Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řízení letového provozu mrhá penězi, zjistili kontroloři

Zaměstnanci Řízení letového provozu se starají o to, aby se nad územím České republiky nikdy žádná letadla nesrazila. Na zemi už ale ve státním podniku zdaleka takový pořádek není. ŘLP čelí velkému poklesu zisku a současně špatně zadává některé velké zakázky nebo umožňuje svým zaměstnancům prodlužovat si služební cesty v dovolené.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

danny44

Zrovna Unistav.....

Tak oni si dovolili vyřadit brněnský Unistav... n to si dovolili teda opravdu dost - vždyť to je nejlepší stavební firma, její ceny a nabídky jsou naprosto "podložené", platí svým dodavatelům....... ;-D ;-D ;-D

0/0
25.11.2009 7:21

uluf

řlp

http://www.rlp.cz/generate_page.php?page_id=2016

0/0
24.11.2009 19:52

nejchytrejsi

Re: řlp

uff, tak se to vsecko vysvetlilo, slo o neformalni setkani vrchnich ucetnich z celyho sveta...je tam strasne preklepu, voprav si to

.

.

.

zahraniční služební cesty zaměstnanců ŘLP ČR, s.p. probíhají vsouladu svnitřními předpisy podniku. Včlánku použitá informace o prodloužení služební cesty finančního ředitele Luboše Hlinovského na Novém Zélandě je zcela nepravdivá. Program i cena konference zahrnovala tři dny odborného doprovodného programu (zaměřené na setkání a neformální konzultace sodborníky na leteckou dopravu zrůzných světových regionů) po ukončení vlastního zasedání účastníků. U tohoto typu mezinárodních konferencí se jedná o standardní proceduru. Vžádném případě se tak nejednalo o citovanou „dovolenou za firemní peníze",

0/0
25.11.2009 7:05

uluf

Re: řlp

Já s tím článkem nemám nic společného, pouze sem dávám vyjádření druhé strany.

0/0
25.11.2009 13:23

jaz1

hnidy z Dozorci rady

A kde jsou zas hnidy z Dozorci rady, co se zase jen bali na nicnedelani!!! Samy posranec co to ma za loajalitu buhvi k cemu... Hned bych prave jim prisil rozkradacku, kdyz si neplni sve!!!

0/0
24.11.2009 17:47

Bennu

Prodlouzeni sluzebky v dovolenou

Pokud v dobe, kdy prodluzoval, platil za sebe utraty a pojisteni (plus pripadne posunuti letenky), tak v tom nevidim zadny problem. Je to o dohode ze zamestnavatelem a ten v tomto pripade skodny neni. Tak v cem je problem??

0/0
24.11.2009 15:51

Furimmerjung

Re: Prodlouzeni sluzebky v dovolenou

je to naprosto příkladné mrhání peněz ve státní firmě, které by ve většině privátních podniků neprošlo....už samotná konference pro finančního ředitele  na  Novém Zélandu je blbost. To musel dlouho hledat, než našel něco, čím zamaskovat svoji privátní cestu na NZ (protiargument, že o tom nic nevím neberu...vím o tom totiž dost). Konference byla jistě velmi podnětná a jistě závěry využije pro potřeby českého státního podniku...ukrutná blbost. 

Sice se to z článku neodzvíme, ale možná si platil nějaké útraty (ale spíš si účtoval diety na celý pobyt), pojištění měl zcela určitě v režii služební cesty a zcela určitě neplatil ani korunu za letenku, i když se vracel ze soukromé cesty. Zvu tím na návštěvu firmy příslušný berňák, protože tam jistě najde monho podnětů a porušování pravidel pro dan z příjmu (PO i FO).Svrab a neštovice na vás všechny, "manažery" státních firem.  Nebo alespoň exkurzi do privátní firmy...

 

0/0
24.11.2009 16:28

Bennu

Re: Prodlouzeni sluzebky v dovolenou

Delam v soukrome firme (americka korporace) a v pripade, ze bych si zbytek pobytu platil z vlastni kapsy, tak by to sefum vubec nevadilo. Dokonce se sami nabidli nam zaplatit na vikendy auto z pujcovny, takze jsme mohli cestovat.

Mam pocit, ze se tady dela z komara velbloud.

0/0
24.11.2009 16:49

Soami

Re: Prodlouzeni sluzebky v dovolenou

Jó, není nad firemní bonusy, říkal si jistě mnohý zaměstnanec GM;-D

0/0
24.11.2009 22:02

ondrajda

Re: Prodlouzeni sluzebky v dovolenou

Msto konference si podnik asi nevybira, nevim, jestli tady nekdo neni zaujaty... Co takhle se na to podivat objektivne s odstupem? Nevim zda konference k necemu byla, ale co vim je, ze RLP je statnim podnikem jenom takticky, nikoli z duvodu ekonomickych! Funguje z 99% jako normalni soukroma firma, navic prinasi do statni kasy spoustu penez (na rozdil trebas od CD a jinych...)! A pokud jako takova si na svoje "investice" vydela, tak nevim, co je spatneho na tom, ze nekdo jede (asi) sluzebne na Novy Zeland! Ja mit soukromou firmu, tak kdyz vydelam 89 milionu, tak je asi taky budu chtit "proinvestovat"!

0/0
1.12.2009 11:10

davidh2002@volny.cz

:-)

Tolik provalených promrhaných peněz... A zrovna v době, kdy je u moci úřednická vláda.... Ne, ne. To není náhoda. Kdyby tam byl Íčko, Řebíček a podobní, vše by "fungovalo" jako za starých dobrých časů....

Nevolit ODS! Nevolit ČSSD!

0/0
24.11.2009 15:31

ondrajda

Re: :-)

Jen chci dodat, ze RLP nezije z dani danovych poplatniku a na sebe si vydelava samo! Coz neni zrovna ukazka statni firmy. Zadne dotace nedostava, naopak pokud vygeneruje zisk (coz teda pry i letos podle clanku bude), tak na tom vydela Ministerstvo dopravy jakozto zrizovatel. Tak nevim o co Ti / Vam jde!

0/0
1.12.2009 11:05

farous

Idnes je dobrej škvár ...

ale jakmile začne šťourat do nějaký nekalosti a vůbec kdokoli začne vyšetřovat nějaký podvody, hned většina stojí za těmi podvodníky ?!? Že by to byla taková solidarita, zmetci držej vždy při sobě dle hesla každej má nějaký máslo na hlavě?

0/0
24.11.2009 14:23

berosh

Re: Idnes je dobrej škvár ...

No jasne, staci se trosku zamyslet a hned je jasny, ze staci zastourat v cemkoliv a vzdycky se neco najde. Proste nase zakony a soudnictvi stoji za nic. :-P

0/0
24.11.2009 19:35

bob3

hospodařit se musí všude

jinak tu máme turecký hospodaření

0/0
24.11.2009 14:14

whitewater

jenže to není o dispečerech, je to o jednom

z posledních zkostnatelých socialistikcých skanzenů v naší zemi, jinak oslíčka otřes se pro každou momentalne vladnouci stranu

0/0
24.11.2009 13:56

Extra Šnek

platy zcela zaslouženy

100 000,- měsíčně pro člověka, který má denně v rukou životy tísiců lidí a majetek v řádech desítek miliard? Proti tomu si nikdo nemůže stěžovat. Práce dispečera ŘPL je mnohem náročnější než cokoliv jiného a s obrovskou zodpovědností. Ten plat je 100% zaslouženej!

Jestli někdo z vás, závistivejch socek letěl letadlem, tak těmto lidem můžete děkovat R^

0/0
24.11.2009 13:21

pavelthelong

blbsti hledat, na to nas uzije

"letěl loni na jaře na konferenci na Nový Zéland, ale odlétal zpět až čtyři dny poté, co konference skončila."  OK, tak jestli bydlel v luxusnim hotelu, tak se halt zaplatilo o 800 USD navic.....proti investigativnim vyletum poslancu je to jako prdnout do lucerny.....dotycny sef RLP byl alespon na kongresu vlastniho oboru, ti poslanci jezdi obvykle nekam, kde vubec nemaji ponenti, o co tam jde.........

0/0
24.11.2009 13:18

T55

ŘLP je státní firma!

Pokud by ŘLP byla soukromá společnost, tak ať si tam na N.Zélandu pobude třeba půl roku, ale ŘLP je státní firma a zneužití prostředků je obyčejná krádež, bez ohledu, že ukradl "pouze" asi 30 000,- Kč. Pokud jste tak velkorysý k rozkrádání státního majetku, tak Vám doporučuji to" halt dorovnat ze svého".

0/0
24.11.2009 13:58

jahodove_ticho

pro ŘLP

jsem externě pracoval a nemůžu je pomlouvat! Platili nadstandartně R^

0/0
24.11.2009 12:57

Soami

Re: pro ŘLP

Škoda, že jsi peníze neinvestoval do kurzu češtiny, standarto.

0/0
24.11.2009 22:06

Zuzana.

-

Platy bych zrovna ŘLP nevyčítala. Řídící ("kontroloři") jsou za svoji práci placeni naprosto adekvátně a ostatní zaměstnanci (nepočítám-li management) stotisícové platy nemají ani zdaleka, spíš se pohybují lehce nad průměrem... Takže zrovna mzdy nepatří k problémům tohoto podniku. Ale jinak to tam tedy nevoní, to je fakt :-)

0/0
24.11.2009 12:41

uluf

řidicí vs. manažeři

Než zde ze sebe budete dělat blbce a než začnete nadávat na platy dispečerů před lidma, kteří ví, o čem se mluví, tak si raději přečtěte článek ještě jednou.

Třeba si pak uvědomíte, že na dovolenou údajně letěl ředitel finanční divize, nikoli nikdo z dispečerů!

A i kdybyste si prostě jenom chtěli zanadávat na tu nespravedlnost, že někdo bere 100měsíčně, tak si prvně něco zjistěte o té profesi. Ono i v dnešní době počítačů není až tak úplně jednoduché např. poskládat několik letadel ve vzduchu tak, aby mohli na přistání ve dvouminutových intervalech a mezitím si nechat po RWY pouštět odlety.

A nemluvě o tom, že aby člověk mohl tuhle práci dělat, tak musí absolvovat cca 2,5 roku těžkého výcviku (bez jakékoli záruky, že na konci tu licenci dostane) za - i v této republice - podprůměrnou mzdu.

P.S. (pro ty, kteří dispečery srovnávají s řidičemi autobusů) Každému z vás bych doporučil, aby se příští rok jen tak z hecu přihlásili do výběrového řízení do ŘLP.

0/0
24.11.2009 12:36

royal.oporto

Re: řidicí vs. manažeři

Fííha. 2,5 roku těžkého výcviku. Co teprve takový doktor po těch letech s nástupem pod průměrem...

0/0
24.11.2009 13:11

veskawesi

co to ma co spolecneho?

jak rika kolegon, mas vetsi sanci, ze vystudujes doktora, nez ze projdes vyberovym na ridiciho. podle tvich prispevku v diskuzi  vim, ze je to to tezke pochopit, ale garantuju ti, ze bys neprosel ani pres zakladni psychotesty. proto je ridicich nejake 2-3 stovky a doktoru desitky tisic.

fiiiha ani drtiva vestina lekaru by testy neprosla, smir se s tim, ze ridici je elitni prace, kterou muze delat maximalne par tisic lidi v republice. a jelikoz jsou vzacni, jsou dobre placeni. protoze si ichtylous, jeste pripomenu, ze ridici sice maji bezva platy, ale pac je to stani podnik, jede se pekne podle tabulek. takze nastupni platy nejsou zas takova slava a rostou teprve s odpracovanymi lety.

0/0
24.11.2009 13:20

uluf

Re: řidicí vs. manažeři

Jak jsem psal - když o tom nic nevíte, tak raději nic nepiště, vypadáte sám jako blb.

0/0
24.11.2009 13:49

surfer27

Řízení letového provozu mrhá penězi, zjistili kontroloři

...a tak jim podpalili pracoviste ;-D;-D;-D

0/0
24.11.2009 12:26

yetti z hor

nadprumerne vydelky?

prace ridiciho patri celosvetove k nejnarocnejsim. jak uz nekdo psal, z jejich rad se rekrutuje nejvice akloholiku a sebevrazd.

jestli nekdo z vas nechce, aby mu spadlo na hlavu letadlo, nebo az nekam poletite, abyste tam doleteli, tak se proste smirte s tim ze tahle nesmirne psychicky narocna prace bude vysoce ohodnocena, s radou nadstandartnich vyhod. Lazne, vice volna, ruzne poukazy, stravenky atd.atd. Je to celosvetovy standart RLP. iDěs zase plácá nesmysly.

Až si nějaký redaktor koupí zájezd k moři, tak bude rád, že si bude moct zatleskat až přistane a třeba si i uvědomí, že tenhle článek je vaření vody.

0/0
24.11.2009 12:10

sappho21

chápu

Už docela chápu, proč některé zakázky dopadají jak dopadají. Jestli autor tohoto článku má pocit, že jediným kriteriem u výběrového řízení je cena........pak to má vypadat. Koupíte si taky radši ojetého trabanta místo nového vozu, jen proto, že je levnější. Nevím jaké máte zkušenosti s výběrovým řízením, ale velmi často se do něj hlásí firma, které vůbec nemají šaci nabídnout požadovanou kvalitu a myslí si, že cenou to zpraví. Přijde mi to trochu jako objednaný článek :-P

0/0
24.11.2009 12:07

veskawesi

no, stad diskutujich opet projevilo az

trestuhodnou pitomost. jako vzdy

mixuje dohromady letiste, CSA a RLP, srovnava ridice autubusu a ridici letoveho provozu!!!!!!!!!  vubec nevi ktera bije, presto ma stado nutkani blit sve frustrace. duvod se vzdycky najde.

kdyz nic jineho, zakazky na stavbu a vybaveni ridicich pracovist hold nejsou merit jen podle ceny. vybaveni RLP je na nejmodernejsi urovni, zavsi na tom zivot stovek a tisicu lidi ve vzduchu a na zemi.

ale jasne, vas nejvic zajima, jake ma kdo vyhody, nebo jestli nahodou nekdo neukradl nejake penize, ktere by ve spravedlivem svete prece meli nalezet vam

0/0
24.11.2009 11:52

uluf

Re: no, stad diskutujich opet projevilo az

R^ souhlas R^

0/0
24.11.2009 12:14

Zuzana.

Re: no, stad diskutujich opet projevilo az

R^

0/0
24.11.2009 12:43

michalnadlabem

Re: no, stad diskutujich opet projevilo az

R^ souhlas

0/0
24.11.2009 16:54

hrot55

Většina diskutujících vůbec neví o čem píše

Vážení,

ŘLP trochu znám - takže:

1. Jedná se o jedno z nejmodernějších zařízení tohoto druhu na světě, přitom většina řídícího software dodávaly české firmy

2. V KAŽDÉM podniku, kde tečou miliardy občas něco uteče. To platí jak u nás tak kdekoliv na světě. Pokud se na to přijde, měly by se z toho vyvodit důsledky - ale  to, že někdo zůstal někde o pár dní déle mi skutečně nepřijde jako zásadní problém

3. Články tohoto typu jsou vesměs psány na objednávku. Pokud napíšu, že ve firmě XY se krade, že ředitel jezdí v Bavoráku za X mega i když je podnik ve ztrátě apod. zvednou VŽDY lavinu diskuzí "spravedlivě rozhořčených pracujících" (v současnosti spíše nepracujících :). Rv

0/0
24.11.2009 11:43

nejchytrejsi

Re: Většina diskutujících vůbec neví o čem píše

proti RLP delnikum(dispecer, meteorolog, technik..) nikdo nic nema, ale ty manazeri a kontrolor mi lezou krkem:), je podivny ze vubec potrebuje jezdit na sluzebku na NZ...pokud se prijde na to ze nekdo svindluje tak ma bejt potrestanej, bez toho proste spolecnost funguje sptane, resp. tak jak to vsichni vidime...

0/0
24.11.2009 12:31

cool-hand

Pane Sůro

O problematice cestovního ruchu a letecké dopravy už píšete značně dlouho, čekal bych od Vás tedy alespoň trochu fundované myšlenky a přehled o situaci v tomto oboru a ne populistický výkřik ala Blesk.

Jak uvádí pan Klíma, ceny letenek se opravdu v jednotlivých termínech značně liší. Nový Zéland není tak úplně blízko, ne každý den tam každá společnost létá. Ty ceny se mohou lišit až v řádech desetitisíců korun (také vzhledem ke komplikovanosti trasy, přestupy a mezipřistání). Neni pak pro firmu (i ,nebo tím spíše státní) v jejím zájmu zaplatit zaměstnanci čtyři dny pobytu na víc? Zaměstnanec to dostane jako prémii, takže už jí nedostane ve finanční podobě a firma ještě ušetří několik desítek tisíc na letence.

Nepište prosím už populistické bludy, tím spíše v odborné ekonomické rubrice!

0/0
24.11.2009 11:38

uran235

Bezna rozkradacka a korupce jako vsude

[>-]R^

0/0
24.11.2009 11:32

celoush

Re: Bezna rozkradacka a korupce jako vsude

běžný nicneříkající slint, jako všude v komentářích na idnes ;-)

0/0
24.11.2009 11:41

Damik

konference plus dovolená

šmarja co je na tom tak strašnýho, když já letim někam na konferenci, tak si občas taky beru nějaký den dovolený abych se stihnul podívat po městě. Co je na tom špatnýho?  Stejně tam jsem, firmu to nic navíc nestojí a výdaje po skončení konference si samozřejmě platím sám. 

0/0
24.11.2009 10:56

royal.oporto

Re: konference plus dovolená

A co oni? Také si je platí? Já tu nic takového nevidím :-)

0/0
24.11.2009 11:30

Autobus s tykadlama

Re: konference plus dovolená

Ale také tu není řečeno, že by si je neplatili.

na ŘLP pracují inteligentní lidé, ne lůza, která akorát kouká jak okrást svého zaměstnavatele.

Jejich práce je nesmírně (hlavně psychicky) náročná, každá chyba může mít za následek stovky mrtvých. Podle toho je také placena a lidé zde pracující nemají zapotřebí jezdit si na dovolenou na účet ŘLP.

A spojení služební cesty s dovolenou ve vlastní režii je ve firmách normální. Vy byste ryskoval vyhazov z velmi dobře placeného zaměstnání, kvůli dvou dnům dovolené, kterou jste vykázal jako služebku?

0/0
24.11.2009 11:59

FrantaKibyc

Re: konference plus dovolená

Podle článku to ale vypadá tak, že jim ty prodloužené pobyty platí firma.

0/0
24.11.2009 14:42

dino_na_idnes

Re: konference plus dovolená

Ale však problém není v tom, že by na vlastní náklady zůstal na NZ o pár dní déle, ale v tom, že mu firma (státní, tedy za naše peníze) zorganizovala výlet po okolí.

Jiná věc je, že tyto náklady jsou v porovnání s jinými úniky prkotina... I když, i moře se skládá z kapek vody.

0/0
24.11.2009 11:55

Pavel57

Re: konference plus dovolená

Všechny příručky personální práce uvádějí, že poskytnutí nadstandardních výhod zaměstnanci ho motivuje lépe než mzda a současně je pro organizaci i zaměstnance daňově výhodnější. Čili nevidím problém ve služební cestě do Tichomoří ani ve výletu po okolí, pokud to firma platila člověku vědomě a pokud to bylo vnímáno jako nějaká forma osobního zvýhodnění či bonusu. Problém by to byl, kdyby se tam dotyčný poslal sám a považoval by navíc za samozřejmost, že si to sám zorganizuje jako dovolenou. Jenže takhle se na to autor článku podívat asi nedokáže .... nebo nechce?

0/0
24.11.2009 13:21

dino_na_idnes

Re: konference plus dovolená

Máte pravdu, též mě napadlo, že prodloužení služební cesty na placenou dovolenou je docela zajímavý benefit, navíc společnost vyjde levněji, když už tam zaměstnanec stejně musí.

Ovšem zastal bych se autora článku, pokud toto zjištění je ve zprávě ÚOHS jako příklad kritizovaného průběhu služební cesty a jde-li opravdu o "standardní" benefit, pak to, že je "kriminalizován", nejde za autorem článku, ale za autorem oné zprávy, to on měl zjistit, jak to s tou cestou bylo, prověřování správnosti zprávy nemůžete po novináři chtít (tedy pokud nepíše článek na téma "zkreslování informací ve zprávách ÚOHS").

0/0
24.11.2009 14:13

abraka111

Re: konference plus dovolená

pisete: "statni, tedy za nase penize". To kdyz je firma statnim podnikem automaticky neznamena, ze cerpa "statni" penize. RLP nestoji danove poplatniky ani korunu. Tato firma je plne nezavisla na statnim rozpoctu, necerpa z nej ani korunu. Zjistete si to.

0/0
25.11.2009 8:28

ab54321

ODSáci udělaj chybu za desítky milionů a je to "nedostatek"

Mladá rodina chce příspěvky na děti v hodnotě pár stovek a hned jsou podle Nečase darmožrouti. Někdo by nechtěl platit lékárníkům bakšiš pro nic za nic a hned jsou to podle Julínka málem zloději.

0/0
24.11.2009 10:13

anbuldek

Re: ODSáci udělaj chybu za desítky milionů a je to "nedostatek"

Proc mluvite o ODS? Problem je uplne jinde - je to statni podnik, cili jako takovy nemuze efektivne fungovat. Dokud nebudou mit VSECHNY firmy soukromeho vlastnika, ktery si vse ohlida, bude v tech statnich vzdy bordel a plytvani nasimi penezmi.

0/0
24.11.2009 10:39

pius99

Re: ODSáci udělaj chybu za desítky milionů a je to "nedostatek"

ano, privatizovat. Ale jak privatizovat? Pokud se státní podnik privatizuje tak jak se privatizovala Becherovka a další pak je to jen a jen tunel. Tunel toho, kdo takovou privatizaci schválil . A v tomto je ODS = ČSSD = Lidovcům (i těm co utelkli k TOP)

0/0
24.11.2009 11:02

benway

...

ŘLP si na svou činnost vydělává z poplatků za přelety, ty nejsou zrovna malé a tahle organizace má proto docela dost peněz, část těch peněz investuje, část rozděluje zaměstnancům na mzdy a další výhody, o kterých se nám ostatním ani nezdá. Je to v podstatě něco jako nezisková organizace. Jestliže chce někdo jejich platy porovnávat s řidičem autobusu, tak prostě řidič má tu smůlu, že cestující mu neplatí tolik, jako letecké společnosti ŘLP. Můžeme jim tu práci závidět, ale oni si vydělávají poctivě.

0/0
24.11.2009 9:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.