Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České banky blokují už 10 tisíc karet, z některých zmizely peníze

Masivní případ úniku dat ve Španělsku zasáhl v České republice už okolo deseti tisíc platebních karet. Tolik jich banky zablokovaly v obavách z jejich zneužití. Z některých karet už začaly mizet peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TarasBulba

Hmm...

Když vidím, jakej je u nás kolem toho rumrajch, tak si říkám, jak to asi musí vypadat ve Španělsku...

0/0
20.11.2009 7:06

pteryx

je to dobré pro byznys

Není přece podstatné, že klienti bank co si pořídí embosované karty mohou být snadno okradeni. To je z hlediska bank naopak přínosem, protože to podporuje oběh peněz v ekonomice. Jejich klienti prostřednictvím karet ztrácejí přehled o svých financích, o to tady jde. A když zkrachujete a nesplatíte hypotéku, tak tím bance nepochybně uděláte velkou radost, dům má vyšší cenu. A tak to funguje se vším. Některé produkty jako by již nebyly vyráběny pro zákazníky, ale pro korporace. Například z mobilu se hned tak nedovíte kolik máte protelefonováno. navzdory tomu že kromě GPRS podporuje EDGE, 3G sítě a GPS, tak vám na displeji neukáže kolik jste protelefonovali (což ty nejstarší mobily bez problémů zvládaly) ...

Víte, tohle jsou ty příčiny "finanční krize".

0/0
19.11.2009 23:29

zeli156

Re: je to dobré pro byznys

...a kdesi jinde na zeměkouli banky najednou zjistily, že je tomu přesně naopak, až že objedm nespalecených hypoték je mnohdy vyšší, než ceny domů...

0/0
20.11.2009 8:47

PavelBo21

Klient GE Money Bank

Celkem mne překvapuje, že k mediálnímímu přetřásávání dochází až nyní v polovině listopadu. GE Money mi již 11. října (v neděli) poslala na mobil SMS-ku,  "...z preventivních ůvodů jsme byli nuceni Vám dne 11.10.09 zablokovat platební kartu. Pro obnovu se dostavte na pobočku ...Kontaktujte naši help-linku...Moc se Vám omlouváme." Přiznám se, že jsem byl dost vyděšen (a to jsem naštěstí již byl doma v republice). V pondělí jsme zašel na pobočku, kde mi vyřídili novou kartu a protože jsme potřeboval nějakou hotovost, vybral jsem si hned na pokladně peníze avšak za poplatek 60 Kč. Současně jsem tedy požádal o prominutí tohoto poplatku, neboť chyba není na moji straně, sepsali jsme reklamci a během měsíce mi volali z GE  MB, že moji reklamaci na man. poplatek  uznívají a těch 60 kč mi vracejí zpět.

0/0
19.11.2009 21:21

mr.burns

Re: Klient GE Money Bank

Hm, to je pěkné, že na vlastní požádání Vám stornovali poplatek, my to dělám automaticky - pochopitelně.

0/0
19.11.2009 21:32

petrph

Re: Klient GE Money Bank

Asi tady chybí jedna podstatná informace. Pod pojmem "mi vyřídili novou kartu" mám rozumět co, že jste tu novou dostal hned do ruky, a nebo Vám sebrali tu starou a řekli, nová příjde do měsíce?? Pak yb to prominutí poplatku mělo smysl..

0/0
20.11.2009 4:14

superprasák

jak

Pokud stačí pro nějakou platbu zadat číslo karty, které je na ní napsané, tak pak je platební karta nejnebezpečnější věc na světě. Nechápu, proč se teda v bankomatu, nebo v obchodě zadává pin, když jinak stačí k převodu peněz zadat pouze číslo, co na ní přečtu.  To je něco podobného jako možnost u obchodníků se starýni terminály bez zadání pinu napodobit jen podpis na kartě a nemusí se ani moc podobat a jste taky bez peněž. To je už bezpečnější nosit padesát tisíc v zadní kapse. To je teda systém jako u blbých. Myslím, že kartu zruším.

0/0
19.11.2009 20:50

lolek77

To jste objevil Ameriku.

Nejlepší je užívat produkt o kterém nic nevím. Frajeři, kteří nonšlantně platí kartou kafé a vrchní si odnese kartu za pult k čtečce. To je klasický případ blbosti. Na západě to je sice běžné, ale tam není krádež národním sportem a zákazník není jen klient na oholení.:-P

0/0
19.11.2009 22:01

petrph

Re: jak

Hádám že stačí když si zablokujete používání té karty přes internet. Většina bank to umožnuje.

0/0
20.11.2009 4:17

ivabublan

a vsichni eurohujeri rikaji,

ze to zneuzit nelze. Pry ani ostatni elektronicke systemy EU nejsou nebezpecne.

tak jak to je?

0/0
19.11.2009 18:57

Extra Šnek

Re: a vsichni eurohujeri rikaji,

Co s tím má EU společnýho? Boha jeho.

0/0
19.11.2009 19:15

MiroTR

Re: a vsichni eurohujeri rikaji,

Inu - za všechno může EU, ne ? ;-D;-D;-D;-D

0/0
19.11.2009 19:17

Extra Šnek

Re: a vsichni eurohujeri rikaji,

Jo tak to potom jo ;-D

0/0
19.11.2009 19:21

GUHU

pro platby na internetu nestačí znát jen číslo karty

musí se zadat doba platnosti, trojmístný kód na kartě a hlavně jméno a adresa držitele!

0/0
19.11.2009 18:09

lžiDnes.cz

Re: pro platby na internetu nestačí znát jen číslo karty

Jméno a adresu držitele jsem při internetových platbách nikdy nepoužil.

0/0
19.11.2009 18:57

Extra Šnek

Re: pro platby na internetu nestačí znát jen číslo karty

Jméno a adresu nepotřebuješ. Možná v nějakých těžce specifických platbách, ale v 99% internetových platbách ti stačí jen číslo karty, trojmístnej kód z druhé strany a datum expirace.

0/0
19.11.2009 19:13

tyrael

Kdyz jsem tady vcera upozornoval, ze mi zmizely penize z uct

smali jste se mi ze jsem hlupak a mohu si zato sam. A ted to tady ma te chytraci. Pravda je takova, ze staci abyste kartu dali na 15 vterin z ruky pri placeni v obchode a mate smulu.

0/0
19.11.2009 17:30

ChorcheCh

Re: Kdyz jsem tady vcera upozornoval, ze mi zmizely penize z uct

R^

0/0
19.11.2009 17:33

jam99

Re: Kdyz jsem tady vcera upozornoval, ze mi zmizely penize z uct

... nj vcera sem cetl tvoje prispevky, jsi celkem smolar. Banka by ti mela vse vratit. Kamosovi se ztratili z uctu u KB 4 litry, cilovej ucet nekde v Africe. Zaprisahal se, ze kartu nikde mimo PayPalu nepouzil. Podal reklamaci a do dvou dnu mel penize zpet na ucte, ale od banky ani slovo vysvetleni.

Tohle je sice trochu jinej pripad, ale ve svy podstate to je obdobny. Az na to, ze 40tis ti jen tak nevrati, kdyb to byly jen 4litry, tak verim, ze ti je taky vrati bez mrknuti.

0/0
19.11.2009 17:46

lžiDnes.cz

Re: Kdyz jsem tady vcera upozornoval, ze mi zmizely penize z uct

Jednou kartu používám na platby v obchdě - u té mám internetové platby omezeny.

Druhou kartu používám jen na internetu - s tou v obchodě nikdy neplatím.

0/0
19.11.2009 18:59

keyz

Re: Kdyz jsem tady vcera upozornoval, ze mi zmizely penize z uct

ale tyhle peníze ti nezmizely proto, že jsi dal na 15 vteřin kartu z účtu.Došlo k úniku dat někde u prostředníka, který dělá vyúčtování pro karetní společnosti ( ale taková data jako která firma to byla, jestli data ukradl zaměstnanec nebo jestli se jim někdo naboural do systému se pak nezveřejňují), jinak by toho nebylo po celé Evropě cca 100 000 karet. Na to ti "lupiči" co kradou data někde u bankomatu čtečkou nemají

0/0
19.11.2009 19:52

LooL

Hmm

By me zajimalo, podle ceho urci, ze je ci neni karta/ucet v ohrozeni..

0/0
19.11.2009 17:29

abecednik

Re: Hmm

vedia kde nastal unik, tak vsetky cisla kariet, ktore boli spracovavane onou spolocnostou v istom casovom useku  su rizikove a boli zablokovane.

0/0
19.11.2009 23:11

LooL

Re: Hmm

Tak to asi nebude, protoze pak nechapu, proc je takovy rozdil mezi poctem blokovanych karet CSOB a zbylych bank? Nerekl bych, ze jde o prevenci.

0/0
20.11.2009 7:43

oId fashioned Vince III..

ale to snad ne,

z karty nikdy žádné peníze zmizet nemůžou...pouze z účtu:-)

0/0
19.11.2009 17:28

ChorcheCh

hm

až bude jedna kartička jako OP, řidičák, tramvajenka a platební karta, tak se budou ztrácet i identity lidí.

0/0
19.11.2009 17:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.