Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dražší páteční mýtné postihne i autobusy, mohou podražit

Cestování autobusem může na začátku roku podražit. Dopravcům totiž stoupnou ceny hned u trojice různých nákladů. Kromě zvýšení spotřební daně u nafty, které bude činit korunu na litr, a změny sazby daně z přidané hodnoty z devíti na deset procent si musí firmy poradit také s pátečním zdražením mýtného na dálnicích a vybraných hlavních tazích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danny44

To na to přišli brzo....

Koukám že investigativní journalisté z ýDěsu zase vyšťourali AMééériku - přesně na tohle téma byla řada příspěvků od čtenářů v diskusi už k prvnímu článku o změně sazeb mýta......

0/0
19.11.2009 13:23

Tomaseq

A kdo to zaplatí?

Každý z nás. Zaplatíme ze své kapsy... Autobusy by mýtné ani dálniční známky neměly platit vůbec...

0/0
19.11.2009 11:56

Stone_Pilot

Re: A kdo to zaplatí?

A proč by autobusy neměly platit? Silnici opotřebovávají stejně jako jiná vozidla, ne?

0/0
19.11.2009 12:01

rogerer

proč??

proč autobusy?? Proč? Dyť slouží lidem aby jezdilo míň aut a a mene se znecistovalo zivotni prostredi....takle ty lidi radsi sahnou po autu a koupej si znamku takze se stat zase napakuje...chjo

0/0
19.11.2009 10:41

Daniel Pudil

Re: proč??

protože žiješ v český republice....seznamte se....8-o

0/0
19.11.2009 10:59

wag13

...

Jsem to říkal,že budou dopravci od nového roku křičet a zdražovat.Přitom když loni stál benzín 33-35,- tak všichni zdražili.Od nového roku bude po zvýšení daní,... cena benzínu 30-32,- a zase budou dopravci zdražovat. Přitom za celý rok autobusy ani jednou nezlevnili ikdyž stál benzín 22-25,-;-O;-ORvRv

0/0
19.11.2009 8:32

jhk2

Re: ...

jestli to nebude tim ze nakladaky nejezdi na benzin :) ale to neni dulezity nafta byla v prumeru levnejsi nez benzin ale zdaleka se ani nepriblizila k 22 kc / l (a to mluvim o cene bez dph

0/0
19.11.2009 9:20

dochud

Autobusy na to nedoplatí

A nedoplatí na to ani kamiony, ale lidi. Je to jen další forma skryté daně.

0/0
19.11.2009 7:37

109e

Re: Autobusy na to nedoplatí

A jak na to doplatí lidi prostřednictvím kamionů? Máte na myli majitele dopravních firem?

0/0
19.11.2009 7:44

dochud

Re: Autobusy na to nedoplatí

Zvednou ceny přepravného, panáčku.

0/0
19.11.2009 7:55

109e

Re: Autobusy na to nedoplatí

Když se podíváme, jak se tahá Evropou zboží stejného druhu sem a tam proti sobě, tak zjistíme, že se nezvedne vůbec nic. Jenom vznikne šance pro domácí producenty, lidi v místě dostanou práci. Pokud nepotřebuješ nutně jogurt z Hamburku, tak to uznáš. U nás je provozovna, která vyrábí potravinové výrobky. Přijede kamion, odveze to do Prahy a z Prahy jiný kamion do našeho obchodu. Výrobna je 300m od toho obchodu. Zpoplatnit, ale razantně a všude, aby nejezdily lidem pod okny. Ubydou nehody, na silnicích bude místo, nebude se tolik ničit ŽP a my nebudeme z daní dotovat nesmysl.

0/0
19.11.2009 8:03

Autobus s tykadlama

Re: Autobusy na to nedoplatí

 nezbývá, než souhlasit.

Nic mě nedokáže nasrat víc, neř jogurt z ostravské mlékárny v Plzeňským supermarketu. přičemž, ten samý druh jogurtu, té samé příchutě se vyrábí pár km od Plzně... To samé mléko, máslo, hovězí vožené letecky přes půl planety....

0/0
19.11.2009 10:21

Autobus s tykadlama

Re: Autobusy na to nedoplatí

Ještě větší debilita je zelenina od místního sedláka z Vysočiny, která se veze do centrálního velkoskladu jednoho nejmenovaného řetezce do Prahy, aby se fyzicky ten samý kus mrkve příští týden přivezl do pobočky onoho řetezce pět kilometrů od pole, kde vyrostla.... 

0/0
19.11.2009 10:25

Stone_Pilot

Re: Autobusy na to nedoplatí

Jenže on do toho marketu z toho centrálního skladu neveze jen tu mrkev, jejíž kamion včera z Vysočiny do skladu dovezl - z toho kamionu putuje zpět třeba jen pá bedýnek, ale kromě toho veze třeba cibuli z Polabí nebo banány z Kolumbie. Ono to fakt není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá a vaše rozhořčení není na místě.

0/0
19.11.2009 10:53

109e

Re: Autobusy na to nedoplatí

Jistě že každý případ je jiný. Ale v naprosté většině se tahá kontinentem to samé. Při tvrdém zdražení dopravní cety by vše vyplavalo na povrch. To ale nikdy nedopustí betonářské a ropné zájmy. Svůj zisk, na kterém všichni ostatní (daňový poplatníci) prodělaji, si nenenechají vzít. Jinak tranzit patří na koleje.

0/0
19.11.2009 11:09

Stone_Pilot

Re: Autobusy na to nedoplatí

Dopravní infrastruktura je jedna  z věcí, kde by měli daně jít. Je to o svobodě pohybu lidí a podpoře trhu. Nemyslím, že prvotním účelem daní byla sociální podpora apod., kamo to směřuje bohužel teď.; ale právě stavba cest, mostů atd. - toho, co jednotlivec nebo malá skupina nikdy nemůže realizovat, ale co je užitečné a slouží pak všem, i když to každý ani nevyužívá přímo, ale jen zprostředkovaně.

0/0
19.11.2009 11:21

109e

Re: Autobusy na to nedoplatí

Ale ty peníze se musí někde vzít. Někde znamená od  kamionových firem. 16000x ničí vozovku proti osobákům. Ať cvakají. Ale to jsem naivka.

0/0
19.11.2009 15:21

Stone_Pilot

Re: Autobusy na to nedoplatí

Však už cvakají a ne málo. P.S. Ty kamiony nejezdí po silnicích jen sobě pro radost a výdělek, ale protože asi vozí něco, co my chceme, nemyslíte?

0/0
19.11.2009 15:42

109e

Re: Autobusy na to nedoplatí

Cvakají na dvou procentech komunikací (dráhy na sto procentech). Kdyby cvakaly reálně, nebylo by pravidlem vozit zboží stejného druuproti sobě stovky km. Kdyby cvakaly dostatečně byl by dávno tranzit na kolejích.

0/0
19.11.2009 17:03

Autobus s tykadlama

Re: Autobusy na to nedoplatí

Logické by bylo, aby ta mrkev ( ona to není jen mrkev, ale i brambory, mlíko, jogurty, jabka..., prostě všechno, co pochází z toho daného regionu ) dovezlo od zpracovatele malým nákla´dáčkem přímo do toho marketu, prptože je to položka, kterou se market zaváží z centrálního skladu.A do velkoskladu by putoval, jen zbytek určený pro jiné provozovny v opačném koutě republiky.

Vám přijde normální kupovat na Vysočině ( tradičně bramborářském kraji) brambory z Argentiny  nebo ze Španělska? Kupovat v Řecku zmrazené ryby z Vietnamu a Číny? 

0/0
19.11.2009 11:24

Stone_Pilot

Re: Autobusy na to nedoplatí

Velkému řetězci se nevyplatí flotila malých náklaďáčků a zemědělec si to sám rozvážet po prodejnách nebude. Ten to i v minulosti prodal nějakému velkoskladu a ten to pak vozil řetězci. Tento mezičlánek se jen vyloučil a je to tak dobře. A co se týče druhé části vašeho příspěvku - ano, jsem rád, že máme na výběr (klidně i ryby z Vietnamu)  a hlavně, že je konkurence- ta obecně stlačuje ceny a zvyšuje kvalitu nabídky.

0/0
19.11.2009 11:37

109e

Re: Autobusy na to nedoplatí

Proč by nemohl mít market přímo smlouvu s malovýrobcem? Nalákal by zákazníky jednoznačně na místní produkty. Problém je úplně jinde. V dotacích Unie do potravin na druhé straně Evropy. Tvrdé, reálné  zpoplatnění na 100% cest vše do rána vyřeší. Dotované kamiony budou zredukovány. Jenže to už je revoluce.

0/0
19.11.2009 15:19

Stone_Pilot

Re: Autobusy na to nedoplatí

S lokálním výrobcem může mít smlouvu lokální market.  Řetězci se to nevyplatí, neboť má např. leták pro všechny obchody v republice. Co se týče dotací - ty jsou v zemědělství všude v Evropě (bohužel), ale kamiony ale platí jak za použití silnic, tak tučné daně v PHM spotřební dani. Žádné dotace nemají. Mimochodem - jak byste si představoval cenu za používání cest vy (to vaše "reálné" zpoplatnění) a komu by peníze měli jít? A čistě teoreticky  - snížil byste poté o to poměrně daně z příjmu použité na stavbu a údržbu silnic a zrušil spotřební daň z PHM?

0/0
19.11.2009 15:40

109e

Re: Autobusy na to nedoplatí

Kamiony k nám vozí nekvalitní dotované potraviny z celé Evropy a tím likvidují naše potravinové producenty. Lze to deklarovat na kterémkoli druhu -brambory, víno, pivo, jablka ale např CUKRU. U nás se zavřely cukrovary a dotaci shrábli angličtí majitelé. Francouzký producent dostane půlku dotací do zemědělství celé EU. 1. dotace: kamion s minimálním mýtem, ale fatální likvidací vozovkyjej doveze (2. dotace) do supráče a zisk z prodeje opět odpluje do zahraničí.

0/0
19.11.2009 17:29

yanoshick

Re: Autobusy na to nedoplatí

No ale "řešit" zlou dotační agropolitiku Unie zavedením vysokého mýtného? Jedině v Kocourkově...

0/0
1.1.2010 23:10

okolo jdoucí slezan

Re: Autobusy na to nedoplatí

ne, má na mysli řidiče kterým se sníží platy a další propouštění v dopravě. Chápeme?

0/0
19.11.2009 7:56

109e

Re: Autobusy na to nedoplatí

Na železnici odešly desítky tisíc lidí. Také proto, že za 20 let nebyl nikdo schopen udělat dopravní politiku.

0/0
19.11.2009 8:05

Autobus s tykadlama

Re: Autobusy na to nedoplatí

nejen podle inzerce mám dojem, že šoférů je ještě pořád málo. takže pro dobrého šoféra není problém najít práci v sousední firmě, přinejhorším v sousedním městě.

0/0
19.11.2009 10:27

brta

Re: Autobusy na to nedoplatí

Asi podle vás ničí dálnice chodci nebo vaše přetížená auta?

0/0
19.11.2009 8:25

ZdenekBS

Úsporný balíček v praxi

Odírat, okrádat, ožebračovat. Ale začít šetřit, to ne.

0/0
19.11.2009 7:37

sazex

Spinava prace

Gratuluji. Dalsi uspesne odvedena spinava prace teto nepochopitele popularni Fischerovi vlady. Kamionova lobby slavi a na autobusy se jakoby nahodou zapomelo.

0/0
19.11.2009 7:36

okolo jdoucí slezan

Re: Spinava prace

kamionová loby slaví? co slaví - zvýšení spotřební daně na phm nebo zvýšené dph nebo 50 % navýšení mýtného v pátek odpoledne? Zkuste si přečíst článek a pak pouštějte moudra do éteru 

0/0
19.11.2009 8:00

sazex

Re: Spinava prace

Nejak zapominate ze alternativou byl patecni zakaz jizd kamionu. Proti tomu je 50% navyseni, ktere jak uz taky neuvadite, je jim kompenzovano slevou behem tydne a ktere si proste prirazi k cene od zakaznika slabi odvar. Jo kdyby to patecni zvyseni bylo ctyrnasobne to by byla jina kava.

0/0
19.11.2009 8:07

okolo jdoucí slezan

Re: Spinava prace

 ktere si proste prirazi k cene od zakaznika;-D - asi nejste z oboru, není liž pravda?

0/0
19.11.2009 9:54

109e

Re: Spinava prace

Nepřirazí. Místní firmy, obzvláště potravinářské dostanou ihned šanci. Lidé v regionech práci. Kdyby byly reálné ceny za cesty a neexistovaly nesmyslné dotace EU, polovina kamionů už nejezdí. Ale to kdyby...

0/0
19.11.2009 10:20

Stone_Pilot

Re: Spinava prace

No ale taky by hrozilo, že při neúměrném zdražení dopravy si vypěstujeme lokální monopoly - místní jediná velká mlékárna si bude diktovat ceny a zákazníci zapláčou. To bych tedy nechtěl.

0/0
19.11.2009 11:17

109e

Re: Spinava prace

Ani náhodou. Každé městečko mělo mlékárnu. Objede to HRAVĚ několik náklaďáčků v místě. Jinak, ten "monopolní" jogurt z naší mlékárny byl kvalitnější, než ten nejlepší dovezený.

0/0
19.11.2009 15:24

Stone_Pilot

Re: Spinava prace

No jen jestli vy si to neidelalizujete. Každopádně nevím, jestli byl lepší, to fakt nemůžu posoudit, ale garantuju, že by byl býval dražší, když by neměl konkurenci těch dovezených.

0/0
19.11.2009 15:44

109e

Re: Spinava prace

Nevím, co je dražší. Mohl jsem si jich koupit stejně, jako dnes.

0/0
19.11.2009 17:32

yanoshick

Re: Spinava prace

Každé městečko mělo svou mlékarnu, svého ředitele se sekretářkou a služebním vozem, dvěm náměstky.. efektivnost jako prase ;-D

0/0
1.1.2010 23:12

vymrzovac

zpoplatnění kamionů je zcela v pořádku

...jen mám obavu z toho, aby to byla dostatečná pálka na to, aby to chtěli omezit. Ty autobusy jsou ústřel, protože v pátek jezdí lidi ze škol, nebo odjíždějí zájezdy

0/0
19.11.2009 7:26

Autobus s tykadlama

Re: zpoplatnění kamionů je zcela v pořádku

No a?

V letecké přepravě se také odjíví cena letenky od momentální poptávky a v některé dny je vyšší, ve dny, kdy by lítali prázdní je ta samá cesta za polovinu, aby pritáhla cestující...

0/0
19.11.2009 10:29

109e

všude

Řádně zpoplatnit, to ano. Ale na všech komunikacích.

0/0
19.11.2009 7:09

Autobus s tykadlama

Re: všude

na tom už se pracuje. od příštího roku má být mýto na dálnicích pro veškeré auta nad 3,5 t. připravuje se zpoplatnění všech silnic I a II třídy pro náklad a ve finiši pro veškerou motorovou dopravu. právo vybírat mýtné, by tak promě státu měli i kraje a obce jenž dané komunikace vlastní.

jen je třeba ještě vyhrát válku nad těmi, kdož si myslí, že vlastnictví auta je právo ( nikoli drahá výsada) a nejsou ochotni plně hrtadit náklady a škody, jenž svým vozem působí 

0/0
19.11.2009 11:33

MIR80

Paskvil

Zase paskvil z pera vlady. To tam fakt sedi takovi tupci, kteri nez neco pusti do sveta, tak si aspon chvili nesednou a nezjisti si realne dopady na co vsechno se jejich vymysl promitne ? Anebo to delaji zcela schvalne, aby pod rousku snizeni provozu na dalnicich jen zase vytahli vice penez z lidi ?

0/0
19.11.2009 7:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.