- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Takže pendolino do Bratislavy už skončilo? A čo tak vyhlásiť aspoň 3 dni štátneho smútku?
Jediný řešení - privatizace a vyházel většinu lidí, resp. jen ty nejneschopnější.
Takže houby zle. Komu se to nelíbí, at chodí pěšky, nebo si stěžuje na lampárně ...
Trasa Pardubice-Chrudim a zpet: vlakem se zpatecni jizdenkou 39kc, Autobusem 2x16kc=32kc. Na druhou stranu ve vlaku je vetsi sance ze si sednu(ikdyz treba ne do zrovna prijemneho prostredi), ale hlavne se nezaseknu autobusem pred Chrudimi, protoze je ve meste permanentni zacpa
Navíc, ve vlaku je WC a můžeš se třeba i projít nebo jen natáhnout nohy. Což v autobuse nelze.
"Po odpočtu odpisů a splátek úvěru už pendolino na svůj provoz vydělá, se započítáním všech nákladů je ale ročně zhruba půl miliardu v mínusu."
pane Sůro, od kdy se do provozních nákladů započítávají odpisy a splátky úvěru?
a kde pise ze odpisy a splatky patri do nakladu? Kdyz si jeste parkat vetu prectes, tak to snad pochopis, co chtel autor rict
Víš jak dopadla privatizace drah v Anglii? Dodnes se z toho tamní železniční doprava líže. To by se vám modráci hodilo, zase prodat nějakej díl státu svejm kmotrům.
nechapu jedno. za miliardy kc se postavily koridory a stim ze doprava se zrychli, vlaky budou rychlejsi atd atd. Soucasny stav? Drtiva vetsina vlaku na techto kolejich stejne nejezdi vice jak 120km/h a Pendolino tech 160km/h jezdi jen na nepatrnem mnozstvi useku, jinak se plouzi svych 130 - 140km/h. Toto nechapu, vsechny vlaky EC/IC jsou konstrukcne staveny na rychlosti min. kolem 150km/h a klasicke zelene rychliky na 130km/h
pripadami to tak ze pani na zeleznici nechteji vlaky zrychlit, pac by museli kompletne prebudovat jizdni rady a to asi nedokazi. pak to tak vypada ze trasu 106km jedu 1:55min.
proc provoz rychliku, EC/IC nedimenzuji na maximum toho co ty vlaky a koleje zvladnou? jedine co jim jde tak se chlubit pendolina jak je rychlejsi oproti EC/IC, ale jiz nereknou ze to neni hlavne v rychlosti, ale v tom ze ma na trase mene zastavek.
proto i z jinych duvodu jezdim dalkove trasi pouze autem
...je daná kvalitou trati a hlavně - předpisem. Na trati, kde existují úrovňové přejezdy se závorami, přístupné perony zastávek apod., se NESMÍ jezdit rychleji, než 160 km/h. Poděkuj soudruhu inženýrovi Klausovi, co dovedl svým tržním fundamentalismem státní kasu na pokraj krachu a musel vyhlásit úsporné balíčky. Jejich obětí jsou mj.i koridory pro rychlost 200 km/h
to přednosta Pepa z pražského Depa nebude moc pochválenej
Pendolino je ztrátové. No ono je to spíš o hospodaření ČD než o Pendolinu. Jezdím pravidelně 1. třídou na trase Ostrava - Praha a zkuste si koupit jízdenku/místenku do první třídy na nádraží před odjezdem, nebo i v předvečer odjezdu. Ráno je Pendolino vyprodáno. A místo toho, aby ČD posílila ranní spoje a do Prahy poslala Pendolino 3x i 4x, raději mají Pendolina i odpoledne atd... Navíc pokud je o něco zájem a je vyprodáno, logicky zdražím - třeba tu první třídu. A pokud mám vůz plný manažerů, ze kterého se nelze připojit na internet ba dokonce ani zavolat z mobilního telefonu, svědčí to jen a pouze o neschopnosti ČD obstát v tržních podmínkách tohoto tisíciletí. Kdyby to nebyla tak široká voličská základna, tak věřím, že by tu už byl Jančura a nám se cestovalo jako v Německu...
Pokrytí drah signálem mobilních operátorů, je právě věc těch operátorů. Dráhy jim v tom jistě nebrání. Že by něco jiného? ČD mají jen 7 souprav Pendolina. Z toho jedna je záložní a jedna v pravidelné údržbě. Jak chceš realizovat 4 soupravy dopoledne z Ostravy do Prahy, když musí jet také nějaké tou dobou obráceně, nebo do Brna a Vídně? K tomu Německu už jenom jedno. Podívej se na školní mapu Evropy a řekni: jakou barvu má na ní Německo? A co ta barva znamená?
´´ Příliš nízká rychlost vlaků Pendolino netrápí jen české železničáře.´´
No já bych naopak řekl, že vzhledem ke stavu našich železničních svršků buďme rádi, že nejezdí rychleji. Je sice fakt, že já vlak nepreferuji, ale stačí když vidí člověk kolik je nehod u běžných vlakových souprav natož pak u Pendolina které jede mnohonásobnou rychlostí.
Bóže, kolik je nehod u běžných automobilů? Mám takový dojem, že železniční doprava je cca 1000x bezpečnější než silniční.