící infrastruktura (sklady, překladiště), přenesení transportu na železnici je běh na dlouhou trať

0/0
16.11.2009 20:04

109e

Re: CD neskutecny tunel na verejne rozpocty

Pochopitelně. Každá doprava má své. I vrtulníkem se něco vyplatí přepravovat. To, co jste napsal je pravda jen částečně. Neuvedl jste vůbc, jaké podmínky mají zmiňovné způsoby doprav. Zcela postrádám poplatky za dopravní cestu a další náklady.

0/0
16.11.2009 20:25

MiroTR

Re: CD neskutecny tunel na verejne rozpocty

Další problém je v tom, že ČD Vám dnes nezaručí přepravu z bodu A do bodu B v daném termínu jako dřiv.  Autodopravce ano. 

0/0
16.11.2009 22:25

Bery

Re: CD neskutecny tunel na verejne rozpocty

Pri cene nasich dalnic predevsim neskutecne zatezuje statni rozpocet. ;-)

0/0
16.11.2009 22:21

Bery

Re: CD neskutecny tunel na verejne rozpocty

Mas snad podil v nejake stavebni firme co stavi dalnice ? ;-D

0/0
16.11.2009 18:01

nicolas.tesla

IC jede stejně rychle jako Pendolino

Takové IC existuje!! ;-D

Jmenuje se "IC 516 Leoš Janáček" a ujede trasu Ostrava-Praha za 3h24min, což je o nějakých 15min víc než slavné Pendolíno. Takže defakto normální vlak s nálepkou IC, který má stejné zastávky, ale možná nemá stejnou prioritu na trati a zvládne to stejně rychle !!

A neplatíte 200kč příplatek za menší prostor pro kufr,když si ho chcete dát nahoru jako v Pendolinu. ;-)

0/0
16.11.2009 15:32

andross

Re: IC jede stejně rychle jako Pendolino

IC 518 Manažer to dava za 3:16

0/0
16.11.2009 17:09

nicolas.tesla

Re: IC jede stejně rychle jako Pendolino

No vidíte, takže jich je víc co jedou takhle rychle, tak potom neni duvod mit Pendolino a připlácet za něj 200. Jen bohužel těchto rychlých IC je minimum :(

0/0
16.11.2009 17:29

Artemio Panděras

Re: IC jede stejně rychle jako Pendolino

Jednou jsem do toho ze zajímavosti invstoval... Už do toho nevlezu..X

0/0
17.11.2009 10:39

czechian

Výhod Pendolina by se více využilo v relaci Praha-Linz-Wien

R^ Naklápěcí vlak na koridoru, kde je povětšinou i v zatáčkách alespoň 120km/h nemá až tak velký význam.

0/0
16.11.2009 15:25

PIsa.lek

Re: Výhod Pendolina by se více využilo v relaci Praha-Linz-Wien

Ne všude je těch 120, někde taky 70.

0/0
16.11.2009 20:09

radek_30

:-)))

je to vtipne:-) nakoupime za draho pendolina a ve finale do ciziny jezdit ani nebudou.-)

presne tak to vidam v usteckym kraji:-) vlak ktery by mel reprezentovat v nemecku - ktery jezdi z decina do bad schandau je obycejny osuntely motorak. jeden vagon. v lete jak sardinky a zastavuje na perone jen prvni vagon - bytek osazenstva ma smulu. skakej si do pole. kdyz vidim co stavi za vlak par metru za hranicema, tak je mi do breku. proste je to ostuda. ELBE EXPRES a je to pitomej motorak:-((((( to sme to dpracovali;-€

0/0
16.11.2009 14:45

czechian

Re: :-)))

Takových nesmyslů je v síti ČD celá hromada. Často jezdím vlakem a na té relaci většinou jede poloprázdná Hydra se dvěma prázdnými vagony. Ale v pracovní dny odpoledne, kdy se vrací davy z práce, nasadí 810+010. 8-o;-O

0/0
16.11.2009 15:33

papazian

Re: :-)))

Nelze než souhlasit. Je třeba, aby nastoupila nová tvůrčí krev, která už nebude spojena s ODS a s kamarády z Hradu.

0/0
16.11.2009 16:22

jbroz50

Re: :-)))

Je potřeba, aby nastoupila nová krev - ale nespojená především se socany a komunisty. Bohužel ve vedení ČD se dlouhou dobu drželi komunisti a potom je vystřídali na dalších 10 let socani. Také veškeré změny na drahách byly zablokovány socanskými odbory - stávky pod jejich vedením si ještě pamatují všichni.

0/0
16.11.2009 16:30

109e

Re: :-)))

Bez dopravní politiky státu je každá změna k ničemu. Odbory pouze zpomalovaly rozkrádání - pardon, změny na drahách.

0/0
16.11.2009 16:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.