- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejvíc mne zklamalo, že když jsem jel poprvé pindolínem, tak jsem marně hledal jídelní vůz. :-(
Našel jsem jen "jakýsi " bar, kde mi nabídli v papírovém kelímku trošku guláše a na stojáka s plastovou lžičkou.
:-P
Bohužel, to je "trend doby." Nové Railjety Oebb a plno jiných vlaků má taky jen obyčejné bistra s obyčejnou fast-foodovou nabídkou...
A ještě k té ekologii, elektrické lokomotivy vidím podobně, ale co potom ty staré dieslové, které táhnou dva vagonky se 30 lidma, to i kdyby jel každý jedním autem, tak ten vzduch tak nezasviní...
Investice to asi dobrá nebyla, ale když už tady jenotky jsou, ať jezdí.
Pendolinem jsem jel jenom a stacilo. Z Prahy do Olomouce o dvě stovky víc. Pohodlí menší. Pendolino je dobrý jedině snad pro ty, kteří musí být brzo ráno v Praze, nebo v Olomouci, či v Ostravě a nechce se jim stávat, ale jinak je lepší jet IC, EC
V okamžiku, kdy ti jako IC/EC přijede obyčejná rychlíková souprava (no dobře, po rekonsrukci v roce 1995), tak se na to budeš dívat jinak. Poté, co se mi to na cestě Praha-Ostrava několikrát stalo jsem se už zařekl a na Pendolino nedám dopustit. Z těch IC/EC jsem smrděl celý zbytek dne.
u okna na straně, kde jsou dvě sedačky vedle sebe je utrpení. Navíc je pendolíno poloprasečák uspořádaním sedadel. Takže jedna cesta Videň - Břeclav stačila. Už do tohoto debilního vlaku nemusím - jsou mnohem lepší vlaky (a i u nás).
Příjezdy pendolina z Prahy do Vídně znamenaly pokaždé čínskou invazi.
Hm, dnes jsem si chtěl koupit lístek do Vídně, ale jsou na několik týdnů dopředu vyprodané... určitě je prostor pro perspektivní RANNÍ spoje.
Onehdá jsem s tím jel, ve vagonu WC jen na stejné straně, a před Prahou se cestující svíjeli ve frontě. Většina cestujících tak vykonala svou potřebu až v Praze na nádraží za 20 Kč. Nevím jak ostatní cestující, ale já si komfort ve vlaku představuji přece jen i s toaletami.
To bych si tedy dovolil nesouhlasit. Pendolinem jezdím pravidelně a jediný vagón, který má záchod jen jeden, je vagón sedmý. Kde je toaleta u kabiny strojvedoucího a další až mezi 5. a 6. soupravou kde jsou dokonce 2 naproto sobě. Naopak toalety v SC Pendolino považuji za velké plus. Dokonce si člověk může i sednout ;)
Na co to Pendolino máme, když musí "zpomalit" na úroveň ostatních vlaků???
No, pendolina bych nezatracoval, v soucasnosti mohou jezdit cca 200km/h, ale ne na ceskych tratich, to omezeni je diky bezpecnosti, ...
Trate jsou staveny na 160-200km/h, lae vic jak 160 nemohou predevsim diky urovnovym prejezdum. Nejlepe by se uplatnili na trati Berlin-Praha-Brno-Viden a Plzen-Praha-Olomouc-Ostrava, ovsem na nemecke trate vlak nesmi...
Kdyztak me opravte...
Pokud vim, tak uz smi, ale nemci zatim vyzaduji aby to jezdilo Hamburg-Berlin-Praha-Viden a kvuli kapacite sprazene do dvojice. Coz je pri 7 soupravach a neschvalene homologaci dvojic (technicky to Pendolina zvladaji) zatim neresitelne.