Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Superlevné lístky na vlak podraží. Česko už za 160 Kč nepřejedete

Znalci tarifů Českých drah přijdou od 13. prosince o fígl, díky němuž mohli za 160 korun přejet z jednoho konce republiky na druhý. Jízdenka eLiška, která takové cesty umožňovala, už totiž nebude mít jednotnou cenu bez ohledu na to, pro jak dlouhou cestu ji využijete.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bacsys

Český dráhy - potěmkinovo

jsem přesvědčen, že nebýt cestujících, kterí to drahám stále komplikují, tak ČD fungujou tip top. Takže všechny cestující odradíme a budeme si jen hrát s mašinkama. A stát nasype několik miliard za iluzi, že u nás funguje železnice. A nebo a)rozpustit ČD,  b)v každým kraji udělat krajskýho dopravce pro regionální dopravu a za c)na hlavní trasy (Pha-Ost, Ost-Brno atd) vypsat výběrko.  A za d) následně odříznout provazy visícím odborářům

0/0
24.11.2009 7:51

109e

Re: Český dráhy - potěmkinovo

Mám dotaz. Co řeší náhrada monopolu jiným monopolem ?

0/0
24.11.2009 9:46

lucky_24

Re: Český dráhy - potěmkinovo

Tak jak je to popsáno, to určitě není náhrada monopolu monopolem. Bylo by fajn, kdyby to tu do dvou let bylo alespoň jako v Německu, DB je sice dominantní, ale už jsou tam i jiní dopravci a ve větší míře než u nás. To by stačilo k tomu, aby se ukázalo, jestli to má smysl.

0/0
24.11.2009 17:08

109e

Re: Český dráhy - potěmkinovo

cituji: "v každým kraji udělat jednoho dopravce...."

0/0
24.11.2009 18:54

lucky_24

Re: Český dráhy - potěmkinovo

Tak krajský monopol je proti celostátnímu pořád zlatá věc při počtu krajů v naší malé zemi a už bych to moc nebral jako monopol.

0/0
24.11.2009 21:10

Bery

Re: Český dráhy - potěmkinovo

Kdyz z jednoho velkeho monopolu udelas vice mensich, tak je to ve finale pro zakaznika podstatne drazsi... viz napr. energetika.

0/0
24.11.2009 21:24

lucky_24

Re: Český dráhy - potěmkinovo

Vždycky ne, třeba doprava z Prahy do Liberce to ukázala.

0/0
24.11.2009 23:16

Bery

Re: Český dráhy - potěmkinovo

Mluvime o monopolu... ikdyz treba mensim... nikoliv o jedne lince ;-)

0/0
25.11.2009 19:42

109e

Re: Český dráhy - potěmkinovo

MONO znamená JEDNO. Třeba na Marsu. Trochu odbočím.Zadávání dopravní obslužnosti již několik let je svěřeno krajům. Moje zkušenost je taková, že se nic, tedy vůbec nic nezměnilo. Na regiony se kašle.

0/0
24.11.2009 21:41

vymrzovac

Vlakem jsem nejel přes deset let........

.....to bude asi ta velká, špinavá věc, která jezdí po kolejích, když musíme čekat na železničním přejezdu............;-)

0/0
24.11.2009 7:39

lupenn

Re: Vlakem jsem nejel přes deset let........

To si teda zaspal dobu ... :-) 

0/0
24.11.2009 8:39

BrumlajiciCmelak

Za 160Kč

jsme před několika lety jeli na ukrajině z kyjeva do simferopolu. Byla to uplně normální cena, pro jednoho, žádné poblblé slevy. Navíc lůžkáčem a pochopitelně s místenkou. Vlaky jezdili stále, byly více-méně plné, a nádraží poměrně čisté (rozhodně čistší než u nás). A to jsem přesvědčen, že na UA nemají dráhy ani zdaleka takový státní dotace jako u nás, jestli maj vůbec nějaký.

Železničáře naházet do vltavy, a začít od managementu dolu. Ve chvili kdy začnou fungovat, operaci přerušit

Je třeba si uvědomit, že dokud nebude vedení ČD motivováno na růstu kvality služeb a počtu cestujících (tedy ceně) bude to stát za h_vno stáleRv

:-/

0/0
23.11.2009 22:38

Bery

Re: Za 160Kč

A jak by to potom meli resit treba v Nemecku, kde jizdne je drazsi nez u nas, dotace dostavaji od statu 4x vyssi a jednotky jako ICE plati stat ?

0/0
24.11.2009 19:11

nnyky

Firmu "Času dost" se snažím nevyužívat.

Nicméně letos jsem byl okolnostmi donucen jejich služeb dvakrát využít. A kupodivu v celých 50% dojely na čas. :-) Bohužel ve zbývajících 50% dojely v čase víc než nevyhovujícím :-P

0/0
23.11.2009 22:17

BrumlajiciCmelak

Re: Firmu "Času dost" se snažím nevyužívat.

Sice je nevyužíváte, ale ze svých daní je lepíte stejně. Neboli čím míň jezdíte, tím vás vlastně stojí kilometr víc;-D.

0/0
23.11.2009 22:40

johnny.age

Re: Firmu "Času dost" se snažím nevyužívat.

Silně pochybuji, že autobusy jezdí přesněji než vlaky...

0/0
23.11.2009 23:07

lucky_24

Re: Firmu "Času dost" se snažím nevyužívat.

Já jsem přesvědčen o tom, že ano, i když tomu tak není všude...

0/0
24.11.2009 0:46

Transalp

Bojkot podniků v socialistickém vlastnictví

státního molocha ČD bojkotuju z principu. O pokroku v poměru výkon/cena, jaký předvádí soukromí dopravci mezi HK a Prahou, si ČD může nechat jen zdát. Jediný, kdo jim to kazí je opět jen stát - vlastník a budovatel dálnic, který bere 15,- korun z litru nafty, silniční daň a ještě si dovolí vybírat mýtné. Hnus.

0/0
23.11.2009 21:50

Karawetari

Re: Bojkot podniků v socialistickém vlastnictví

To proto,aby měl ročně na kilometr nejdražší dálnice světa, kterou staví nejlepší zloději světa.......židi :-D

0/0
23.11.2009 22:01

Bery

Re: Bojkot podniků v socialistickém vlastnictví

Presne tak. To uz by bylo levnejsi najmout stavebni firmy z Nemecka a jejich delnikum u nas zaplatit luxusni hotel.

0/0
24.11.2009 19:24

109e

Re: Bojkot podniků v socialistickém vlastnictví

Máš tom solidní chaos. Srovnávat autobusového dopravce s kolejovým za současných podmínek malinko kulhá. Jde především o poplatky za dopravní cestu. Ty platí železnice na sto procentech tras, uživatel silnic na dvou procentech. Spotřební daň z nafty platí dráhy stejnou. Souhlas - je to hnus.

0/0
23.11.2009 23:32

lucky_24

Re: Bojkot podniků v socialistickém vlastnictví

Náklady za dopravní cestu na sedačku jsou v průměru u vlaku 0,11 Kč na kilometr, teď je ovšem otázka kolik míst je v tom vlaku zaplněno. Pokud by to byla většina, není to tragédie, pokud je jich pár, pak jsou náklady dosti vysoké.

0/0
24.11.2009 0:53

Bery

Re: Bojkot podniků v socialistickém vlastnictví

Ona je to otazka... v prumeru to totiz na jeden vlak dela nejakych 350 Kc/km... Pokud by autobus mel platit nejakych 60-80 Kc/km...  za kazdy 1 km, tedy i takovy, kdy jede prazdny na benzinku natankovat, nebo do garazi, tak by to bylo srovnatelne, ale mnozi by se sakra divili.

0/0
24.11.2009 19:20

;-)

.

Když nemám nárok na skupinovou a pokud možno i zpáteční slevu, tak vlakem nejedu. Jejich základní jízdné je úplně mimo realitu. Kdyby raději místo desítek slev zlevnili základní jízdné, byl by to konečně krok správným směrem.....:-)

0/0
23.11.2009 21:43

Anonym152

Re: .

Taky nechápu proč když chci jezdit vlakem, abych to měl levnější, proč jim poskytovat svoje osobní údaje atd...

0/0
23.11.2009 21:49

Karawetari

Re: .

No proč asi, kdybys něco provedl,tak si nadou,kdes všude vybíral z bankomatu a platil kartou, a taky kde ses pohyboval dle magnetické "slevové" karty. Proč myslíš,že krejčíře hledali tak dlouho? protože nikde neplatil kartou ani nejezdil na slevy a rovnou měl doma ceou paletu bankovek :-D to je život.......to je svoboda :-D

0/0
23.11.2009 22:05

Anonym152

Re: .

Asi tak:-) Akorát je to stejně nepochopitelné. Dotujeme je ze svých daní všichni stejně, ale ceny jsou dvoje...Rv

0/0
23.11.2009 22:12

johnny.age

Re: .

Sleva pro stálé zákazníky.... naprosto bežné kdekoliv :-)

0/0
23.11.2009 23:08

lucky_24

Re: .

Ale už není běžné za tu kartu na slevu pro stálé zákazníky platit a ještě navíc každé tři roky.

0/0
24.11.2009 0:55

Zebin

po letech

jsem jel z Prahy do Mariánských Lázní. Poprve se jim rozbila mašina v Berouně, pak zase u Stříbra byla výluka a jelo se pár km autobusy................ne, děkuji, pane Dušek.  Zlatý autobus, zlaté  auto

0/0
23.11.2009 21:36

johnny.age

Re: po letech

No a já zase jel z Brna do ČB vlakem, kousek jsme jeli autobusem a pak jsem moc rád nasednul zpátky do vlaku! Pohodlí a bezpečnost busu se s vlakem nedá srovat.

0/0
23.11.2009 23:06

tomas_tod

Někdo už stihnul vyměnit titulek? ;-)))))

0/0
23.11.2009 21:00

Anonym152

Hm

Tak děkuji ČD, jízdenka ČD net za 450 Kč byla už jediný důvod proč jsem ještě jel vlakem, když jsem jel třeba z Prahy do Ostravy - stihnul jsem se vrátit do 24 hodin... Tak teďka se mi to UŽ VŮBEC nevyplatí... Jedinné řešení je aby postavili dálnici od Hradce nebo Pardubic na Olomouc a sbohem ČD...Rv 

0/0
23.11.2009 20:35

Anonym152

Re: Hm

A ještě si rýpnu, že nedostavět dálnici z Pardubic do Olomouce je trošku tak národní zájem, proč se to tak táhne... Proč jinak se jim nevyplatí Pendolina do Brna a Vídně a přesouvají je na Ostravu... R^

0/0
23.11.2009 20:38

;-)

Re: Hm

zájem ČD bych rozhodně nenazýval národním. Národ má zájem na rychlé, včasné, efektivní přepravě za rozumnou cenu. Současný systém vyhovuje pouze zaměstnancům ČD, odborům,, vedení ČD a některým politikům, kteří z ČD vyvádí peníze.

0/0
23.11.2009 20:46

Anonym152

Re: Hm

Je to státní zájem a tím pádem i národní ;-)) Samozřejmě že to myslím jako vtip... Ale stojí i za tím ministerstvo dopravy - těch miliard co do těch pendolín nalili a do tzv. modernizace koridorů, tak nějak musí počkat až se to trošku vrátí, aby jsme jim to zpětně nemuseli vyčítat....

0/0
23.11.2009 20:49

;-)

Re: Hm

Pendolína jsou vůbec pěkně blbý nákup. Není to špatný vlak, ale to si na ty naše "vysokorychlostní" korydory, kde se tu a tam smí jet i 160 mohli koupit rovnou TGV nebo Šinkansen......nejkomičtěji působí, že staré východoněmecké rychlíkové vagony jezdí ve stejných časech jako Pendolina....

0/0
23.11.2009 20:57

Anonym152

Re: Hm

Místo pendolín by bylo nových vagonu na normální vlaky... Stejně pendolíno využiji jenom lidi z Brna, Ostravy a Prahy... Stačí se podívat kolik lidi nastupuje v Olomouci nebo Pardubicích - to se ještě divím, že to tam staví - mít tolik nastupujících motoráček, tak už ho zruší...

0/0
23.11.2009 21:08

miropiro

Je to škoda...

Loni jsem využil eLišku na trase Brno - KV. Za 160,- Kč jsem skutečně přejel na druhý konec republiky. A teď jim to vadí. A do Liberce jsem také jel a podraží mi cenu...až tam někdy pojedu...

0/0
23.11.2009 20:03

lucky_24

Re: Je to škoda...

Já jsem třeba jezdil Olomouc-Karlovy Vary s eLiškou do Prahy (většinou koupena do KV)+příplatek na pendolino a z Prahy autobusem a sakum prásk to vyšlo na 340, což bylo ještě dobrý, přeci jen je to kus cesty. Ale teď už to tak růžový nebude, takže s vlakem asi taky definitivně skončím.

0/0
23.11.2009 20:11

Joe1

Vlakem...

Vlakem nejezdím.

0/0
23.11.2009 19:52

loupeživý baron

Re: Vlakem...

R^

0/0
23.11.2009 20:17

stev

Dráha jde ode zdi ke zdi.

Zdá se, že konkurence je proti dumpingovým praktikám Českých drah bezzubá.

0/0
23.11.2009 19:43

milxus

Oni nejsou hloupí

Pokud vyženu všechny cestující ke konkurenci, tak v mýh špinavých a zpožděných vlacích nebude nikdo, tedy ani nikdo , kdo by si stěžoval.

Oni nejsou blbí, .....  ...kluci jední opálený  :-)

0/0
23.11.2009 19:31

martin_simek

Tarify CD

Kdyby na Ceskych drahach platili normalni podminky jako v jinem businessu a ne nepochopitelne slozite systemy slev, byl by klid. Cena ma byt vypoctena jako Kc/km.

0/0
23.11.2009 19:27

e-mann

přesně tak!

a to stejné by mělo platit u elektřiny ( 1KWh=tolik a zrovna tak u plynu...)

0/0
23.11.2009 20:25

MiW

Re: přesně tak!

Ale no taak, na kazdem uctu od plynarny nebo distributoru elektriny je celkova cena za 1kWh uvedena...

0/0
23.11.2009 21:36

a8nn

Re: přesně tak!

To nevím, ale v tom případě to bude akorát vypočítané hausnumero bez valného významu, neb existují i jiné složky ceny které na odběru nejsou pevně závislé.

0/0
23.11.2009 22:02

e-mann

jistě, že je uvedena

ale podle elktroměru si nezkontrolujete cenu, poněvadž je k ceně pčipočívány nesmyslné přílepky...a u plynu se zase přepočítává m3 na výkon v joulech..ale měřiče v těchto jednotkách nemáme...

0/0
23.11.2009 22:06

e-mann

vysvětlím to na příkladu, jako kdyby si pekař

účtoval cenu za rohlík a k tomu za distribuci, za rozvoz, a jakousi manipulaci...

0/0
23.11.2009 22:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.