Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Všechny kraje zůstanou u Českých drah. Lidé s nimi budou jezdit nejméně dalších 10 let

České dráhy mají jistou práci na regionálních tratích na dalších nejméně deset let. Všechny kraje, v kterých vládnou sociální demokraté, už schválili prodloužení smluv s Českými drahami až do roku 2019. Všude jsou už schválené, někde je budou ještě zítra podepisovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bertus

Kultura ubohosti ČD má monopol........

Letos jsem poprvé od roku 89 cestoval rychlíkem ČD z JIhlavy do Plzně. A musím říci, že to byl šok. Na ČD se zastavil čas v r. 89 !!!  Nic se nezměnilo, tedy kromě ceny, které je mnohonásobně vyšší. Jinak staré, oprýskané a špinavé nádraží po celé trase. Toalety kultura hospod 5. cenové kategorie. Zpoždění vlaku 1-2 hod - prý je to normální, říkal průvodčí......Vlak......, bože ta špína........., prosezené sedáky, o opěrku hlavy se člověk štítil opřít. Tak tohle je státní podnik ČD, který dostává každý rok miliardové dotace na dopravu........děkuji již nikdy více!!!  Mám možnost srovnat státní dráhy ve Španělsku, kde jsem půl roku žil a pracoval a nyní pracuji a žiji ve Švédsku. Bohužel naše kultura cestování.......to je velký rozdíl........Proto nechápu rozhodnutí krajských hejtmanů garantovat tento monopol ubohosti ČD na dalších 10 let !!!    

0/0
6.12.2009 13:02

kadet

Státní monopol

Každá rozvinutá země podporuje konkurenci, která má vliv na snižování cen. Je vidět, že jsme stále socialistická země bez jakékoliv změny v myšlení státních představitelů.

FujRv

0/0
2.12.2009 13:29

109e

Re: Státní monopol

Na jednokolejné trati (v naprosté většině regionálky) je konkurence principielní nesmysl. V jednu chvíli může jezdit pouze jeden dopravce. Tedy výběrovým řízením posvědcený monopol.

0/0
2.12.2009 13:59

Majkyho_pupik

Re: Státní monopol

nikdo nemluvi o konkurenci na jednokolejce, vsichni mluvi o konkurenci mezi provozovateli techto jednokolejek...:-)

0/0
2.12.2009 17:37

dantencl

Re: Státní monopol

Jo, je to podobné jako u letadel, kde v danou dobu je jen prostor pro jedno odlétávající letadlo, ale nemusí každý let vypravovat jedna společnost.

0/0
2.12.2009 19:57

miropiro

Dost už ČSSD

Děkujeme, nechápu, co si od toho hejtmani slibují, že budou mít lepší ceny a vozy.

0/0
2.12.2009 11:39

HenryVIII

To je

jen další tunel sociálních demokratů. Se.r.ou na lidi. Občánku, jezdi špinavými vlaky,   většinou zpožděnými. Na pohodlí si nezvykej, to za socanů nehrozí!

0/0
1.12.2009 21:36

navstevu cenzura nezrusi

To neni o tom ze se s nima bude jezdit 10 let

ale o tom, ze to je navrat o 10 let zpet. MINIMALNE.

0/0
1.12.2009 21:21

animl

Polsko

Ještě jeden menší příspěvek. Aby to u nás pak nedopadlo jako v Polsku.... ;-D

http://www.zelpage.cz/clanky/tarifni-chaos-v-polsku

0/0
1.12.2009 21:06

pletiplot

Re: Polsko

Nesmysl. V autobusové dopravě je naprostý chaos a nikomu to nevadí. Stejně to může fungovat na dráze. V dnešní době internetu si každý může vyhledat spojení kam chce. Stačí když dopravci budou svoje data dávat do registru a oni to milerádi udělají, protože je to reklama zdarma.

0/0
1.12.2009 22:55

animl

Re: Polsko

On je trochu rozdíl odbavit autobus, kde prodává většinou jízdenky řidič pro cca 45 lidí (plný bus) a vlak se čtyřsty místy... Samozřejmě data o spojení jsou i nyní (www.jizdnirady.idnes.cz - možná kombinace vlak x bus apod.) Horší to je s nákupem jízdenek. Si představte kombinované spojení, kde se budou účastnit 3-4 dopravci a nebudou si vzájemně uznávat (prodávat) jízdenky. Na jednu cestu budete kupovat 4 jízdenky a nedej bože, když jednu z nich neseženete. To není sci-fi, to je momentálně Polsko (osobní zkušenost)!

0/0
1.12.2009 23:03

Bery

Re: Polsko

Kolik cestujicich bezne prestupuje z busu na bus ? Kolik autobusu vzajemne ceka na pripoj kvuli prestupu ? Co jsem videl, tak necekaji ani na bus z vlastni staje natoz od konkurence. A jak to bude se vzajemnym uznavanim jizdnich dokladu ?

0/0
1.12.2009 23:29

jajaja59

Mí "inteligentní" spoluobčané si do krajů zvolili bolševiky,

takže se teď nemohou divit.....

0/0
1.12.2009 21:01

mokrykcb

Re: Mí "inteligentní" spoluobčané si do krajů zvolili bolševiky,

a kdo zajišťoval obslužnost za x-leté vlády ods ???

0/0
1.12.2009 21:39

jajaja59

Re: Mí "inteligentní" spoluobčané si do krajů zvolili bolšev

Víš, kdysi se třeba psalo na psacím stroji. Teď je rok 2009.

0/0
1.12.2009 21:48

sdsa

Re: Mí "inteligentní" spoluobčané si do krajů zvolili bolševiky,

CD zajistovali obsluznost ze zakona. Zejmena proto, ze bylo nejdrive dokoncit transformaci CD. kdyz uz ma zakon platit tak zkorumpovani hejtmani uzavreli bez vyberovka kontrank za 150 miliard. Meli by jit sedet tak alespon na 10 let

0/0
1.12.2009 22:43

animl

Re: Mí "inteligentní" spoluobčané si do krajů zvolili bolševiky,

A má Jančura, alespoň nějaký vlak????? Kraje musí ze zákona zajistit dopravní obslužnost pro rok 2010 a nikdo jiný jim nabídku nedal. Jak už jsem psal. Nikdo nevíte jak jsou smlouvy postaveny a možnosti výpovědí.... Dovedete si vůbec představit kolik vlaků musí vyjet např. každý pracovní den, aby dopravil lidi do práce? Myslíte si, že 7 jednotek stačí?

0/0
1.12.2009 23:07

Bery

Re: Mí "inteligentní" spoluobčané si do krajů zvolili bolševiky,

Kde by vzal 7 jednotek ? ;-D

0/0
1.12.2009 23:30

Bibiche

Re: Mí "inteligentní" spoluobčané si do krajů zvolili bolševiky,

Samozřejmě, že Jančura ještě žádné vlaky nemá. Ale jen blázen by je nakupoval dopředu, když nemá jisté, že ho na koleje vůbec pustí. Ostatně pro regionální dopravu není třeba mastodontů typu Pendolino. Pokud vím, tak firmy jako Siemens, Staedler nebo Bombardier vyrábějí osvědčené regionální jednotky jako na běžícím pásu. Vše je jen otázka peněz.

Nabídky samozřejmě podány byly. Kromě Jančury se ucházela i Veolia Transport, ČSAD Jablonec a někde myslím i Arriva. Všechny kraje ale nakonec výběrová řízení zrušily a hejtmani jako poslušné ovce podepsaly smlouvu s ČD.

0/0
2.12.2009 10:22

animl

Schmidt

Tento pán mě zaráží. Pro neschopnost ho vyhodili z Generální ředitelství ČD a obratem je u Jančury. No a jak to vypadá, co je Schmidt ve vedení Jetu? Vlaky jen na obrázku, a to už pár let ;-D Nechci se zastávat ČD, ale ví někdo z novinářů, co smlouvy obsahují??? Jaké jsou podmínky v modernizaci vozidel apod.? Ostatně na požízení regionálních autobusů se dostávají docela velké dotace, ale na pořízení nízkopodlažních vlaků ani koruna. A to, že z Karlových Varů do Mariánek jezdí Viamont  o 10,-- kč víc za vlakový kilometr než ČD je fakt. ;-D

0/0
1.12.2009 21:01

__XXXX___

To jsem teda zvědavej

kolik novejch vlaků od ČD teda vyjede. Říkám novejch - ne repasovanejch typu Regionova, atd.:-P

0/0
1.12.2009 19:36

danny44

A co chcete milí vidláci....

Za 30 Káčé (kterejm už taky pomalu odzvání) jste si zvolili oraanžgutanní sosany, tak teď laskavě držte své papulky nebo si nadávajte do poloprázdnýho půllitru v hospodě .....

0/0
1.12.2009 19:26

a8nn

Re: A co chcete milí vidláci....

Nečilte se, to samé by udělala i ODS kdyby byla u moci. Nebo si myslíte, že by donutili Jančuru podepsat papír, že bude vlaky kupovat jedině od Škodovky? Potom by možná měl i nějakou šanci.

0/0
1.12.2009 19:47

ČeStNý PřEdSeDa

Re: A co chcete milí vidláci....

Za 30Kč prodal Julínek pacienty zdravotním pojišťovnám.

Peníze, které by měli jít do zdravotnictví jim pěkně zůstávají na účtech, pro strýčka příhodu (privatizaci).

[]

0/0
1.12.2009 20:12

BorisT

Re: A co chcete milí vidláci....

Nelži!

0/0
1.12.2009 20:29

vaclavj1

Re: A co chcete milí vidláci....

tuhle lez uz snad neopakuje ani Rath, nebylo by na case ji take opustit a najit si neco jine?

0/0
1.12.2009 21:16

109e

Re: A co chcete milí vidláci....

Znáš někoho, kdo volil kvůli 30 kačkám? To je z tvé hlavinky nebo někoho jen tak papouškuješ?

0/0
1.12.2009 20:41

mokrykcb

v pořádku

nevidí na obslužnosti ČD nic zvláštního....funguje to tak skoro všude.....už vidím,jak se konkurence(a jaká vůbec...jančura a jeho žlutá pohádka...) hrne na ztrátové regionální tratě 

0/0
1.12.2009 19:12

Queribus

Asi máte špatné informace.

On se do nich hrnul. Tam kde jsou ČD ztrátové, jiný může vydělat. Příklady jsou...

0/0
1.12.2009 19:17

mokrykcb

Re: Asi máte špatné informace.

no co já vím tak se hrnul na tratě pha-ova či pha-cb,ale to ponechme stranou...jančura má zatím vlak pouze na obrázku....jen bych prosil o ty příklady

0/0
1.12.2009 19:48

Petr Lístek

Re: Asi máte špatné informace.

Motáš hrušky s jabkama, joudo.

0/0
1.12.2009 21:52

mokrykcb

Informace mám naprosto přesné !

;-D

0/0
1.12.2009 22:03

jajaja59

Re: v pořádku

Příklad se žlutými autobusy je pro blbečky málo.......

0/0
1.12.2009 21:03

mokrykcb

Re: v pořádku

svatá prostoto...a proč tedy žlutý autobus nejezdí třeba na trase český krumlov - holubov či písek - protivín ?? tady se řeší regionální dotované tratě,kde se obslužnost musí zajistit i když ve vlaku pojede pět lidí! ale vykládejte to některým jednoduchým jedincům....

0/0
1.12.2009 21:38

Joshua+

Re: v pořádku

Na trase Krumlov-Holubov nejezdí, protože tam jezdí spoje dotované krajem!  Pokud ve vlaku pojede 5 lidí, tak na tom dopravce NETRATÍ, protože mu kraj ztrátu UHRADÍ! Nevidím tedy žádný problém v tom, že by na regionální tratích jezdilo SA.

0/0
1.12.2009 22:52

Bob-an

Re: v pořádku

Vykladejte nekterym jednoduchym jedincum ze to kde bude jezdit vlak si rozhodujou kraje a kdyz Regiojet chce za to same o nekolik miliard min nez CD a navic by lidi vozilo v lepsich vlacich....

0/0
1.12.2009 23:09

Bery

Re: v pořádku

Dalsi co naletel na PR kecy ;-D.

Ano, o tom kde budou jezdit vlaky rozhodujou kraje, s tim se da souhlasit, ale tim to konci.

Regiojet zatim nema ani kolo, natoz cely jeden jediny vlak a jezdit by mel od roku 2010... takze prvni blabol.  Jancura prohlasil, ze by se s nim dalo ze 150mld usetrit 20mld... Jenze 150mld je na 10 let za celou republiku. Tedy 15mld rocne za vsechny kraje, ale Jancura mel zajem oslovit pouhe 4 kraje... hmm, neco nam v tom nesedi, ze ? ;-D

0/0
1.12.2009 23:46

Joshua+

Re: v pořádku

Takze jeste jednou. Pro dopravce NEEXISTUJí ZTRáTOVé REGIONáLNí TRATĚ!!!! Pokud jsou nějaké tratě ztrátové, tak mu je kraj uhradí včetně ZISKU!!! Je to vlastně nejjistější výdělek vůbec!!! Je Vám jedno jestli máte ve vlaku jednu babku s nůší nebo narváno. Nemusíte dělat žádný marketing, lákat zákazníky jako je to u dálkových nedotovaných spojů (včetně autobusů). Takže prosím přestaňte omílet tezi o tom, že by Jančura neprovozoval ztrátové tratě, a že "vyzobává" rozinky. To vyzobávání rozinek je to totíž mnohem komplikovanější a těžší! Právě to, že uspěl na nedotovaných spojích svědčí o tom, že je to jeden z nejvhodnějších kandidátů na provozování regionálních spojů. Je zde větší pravděpodobnost, že by dokázal stlačit náklady dolů a pobírat menší dotace.

0/0
1.12.2009 22:50

Bery

Re: v pořádku

Neni potreba tolik kricet. Navic to vvykricene tvrzeni bude platit az od roku 2010, kdy maji kraje a stat uzavrene memorandum. V soucasne dobe totiz kraje nehradi ani tu ztratu, natoz zisk. Na pravdepodobnost mensich dotaci zapomente, to je jen 100x omilana lez. Sam jancura vcera v TV prohlasil, ze by nekde dokonce dokazal jezdit i za 98Kc/vlkm... ale nejak nezminil, ze CD tam v soucasnosti musi jezdit jen za 65Kc/vlkm, protoze plni povinnost danou zakonem. Ano, od roku 2010 tam CD budou take jezdit za cca 100-105Kc/vlkm... ale co si budeme povidat, hodit v TV cenu 98Kc/vlkm, tedy o fous nize, nez je jiz oznamena cena od konkurence dokaze kazdej moula. Zvlastni je, ze v kvetnu oznacil cenu 105Kc/vlkm na liberecku za dumpingovou a ted najednou mu bude tech 98Kc/km stacit. ;-D

0/0
1.12.2009 23:23

nytra

10 let tráva neporoste

Zřejmě se potvrdí, kam vstoupí ČSSD 10 let tráva neporoste. Kraje dostaly strach že by nedostaly do kapsy, cestující jsou jim ukradení, představitelé krajů vlakem nejezdí, jen když se chtějí zviditelnit. Asi mají peněz dost. Bylo by zajímavé kdyby teď pustili na koleje konkurenci aspoň v jednom kraji a pak to vyhodnotit. ČD efektivně nefungují, když po potopě chtěli zrušit trať do Kout nad Děsnou a pustili to soukromé firmě tak se najednou divili že to vydělává a chtěli to zpět, jeden příklad za všechny. Mají velký strach kdyby se tam dostal Jančura, protože už ví co udělal s autobusy a jak se zvýšila úroveň cestování.

0/0
1.12.2009 19:04

109e

Re: 10 let tráva neporoste

Dle jakého údaje Desná vyděláva?

0/0
1.12.2009 19:10

kouc

Kolik to ČD stálo ?

To si socani zase namastili kapsu.

0/0
1.12.2009 17:56

Tajemník ÚV KSČ

Vždyť češi jsou stejně hulváti a prasata

tak si nic jiného než archaické vozy pro dobytek nazaslouží;-D

0/0
1.12.2009 17:55

Majkyho_pupik

Je az s podivem kolik

lidi nema nejmensi predstavu o tom jak system verejne dopravy funguje. Nevim jak nekdo muze vyplodit nesmyslny blabol o vyzobavani lukrativnich trati. 1/ krome trasy Praha - Ostrava neni v CR jedina vydelecna trat. takze zadna jina lukrativni trat neexistuje, vsechny jsou prodelecne. 2/ to ktera trat se bude nabizet jinym dopravcum si urcuji KRAJE a nikoliv dopravci.

0/0
1.12.2009 17:55

kouc

Re: Je az s podivem kolik

Souhlas. ČD prodělávají a budou prodělávat na všech tratích

0/0
1.12.2009 17:57

109e

Re: Je az s podivem kolik

Souhlas. Jako prodělávají švýcaři, Rakušané, Němci, Poláci....

0/0
1.12.2009 18:08

109e

Re: Je az s podivem kolik

Švýcaři

0/0
1.12.2009 18:09

krueger

Re: Je az s podivem kolik

Pupiku, trat s dotaci je vzdy vydelecna. A o to jde. Jasne vsichni se zenou za tim, aby prodelali, ne?

0/0
1.12.2009 18:07

Majkyho_pupik

Re: Je az s podivem kolik

a tvrdim neco jineho? kazda trat bez dotaci je prodelecna. dotace dorovnavaji prokazatelnou ztratu tedy umoznuji dopravci byt v zisku.

0/0
1.12.2009 18:10

danny44

Re: Je az s podivem kolik

Záleží na tom, jak slepý je onen "dotátor".....

Trať jako taková je bez dotací prodělečná, ale někdo chce, aby tam provoz zůstal, tak provozovateli připlácí  .....  A jsme u toho - kolik se zaplatí a za co ?

0/0
1.12.2009 19:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.