Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy koupí 15 nových vlaků City Elefant, nasadí je do Prahy a okolí

Cestující z Prahy a okolí budou od příštího léta cestovat vlakem o něco pohodlněji. České dráhy koupí za 3,3 miliardy patnáct nových klimatizovaných pantografů City Elefant, které budou jezdit na vybraných tratích ve Středních Čechách. Od příštího léta do prosince roku 2011 je bude dodávat společnost Škoda Vagonka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DarkSicek

prosim?

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Sponzorování není nic jiného, než reklama. Reklama se vrátí.

Relama je dneska stejne jen bouda na lidi. Navic tady neni koho lakat. Vsichni CD znaji a logo z Xset tisic v TV neprimeje zadneho cloveka aby svuj nazor na CD zmenil. V mych ocich je jedna nova souprava lepsi tisice reklam.

0/0
13.12.2009 1:19

DarkSicek

Re: prosim?

Jak se rika, dobre zbozi se prodava samo

0/0
13.12.2009 1:20

DarkSicek

Re: prosim?

Co se psychologickeho efektu tyce, pripoustim. Ale ma to i negativni efekt. Clovek muze rozhodnout jednou vlak pouzit. Ale po teto tristni zkusenosti na vlakovou dopravu nejspise na dalsich x let radeji zapomene. A rekneme si narovinu, jednorazovy cestujici CD nevytrhne. Ta by se mela zamerit na stale zakazniky.

0/0
13.12.2009 1:26

nicolas.tesla

Morava

Timhle vlakem jsem jezdil kazdy den do prace z Uval do Prahy. Ovsem jake bylo moje zklamani, rikal jsem si ze za rok-dva to bude jezdit i u rodicu na Morave..

Ani nahodou, tam jezdi porad 30let stare pantaky. Mno a ted slysim ze se nakoupila dalsi varka techto Elefantu a zase jen okolo Prahy.

Ikdyz je fakt, ze ono to ma v hornim patre v masine 1.tridu a hadejte kdo tam vzdycky jezdil? Lidi co meli rezijky, prevazne z GRCD.

0/0
10.12.2009 10:50

Vosta Jindra

Re: Morava

Těžko může jezdit na Moravě, když v okolí Prahy jezdí panťáky starší 40 let, do kterých nikdo léta nedal ani korunu, takže jsou navíc zdevastované a počmárané. A pořád jich je hodně. Na tratích do Benešova a Berouna jezdí v pracovní dny skoro výlučně a jezdí i do Kralup. Teprve pak se dá investovat jinam. Navíc na tratích do Berouna a Benešova jezdí víc cestujících než kolem Brna.

0/0
10.12.2009 11:09

DarkSicek

Re: Morava

Nicmene nizkopodlaznich spoju bys v Brne a okoli napocital na prstech jedne ruky zaslouzileho drevorubce. 0.

A co se tyce 40 let starych pantaku a prahy a "novejsich" na morave, pri jizde jsem nepoznal vetsi rozdil (krom toho ze se vam nelibi vzhled)

0/0
13.12.2009 1:09

ian69

Re: Morava

2DarkSicek: Přesně tak, co by jinde dali za staré Panťáky, co nám jezdí v Praze. Aspoň jsou nízkopodlažní a mně se upřímně líbí víc než klasické vlaky, co příměstská "eSka" jinde suplují

0/0
13.12.2009 11:02

PBJ

kdo to zapalatí

Pří výkonnosti českých drah, by mne zajímalo, jak bude uvedená investice financována, aasi si opět sáhneme do státního rozpočtu, ale tam není co brát, tak jak to bude?

0/0
6.12.2009 11:38

Bery

Re: kdo to zapalatí

Fondy EU, uvery od banky, uspory na provozu a snad planuji vydat i nejake dluhopisy. 

0/0
6.12.2009 15:06

miropiro

A kdy Brno...

Já to chci v Brně! Proč Škoda už dávno neudělala dvousystémový vlak...

A byť jsou žabotlamy žabotlamy, tak bych je i viděl raději v Brně místo těch pantografů a Bdmtee, který jsou vysokopodlažní.

0/0
5.12.2009 11:08

a8nn

Re: A kdy Brno...

Protože si ho nikdo(=ČD) neobjednal. Jak prosté.

0/0
5.12.2009 11:42

109e

Re: A kdy Brno...

Je to ještě více prosté. Nejsou peníze.

0/0
5.12.2009 12:53

phpTT

Re: A kdy Brno...

Ikdyž kraj byl přidal více peněz(v zájmu kraje a dopravy), tak vždy skončí v jiné kapse, než měly skončit, protože České Dráhy zaplácávají díru vedle díry. Místo toho, aby udělali něco jednou pořádně. Zvláště pak rozsáhlou modernizací vozového parku, který pořádně kluhá v 21.-tém století. Občas si tak připadám o nějaké to desetiletí zpět s ohledem na kvalitu souprav .... Či na spoji EuroCity, aby jel vůz B (rezavý a smrdící od WC) je výsměchem všem cestujícím!! 

0/0
5.12.2009 23:35

Bůh Nejvyšší (22)

No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Rv

0/0
6.12.2009 5:10

109e

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Sponzorování není nic jiného, než reklama. Reklama se vrátí. Ten palec dolů jsem nepochopil.

0/0
6.12.2009 8:22

Bery

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Ale ona je reklama a reklama, ze... Nemam nic proti reklame, ale v rozumne mire a predevsim pokud bude smerovana smerem k cestujicim.

0/0
6.12.2009 14:51

109e

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

A co je ta rozumná míra? Jak vypadá směrování k cestujícím? Copak cestující nemají tv přijímač a nefandí sportu?

0/0
6.12.2009 16:08

Bery

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

A kolik cestujicich, kteri maji TV a fandi sportu zacne kvuli sponzoringu jezdit vlakem ? Ono obecne sponzoring, stejne jako napr. celebrity v pendolinu vnimaji lide velmi negativne.

Celkem uspech naopak maji akce jako Den zeleznice, Preventivni vlak, nebo ruzne nostalgicke jizdy. Obdobne by mela byt zamerena i dalsi reklama, tedy predevsim na predstaveni sveho produktu a osloveni co nejvetsiho poctu zakazniku.

0/0
6.12.2009 16:46

109e

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

To se zeptejte psychologů. Kolik lidí, co má TV si koupí Ariel a kolik vložky s křidélkama. Osobně reklamu nesnáším, ale vliv má obrovský a firmám se přes finanční náročnost vrací. Bohatě stačí, aby logo vstoupilo do podvědomí. S druhým odstavcem Vašeho příspěvku souhlasím.

0/0
6.12.2009 21:03

1899

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Jenže reklama působí právě na to podvědomí a "pomůže" vybrat ten daný produkt. ČD nemá konkurenci na kolejích, tak pro jejich služby se spíš rozhodneš z nouze, protože jejich služby nejsou moc dobrý. Spíš mají zapracovat na kvalitě služeb a narovnání jejich cen, aby atraktivní linky nemusely být předražený z toho důvodu, že nějakej vlak jezdí do horní-dolní pro pár lidí.

0/0
6.12.2009 21:57

109e

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

ČD má konkurenci v autobusové a automobilové dopravě. Tedy až na malinké výjimky vůbec nouze nehrozí. S tou horní-dolní se Vám to moc nepovedlo. Asi jste z Prahy. Tudíž Vás moc nezajímá někdo z horní dolní. Ještě by se tam měly zakázat jízdy hasičů, sanitek... Vždyť tato vozidla jsou také neefektivní. Jezdí k neštěstí moc daleko. Co?

0/0
6.12.2009 22:22

Majkyho_pupik

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

a nemyslel tim kolega diskuter spis to, ze vlak do horni dolni je proste mnohem mene ekonomicka varianta nez autobus?coz je proste fakt...

0/0
7.12.2009 9:28

109e

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Obecné plácání, ne fakt. O faktech se bavme na konkrétních případech. Jak víme , že tam a tam je výhodnější autobus? Toto je nesmírně sporné, obzvlášť když u vlaku započítáváme všechny výdaje a u autobusu jen některé.

0/0
7.12.2009 18:12

Majkyho_pupik

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

vzhledem k tomu ze objednavatele dopravy plati vice za vlak nez za autobus musi vlak platit jen tam, kde je dostatecna poptavka po teto prepravni kapacite. presne cislo odkdy je vlak vyhodnejsi nez autobus vam nereknu, pokud ho vite vy, tak ho reknete, budu vam vdecny

0/0
7.12.2009 20:18

109e

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

platí více, protože je to nesmyslně nastaveno.

žádné číslo neexistuje, protože jde případ od případu

je to prosté přečtěte si můj předchozí příspěvek a nemusíte se dokola ptát

0/0
7.12.2009 21:03

109e

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Pokud je ovšem Vaším koníčkem ze sebe dělat ....., tak pokračujte, je to psina.

0/0
7.12.2009 21:07

Majkyho_pupik

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

neni to nijak nesmyslne nastaveno. neustala operace s poplatky za pouziti dopravni cesty by mela nejaky smysl pokud by takto ponizena dotace byla nizsi nez ta autobusova, ale ona zdaleka neni...stejne tak jako ma zeleznicni doprava jinou vysi nakladu tak ma taky jinou vysi prijmu. a vase tvrzeni ze pomer vynosu a nakladu techto dvou druhu dopravy spolu nejde globalne porovnat popira samu existenci ekonomie...takze byt vami tak s temi vyrazy misto tecek pomerne setrim...:-)

0/0
7.12.2009 21:20

Bery

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Uz se to tu rozebiralo mockrat. Vyssi naklady na zeleznici nejsou dany jen poplatkem za dopravni cestu. Jsou tu naklady na pokladny, cekarny, WC, uklid prostor kolem budov, nastupist. V regionalnim autobusu je jen ridic, ale vlak potrebuje 2 lidi a k tomu par pokladnich na trase, pripadne nejakeho skladnika pro zasilky ve vetsich stanicich, atd. Zasadni rozdil je i v porizovacich nakladech na vozidla, kde na stejny pocet sedadel vychazi cena radove jinde. Ve znacnem nepomeru jsou i ceny oprav a udrzby. Rekl bych, ze i takova myci linka na kolejova vozidla je cenove zasadne jinde nez u autobusu. Pomer naklady/dotace vychazeji o dost prizniveji pro autobus. Pritom by to melo byt minimalne z duvodu ekologie presne obracene. Co nejvice lidi do vlaku a co nejmene autobusu a individualni dopravy. Totez by melo platit pro nakladni dopravu... co nejvice kamionu na koleje a po silnici jen kousek na dojezd. V Rakousku a Svycarsku jezdi cele vlaky kamionu... a co u nas ? Cena vitezi nad rozumem.

0/0
7.12.2009 22:36

Majkyho_pupik

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

takovy hezky dlouhy prispevek a pritiom by stacilo jen napsat ze naklady autobusu a vlaku jsou jine... stejne tak jako vynosy. coz jste jiste jen opomenul zminit...:-)s vasim pristupem, co nejvice lidi do vlaku a co nejmene do autobusu nemuzu souhlasit. Ekologie je hezka vec, ale jen pokud neni v primem rozporu s ekonomikou provozu. Vlak ma zcela jiste sve nezastupitelne misto v doprave. Je naprosto idealni na 1/primestskou dopravu ve velkych aglomeracich a v huste obydlenych oblastech/Praha, Brno, Ostravsky region, Par-HK, UnL-Cheb,Pre-Bre atd./ 2/v turisticky zajimavych destinacich /mit tak funkcni Krkonosske drahy.../ 3/ v dalkove doprave. Na vsech jinych /hlavne tedy regionalnich/ tratich je proste vyhodnejsi mit IDS autobusovy. S kamiony na zeleznici naprosto souhlasim, ale jen v pripade ze by tento system byl celoevropsky.

0/0
8.12.2009 10:06

Bery

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Ok, mohl jsem to zkratit :-) Jiste i vynosy jsou jine, ale pomer nakladu a vynosu vychazi bohuzel prizniveji pro busy. Prechazim velmi casto prez silnici vedouci od autobusaku a kdyz chytnu na prechodu cervenou, tak je to tedy zazitek. Takze bych spis byl pro, aby soucasny pocet busu klesnul alespon o polovinu. Ono kdyby ubylo busu, kamionu, ale i osobaku, tak zase usetrime naklady na udrzbu silnic a nakonec se nam to odrazi i treba v nakladech na lekarskou peci. Alergiku a astmatiku mame dnes take vice, nez v dobach, kdy vetsina lidi jezdila vlakem.

Ekonomika provozu je hezka vec, ale za jakou cenu ? Takhle si podrezavame tu povestnou vetev na ktere sedime.

0/0
8.12.2009 20:27

109e

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Nejde pochopitelně jen o ekoogii. Jde i o bezpečnost a ta je jednoznačně ve prospěch železnice. Jinak, ani jsem si nevšiml, že bych napsal něco ve smyslu co nejvíce lidí do vlaku... Neplatí to pochopitelně všude, do tohoto mne tlačíte zbytečně.

0/0
8.12.2009 22:49

109e

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Porovnáváte tradičně neporovnatelné. Pokud do nákladů na železnici motáte např WC, pak jste mimo. Zcela mimo. Takové WC je nadstandard, u autobusové zastávky není. Taková vytápěná čekárna je nadstandard...atd. 2 lidi ve vlaku? Na malých tratích řadu let jezdí v jednom. To nevíte? Náklady na údržbu? Opět nesmyslné. U nás jezdí motoráky desítky let staré. Srovnáváte s autobusovým vozovým parkem, který má relativně novější vozidla. Nové Desiro je řadu let málem bezúdržbové. Další nesmysl v tom srovnání spočívá v komfortu vozidel. Autobus nemá WC, poskytuje mnohem neklidnější jízdu (zase u vozidel vyrobených ve stejnou dobu).

0/0
8.12.2009 22:45

Bery

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

WC a cekarna je sice nadstandard, ale cestujici to takto nevnima a srovnava pouze cenu dopravy z bodu A do bodu B. Ani v techto diskusich to neni jinak.

Do nakladu to pocitam celkem pravem... nebo se zeptam jinak. Kdo plati naklady na WC a cekarny ? Predpokladam, ze dopravce a v tom pripade to do nakladu patri.

Na malych tratich se jezdi v jednom... sice se tedy usetri, ale na druhou stranu to prinasi zvysene riziko uniku trzeb. Podobne jako se stale casteji zaviraji pokladny a pruvodci nestihne projit cely vlak...

0/0
9.12.2009 20:59

Majkyho_pupik

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

ne vsechny cekarny a WC patri draham. nektere patri mestu. Vubec se o tento naklad nepru. Jen mi prijde extreme komicke, ze v ramci sve objektivity hovorite oba o nakladech navic /coz jiste cekarna a WC je/ ale zcela pomijite prijmy, ktere tyto nadrazni budovy generuji...proto vasi kalkulaci povazuji za zcela zcestnou. Po stopadesatedevate muzu jen zopakovat. Ano, zeleznice ma jine prijmy a jine vydaje nez autobus, ale neni na nich naprosto nic diskriminacniho. Model financovani podobny tomu, ktery je nastaveny u nas je nyni nastaveny ve vsech zemich EU. Vzhledem k tomu, ze ve vsech ostatnich zemich EU maji modernejsi vozovy park nez ma CD, je proste naprosto evidentni, ze problem zeleznice neni ve statu ci diskriminaci zeleznice jako takove, ale v neschopnosti CD...

0/0
9.12.2009 21:45

109e

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Asi jste si neráčil všimnout, že tady byl nějaký východní blok a ten jaksi zaostal. Výbava ČD tento problém kopíruje. Odvolávat se na unii (ta železnici bere jako přítěž)  je zcestné, protože unie nefunguje, vlastně funguje pro zájmové skupiny. Ty nemůžou ani náhodou mít zájem na úsporné železnici. Proto nejsou nastaveny rovné podmínky. Betonáři a ropné firmy potřebují odbyt. Proto podporují tahání zboží sem a tam Evropou. Proto platíme ze svých daní dotace do potravin v Anglii, Francii. Vám přijde komické, když napíši o nerovných nákladech a o zásadních věcech nenapíšete ani slůvko.

0/0
10.12.2009 19:17

Majkyho_pupik

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Unie nebere zeleznici jako pritez. kdyby tomu tak bylo, zeleznice by byla pred krachem. realita je ale opacna. vychodni blok tu byl a vsechny ostatni staty tohoto bloku maji po 20 letech kvalitnejsi vozovy park nez CD. ze by hloupa nahoda?:-)a tak stale dokola. uz me to lehce unavuje. diky

0/0
10.12.2009 20:23

109e

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Abychom mohli cokoli srovnávat, musí být podmínky stejné. Tedy popltky a potom teprve se bavme o dotacích. Současný stav je chaotický a dovoluje přesně takové teorie, jako jste napsal. Jako kdybychom dali jednomu fotbalovému mužstvu menší branku a druhému to kompenzovali větším počtem hráčů.

0/0
8.12.2009 22:33

lucky_24

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

A protože je na kolejích tak špatně, tak se sem snaží procpat i zahraniční dopravci, že ano?

0/0
10.12.2009 2:12

109e

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Srovnejte tuto kapku v moři se silnicí. Nákladní doprava jde do útlumu v EU všude.

0/0
10.12.2009 19:20

Tydyn

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Naco reklamují, když mají monopol?;-)

0/0
7.12.2009 18:07

109e

Re: No a pak třeba sponzorují finále Davis Cupu...

Mají docela ostrou konkurenci v silniční dopravě.;-(

0/0
7.12.2009 18:14

CART09

Re: A kdy Brno...

Děláš si srandu?? Nízkopodlažnost je dobrá věc, ale když je ten vlak prorezlý skrz naskrz, tak mu nepomůže už ani svěcená voda...

0/0
5.12.2009 12:06

CART09

A Morava zase brečí...

Když se všechno celá léta cpalo na Moravu, tak to bylo v pořádku... Ale jednou se koupí něco i pro Prahu, a hned je oheň na střeše...

0/0
5.12.2009 9:40

ventas

Re: A Morava zase brečí...

Co se kdy proboha cpalo na Moravu???? Priklady dalnice. Uz davno se jezdi do Liberce, Hradce, Plzne, skoro do Usti ale milionova severni Morava dostala dalnici az minuly mesic a to jeste jenom s jednim pruhem. A co takovy Zlin?? paneboze ...

0/0
6.12.2009 10:58

mamoothek

Žabotlam - nejlepší vlak

... není nad to vytáhnout během cesty domů notebook a zapařit si Flat Out 2 - žabotlam tomu výborně dodá na realitě ;-D

0/0
4.12.2009 23:46

sirc

To je odstavec :-)

Oproti starým pantografům mají vlaky City Elefant mnoho výhod. Jsou dvoupatrové a nízkopodlažní. Celkově jsou modernější, komfortnější, vybavené klimatizací (nejdou otevírat okna) a při jízdě nejsou slyšet.

To je asi jako napsat, že oproti embéčku má nová octavia mnoho výhod :-)

0/0
4.12.2009 23:42

Píítr

ČSSD kašle na všecky

Mladá fronta cenzuruje tyto stránky, koupili ji ČSSDRvRvRv

0/0
4.12.2009 23:41

Kopakopa

Není nad česko-moravskou "rovnost":

v Praze a okolí budou nové vlaky jezdit, na Moravě se máme radovat, že sem budou občas "dokonce" zajíždět...

Buďme rádi, že koleje tady máme od c. k. Rakousko-Uherska, kdo ví, kdy bychom se jich dočkali v "moderní" České republice - možná by je nám v rámci "rovnosti" aspoň vozili na ukázku...

Buďme rádi, že nám tady budou jezdit aspoň ty panťáky - dostali jsme je na Moravě později než v Praze (Morava má vždy "přednost") - takže nám ještě nějaký ten rok jako "zánovní" vydrží...

No a když dráhy pak "náhodou" nebudou na další mít, pošlou nám sem aspoň ty staré z Prahy... 

0/0
4.12.2009 17:58

ibid

Re: Není nad česko-moravskou "rovnost":

spolehni se, až je počmáráme a rozmlátíme, tak je tam máte jako na koni....R^ Samozřejmě, nejdřív ale dostanem nový...:-P

0/0
4.12.2009 18:06

Santa1

Re: Není nad česko-moravskou "rovnost":

Já nevím, já bych je tu snad ani nechtěl, stačí aby zajely do Českého Těšína a uvidíte, co s nima dokážou místní sprejeři. Na to bych se nemohl dívat.

0/0
5.12.2009 9:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.