Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cestující mohou navrhnout, jak má vypadat vlak budoucnosti

Cestující z celého světa mohou navrhnout, jak by měl podle nich vypadat interiér vlaku budoucnosti. Soutěž na toto téma spustila společnost Bombardier Transportation, která vlaky nebo tramvaje vyrábí. Porota vybere vítězný návrh a nejlepším autorům rozdělí 10 tisíc eur, v přepočtu kolem 250 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JK75

SA

Pan Jančura jim něco "navrhne",už měl tolik nápadů .... ;-D

0/0
20.11.2009 10:17

Muf007

Re: SA

R^R^;-D;-D;-D

to je fakt 7 cestovních tříd, bazén a sauna :-P

0/0
21.11.2009 7:13

Mjr_Zeman

v železničním prostředí ovládaném ČD

je naprosto zbytečné pokoušet se o jakoukoliv kreativitu Rv

0/0
20.11.2009 7:59

qazwsxedc

No toz hlavne aby tam bely hajzle

[>-]

0/0
20.11.2009 7:23

ArcusTangens

Vlak pro Čechy

Co Čech, to muzikant, že. Ale taky hodně a rádi nadáváme. Takže by tam mělo být kupé pro hudební produkci (stojany na noty, ..., odhlučněné jako čínský karaoke bar). A jedno kupé, kde se bude nadávat.

http://www.pimpaku.cz/content/e-i-se-po-dvaceti-letech-maj-862-kr-t-l-pe

0/0
19.11.2009 23:38

mactomi

Nejlepsi vlaky mame u nas

Uz ted nejlepsi vlaky na svete jezdi v Cesku. Jmenuji se pendolino. Jezdi pekelnou rychlosti, maji fantasticky rychle pripojeni k internetu. Zvlast vyhodne je si koupit jizdenku do prvni tridy. Navic budete mit pod nohama vkusny koberec (super), muzete si nepouzitelny pocitac nebo telefon bez signalu zapnout do zasuvky (velka vyhoda), dostanete uplne zdarma neodolatelne obcerstveni s vyberem z jedne nepozivatelne vajickove bagety (dekujeme spolecnosti Hame). a kavy, ktera chutna jako rok namocena ponozka  a skvele plastove rolady. Pendolino pry jeste nikdy neprijelo do cilove stanice vcas. Ale pry za to nemuzou Ceske drahy ale sprava koleji, protoze je jeste nestihli postavit. Prima. Takze stastnou cestu

0/0
19.11.2009 23:06

Captain-Morgan

Re: Nejlepsi vlaky mame u nas

ano, maminky s kočárky a invalidé si pochvalují skvělou bezbariérovost a dostatek prostoru, také elektrické stahování rolet je velmi futuristické a nepřekonatelné.

0/0
20.11.2009 2:24

waydham

jo jo

Já bych tam chtěl mít interier jako má ředitel českých drah ve své limuzíně .:-):-)

0/0
19.11.2009 22:40

Mám rád svou vlast Boehmen

Re: jo jo

takže pravou kůži? To by ti ochránci dali

0/0
19.11.2009 22:51

Mám rád svou vlast Boehmen

Kvalitní vlak

Určitě parní R^

0/0
19.11.2009 21:28

modem

.

Jak má vypadat vlak?? To je dost blbá otázka. Jako pro lidi, to jest kvalitní podvozek, abych při průjezdu angličákem nevystoupil oknem. Dále čistota, klima. A co nejdůležitější-čisté wc. Abych se nebál svrabu, AIDS a hlavně toaleťák. Na nádržích to samé.Čisté čekárny a fungující wc.Tuhle v Lysé n.L. jsem potřeboval,no zavřeno,tak jsem musel za pešunk do křoví. Dobrá úroroveň,jen co je pravda.

0/0
19.11.2009 21:01

109e

Re: .

Jako vždy. Na železnici připomínky kvůli záchodům. U autobusové dopravy žádné. Přestože autobusáci si s tím hlavu nelámou.

0/0
19.11.2009 22:34

Premiant

Re: .

souhlasím s 109e,když jsem jezdil autobusem,tak jsem tvrdnul u zastavky,kde byl jenom sloup ,,zastávka ČSAD",dokonze v zimě,vůbec u toho sloupu nefungovala žádná klimatizace,nebyl tam ani záchod a neměl jsem si ani kam sednout,s autobusem jezdit to je za trest,ani pořádné zastávky nemají a na lidi kašlou

;-€

0/0
20.11.2009 3:50

Brainwashington

Peňďolíno.

()()==============)

0/0
19.11.2009 20:38

Martin z Česka

postavte takovej vlak aby náklady

na provoz byly co nejmenší. A jízdenka mohla stát co nejmíň. Protože na co jezdit vlakem když za téměř stejnou cenu můžu jet autem. A neříkejte mi nic o komfortu

0/0
19.11.2009 20:35

Danny_Kay

Ten design...

...toho vlaku na obrazku je dokonaly...R^

0/0
19.11.2009 18:17

kladivar

Re: Ten design...

spis bych rek dokonale okopcenej ;-D

http://www.heinzalbers.org/picture-ice30001.jpg

0/0
19.11.2009 19:42

kladivar

Re: Ten design...

a jeste jeden v plny palbe http://dmm.travel/typo3temp/pics/Velaro_ICE_3_23be0c917d.jpg

0/0
19.11.2009 19:51

mindwarp.cz

Re: Ten design...

no, asi je to tak, ze ono o design z venci nejde...dneska ten vlak modelujou v aerodynamickem tunelu, tech jsou mraky, takze vysledek je - kupodivu aerodynamicky vlak a ne nejaka hranata sracka...tam neni co vymyslet, vlaky takto maji a budou vypadat, alespon zvenci...

0/0
19.11.2009 19:56

Xladi

Netřeba vlak budoucnosti

U nás by bohatě stačily obyčejné nové vagony, některé vlaky jsou příšerné, ale bohužel za to mohou do jisté míry i někteří cestující kteří je ničí.:-/

0/0
19.11.2009 18:11

Fare.l

Re: Netřeba vlak budoucnosti

No ono mnohdy stačí i staré z Německa, ale uklizené.

0/0
19.11.2009 18:23

mindwarp.cz

Re: Netřeba vlak budoucnosti

to jsou vetsinou rychliky, ktere moc nezastavuji nikde a musis mit nahodne stesti, ze je chytis...jinak kdyz jedu vlakem, tak pendolinem...

0/0
19.11.2009 19:58

mindwarp.cz

hmm

10 tisíc EUR za vítězné návrhy vlaků, které stojí miliony EUR? No to ne, díky, tyhle drobné si házejte někomu jinému.

0/0
19.11.2009 18:07

Fare.l

Re: hmm

Nj....statisíce sem statisíce tam, jestli jsou pro vás drobné, tak si vedete opravdu dobře:-)

0/0
19.11.2009 18:22

mindwarp.cz

Re: hmm

Pár stovek tisíc rozděleno mezi destítky vítězných návrhů je skutečně nic! Protože, kdybych teoreticky vyhrál tu soutěž a potom po kolejích jezdily stovky vlaků za miliony s mým designem, tak díky této soutěži, se člověk vzádává jakýchkoliv autorských práv. Je to tak - vyhraješ soutěž na design vlaku, dostaneš třeba 10 tisíc EUR, ale dál konec, každý si s tím pak dělá co chce. Tady jde o princip. Je to málo. Až to bude miliarda EUR, tak to bude teprve odpovídat a pak ta soutěž bude motivující. Nelze dělat design vlaku, který se bude prohánět po tratích desítky let za 10 tisíc EUR, to prostě ne - je to tak, jako kdyby hudebník, dejme tomu Depeche Mode, prodali za 10 tisíc EUR a zřekli se dalších honorářů. Prostě po desítky let by si s tím mohl kdokoliv dělat cokoliv, prodávat jak chce, ať už to vydělá miliony nebo miliardy. Lidi, nenechte se vochcat.

0/0
19.11.2009 19:01

Fare.l

Re: hmm

;-D a ty jsi nějaký renomovaný architekt? P

0/0
19.11.2009 19:28

Fare.l

Re: hmm

Každý se na to dívá jinak. Mně by ta výhra bodla a na druhou stranu bych byl pyšný, kdyby mnou navržený interiér jezdil po kolejích světa. A taky by se to hezky vyjímalo v CV.

0/0
19.11.2009 19:43

sirkeci

Re: hmm

Vy jste zřejmě nepochopil smysl této soutěže. Snad jste si nemyslel, že lidé budou skutečně navrhovat? To by bylo naprosté šílenství. Takové soutěže pro veřejnost se dělají proto, aby skutečný zpracovatel návrhu měl k dispozici nějaký materiál, co si lidé přejí, jaké by nemělo chybět vybavení apod. Je to de facto jen taková anketa typu "co byste si ve vlaku přáli mít během vašich cest?". Nic víc, nic míň. ;-)

0/0
19.11.2009 20:22

Jerrymil

aspoň

no, aspoň pro začátek by stačilo, kdyby byl čistej a na záchodě byl papír a uklizeno:-P

0/0
19.11.2009 18:05

wrah

Re: aspoň

Pro termín uklizeno bych se ani tak nezlobil, pokud tam nějaký dobytek zahodí láhev od coly nebo papírky od bombónů, ale v některých vagonech je vidět, že nikdo nemyl podlahu patrně od doby vyrobení dotyčného vagónu.

0/0
19.11.2009 18:28

sirkeci

Re: aspoň

Mně tedy připadá, že české vlaky jsou poměrně čisté. Srovnávám to s dobou cca před 10-15 lety, tehdy jsem se opravdu bál si sednout na sedačku a wc bylo jen pro nejdobrodružnější povahy. Za poslední léta se to hodně zlepšilo, do směny vlaky vyjíždějí čisté, ale co dokážou někteří cestující během hodiny jízdy, to je síla. Jiná otázka taky je, jak vypadají a z jakých materiálů byly vagóny vyrobeny. Většina vagónů pochází ze 70. a 80. let a již tehdy byly koncepčně tak 20-30 let zastaralé. Takže z dnešního pohledu jde prakticky o půl století starý design.

0/0
19.11.2009 20:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.