Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Staré pantografy mizí z pražských tratí, ešusy vytlačují žabotlam

Jedna z ikon české železnice, příměstský pantograf řady 451, vyklízí pozice moderní konkurenci. Další ústup ze slávy nastal v neděli se začátkem nového jízdního řádu. Staré pantografy, zvané podle profilu "žabotlamy", přestanou jezdit v Praze a okolí ve víkendovém provozu. Nahrazují je moderní soupravy City Elefant, přezdívané "ešusy".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

chytrý

jezdím starým pantografem

pravidelně s ním jezdím i s elefantem a můžu říct že elefanti jsou krááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááámi.

0/0
3.1.2010 9:36

Killingworth

Jezdival jsem Pantografem...

....kdysi v letech 1964-66 z Ostravy do Ceskeho Tesina do stredni skoly (politicky vyhnanec;-(;-D) a bylo to "neco" proto do te doby jezdicim vlackum s parni lokomotivou! Rychlost rozjezdu, cistota ap. Ten "Zabotlam" taky slysim dnes poprve. 41 let "tam" jiz neziji, ale kontakt jsem neztratil.....

0/0
16.12.2009 1:38

Tomaseq

Žabotlamy

Já bych ty jednotky nešrotoval a poslal na tratě, kde v současné době jezdí staré vysokopodlažní vagony a které by byly nahrazeny nízkopodlažními a komfortnějšími Žabotlamy. Když nejsou peníze na nové jedotky do jiných regionů tak aspoň Žabotlam.

0/0
15.12.2009 17:51

Pavkakorčagin

Dobrý stroje

A je jich škoda, protože by ještě mohli sloužit řadu let. S drncáním a menším pohodlím nemám žádnej problém a pro trasu z Prahy do Berouna je to úplně ideální stroj. No asi se někomu nelíbí, že v tom jezdí Japonci na Karlštejn ..

0/0
15.12.2009 11:16

JBetak

Re: Dobrý stroje

Nemohly. Už je drží pohromadě jen barva. Je konec. Bohužel.

0/0
15.12.2009 17:29

PepaK

671 - až za 2 roky...

Když tady byly stesky, že to nejezdí i v okolí Brna, tak doporučuji přečíst tento rozhovor:

http://www.zelpage.cz/clanky/rozhovor---antonin-blazek-o-obnove-vozoveho-parku-ceskych-drah

ČD počítají s nákupem dvousystémových Elefantů (řada 671) v roce 2012, což má i svoji logiku. Fabrika mezitím vyrobí tolik potřebné 471, aby nahradily nejstarší panťáky (451,452) a pak plynule přejde na výrobu 671. Navíc 671 si teď v počtu 10ti kusů objednali Slováci, takže za 2 roky už bude mít Škoda nejen vyvinutý a postavený prototyp, ale již hotovou celou sérii pro slováky včetně všech schválení, takže ČD si jen objednají již existující, ověřené a schválené vozidlo. Vzpomeňme, jak dlouho trvalo uvedení pendolin do provozu a schvalování, nebo teď schvalování lokomotiv řady 380. Takže z tohoto pohledu má postup ČD svoji logiku. Mimochodem na různých fórech se mluví, že ČD počítají u 671 s 15 kusy, které budou nasazeny v okolí Brna.

0/0
14.12.2009 16:02

miropiro

Žabotlam

Škoda, že to je není vícesystémové, ale to bych chtěl hodně. Kvůli nízkopodlažnosti se do toho lépe nastupuje.

Loni jsem se tím projel poprvé (a to jsem předtím jel i ešusem) a ihned to ve mě evokovalo uvnitř nějaký ukrajinský vlak.

0/0
14.12.2009 12:43

Šmatlavej sedlák se špacírštokem

Žabotlam

To si zapamatuju, to se bude někdy hodit. Jenom nevím, jestli to bude bráno jako polehčující okolnost.

0/0
14.12.2009 7:10

lucky_24

Celejch 15

tak to je fakt ohromný číslo. Jen by mě zajímalo, co je na jednotce 471 o tolik lepšího a dražšího, že je ČD kupují o 30% dráž než Litevské dráhy jednotku 575.

0/0
14.12.2009 1:32

PepaK

Re: Celejch 15

Můžeš sem hodit odkaz, za kolik to kupovaly LG? Já mám totiž jiné informace...

0/0
14.12.2009 14:34

Josef Svejk

Jak si usteleme, tak si lehneme

Půlku dojmu udělá stav vlaku, do kterého ho dostanou sami cestující. Za rozřezané sedačky, které už vídám i ve starších ešusech, si ten vlak sám nemůže. No a ty hajzlíky se taky nezasvinily samy, že. Když jsem si takhle v panťáku nutně potřeboval odskočit a přitom jsem dveřmi rozmázl po zemi něčí silně aromatický produkt, radši jsem je hned zavřel a v žabotlamu to od té doby vždycky radši vydržím. I když jít na nádraží, to už možná radši v tom vlaku. Kdyby se cestující chovali trochu civilizovaně, nebudeme se muset ani ve starých dobrých panťácích cítit jak v dobytčáku. Je otázkou času, kdy se dobytčákama stanou i ešusy. Však jít na záchod v těch starších typech, kde ještě displeje svítí červeně, to je jak lopatou přes čumák. ;-€

0/0
14.12.2009 0:05

Anthemis

MestskySlon

Mne se teda rozhodne nelibi zkomoleny anglicky vyraz CityElefant - bud at ten vlak prejmenuji na CityElephant, kdyz chteji byt tak ''svetovi'', nebo nejakym hezkym, ceskym jmenem (jichz se tu beztak jenom hemzi), ale tahle slatanina nedava smysl v zadnem jazyku :-(

0/0
13.12.2009 23:32

Tajemník ÚV KSČ

K čemu nové vlaky?

Češi jsou hulváti a dobytek, tak si nic jiného než vozy pro dobytek nezaslouží. Dávám tomu půl roku a všechno bude pomalované, vytrhané sedačky apod.

0/0
13.12.2009 22:55

ZZZZZZZZ

Re: K čemu nové vlaky?

Tvuj fort s matkou jsou hulvat a dobytek, zajimave...

0/0
14.12.2009 3:47

Diskuse50

Re: K čemu nové vlaky?

Dyť má pravdu, troubo.

0/0
14.12.2009 11:00

ZZZZZZZZ

Re: K čemu nové vlaky?

V tom pripade ty jses taky hulvat a dobytek a tvuj fotr s matkou taky. Jednoduche. Bez jim zavolat "Helte tato matko jste hulvati a dobytek jo "

0/0
28.12.2009 7:19

1+1=?

ešusy vytlačují žabotlam

Tak tuto hantýrku neznám. Jakými slovy ještě obohatí Český jazyk redaktoři z Pražska?

0/0
13.12.2009 22:34

Aesculap

Re: ešusy vytlačují žabotlam

Ujišťuji Vás, že to není výmysl redaktůrků z yDěsu, ti by se na takhle květnaté výrazy nikdy nezmohli...

Tenhle slang je často slyšet i přímo mezi nádražáky... Rakev - motorový vůz 843, akvárko - řada 810... Ono se někdy na ty stroje stačí podívat a takové různé názvy Vás třeba napadnou také. :-)

A jsou i výrazy pro některé pracovníky - doufám, že nijak pejorativní - fíra, štiplístek, koloťuk...

0/0
13.12.2009 23:18

miropiro

Re: ešusy vytlačují žabotlam

Akvárko :) No u mě prostě Btax...

0/0
14.12.2009 12:39

goober

Re: ešusy vytlačují žabotlam

No, to je oborový slang, to jste nepoznal? :-) Mj., co je to Český jazyk? To vidím poprvé, že se tam píše velké písmeno ;-D

0/0
14.12.2009 0:43

JBetak

Re: ešusy vytlačují žabotlam

Právě proto je to hantýrka, že to zná jen někdo, ne?.

0/0
14.12.2009 6:48

klokan.42

Žabotlam.....

To slyším poprvé. Najezdil jsem s ním (jako pasažér) desítky tisíc kiláků za pár desítek let a vždycky to byl prostě "panťák". Každá jízda po výhybce znamenala nejistotu, jestli už nejedeme po štěrku, ale jeho pověstné ss-ss, ss-ss při rozjezdu budu slyšet i na smrtelné posteli :-)))))))))

0/0
13.12.2009 21:53

dejsipivo

Re: Žabotlam.....

Žabotlam se tomu říká hodně dlouho :-) Když jsem do něj poprvé vlezl (r. 2007), tak jsem se v duchu pomodlil :-))))

0/0
13.12.2009 22:16

klokan.42

Re: Žabotlam.....

No, já do něj byl poprvé vtlačen v šedesátých letech;-D

0/0
13.12.2009 22:32

dalibor74

ešus

ten nový vlak je celkem fajn, jen v patře je hodně nízko odkládací prostor pro zavazadla, moje hlava s tím už má zkušenost a protože s ním jezdím 5xtýdně ráno tak vím že není týden kdy by se někdo nepraštil, zajímalo by mě kdo to schvaloval do provozu, :-/ ale jinak R^

0/0
13.12.2009 21:44

geroc

Žabotlamy.

Tak to chce fofrem na nějaký fotoflek a cvakat a cvakat dokud jsou v provozu.

0/0
13.12.2009 21:44

499

"Ešus" je hezký a pohodlný,

jen jsem zvědav, zda jim za pár let bude stále dobře fungovat klimatizace nebo tlačítkem ovládané vnitřní dveře oddílů. Rovněž mě nebaví cestovat s odpadkovým košem opřeným o nohu...

0/0
13.12.2009 20:59

Zajdee

Re: "Ešus" je hezký a pohodlný,

koše, klimatizace, smradlavé záchody a nefunkční software, kvůli kterému nefungují displeje, vlak tu a tam začne hlásit nesmysly, nebo se dokonce nemůže rozjet, to všechno elefanty trápí už dneska. Jo, ještě bych zapomněl, koberec v první třídě... to je taky klasa.

Tyhle problémy mi vadí víc, než snížený strop v patře...

0/0
14.12.2009 0:16

Premiant

No no no...

No frajeři,když tu někteří strasně pláčou nad tím,že tu jezdí ČD,tak si o Vánocích koupím lídlenku a vokoštuju ty německé a jsem fakt zvědavej!!!

0/0
13.12.2009 20:19

kretzschmar

Elephant

škoda, že jsem elephantem nikdy nejel. do Prahy to mám moc daleko. Co jezdí u nás na jižní Moravě je někdy katastrofa. Hlavně ty vlaky určený trpaslíkům do Asie, co se nakonec neprodaly, tak je dali k nám...

0/0
13.12.2009 20:10

_peta303

Re: Elephant

na místě kolegy z JM bych byl rád za to, co Brno nabízí - čisté vozy zpravidla ve velmi dobrém stavu a nezřídka přeplyšované. O tom (čistotě, slušném stavu vozů a plyši) se nám, kdo z Plzně jezdí do Chebu, může jen zdát.

0/0
13.12.2009 20:51

gen.MacArthur

Ještě že se ty vlaky vyrábějí u nás v Ostravě, jinak by

a ty 3 miliardy koupili tak dvě soupravy a ne patnáct , viz cena Pendolina nebo drahé tramvaje pro Prahu Škoda "Porsche"!!;-)

0/0
13.12.2009 17:22

joscer

Re: Ještě že se ty vlaky vyrábějí u nás v Ostravě, jinak by

A kolik ta tramvaj stojí? Já jen abych měl představu.

0/0
13.12.2009 18:55

popizu

Re: Ještě že se ty vlaky vyrábějí u nás v Ostravě, jinak by

Zhruba 60 mega...!

0/0
13.12.2009 19:07

joscer

Re: Ještě že se ty vlaky vyrábějí u nás v Ostravě, jinak by

Já to chtěl vědět právě od něj. Jestli to ví, když píše o "předražených" tramvajích. Já mám totiž velmi blízko k plzeňské Škodovce, takže její cenu znám.

0/0
13.12.2009 20:59

Josef Svejk

Všechno má něco do sebe

Jízda zbrusu novým ešusem, čisťounkým a vonícím novotou po čerstvě zrekonstruované trati z Masarykova na Běchovice, tu si užívám a nemusím se stydět jet takhle třeba s návštěvou z Německa, protože takhle hezký to nemají ani oni. Ale ještě jako malej jsem se vždycky těšil na starej roztřesenej rezavej žabotlam nebo ploužící se červenej šukafon a na křoviskama porostlé nástupiště se zřícenou čekárnou. Mělo to svoje kouzlo, hlavně to drkotání po sešroubovaných kolejnicích, to mi dneska docela chybí ;-)

0/0
13.12.2009 17:05

Posel světla

Re: Všechno má něco do sebe

:-)R^

0/0
13.12.2009 18:14

Premiant

Re: Všechno má něco do sebe

mě spís budou chybět otevírající okna,teď už všechno nahrazujou klimatizací,to je hrozný,teď nemůžu ani kebuli vytáhnout z okna:-(:-)

0/0
13.12.2009 20:16

geroc

Re: Všechno má něco do sebe

:-)R^

0/0
13.12.2009 21:37

Kingosh

Krasné vlaky

No možná je tahle diskuze o kvalitě dopravy...a nutno podotknout s ČD mám spoustu veselých historek. Nicméně to, že se jezdí starými vlaky je tím, že ČD má prostě monopol a nikdo jiný tady pořádně jezdit nemůže. Vláda do nich láduje prachy, které prostě někde mizí...nicméně pantografy byly a jsou krásné vlaky. Jsou staré, ale když se podívám na design Elefantu a Pantografu...nedá se to srovnat. Elefant je proti Pantografu plechová krabice...sice jezdí rychleji, tišeji a vše funguje (taky né vždy) nicméně chlubit bych se takovou soupravou nechlubil. Prostě Pantograf i přes své roky je krásný vlak. Nechat ksicht a nasadit do toho moderní interiér a všechny vnitřnosti...dokážu si představit, že bude jezdit za dalších 20 let :D

0/0
13.12.2009 17:01

Rilian

Re: Krasné vlaky

Souhlas. Taky pokládám staré pantografy (panťáky) - předzdívku "žabotlam" jsem v životě neslyšel - za velmi zdařilý design. Ve své době byly opravdu přelomové. Jinak, to, že byly ve službě tak dlouho, není u kolejových vozidel zase taková výjimka. Přiznám se, že dnes taky jedu raději City Elefantem, protože je tichý a s klimatizací, ale jeho design se opravdu moc nepovedl.

0/0
13.12.2009 20:15

vransen

Re: Krasné vlaky

Na svou dobu byli přelomová i koněspřežka nebo Křižíkova elektrika. Ale co z toho? Píšem rok 2010 a doba je jinde i na železnici...

0/0
13.12.2009 22:39

messenger

Re: Krasné vlaky

presne tak, CityElefant je plechova krabice... esus je moc lichotivy... Ty pantaky maji ducha... holt se s dizajnem dneska nikdo nepare.

0/0
13.12.2009 23:33

bumbrlicek

Re: Krasné vlaky

No, vzhledově to fakt moc hezké není, když to zajelo poprvé k nám do Ústí nad Labem, koukali jsme na tu modernu jako blázni. Ty staré panťáky (žabotlam taky slyším poprvé, zdá se, že ne sám...) měly taky něco do sebe, ještě tam měli vyfotit takové ty hranatější, které jezdí u nás na severu (hlavně trať Ústí - Chomutov), ty jsou taky parádně staré a pár let ještě jezdit alespoň u nás budou...:-)

0/0
13.12.2009 23:55

Rokba

Luxus na kolejích

...luxusní interiér, například polstrovaná sedadla, široké dveře, velká okna a toalety.....bože můj, pomoc, já umřu smíchy ;-D;-D;-D

0/0
13.12.2009 16:55

ftf

Re: Luxus na kolejích

V šedesátých letech to byl skutečně luxusní interiér.

0/0
13.12.2009 17:02

KomisarLedvina

Re: Luxus na kolejích

Já také umřu smíchy, ale z tebe... Bože, kde jsou ty časy, kdy k internetu bylo připojeno 10% nás, intelektuálů.:-P

0/0
13.12.2009 18:02

Amy

Zázrak

Ano, je to zázrak, že tyto vozy jezdí, bohužel notně nepříjemný a díky socdem hejtmanům bude tento zázrak ještě pokračovat. V jiných zemích by tento zázrak nazývali spíše velkou ostudou, ale bohužel jsme v Čechách a divím se, že novináři idnes ČD takto pěkně podporují. Jezdím na trati Pha - Benešov denně, takže se bohužel nedobrovolně této taškařice účastním. Ať žije moloch ČDRv

0/0
13.12.2009 16:16

ivoš

Re: Zázrak

Vzduď se. Socdem hejtmani financují železniční vozový park?

0/0
13.12.2009 16:19

Qíteček - nikoli alpský

Re: Zázrak

Ne. SocDem hejtmani plýtvaj veřejnými prostředky, a v důsledku tohoto plýtvání chybí prostředky jinde.

0/0
13.12.2009 16:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.