Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

DUEL: konkurence na železnici se odkládá o 10 let, byla z toho velká pře

České dráhy stojí v centru ostrých sporů o provozování regionálních vlaků. Kraje s nimi totiž podepsaly smlouvu, ve které jim garantují minimálně desetiletý monopol. Hejtman Pardubického kraje Radko Martínek v on-line duelu vysvětloval, že právě tato dohoda zlepší dopravu. Jiří Schmidt ze Student Agency to vyvracel. Duelanti nenašli společnou řeč ani na jednu otázku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cejkis

ČD, další úřad sociálního zabezpečení

ČD je symbolem špíny

0/0
9.12.2009 22:06

pepouš

Včera jsem si udělal živnosťák

A chtěl bych provozovat tratě na Vysočině. Banka v Dubaji mi, prý pučí několik miliard. Nevíte o nějaké vypsané soutěži???

0/0
9.12.2009 15:10

superkutil

Krátkozraké myšlení.

Česká republika má velmi hustou síť železnice a bylo by škoda o ni přijít, jen kvůli blbosti a úplatnosti pár úředníků a politiků. Je jen otázkou času, kdy všichni pochopí, že velkokapacitní vlaky jsou lepší jak přecpané autobusy a že je možné aby vlaky provozovaly jiné společnosti než ty, které vlastní koleje.

0/0
9.12.2009 14:47

Lovila veverky v korunách stromů

úroveň

vlaků nejen v regionech je příšerná. Třeba rychlík Praha - Brno: V celé soupravě jsou 2 zrekonstruované vagony. Zbytek jsou staré vagony v příšerném stavu - v tomhle sedět 3 hodiny je utrpení. Denně dojíždím do práce 1/2 hodiny vlakem, protože je to bohužel nejlepší možnost. V kupé skáčeme na výhybkách až nad sedačky, okna se sama otvírají a zavírají, teče jimi a topí vesměs jen v létě. jedinou změnu vidím, v čistších záchodech než před lety. Vzhledem k navýšení ceny je to opravdu minimální změna.

0/0
6.12.2009 14:31

Bery

Re: úroveň

Praha - Brno vyuzivam pouze IC/EC a mohu jedine doporucit. :-)

0/0
6.12.2009 14:45

jajaja59

Martínek má objektivně ztíženou pozici.

Nyní se již nemůže domlouvat s Péťou. U minulých tunelů to šlo, to ještě Péťa žil.

0/0
6.12.2009 7:50

radek_30

:-/

dodnes nemůžu pochopit, že to co funguje jinde, nemůže fungovat u nás.

0/0
5.12.2009 10:26

Jirka60

AROGANCE MOCI

Nechápu, proč by nemohla být i na železnici konkurence ?!  Vždyť by z toho měl mít největší profit zákazník.  Ovšem , ČD, polostátní firma a tak to krajští hejtmani "odklepli."  Kdopak si asi naplnil soukromou pokladničku ?? 

Nedávno jsem jel po x letech vlakem a že by nastala nějaká změna ?  Nějak jsem si nevšiml. Asi to byla nějaká retro-jízda..... ;-)

0/0
4.12.2009 15:47

chroustík

Chtěl bych znát banku

která by panu Jančurovi půjčila 15 miliard na nákup potřebných vozidel pro provozování přepravy v jednom kraji. A chtěl bych znát výrobce, který by mu ta vozidla vyrobil do roku 2011, jak sliboval.

0/0
4.12.2009 14:27

romul

reklama

To je neuvěřitelné jak jsou novináři naivní, stejně jako většina zdejší veřejnosti. Copak je tak těžké pochopit, že Jančurovi jde jen a jen o reklamu pro svojí firmu, pro svoje ostatní podnikatelské aktivity? A má jí vcelku zadarmo, stačí silácké řeči a ostatní už jde samo. Najednou je z něj bojovník proti byrokracii, vysokým cenám a dalším nešvarům, ale to je jen póza, marketingový nástroj. On umí využívat a manipulovat, v tomhle mu gratuluju...

0/0
4.12.2009 10:55

Ives2

Re: reklama

proč nespojit příjemné s užitečným...

0/0
4.12.2009 11:25

blix

Re: reklama

vypadá to, žes málem pukl vzteky závistí, že je někdo tak chytrej a schopnej.. jeho společnost se prostě na dopravu soustředí a rozumí tomu..pokud by to neuměl, tak by jeho autobusová firma dávno krachla..

0/0
9.12.2009 16:23

Ove_support

Monopol nikdy nic dobrého nepřinesl

Je to svinsto - je mi úplně jedno jestli p. Jančura má zájem o 1,4 nebo všechny kraje - chápu, že začít je třeba postupně.

Ale konkurence vždy přináší výhody por zákazníka. To, že si hejtmani vůbec dovolili bez patřičného tendru domluvit ČD je jen další důkaz, jak prohnilý a zkorumpovaný je český stát.....plivu na ně, i na ČD, které nejsou schopny za 20let ani udržet kvalitu spojů z dob před rokem 89. To je vizitka absolutní neschopnosti vedení ČD fungovat.

RvRvRvRv

0/0
4.12.2009 10:13

radecek77

Re: Monopol nikdy nic dobrého nepřinesl

Ceske Drahy by jiste mohly fungovat lepe, jako v kazde statni instituci zde unikaji penize do predrazenych statnich zakazek, na druhou stranu je treba si uvedomit, ze drahy jsou dlouhodobe podfinancovane!

Kvalitni infrastruktura a vozovy park neco stoji, a penize na jejich udrzbu nejsou. V Nemeckunebo ve Francii sice muzeme jet supermodernim vlakem ICE nebo TGV, ovsem vnitrostatni jizdenka nas bude stat cca 100 Euro a to je zhruba 4x tolik co cesta Pendolinem - a zhruba stejne je to i u regionalnich vlaku. Nanestesti, postavit ty koleje a koupit vagony stoji uplne stejne v Nemecku jako u nas.... jadro problemu je treba hledat prave tady. Je to vec dlouhodobeho rustu CR, rustu platu, zhodnocovani koruny a tudiz i mozneho rustu cen za dopravu stejne tak jako rustu moznosti statu.

Takze vsichni kdo tady blaboli nesmysly, prilozte ruku k dilu protoze jinak se k lepsim zitrkum nedopracujeme.

0/0
9.12.2009 14:21

Ove_support

Re: Monopol nikdy nic dobrého nepřinesl

Souhlasím,

že všechno něco stojí, souhlasím i s tím, že údržba vozového parku i kolejí atd je pěkně drahá, ale.....

1. země jako Francie, či Německo jsou taky několikrát větší - mají tedy i více km tratí, více velkých měst s velkým množstvím lidí, kteří do nich denně cestují a tedy i mnohem více vlakových souprav.....tady ten rozdíl tedy asi nebude tak velký.

2. tytéž země díky velikosti používají mnohem více letecké dopravy na větší vzdálenosti, tzn je tady ještě další konkurent.......

3. nikdo asi nečeká, že se tahle situace v ČR změní za rok, ale ono už to min. 20let jde do prd...e.....

0/0
9.12.2009 16:18

Ove_support

Re: Monopol nikdy nic dobrého nepřinesl

Navíc mám zkušenosti s cestováním vlakem právě v Německu, Velké Británii nebo třeba ve Švédsku a vím jedno.....Pokud by mě vlak dopravil z místa A do místa B v komfortu a se službama, které jsou nabízeny např. ve Švédsku, tak klidně zaplatím více peněz, ale platit za špinavý, rozbitý, hlučný chlívek v II.třídě nějakého Expressu, či dokonce IC/EC vlaku je prostě výsměch.....

Proč, není jediný vlak, s wifi připojením, proč je pouze zlomek vlaků, které disponují el. zásuvkou, a to pouze v I.třídě a při velké dávce štěstí.....jelikož rezervovat takové místo jde pouze po důkladném online prostudování jednotlivých vagónů a následné rezervaci takového místa.

Pokoušel jsem si takové místo rezervovat přímo na pokladně a paní v okýnku na mě koukala jak Alenka v říši divů.....

Tohle všechno vedlo k tomu, že vlakem s necestuju - ikdyž v zahraničí služeb drah využívám rád....

0/0
9.12.2009 16:26

Bivojcz1

Jančurův RegioJet a.s vkladem 2 000 000

si děla prču.......ty 2 mil mluví za vše......aby firma dostala tak ty 4 mld uvěru co by potřeboval na vlaky ....tak by tam museli mít vklad tak 100x větší....200 mil

0/0
4.12.2009 0:59

Black Bear

Re: Jančurův RegioJet a.s vkladem 2 000 000

Jo, třeba 150 miliard od státu jako ČD.

0/0
4.12.2009 5:34

Bery

Re: Jančurův RegioJet a.s vkladem 2 000 000

Hmm... co treba misto papouskovani nesmyslu z TV zacit pouzivat vlastni hlavu ? :-) Ono pokud bude inflace stejna jako ted, tak to vubec nemusi byt 150mld... to za prve. Za druhe... ta castka je pro celou republiku, ale Jancura chtel oslovit pouze 4 kraje. Mno a za treti... ta castka neni zisk, ze... :-)

0/0
4.12.2009 8:39

Bivojcz1

Student agency s.r.o s vloženým 1 mil Kč

si dělají média s tím okecácačem Jančurou srandu.......tažení proti krajům...

To iDěsu nestačí tento průser ..???...Jan Vaca, MfD, 27.11.2009

Před rokem začali všem krajům kromě Prahy vládnout sociálnědemokratičtí hejtmani. Slibovali revoluci ve zdravotnictví, dopravě či školství. Po roce je vidět zatím jediný měřitelný výsledek - loni kraje dlužily 3,1 miliardy, letos v říjnu 17,7 miliardy.

Komentář Min Fin 27.112009 :

Za první tři čtvrtletí letošního roku se zadluženost krajů oproti konci loňského roku zvýšila o necelých 3,1 mld. Kč  na téměř 17,7 mld.

0/0
4.12.2009 0:50

bajok1

Herr Schmid

Nechci nikoho urážet a napadat. Problematika drážních dopravců je složitější, než si spousta diskutujících myslí. Ale pobavil mě Herr Schmid. Takového odborníka Jančura zaměstnal, takže SA půjde asi brzy do kopru. Mladý projektový vizionář, který si prošel snad všechny větší soukrommé dopravce a nikde se nechytil. Ono vymýšlet  je relativně jednoduché, ale dotáhnout něco do konce, to chce pracovat. Jednodušší je přesunout se někam jinam a zase něco někomu napovídat. Počítám, že tak do půl roku u SA nebude.

0/0
3.12.2009 23:02

Bery

Re: Herr Schmid

Ale SA bude, protoze ty cele 2 (slovy dva) zamestnance RegioJetu dokaze ufinancovat z provozu autobusu a z letenek.

0/0
4.12.2009 8:41

blix

Re: Herr Schmid

Haha..tak třeba čeké dráhy to "dotahují" do konce už 20 let a to zlepšení je bratru opravdu zoufalé.. dokud tomu bude šéfovat ČSSD se svými mocipány, tak moc mladejch lidí nebude mít příležitost se projevit..pohleďte na vedení - PAROUBEK aparátčík minulého režimu, ŠKROMACH - naprosto stejný vyžraný tlučhuba, co chrápal na schůzích KSČ, MILAN URBAN - od mastné pizzy pokapané tričko v Toskánsku, když mazal na jachtu za Romanem, ZAORÁLEK - silně pochybuji že výše jeho iq odpovícá jeho postům v PS.. TOHLE JSOU ŠÉFOVÉ ČSSD - VELMI SCHOPNÍ POLITICI V OBORECH MASKOVANÉ KORUPCE..

0/0
9.12.2009 16:38

kamasutra.novakova

Co na to napsat...

To je hnus, co se děje v České republice.... No, pánové, co drancujete ten rozpočet ... mohli byste občas zajít na hřbitov... - třeba si uvědomíte, že všechno na tomdle světě je relativní a pomíjivé... I ty vaše nakradené miliony... ¨Z určitého pohledu to vypadá dost směšně - když vaši jedinou starostí a největším know - how je to, jak vydrancovat svěřené peníze... Myslím, že až nastane čas, kdy pudete tam, kam jednou musíme všichni tak po vás ani pes neštěkne...

0/0
3.12.2009 20:29

Rudý bolševický nok

Re: Co na to napsat...

No právě proto, že je to všechno tak pomíjivé a toho času máme všichni tak málo. Tak je lepší těch pár let, co tady strávíme, prožít pěkně v blahobytu a na krásných exotických místech, než živořit někde v malý nevytopený haluzně a věčně bez koruny v kapse... co je proti tomu nějaká morálka a poctivost? Jenom slova, dneska platí - urvi co můžeš. Jojo..;-D

0/0
3.12.2009 23:12

jajaja59

Co je z duelu patrné?

Skutečnost, že soudruh Martínek legitimaci KSČ (dočasně) odložil velmí nedávno.

0/0
3.12.2009 19:20

jajaja59

Pitomečku.

Činnost by měla být zakázána bolševikům. Jak těm nemaskovaným v KSČM, tak těm, kteří tvoří 99,8% vedení ČSSD.

0/0
3.12.2009 19:05

jajaja59

Re: Pitomečku.

To je pro Františka Potřebného. Nejvíc je u něj znát potřeba rozumu.

0/0
3.12.2009 19:09

František Potřebný

A nešlo by

A nešlo by té firmě zakázat činnost? Pokud takhle veřejně štvou občany proti sociální demokracii, tak to nemohou být slušní lidé.

0/0
3.12.2009 18:33

Flipmode

Re: A nešlo by

Ty jsi ale hlupacek! Jeste ze je demokracie... Kazdy si muze stvat lidi proti kterekoliv politicke strane. A kazdy si muze rikat takove komunisticke totalisticke blaboly jako Ty. A mimochodem - politicke strany to delaji navzajem a rikaji to volicum stale a dokola jak ta ktera strana je spatna. Ty by se mely zakazat!

A na zaver jsi pobavil - nechces snad rict, ze socialni demokracie jsou slusni lide.

0/0
4.12.2009 17:02

osk

Monopoly fungují opravdu užasně

příkladem budiž čez - není třeba štřit elektřinou protože když čezu klesne odběr zvýší ceny - zisk je pořád stejný. A ČEZ je za vodu ani si nevšimli že by byla nějáká krize.

0/0
3.12.2009 16:26

m-a-r-t-a-s

Re: Monopoly fungují opravdu užasně

ČEZ bych zrovna neuváděl jako příklad, protože v ČR nemá monopol

0/0
3.12.2009 17:31

hiver

Re: Monopoly fungují opravdu užasně

Tobě se výrobce se 72% podílem na trhu nezdá jako monopol? Ano, jedná se pouze o oligopol s dominantní firmou. Problém je v tom, že je to pouze jakási "odnož" monopolu :-) Doporučuju si prostudovat mikroekonomii.

0/0
13.12.2009 23:08

osk

TO jsou mi novinky

Dáme firmě jistý monopol na deset let a ona bude určitě zvyšovat kvalitu a mít rozumné ceny - pokud by byla tato teorie správná tak by pánové udělali převrat v teorii trhu, bohužel správná není.

0/0
3.12.2009 16:18

JK75

Re: TO jsou mi novinky

Základní cenu stanovuje stát. Neboli MF. A Už jendou chtěli vyjet na dálkovou dopravu soukromníci s vlaky Praha - Ostrava a zůstali jen v JŘ a jinak se nehlo ani kolo. SA si už dávno mohlo taky jezdit v těch vlacích co jen ukazují na papíře,nic jiného totiž ještě nukázali

0/0
4.12.2009 13:33

danny44

Ad: pan Schmidt....

Když zse vezme, kolik toho ve svých 32 letech zvládnul vystudovat (zvláště tu ENVIROMENTALISTIKU... 8-o) , pak ještě pracovat na ministerstvu  a věnovat ser STRATEGIÍM ... to je tedy zkšuený odborník na svém místě....

0/0
3.12.2009 15:50

HrubesaMares

Re: Ad: pan Schmidt....

Zatimco martinek je odbornik na dopravu, kdyz je filozof.

kam se na nej hrabe nejaky absolvent CVUT ;-D

0/0
3.12.2009 16:54

patriot1

SA jenom mlátí prázdnou slámu

Kdyby SA přicházela s tak skvělou nabídkou jak říká, tak by jistě už nějaké výběrové řízení na provoz žel. dopravy v krajích vyhrála. Bylo jich už v různých krajích několik vyhlášeno, ale SA šanci nikde nevyužila a zdaleka ne všude vyhrály ČD. SA jsou jenom rétorové. Vyhlašovat výběrová řízení na téměř monopolním trhu, kde konkurence téměř neexistuje je sebevražda. Na 95% tratí by se pravděpodobně přihlásily pouze ČD, ale s mnohem větší cenou, než za jakou jezdí dnes. Bylo by to podobné, jako burza elektřiny, kde drtivou většinu obchodů a tedy i cenotvorbu dělá ČEZ. V takovém případě může být dvoustranná dohoda výhodnější než výběrové řízení.

0/0
3.12.2009 15:30

Glock bez -e

Re: SA jenom mlátí prázdnou slámu

Najděte mi prosím na Centrální adrese ona výběrová řízení a jak dopadla. Stačí sem linknout jen odkazy, přečtu si to sám.

0/0
3.12.2009 15:38

holydance

Re: SA jenom mlátí prázdnou slámu

Fajn, nechme to na věčné časy ČD - odborníkům, co prodělávají na své vlajkové lodi - to jsou světlé zítřky.......

0/0
3.12.2009 15:58

Glock bez -e

Být Jančurou, ak žačnu šťourat do výběrového řízení

Martínek tedy žvatlá něco, co nemá hlavu a patu - fond soudržnosti vypsal nějaký dotační program na obnovu žel. parku. Toho dotačního programu se účastní kraje a na základě nějaké smlouvy (nejspíše grantové) dostanou prachy na obnovu železničního parku. Teď nastává druhá fáze - evropské prašule se musí "utratit -" - vybere se ve výběrovém řízení firma, která ty peníze dostane na obnovu a za to, že ty evropské dotace ta firma proinvestuje do nových vlaků, ručí kraje svým majetkem.

Jestliže Martínek a další oranžoví bl-bci dokáží diskriminovat už tady při jednoduché soutěži o regionální tratě, BUDOU STEJNĚ DISKRIMINOVAT I VE VÝBĚROVÉM ŘÍZENÍ. Upletli si na sebe bič a budou čumět.

Moc by mne zajímala ona výběrová řízení, zájemci o zakázku, cenové nabídky, hodnotící kritéria a postup při výběru. A antimonopolní úřad taky. Jedou tlačím ČD, tlačit budu i podruhé.

P.S. zákon o veř. zakázkách nezná rozdíl mezi státní a soukromou firmou jako soutěžící nemají rozdílu. Martínku dejte si facku.

.

0/0
3.12.2009 15:17

Glock bez -e

Re: Být Jančurou, ak žačnu šťourat do výběrového řízení

Jak velký blbec musím být, abych si nedokázal nastudovat platný zákon o veřejných zakázkách + pár základních judikátů? (www.compet.cz, zákon č. 137/2006 Sb.)

Asi jako Martínek ....

0/0
3.12.2009 15:20

Glock bez -e

Jééééžiš

Martínek - absolvent fildy. Takže si nedokáže ani spočítat výplatu a potom podat daňové přiznání ....

Tyhle lidi by nejdříve měli skládat zkoušky z velké násobilky a trojčlenky, jinak bych jejich zvolení anuloval. Tohle ignorantství je horší než udělat kozla zahradníkem.

.

A ještě něco, ať si Martínek nastuduje evropskou legislativu, obzvláště "veřejnou podporu" a "de minimis". Doprava jaksi nemá výjimku jako mají zemědělci - tj. nelze dotovat firmu, ale pouze tratě. Omezíte-li přístup k tratím, diskriminujete.

0/0
3.12.2009 14:48

czechian

Re: Jééééžiš

Inu co chtít od absolventů oboru marxistická filosofie? Je zajímavé, že se tito rekrutují právě v řadách čSSd. Zaorálek budiž příkladem.

0/0
3.12.2009 14:59

Glock bez -e

Re: Jééééžiš

Já bych chtěl, aby začali dodržovat zákony. Tyhle jelita to vyčítají podnikatelům a ODS, přitom sami mají na hlavě náklaďák másla. Oni by možná nechtěli krást, ale jsou tak hloupí, že se použitými metodami vůbec neliší od těch zlodějů.

.

Asi ještě hodně vody uplyne, dokud si socani neuvědomí,. že "účel prostředky nesvětí". Cepl st. se musí v hrobě obracet --- nebo spíše rotovat.

0/0
3.12.2009 15:22

patriot1

Re: Jééééžiš

Pokud by jsi znal nařízení EU1370, které právě dnes vstupuje v platnost, tak by jsi věděl, že na železniční dopravu se de minimis neuplatňuje a lze vybírat železniční dopravce přímým zadáním. A kdyby SA přicházela s tak skvělou nabídkou jak říká, tak by jistě už nějaké výběrové řízení na provoz žel. dopravy v krajích vyhrála. Bylo jich už v různých krajích několik vyhlášeno, ale SA šanci nikde nevyužila a zdaleka ne všude vyhrály ČD. SA jsou jenom rétorové.Rv

0/0
3.12.2009 15:23

Glock bez -e

Re: Jééééžiš

Až dnes? Takže v době zrušení v.ř. ještě nebylo v účinnosti? Tu časovou kolizi mi nejspíše vysvětlíte jak?

Jinak si zjistěte, jak že to bylo s těmi všemi výběrovými řízeními - až na 2 byla všechna zrušena. To zadavatel může, jistě. Ale proč vůbec ta v.ř. zadával? Víte, kolik to dneska stojí?

0/0
3.12.2009 15:36

Brainwashington

Monopoly jó monopoly: Maximální zisk za minimum

nákladů! Nejlépe 0 spojů pro 0 cestující za všechny prachy! To se to socialisticky podniká a kapitalisticky žije !! ;-D

0/0
3.12.2009 14:01

lucky_24

Těším se

0/0
3.12.2009 13:59

lucky_24

Re: Těším se

kdyby vyhrála SA buď u antimonopolního úřadu, který by uznal stížnost a zrušil smlouvy a nebo v Bruselu jak by to tento velmi "chytrý" oranžový hejtman vysvětlil.

0/0
3.12.2009 14:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.