Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rejdaři chtějí splavné Labe, stát však staví předražené mosty

Státní organizace Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) zvyšuje za více než miliardu korun čtyři mosty přes Labe, aby pod nimi mohly podplouvat více naložené lodě. Rejdaři považují investice za nesmyslné, Labe je totiž v Čechách po většinu roku pro nákladní lodě stejně nesplavné. Nejvyšší kontrolní úřad už začal zkoumat, zda ŘVC s penězi zbytečně neplýtvá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

klokan.42

koukám, že zdejší "odpůrci" čehokoliv

nemají ani páru o tom, o čem zde tak laicky blábolí...... Ale keců mají opět jako Palackej......

0/0
19.12.2009 14:13

smycka

A DALŚÍ TUNEL ŘEBÍČKA

0/0
19.12.2009 13:09

anti ODS

Dalo se čekat Viamont

Kdyby stavěli tunel tak to přijde levnější,státní zakázky alá ODS!!

0/0
18.12.2009 16:45

klokan.42

Re: Dalo se čekat Viamont

miláčku, šéf té investorské organizace je sociální demokrat, víme???;-)

0/0
19.12.2009 14:15

neuman

Re: Dalo se čekat Viamont

Jak může být sociálem demokratem, když je to bývalý podnikatel? Od kdy jsou podnikatelé proti podnikání a proti zisku, jak pravil pan Paroubek? To není možné, děláte si srandu. Ale hlavně, ten dotyčný o ničem nerozhoduje! Je to řízeno ministerstvem, tam je koncentrace zla, špíny, nemorálnosti a zkaženosti.

www.vodnidoprava.cz

Lumpové! Už je vás fakt dost. Několik let. Prohrajete totálně všechno, jiný konec to nemůže mít. Jen tomu Viamontu ty miliardy zůstanou a to je ten fór.

0/0
19.12.2009 14:53

neuman

Obyčejná bouda na EU

Jak vyrazit pod pláštíkem pomoci vodní dopravě peníze z EU! Vodní doprava v ČR přestala existovat, tak proč pro ni zvyšují mosty? Nad vodou, na které žádné lodě nyní ani v blízké budoucnosti nepoplují! Mystifikace!

www.vodnidoprava.cz

Je to tam naprosto jasně řečeno!

0/0
18.12.2009 10:40

Anonym152

Re: Obyčejná bouda na EU

No nevim jde videt ze u Labe nezijes... Netvrdil bych, ze lode pod tim mostem nepopluji...

0/0
18.12.2009 10:46

neuman

Re: Obyčejná bouda na EU

A z čeho usuzujete, že pod těmi mosty se provozuje kontejnerová přeprava do výše až sedmi metrů, na kterou ty mosty byly zvednuty? Když pro takovou přepravu na Labi není a nebude voda? Vy jste tam něco takového viděl? Víte více, než jiní.

0/0
18.12.2009 10:57

Anonym152

Re: Obyčejná bouda na EU

Mluvim o kontejnerech? :-o Mluvil jste o lodich a ty tu pluji. A obcas i solidni monstra - z Chvaletic, ktere maji pod temito soucasnymi mosty nemale problemy s proplutim ke svym zakaznikum do Nemecka, kteri si je objednali.

0/0
18.12.2009 11:01

neuman

Re: Obyčejná bouda na EU

Aha, mluvíte o nadměrných kusech. Letos byly celkem dva. Podívejte se do té zprávy NKÚ. Na to, aby se konala nějaká efektivní přeprava do Německa, tak musí být hloubka vody, což není. A pak návazná infrastruktura přístavů Chvaletice, Kolín atd. Tak s tou se v těch úžasných dopravních plánech nikdy nepočítalo a nepočítá. Vy musíte být nějaký humorista nebo ministerský úředník.

0/0
18.12.2009 11:08

Anonym152

Re: Obyčejná bouda na EU

Dovolte abych se zasmál já. Lode nejezdi pres most - tam jezdi vlaky a ten most se stejne ma opravovat, protože už má 101 let. Proč ho rovnou při rekonstrukci nezvednout a když to udělaji kvalitně jak předkové, tak tu může být dalši 100 let a nebo ho třeba za 20 let zvedat, protože by se změnila koncepce dopravy. Zvednout při rekonstrukci most o metr vejs nejsou az takove naklady navic proti rekonstrukci v soucasne vysce...

0/0
18.12.2009 11:13

neuman

Re: Obyčejná bouda na EU

Zkuste se podívat na ten záznam. Představitel největší rejdařské firmy tam jasně říká, že podjezdná výška pro ně nikdy nebyl a není problém. To máte tak. Proč nepostavit ve středních čechách třeba Bajkonur. Ale fakt pořádně, aby za sto let, až se změní dopravní koncepce, měli středočeši odkud létat do vesmíru.

www.vodnidoprava.cz

0/0
18.12.2009 11:24

Anonym152

Re: Obyčejná bouda na EU

Ale porad t onemeni nic na tom proc to nezrekonstruovat najednou pro lode i vlaky... Proc pak zvedat novy most kvuli lodim treba ZA 20 LET... Nevyslo by to pak dráž?

0/0
18.12.2009 11:49

Anonym152

Re: Obyčejná bouda na EU

Navic ta tiskovka mi prijde jako fnukani rejdaru, ze ty penize jdou do zeleznice...

0/0
18.12.2009 12:22

smycka

Re: Obyčejná bouda na EU

Musí se jít do hloubky,kde jsou usazeniny.Prospěje to řece a ušetří se.Na to by přišel i blbec

0/0
19.12.2009 13:11

kladivar

Miliardu za opravu? neni lepsi postavit novy?

0/0
18.12.2009 10:21

Anonym152

Re: Miliardu za opravu? neni lepsi postavit novy?

A zastavit  zeleznicni dopravu? Navic ta trat slouzi jako zaloha, kdyz dojde k necemu na koridoru. Navic probiha stavba sanacni prujezd zeleznicmim uzlem Kolin - kde se tedka pracuje na ladeni zabezpecovaciho systemu, coz obcas zpusobi snizenou kapacitu trati na hlavni koridoru a je potreba cast vlaku posilat odklonem prave pres tento most a na  tom miste neni vubec zadne misto a ani jina moznost, kde to popr. postavit vedle...

0/0
18.12.2009 10:26

Poborskiii

Re: Miliardu za opravu? neni lepsi postavit novy?

Oni píšou oprava, ale ve skutečnosti je ten most nový, nicméně na stejném místě na původních ale upravených pilířích, takže to může někomu připadat jako oprava.

0/0
18.12.2009 14:47

expat47

Rejdaři

.......když se to dělá pro ně, tak by to měli rejdaři také zaplatit. Samozřejmě tu přehradu v Dolním Žlebu by měli také postavit za svoje. Snad s pomocí nízkoúkorové půjčky od státu....jo a zelené by mohli na té stavbě zaměstnat, aby konečně dělali něco užitečného........ 

0/0
18.12.2009 8:51

Anonym152

Re: Rejdaři

No nevim, Rejdari by max. zaplatili o metr vyssi pilire, jinak je to vse investice do zeleznice:-D Myslis, jak dlouho by jeste vydrzel most v provozu z roku 1908? Do 5 let by se musel opravovat stejne a o moc levnejsi by to nebylo. Hodne se zapomina jak narocna to stavba je, aby se nezastavila zeleznicni doprava...

0/0
18.12.2009 8:58

expat47

Re: Rejdaři

........ok, pokud by s toho benefitovala i železnice, pak by se o náklady dělili se železnicí.............samozřejmě podmínkou zústává celoroční usplavnění Labe pod U/L......

0/0
18.12.2009 10:08

Anonym152

Re: Rejdaři

RVC a SZDC jsou statni instituce, ktere prostredky ziskavaji od statu - v tomto pripade z operacniho fondu doprava a bude tam i dotace od EU. Tak je uplne jedno, jestli to je pod hlavickou RVC nebo SZDC - akorat jde o to, ze ve statistice bude, ze RVC investovalo do Labe tolik  a tolik a bude to vypadat tak krasne, ze se v CR investuje uplne do vsech typu dopravy:-D

0/0
18.12.2009 10:13

expat47

Re: Rejdaři

......já měl na mysli rejdaře soukromé subjekty................

0/0
18.12.2009 10:19

Anonym152

Re: Rejdaři

To mas bohuzel jako s vlaky... Dopravce se nestara o infrastrukturu. O to se staraji statni instituce, aby zajistili rovny pristup  vsech na danou infrastrukturu. CD by pak nemely zajem poustet na sve koleje konkurenci(i kdyz tady je to jeste vec budoucnosti). A treba rejdari by pak nemeli zajem pustit jinou firmu na Labe, ktera by jim chtela konkurovat.

0/0
18.12.2009 10:30

expat47

Re: Rejdaři

..jasný, Student Agency by také brzy ČD odrovnala, kdyby ji stát povolil ČD konkurovat.......

0/0
18.12.2009 11:05

Anonym152

Re: Rejdaři

Odrovnaly by CD... Ty firmy by chtely zisk - tak by jezdily na vynosnych tratich a CD by zbyly ty ztratove...

0/0
18.12.2009 11:08

expat47

Re: Rejdaři

..........student agency by byla profitable i levnější, protože soukromá firma na rozdíl od státní je motivována. ČD by nemusely být ztrátové, kdyby se snažily vážně konkurovat silniční dopravě a "zeštíhlily" personál.

0/0
20.12.2009 8:54

neuman

Re: To se nestaví pro rejdaře!

A to je právě ten problém! To se nikdy nestavilo a nestaví pro lodě a pro rejdaře! Žádné kontejnerové lodě tam tudy neproplují, protože pod tím mostem není voda!!!

www.vodnidoprava.cz  Podívejte se na záznam ze včerejška!

0/0
18.12.2009 10:37

Xi Xao

Jen tak mě napadlo

když se tady postaví předražený most o to víc nám stoupne HDP, ne? ;-D

0/0
18.12.2009 8:23

DeWalt

asi soudruhům z redakce došel inkoust

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/miliarda-utopena-v-labi-utraceni-za-opravy-mostu_151796.html

0/0
18.12.2009 8:21

Jan Sůra

Re: asi soudruhům z redakce došel inkoust

tak se zkuste podívat, kdo a kdy o tomto psal jako první. inkoust nedošel, včera byla tiskovka rejdařů

http://ekonomika.idnes.cz/stat-chce-investovat-miliardy-do-projektu-splavneni-rek-pk5-/eko-doprava.asp?c=A090820_202016_eko-doprava_abr

0/0
18.12.2009 9:22

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Nebylo by lepší fakt vybagrovat dno z Ústí do Dolního Žlebu?

0/0
18.12.2009 8:20

expat47

Re: Nebylo by lepší fakt vybagrovat dno z Ústí do Dolního Žlebu?

.........kamarád fajka...........bagrování nepomůže, je třeba zvednout hladinu. Bud řadou menších jezů nebo jednou vetší přehradou......ale to by jsi napřed musel postřílet všechny zelené hastrmany.......... 

0/0
18.12.2009 8:42

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Re: Nebylo by lepší fakt vybagrovat dno z Ústí do Dolního Žl

8-o

0/0
18.12.2009 9:02

zoufalec1

je opravdu kontrolní?

"Investice do labské cesty už prověřuje Nejvyšší kontrolní úřad!

divím se, jak tento "úřad" může ještě něco kontrolovat. Není schopen zkontrolovat svého šéfa a vyvodit z toho závěry! Nebuďte směšní kontroloři.

0/0
18.12.2009 8:13

tom206

Nechci

do toho soudruhům z ODS a ČSSD kecat, ale nemělo by to splavňování postupovat spíš od hranic než z prostřed? Takhle sice loď projede Nymburkem, ale do Hamburku se stejně nedostaně páč v Ústí končí.

0/0
18.12.2009 6:43

wpr6105

Re: Nechci

Jasné to je všem, jen u Ústí sedí zelená žába na prameni....:-(

0/0
18.12.2009 7:40

expat47

Re: Nechci

....tak, tak..........zelenorudá ropucha..........

0/0
18.12.2009 8:22

gen.MacArthur

Viamont nadále patří Řebíčkovi, proč si myslíte, že majtel

je "nejasný". ;-D

0/0
18.12.2009 4:22

Santa1

Re: Viamont nadále patří Řebíčkovi, proč si myslíte, že majtel

Přesně, akcie jsou na doručitele, takže to byla jen mediální masáž, že se zbavil vlastnického podílu ve společnosti. Prostě jen akcie přesunul z trezoru doma do trezoru ve firmě, nebo je možná přesunul z poličky na poličku.

0/0
18.12.2009 6:05

Howard

Zase Viamont?

Zajimave, ze kdekoliv je Rebickuv Viamont, tam je i predrazena podezrela statni zakazka. Dela tato firma neco i pro soukrome investory nebo je to jen pracka na statni penize do kapes "vyvolenych"?

Jenomze v nasem Absurdistanu se to zkousne a hura, jedeme dal, vsak danovy poplatnik to zatahne...

0/0
18.12.2009 3:59

Sharkee

Re: Zase Viamont?

Co takhle si precist nejen nadpis, ale i clanek.

Predrazena zakazka nebyla ta od Viamontu, ale od zcela jine firmy, navic z doby vystavby 2004-7. Kdo tehdy ai zakazaku zadaval?

Voiamont vyhrat tu velkou zakazku jiz za soucasne komunisticke vlady

0/0
18.12.2009 6:42

Dennys

Re: Zase Viamont?

A za jake vlady ty naklady vzrostly trojnasobne, ty "komunisto" ??????:-P

0/0
18.12.2009 7:25

Sharkee

Re: Zase Viamont?

Nejsme komunista, to za prve.

Tak nam reknete za jake obdobi presne doslo k tomu navyseni a jak za to muze Viamont. Jiste mate jak smlouvu, tak vykresy, tak stavebni denik a presny pribeh o stavbe a datech kdy doslo k prodrazeni, ze ano.

0/0
18.12.2009 7:50

Anonym152

Hm

Pan novinar se opet predvedl... Kdyby si zjistil podklady ke stavbe v Koline, tak by zjistil, ze se to opravdu netyka pouze mostu samotneho - ale kolem 3km trati, opravy dvou nastupist v Koline(4 a 5), dvou prejezdu, zabezpecovaciho zarizeni, protihlukovych zdi atd.... Mozna ta zakazka muze byt predrazena, ale nikoliv o 300 %...  Navic soucasny most by se musel brzo stejne opravovat - pamatuje cisare(je z roku 1908), takze pro lodni dopravu je akorat klicove ze to bude zvednuto vejš - jinak bych reknul, ze je to spise velky plus pro zeleznicni nakladni dopravu... Podklady se daji najit na webu k teto stavbe a neni pak potreba psat takove nesmysly a dezinformace. A navic jsem v clanku nenasel ani jeden konkretni dukaz, co by neco dokazovalo, ze tam neco nehraje. To neni prace novinare ale spekulanta...Rv

0/0
18.12.2009 3:00

4848

Re: Hm

škoda, že už se po tom novým nebude moci chodit jako teď po starým. teda domnívám se....:-( ale býval to krásný pohled, když pod ním tahali lodě z chvaletic - projede? neprojede? projede? neprojede? ....... ;-D

0/0
18.12.2009 6:46

Jan Sůra

Re: Hm

http://www.nku.cz/kon-zavery/K08019.pdf

myslím, že tento kontrolní závěr NKÚ mluví dostatečně o tom, že tam něco nehraje¨.

0/0
18.12.2009 7:23

Anonym152

Re: Hm

Jsou  tam jen slova - nikde neni jasne uvedeno co je tam spatne - nejaka cisla. To pouze svedci o tom jak NKU pracuje... Je pravda, kdyz se delal projekt a chtelo se ziskat podporu z fondu EU, tak se do toho musela zahrnout dotatecne i zeleznice - coz vedlo k vyssim nakladum - zadna firma Vam 3km trati neopravi jako darek. A navic ta sprava vubec nesrovnava oba dva projekty v cem se od sebe lisi a co tam pribylo, aby se to dalo hodnotit. Staci se podivat a projit si ten usek trati a kazdeho napadne, ze to neni modernizace 3 km rovne trati. Ale je tam obtizny pomerne ostry oblouk, most, ktery je potreba rozpulit atd... Proste je to narocna stavba.  A jestli dochazi ke zdrazovani a zmenan, tak obcas to i svedci o tom, jake kvalitni projekty se pro statni instituce delaji... Coz muze byt pak taky chyba drazsich zakazek.

0/0
18.12.2009 9:11

Jan Sůra

Re: Hm

tak se podíváme ještě na jiné části:

Most přes Labe v Poděbradech došlo z důvodu nedostatků v zadávací dokumentaci na výběrdodavatele stavby k vícepracím ve výši 17,9 mil. Kč, tj. navýšení ceny o 19 %

To, že se most nejprve spočítá na třetinu původní ceny, je tedy naprosto v pořádku?

došlo z důvodu nedostatků v zadávací dokumentaci na výběrdodavatele stavby k vícepracím ve výši 17,9 mil. Kč, tj. navýšení ceny o 19 %

To, že se most nejprve spočítá na třetinu původní ceny, je tedy naprosto v pořádku?

0/0
18.12.2009 9:18

Anonym152

Re: Hm

Proto pisu, taky to, ze chyba muze byt v projektech. Kdyz to spocitaji blbe, tak proc by na to mela doplacet stavebni firma, ktera to realizuje?  Chtelo by to, aby NKU udelal o tom vzdy podrobnou odbornou studii a aby realizatori vzdy konkretne dolozili proc doslo k tomu a k tomu  a i to jestli neco projektanti nezanedbali....

V Podebradech pokud se nepletu, tam doslo k tomu, ze stav mostu byl o dost horsi nez se predpokladalo. Coz je hruba chyba projektu... Kolik statni instituce plati za tak kvalitni projekty? Nemuze i toto prodrazovat stavebni zakazky?

Jinak NKU resi ze se to nevyplati v ramci lodni dopravy, ale po tech mostech jezdi vlaky;-) A zrovna prave v Koline, uz ten most ma 101 let, takze rekonstrukce by byla brzo stejne nutna a stalo by to stejne podobne i kdyby to nenavysovali pro lode...

0/0
18.12.2009 9:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.