Diskuze

DUEL: konkurence na železnici se odkládá o 10 let, byla z toho velká pře

České dráhy stojí v centru ostrých sporů o provozování regionálních vlaků. Kraje s nimi totiž podepsaly smlouvu, ve které jim garantují minimálně desetiletý monopol. Hejtman Pardubického kraje Radko Martínek v on-line duelu vysvětloval, že právě tato dohoda zlepší dopravu. Jiří Schmidt ze Student Agency to vyvracel. Duelanti nenašli společnou řeč ani na jednu otázku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

cejkis

9. 12. 2009 22:06
ČD, další úřad sociálního zabezpečení

ČD je symbolem špíny

0 0
možnosti

pepouš

9. 12. 2009 15:10
Včera jsem si udělal živnosťák

A chtěl bych provozovat tratě na Vysočině. Banka v Dubaji mi, prý pučí několik miliard. Nevíte o nějaké vypsané soutěži???

0 0
možnosti

superkutil

9. 12. 2009 14:47
Krátkozraké myšlení.

Česká republika má velmi hustou síť železnice a bylo by škoda o ni přijít, jen kvůli blbosti a úplatnosti pár úředníků a politiků. Je jen otázkou času, kdy všichni pochopí, že velkokapacitní vlaky jsou lepší jak přecpané autobusy a že je možné aby vlaky provozovaly jiné společnosti než ty, které vlastní koleje.

0 0
možnosti

Lovila veverky v korunách stromů

6. 12. 2009 14:31
úroveň

vlaků nejen v regionech je příšerná. Třeba rychlík Praha - Brno: V celé soupravě jsou 2 zrekonstruované vagony. Zbytek jsou staré vagony v příšerném stavu - v tomhle sedět 3 hodiny je utrpení. Denně dojíždím do práce 1/2 hodiny vlakem, protože je to bohužel nejlepší možnost. V kupé skáčeme na výhybkách až nad sedačky, okna se sama otvírají a zavírají, teče jimi a topí vesměs jen v létě. jedinou změnu vidím, v čistších záchodech než před lety. Vzhledem k navýšení ceny je to opravdu minimální změna.

0 0
možnosti

Bery

6. 12. 2009 14:45
Re: úroveň

Praha - Brno vyuzivam pouze IC/EC a mohu jedine doporucit. :-)

0 0
možnosti

jajaja59

6. 12. 2009 7:50
Martínek má objektivně ztíženou pozici.

Nyní se již nemůže domlouvat s Péťou. U minulých tunelů to šlo, to ještě Péťa žil.

0 0
možnosti

radek_30

5. 12. 2009 10:26
:-/

dodnes nemůžu pochopit, že to co funguje jinde, nemůže fungovat u nás.

0 0
možnosti

Jirka60

4. 12. 2009 15:47
AROGANCE MOCI

Nechápu, proč by nemohla být i na železnici konkurence ?!  Vždyť by z toho měl mít největší profit zákazník.  Ovšem , ČD, polostátní firma a tak to krajští hejtmani "odklepli."  Kdopak si asi naplnil soukromou pokladničku ?? 

Nedávno jsem jel po x letech vlakem a že by nastala nějaká změna ?  Nějak jsem si nevšiml. Asi to byla nějaká retro-jízda..... ;-)

0 0
možnosti

chroustík

4. 12. 2009 14:27
Chtěl bych znát banku

která by panu Jančurovi půjčila 15 miliard na nákup potřebných vozidel pro provozování přepravy v jednom kraji. A chtěl bych znát výrobce, který by mu ta vozidla vyrobil do roku 2011, jak sliboval.

0 0
možnosti

romul

4. 12. 2009 10:55
reklama

To je neuvěřitelné jak jsou novináři naivní, stejně jako většina zdejší veřejnosti. Copak je tak těžké pochopit, že Jančurovi jde jen a jen o reklamu pro svojí firmu, pro svoje ostatní podnikatelské aktivity? A má jí vcelku zadarmo, stačí silácké řeči a ostatní už jde samo. Najednou je z něj bojovník proti byrokracii, vysokým cenám a dalším nešvarům, ale to je jen póza, marketingový nástroj. On umí využívat a manipulovat, v tomhle mu gratuluju...

0 0
možnosti

Ives2

4. 12. 2009 11:25
Re: reklama

proč nespojit příjemné s užitečným...

0 0
možnosti

Ove_support

4. 12. 2009 10:13
Monopol nikdy nic dobrého nepřinesl

Je to svinsto - je mi úplně jedno jestli p. Jančura má zájem o 1,4 nebo všechny kraje - chápu, že začít je třeba postupně.

Ale konkurence vždy přináší výhody por zákazníka. To, že si hejtmani vůbec dovolili bez patřičného tendru domluvit ČD je jen další důkaz, jak prohnilý a zkorumpovaný je český stát.....plivu na ně, i na ČD, které nejsou schopny za 20let ani udržet kvalitu spojů z dob před rokem 89. To je vizitka absolutní neschopnosti vedení ČD fungovat.

RvRvRvRv

0 0
možnosti

radecek77

9. 12. 2009 14:21
Re: Monopol nikdy nic dobrého nepřinesl

Ceske Drahy by jiste mohly fungovat lepe, jako v kazde statni instituci zde unikaji penize do predrazenych statnich zakazek, na druhou stranu je treba si uvedomit, ze drahy jsou dlouhodobe podfinancovane!

Kvalitni infrastruktura a vozovy park neco stoji, a penize na jejich udrzbu nejsou. V Nemeckunebo ve Francii sice muzeme jet supermodernim vlakem ICE nebo TGV, ovsem vnitrostatni jizdenka nas bude stat cca 100 Euro a to je zhruba 4x tolik co cesta Pendolinem - a zhruba stejne je to i u regionalnich vlaku. Nanestesti, postavit ty koleje a koupit vagony stoji uplne stejne v Nemecku jako u nas.... jadro problemu je treba hledat prave tady. Je to vec dlouhodobeho rustu CR, rustu platu, zhodnocovani koruny a tudiz i mozneho rustu cen za dopravu stejne tak jako rustu moznosti statu.

Takze vsichni kdo tady blaboli nesmysly, prilozte ruku k dilu protoze jinak se k lepsim zitrkum nedopracujeme.

0 0
možnosti