Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy vydaly první dluhopisy, získaly dvě miliardy

České dráhy vydaly své první dluhopisy za dvě miliardy korun. Cenné papíry skoupili během pondělí domácí investoři. Dráhy chtějí peníze využít na nákup nových vagonů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gunes

Kdo to koupil?

0/0
17.12.2009 17:40

Ruler

docela mě zajímá

z čeho to budou splácet, když jsou věčně ve ztrátě

0/0
15.12.2009 23:47

kenitsok

nesrozumitelné

Těch 5% je p.a. nebo za celou dobu ?Může někdo kvalifikovaně vysvětlit,kdyýž to není uvedeno?Děkuji.

0/0
15.12.2009 20:59

lucky_24

Re: nesrozumitelné

p.a.=Per annum=za rok. Takže je to 5 za rok, což na takovou firmu je dost málo a obdivuju ty lidi, že si to koupili. Kdyby si aktuálně ČD nechali udělat rating, tak by bylo i 10% ročně málo.

0/0
15.12.2009 21:16

PepaK

Re: nesrozumitelné

Koukám, že pan "odborník" se ozval. Ještě jsi mi neodpověděl na tu tvoji lež o tom, že 471 kupují ČD o 30 % dráž než LG 575. ;-D

0/0
15.12.2009 23:44

lucky_24

Re: nesrozumitelné

Někde o tom byl článek, že je to vyšlo o 30% levněji, ač to byla malá série. Budu se to snažit najít. A ZSSK to zase kupujou dráž než ČD.

0/0
15.12.2009 23:50

PepaK

Re: nesrozumitelné

Nevím kde sis co vycucal z prstu, ale o žádných 30 % levněji nic nekupovali. Ono stačí 5 minut na internetu a mrknout do TEDu. stačí mrknout do věstníku 2005 / S 175-173977 takže laskavě nešiř bludy (jako obvykle) když o nich nemáš ani páru...

0/0
16.12.2009 0:14

lucky_24

Re: nesrozumitelné

A to že je mají ZSSK dráž než ČD, to taky není pravda?

0/0
16.12.2009 0:20

lucky_24

Re: nesrozumitelné

A co nějakej přímej odkaz zaměstnanče ČD, nebyl by? :-)

0/0
16.12.2009 0:23

PepaK

Re: nesrozumitelné

Koukám, že ti docházejí argumenty, tak mě hneš nazýváš zaměstnancem ČD. ;-D A to co máš hledat jsem ti tu jasně napsal... pokud nejsi schopný použít Google, tak je mi tě líto... jen malá ukázka - cena je uvedena ve zveřejněném výsledku VŘ:

http://img685.imageshack.us/img685/6372/lg575.png

0/0
16.12.2009 1:52

paulius

Inzerát:

Koupím dluhopisy ČSA, Sazka, městských dopravních podniků apod...;-D

0/0
15.12.2009 17:26

Los Losos

Tak tomu se musím smát.

ČD, které se topí v dluzích vydávají svoje cenné papíry?

Nedá se v tomto případě spíš hovořit o bezCenných papírech?

Který zoufalec je koupí? Že by náš stát? Ani bych se nedivil...

0/0
15.12.2009 14:51

Premiant

Re: Tak tomu se musím smát.

jsi ubohý

0/0
15.12.2009 14:53

Los Losos

Re: Tak tomu se musím smát.

Prodáváte někde na nádraží lístky, nebo fandíte této akci z nějakého jiného důvodu?

0/0
15.12.2009 15:20

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

Co to melete? Někde se začít musí. Je lépe sanovat železnici, která vozí náklad a lidi, než banky, které jen kradou.

0/0
15.12.2009 16:47

Premiant

Re: Tak tomu se musím smát.

ne já snima jezdím,neboli oni mě vozí,a ty keci co tu skoro všichni vypouští proti čd už jsou fakt trapný,všechno z toho co se tu píše není pravda,vlaky mají čistý,personal je v pohodě,dnes mi malem ujel vlak,nebýt strojvedoucího,který vystrčil hlavu z okna a řekl že počká,všechna spoždění svádíte na čd,přitom koleje patří SŽDC a někdy za spoždění může barvoslepej řidič auta,který má IQ bílé barvy,dále si stěžujete že čd zavírá stanice a nedá se kde schovat před počasím,přitom autobusový dopravci mají na každém rohu ceduli bez wc a klimatizace,ani v autobuse není klimatizace,jenom smradlavý vydejchaný vzduch a nikdo není schopný otevřít okno,a takhle bych mohl pokračovat do aleluja a vůbec nevím proč si stěžujete že chtějí investovat do vozového parku,když by soutěž o provozování dopravy vyhrál SA taky by je musel koupit a zvláštní je že to by vám nevadilo,no ještě že to nevyhráli protože těch 20 miliard by sme už neviděli protože by na 99% krachli

0/0
15.12.2009 17:02

lucky_24

Re: Tak tomu se musím smát.

Ještě není všem dnům konec. Pořád ještě máme Evropskou komisi, která už se pustila v Německu do přímého zadání pro DB, a bůhví jak to dopadne. Bylo by pak krásný pozorovat, kdyby u nás EK začalo smlouvy prošetřovat a přímé zadání zrušila a donutila kraje i stát vypsat výběrová řízení, to by pak ČD bylo neskutečně horko. A že ČD zatím nedokázali naprosto nic, to vidí každej, proto na ně skoro každej útočí, mimo zaměstnanců a těch s tím IQ bílé barvy. Ať vymyslí co vymyslí, skončí to v mínusu. A zprávy o tom, že by si v budoucnu chtěli zpracovat mezinárodní rating, ty jsou k smíchu, protože nic jinýho než CCC nikdy nedostanou.

0/0
15.12.2009 17:58

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

A co se vyřeší, když se věci změní? Jančura je člověk, který buď nic o železnici neví nebo je lhář. Moje tvrzení již několik dní dokazuje na své reklamně. Zaručuje dochvilnost svých vlaků. To není nic jiného, než sprosté chvástání. Jak dodrží dochvilnost ? Jeho žluťásci mají vrtule nebo terénní kola? Jak jinak objede problém na trati? Nebo bude vracet denně jízdné a kompenzovat lidem případné ztráty? Kde na to vezme ?

0/0
15.12.2009 18:58

lucky_24

Re: Tak tomu se musím smát.

Tak on tomu jde uzpůsobit i jízdní řád. Neznamená to, že když se dnes jezdí z Hradce do Pardubic za x minut, že to tak musí být napořád. Ona SŽDC ví, pokud se bude někde něco dělat dopředu, takže se na to lze připravit. A na 100 spojů si pořád nechali 3 rezervu. Že Martínek lže, to je vidět na jeho vyjádřeních, kde něco tvrdí a za 14 dní to popře jiným. A to co tvrdí Jančura je ve spoustě věcí pravda, a pokud někdo tvrdí že ne, tak měl udělat VŘ. Pokud by to neustál RegioJet, kterej by stejně všude nevyhrál, tak by bylo i po celé SA díky těm pokutám, co byly v návrzích smluv, které si tam dali. A všichni jeho odpůrci by mohli konečně v klidu spát. A třeba ty vlaky co jsou v jeho antireklamách, to je to, co je na většině tratí tady na Moravě skutečně vidět. Za to v reklamách ČD je jen Pendolino a nebo CityElefant, ale to je jen malý zlomek z toho, co tu po těch kolejích jezdí. Kdyby v západních Čechách nebyl Viamont, vypadalo by to tam kompletně jako v železničním muzeu.

0/0
15.12.2009 20:07

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

SŽDC mu nic nezajistí. Co bude dělat při nehodách na přejezdech, které se vyšetřují hodiny? Co při poruchách na trati, zařízení a na vlastních vozidlech? Co bude dělat, spadne-li na trať strom (nic zvláštního na regionálkách). Co bude dělat, bude-li mít stejné strojvedoucí, jako má řidiče?

Píšete o Viamontu v západních Čechách. Tak také napište o Viamontu v Trutnově. Proč vybíráte od soukromníků to nejlepší a od drah to nejhorší? Připadá mi to poněkud laciné.

0/0
15.12.2009 22:13

lucky_24

Re: Tak tomu se musím smát.

Tak v Trutnově to asi bude ten případ, o kterém mluví hlava pomazaná Martínek, není tam možné jezdit s novými vozidly :-)

0/0
15.12.2009 22:33

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

Nechápu, co s tím má nějaký Martínek. Viamont tam jezdí mnoho let. Já píši o svých zkušenostech. Vaše dedukce jsou zajímavé, ale zcela mylné.

0/0
15.12.2009 22:41

lucky_24

Re: Tak tomu se musím smát.

Třeba by to tam s Regiosprinterem nebo Desirem fakt nešlo. Přeci jen někde je dané maximální zatížení na nápravu a podobné věci.

0/0
15.12.2009 22:43

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

Tak si dokonalý dopravce může zrekonstruovat osmsetdesítku. Když se chce... Oni jsou přece pružní a dělají vše pro zákazníka. Krásně jsi si naběhl. Je vidět o co ti jde.

0/0
16.12.2009 0:30

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

Zatížený jsi ty-nenávistí. Co se týče zatížení na nápravu, jezdí tam nákladní vlaky pro dřevo. Desiro je vozidlo lehké stavdy, zatížení na nápravu má ve srovnání s většinou vozidel velmi malou.

0/0
16.12.2009 6:26

Premiant

Re: Tak tomu se musím smát.

ČD skončí v mínusu?A uvědomil sis že kdyby SA vyhráli tendr např na pardubicku,kde by měl pořídit podle hejtmana něco kolem 33 souprav ,tak bude taky v mínusu?to by mě docela zajímalo co potom budeš psát na diskuzi,že čd má dluh ale SA trojnásobný?;-Da svezl by ses s nima kdyby byly v mínusu,štítil by ses jich jako se teď štítíš českých drah?Firma ČD byla,je a bude,vůbec neměj strach:-P

0/0
15.12.2009 19:14

lucky_24

Re: Tak tomu se musím smát.

Se SkyEurope jsem v pohodě lítal ;-D

0/0
15.12.2009 20:19

lucky_24

Re: Tak tomu se musím smát.

Premiant: Pokud by se do nich rvalo horem a dolem jako do ČD, posílaly se jim 12 miliardové skryté dotace a podobně, nekrachly by taky. Kdyby toto stát pro ČD nedělal, tak už to dávno nejsou.

0/0
15.12.2009 17:59

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

Do osobní dopravy se rve všude na světě. Na rozdíl od ČR většinou mnohem více. Zrovna tak by se rvalo i do SA a jiných dopravců.

0/0
15.12.2009 18:52

lucky_24

Re: Tak tomu se musím smát.

Můj osobní pocit třeba z Německa je, že Arriva s tím čím jezdí je lepší než DB. Pokud by byla i Arriva lepší než ČD, tak ať se do nich rve, ale ať je to někde vidět.

0/0
15.12.2009 19:56

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

Jste člověk plný nenávisti k ČD. Už jsem se s takovými setkal. Pan Jančura dokáže na ČD plivat v jednom kuse 20 minut. Neříkám, že je na ČD vše v pořádku. Nyní, kdy je snad snaha něco měnit jste jakožto odpůrci nervozní, jako sáňky v létě. Použil bych přísloví: ať pes štěká, vlak jede dál.

0/0
15.12.2009 21:07

lucky_24

Re: Tak tomu se musím smát.

Je mi třeba líto přírody, když spousta lidí sedne radši do auta než do vlaku, včetně mě. A kdo za to může, že lidi nechtějí jezdit vlakem?

0/0
15.12.2009 21:32

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

1. lidi samotní, kteří na sebe nedokáží vzít zodpovědnost. Tedy i Vy. 2. Zbabělost politiků Unie.

0/0
15.12.2009 21:54

lucky_24

Re: Tak tomu se musím smát.

Nene, jen a jen ČD. To jsou ti, kteří spoustu lidí odradily od vlaků. Na druhou stranu Jančura zase dostal spoustu lidí do autobusů. A proč? Protože jsou na úrovni, a dokud nebudou takové vlaky, tak s nima ti lidi co nutně nemusí prostě nepojedou. Vemte si to co absolvuju hodně často já-Olomouc-Karlovy Vary, což je spojení dvou významných krajských měst. Když mám víc věcí, co potřebuju vzít, jedu autem, pokud mám jeden kufr, tak jedu autobusem. A proč? Protože v 99% případů přijedu včas a i když budu v bílém, tak přijedu čistej. A přeci jen ta úroveň cestování je trošku vyšší. Nehledě na to, že pokud si nekoupím eLišku, tak je to i levnější.

0/0
15.12.2009 22:41

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

Neumíš číst nebo je to ironie? Mám ti říkat případy, kdy autobus nedojede, kdy netopí a kdy řidič se neumí chovat? Jseš plný nenávisti. Jezdím vlakem denně, s klidným svědomím říkám, že vyvážený příspěvek to je to, čeho se od tebe nedočkám. Pliveš kolem sebe a na mušku jsi si vzal jednoho. Jezdi autem, autobusem, ale nelži. To nesnáším. Alespoň v oblasti, kde se pohybuji denně.

0/0
16.12.2009 0:38

lucky_24

Re: Tak tomu se musím smát.

To je sice krásný, že autobus občas nedojede, netopí a podobně, tak jako se to stává u vlaků. Ale ekonomika provozu a ekologie jsou u něho vždy lepší než u toho vlaku, pokud je ta trať málo využívaná.

0/0
16.12.2009 1:59

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

To je sice krásný. Srovnávat u jednoho druhu dopravy veškeré náklady, u druhého pouhý provoz vozidla.Seznam se s poplatky za dopravní cestu, s údržbou zastávek (kdo ji kde dělá), s dotacemi do vozidel. U nás je asi deset stanic, kde se cestující ohřeje, kde má vodu, WC, informace.... V tom samém prostoru ani jednou u autobusového dopravce. Sotva přístřešek. Města budují a udržují zastávky autobusů. Vyváží koše, natírají přístřešky, v zimě vyhrnují sníh. Ještě nikdy a nikde jsem neviděl pracovníka města na peroně.

Vem si fyziku, podívej se co je to valivý odpor.

Vsadím se, že to neuznáš. ČD jsou přece špatné a hotovo!

0/0
16.12.2009 6:39

lucky_24

Re: Tak tomu se musím smát.

Přeci jen se tam točí o trošku víc peněz než jinde. A úplně nejhorší na ČD je mluvčí, Žaluda a ti další co se vyjadřují do médií. Protože mají nos nahoře a mluví jako by dělaly ve firmě se ziskem jako má ČEZ.

0/0
16.12.2009 20:24

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

To vůbec nic nemění na tom, co jsem napsal.

0/0
17.12.2009 5:28

lucky_24

Re: Tak tomu se musím smát.

109e: A dotace jsou na podmínky ČR asi dostačující, nebo Arriva a Veolia chtěly utrácet své peníze, které vydělají v zahraničí, když měly zájem o naše tratě a jejich požadované dotace se blížily těm co chtěly ČD? A na hodně místech už vlaková doprava ztrácí svůj smysl, protože 810, která veze pět lidí není v žádném případě ekologická a ani ekonomická.

0/0
15.12.2009 20:18

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

Veolii bych raději neuváděl. Osobně jsem měl tu čest vidět její praktiky při kupování akcíí na správu vodovodních sítí od obcí. Nedovedu si představit Vaši reakci, ve srovnání s ČD. 

Nechápu, proč tady píšete o motorovém voze 810. Čtyřicet let starý motorák srovnáváte s novými autobusy? Nezkoušel jste na mne tento nesmysl už jednou? Vytrháváte případ, kdy motoráček veze 5 lidí. Hravě proti tomu postavím, když autobus veze jednoho člověka. Řidiče. Nyní snad vidíte, co dokážete sám napsat.

0/0
15.12.2009 20:53

lucky_24

Re: Tak tomu se musím smát.

Pořád lepší jeden autobus s jedním člověkem než jeden vlak třeba i s deseti. A o tom co si dělá Veolia, ať si to dělá, to je její věc. Pro mě je důležitý, abych měl čistej a novej vlak, kde průvodčí udělá o něco málo víc, než že se podívá na lístek. Aby v něm bylo příjemně za každého počasí (takže musí nejen topit, ale i chladit). A myslím si, že praktiky ČD taky nejsou čisté.

0/0
15.12.2009 21:12

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

To, co dělá Veolia je její věc, to co ČD kritizujete málem v každém příspěvku. Pevně věřím, že neděláte soudce.

0/0
15.12.2009 21:56

lucky_24

Re: Tak tomu se musím smát.

Mě jde o tom v čem jedu, ne o tom jak se k tomu ten dopravce dostane. Pokud budou ČD jezdit s čistejma a úplně novejma vlakama (ne CityElefant na trati Ostrava-Praha) a nebudou chtít další a další miliardy od státu, začnu je mít rád a do toho vlaku se vrátím. Stejně tak je mi jedno jak si to dělá Jančura, jde mi o to, že jedu v tom Beulasu a v klidu se připojím na internet a při tom udělám co potřebuju a vylezu tak jak jsem nastoupil. Stejně tak mi stačily i SkyEurope, dokud měly ty modrý letadla ve svých barvách. A že byly celou dobu v mínusu a dělaly špinavosti, to nebyl můj problém. Měly nový a čistý letadla.

0/0
15.12.2009 22:48

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

Pokud tě nezajímá, kdo jak při podnikání jedná, jsi u mne ubožák. Ale tebe to zajímá. U jednoho podniku tě to zajímá. Kroutíš se jako had, jednou bouješ za férovost, jednou ti je líto přírody a jednou, jak ty se vezeš. Navaž si na sebe svoje příspěvky a budeš čubrnět.

0/0
16.12.2009 0:43

lucky_24

Re: Tak tomu se musím smát.

U Veolie a SkyEurope do toho nelil miliardy stát. A u ČD pořád nejsou vidět ty výsledky, kdyby byly nový vlaky, tak budiž s těma miliardama. Jenže zatím je vidět spíš prodávání zbytku majetku (který je pochopitelný-protože pokud to není potřeba, nač se o to starat a nebo to nechat zbytečně chátrat), a kde nic tu nic. To co se zlepšilo, tak je jen v malém množství, tak že to není rozdělené po celé republice. Ale třeba nás čekají lepší časy, čas ukáže.

0/0
16.12.2009 2:08

109e

Re: Tak tomu se musím smát.

Veolie si svoje přijmy zařídila u starostů díky vodě. Ta může nějaký čas slušně dotovat různé činnosti. O tom, že nás čekají na železnici lepší časy zatím pochybuji. Nevyvážená dopravní politika železnici tlumí jak to jde. Betonři se přece nevzdají svých zisků, tedy politiky si ohlídají.

0/0
16.12.2009 6:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.