Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

ČEZ slibuje do tří let 200 nabíjecích stanic a 100 elektroaut od PSA

Energetický gigant ČEZ finišuje s projektem na rozvoj elektromobilů do roku 2013. Partnerskou automobilkou bude koncern PSA. "Elektro" pumpa může být v Ikea.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Voloda_35

19. 4. 2010 10:12
Shrnutí

Překvapuje mě, že je tu tolik nenávistných názorů( nemusíte ČEZ milovat a ani já ho nemusím ale), myšlenka je to veskrze zajímavá. Mimochodem klasická auta začínala podobně... jen nenávistné a pohravé poznámky měli tehdejší vozkové...

1, provoz ve městech - dojez kolem 100 km je naprosto v pohodě a vyhovuje. Kdo najde víc na jednu cestu? V práci stojící auto...můžeš nabíjet 8 hodin...

2, Emise ve městech s tímto autem výrazně poklesnou - elektrárny, pokud budou atomové mají emise také 0,0001(Černobyl byl jede a strašít jím budou ještě dalších 100 let - že to byla lidská chyba a ne techniky jim vůbec nevadí) a i když je likvidace baterií energeticky nákladná, pracoviště budou (musí být již dnes) zabezpečená, několikanásobná filtrace takže nebezpečí minimální..jen to nesmí děla jouda z garáže. To je celé.

3, Ceny baterií budou klesat (díky nárustu poptávky na trhu) a díky tomu bude i jejich provedení a tech. úroveň stoupat...

Podle mě je to jen otázka vývoje. Taková evoluce ale v autech.

0 0
možnosti

Vaclav Hanus

17. 4. 2010 9:53
nulova informace, protoze ja netusim

jak dlouho muzu jezdit s 500 nabijecimi cykly.. muj zcela tupy odhad - nabijet se musi denne, cili 365x2 cyklu vydrzi presne 2 roky a po dvou letech kupuji novou baterku za 50 tacu. Milej krasnej a todle jsou extra naklady na provoz elektromobilu ve vysi 2100 korun kazdy mesic....dekuji, elektromobil stale porad jeste nechci, ackoli na nej (nebo neco podobneho) cekam touzebne uz mnoha let.

0 0
možnosti

Vaclav Hanus

17. 4. 2010 9:56
Re: nulova informace, protoze ja netusim

co tady dela ten prispevek, umistoval jsem ho nekam uplne jinam. Muze za to idiot gates i s jeo podelanym IE

0 0
možnosti

Vaclav Hanus

17. 4. 2010 9:46
Ksakru, jak je mozne ze neni dostupna

neuralgicka informace. Vesekere kraviny se porad v tisku opakuji - jakesi navigacni pristroje. Ale zatim jsem jeste nikde nikdy nevidel kalkulaci provoznich nakladu a to VCETNE  ZAPOCTENI NAKLADU NA PROVOZ BATERIE (investice + udrzba + repasace + re-investice z titulu zivotnosti)

0 0
možnosti

Karátek

17. 4. 2010 16:07
Re: Ksakru, jak je mozne ze neni dostupna

U moderných baterií žádná údržba není, ani se nedá otevřít. a může pracovat v jakékoliv poloze. Neobsahuje olovo nebo kyselinu. Repase není možná. Jak jsem psal o pár řádku níž, životnost se udává od 3 let do 10 let u levnějších typů a podle vybití, čím více vybití, tím se žívotnost zkracuje, v žádném případě se nesmí klesnout pod 80%, což odpovídá 2000 cyklům a životnosti při denním nabíjení 5 a půl roku. Prakticky se ani hlouběji baterii nepodaří vybít, elektronika v tomto případě vypíná pohon pro motor. Cena ze zásuvky mi vychází na 20 haléřů na jeden kilometr + náklady za baterie, což záleží podle typu a ceně baterií, přibližně u lepších baterií 1,20 na kilometr.  Zas nemusím platit emise, povinné ručení stojí 500 ročně! a údržba elektromobilu je minimální (nenapadá mě nic), takže ve výsledku dost ušetřím oproti jiným motorům. Podle mě je elektromobil velmi dobrý nápad až v dnešní době, díky kvalitním baterkám. Jinak na trakci se dříve jezdilo i předtím.

0 0
možnosti

nasababy

7. 4. 2010 17:30
"klasicka" 220voltova zasuvka

Patrne byla myslena 230voltova zasuvka, jistena klasicka 16A jisticem. Takova prenese za pul hodiny nanejvys presne 1,84 kWh. Jestli je toto 80% kapacita, pak je 100% 2,3 kWh. Pro predstavu: 2,3kWh je energie obsazena v 246ml benzinu. Clovek s IQ od 80 nahoru si pak jiste udela predstavu o pravdivosti tvrzeni: "podle výrobce na jedno nabití ujedou až 130 kilometrů".

0 0
možnosti

Karátek

3. 4. 2010 2:55
Elektromobil

Zajímavé čtení, přesto mám pár postřehů z mého elektromobilu. Platím menší povinné ručení, emise nemám. Když sundám z proudového pedálu nohu, tak začne rekuperace a u jiných motorů se nestane nic, ušetřím i za brzdy, rekuperace dobře brzdí. Když srovnám účinnost motoru, tak jasně zvítězí elektromotor 92% oproti benzínu 20%, také nemusím hledat kroutící moment, začíná od nízkých otáček a končí na maximálních otáček a je stejný. Nejvíc se mi líbí, jak je vše jednoduše udělané, elektromotor nepotřebuje spousty blbostí okolo jako má benzín nebo nafta.  Žádné opravy nejsou potřeba a životnost je daleko vyšší a spolehlivější. Jen si spočítejte kolik motorového oleje musíte vyměnit za celou dobu životnosti auta, týká se i převodového oleje a fridexu, co elektrické auto nemá. Žádný rozdělovač, alternátor, chladič, svíčky a pod. Tyhle věci odchází a musejí se vyrábět, což zrovna není ekologické, včetně olejů. Trochu se zamyslete, než vypustíte takové blbosti o elektromobilech.

0 0
možnosti

zdeseny obcan

3. 4. 2010 13:04
Re: Elektromobil

Jak dlouho vam vydrzi baterie a kolik stoji nova?

0 0
možnosti

petrzabr

2. 4. 2010 14:12
A co spotřební daně ?

Já myslím, že nejpodstatnějsí na celém projektu bude vymyslet způsob zdanění. Dnes jsou cca 1/2 nákladů na provoz daně, které si stát bere prostřednictvím zdanění PHM. Když by každý jezdil na noční proud ze zásuvky v garáži, kam by přišel. Proto musí ČEZ primárně vyvinout - vylobovat, aby to nešlo, proto zvláštní sazby - aby je stát mohl patřičně osolit.

0 0
možnosti

ChorcheCh

2. 4. 2010 16:43
Re: A co spotřební daně ?

Spotřební daň se samozřejmě bude platit. Jednou do roka bude muset auto do servisu, kde mu bude udělán odečet proudu a budou zkontrolovány plomby.

0 0
možnosti

e-mann

2. 4. 2010 13:37
jsem alergicky na to, kdyz CEZ nekdy neco slibuje...

vsak ty prvni nabijeci stanice buduje hlavne pro sebe:-) a jeste se tim dovede chlubit...jo, holt my blby jim na to skocime...krom toho to buduje z neumerne vysokych cen za elektrinu, v pomeru k platu....

0 0
možnosti

honzasl

2. 4. 2010 8:24
Občanská svépomoc

Komunita kolem pana Vegra vybudovala již dnes solidní síť dobíjecích stanic po skoro celé republice - zcela neziskově, prostě jen lidé dají k dispozici svou zásuvku a cenu elektřiny nastaví podle svých možností. 

Výhodou je, že elektropumpu může udělat každý - tj. monopol čezu by mohl občanskou síť zlikvidovat jedině nižšími cenami - a to by snad nikomu ani nevadilo.

Každopádně přístup ČEZ - tj. hledání komplexního řešení, tj. včetně jednotné tarfikace a jedné faktury pro auto je dobrá věc a rozhodně ji nelze kritizovat. Elektroauta prostě potřebují trochu jiná řešení, než je benzinová infrastruktura a je potřeba se tomu přizpůsobit.

Koneckonců, před 120 lety se benzín prodával jen v lékárnách a přesto se auta rozšířila do celého světa.

0 0
možnosti

bee027

2. 4. 2010 7:12
CEZ se s..e i do tohoto ?

proboha to dopadne :-/ "nezavislou" komisi pak bude rozhodnuto, ze elektroauta budou cerpat "vyhodnou" elektrinu z FV elektraren s patricnou prirazkou...a kW vyjde na 20,- kc 8-o

0 0
možnosti

Hrochomut

1. 4. 2010 20:08
Ach jo

Bohužel zase jednou byla ekoteroristická lobby úspěšná. Že se toho chytá ČEZ, který na této zcela neekologické a nepraktické zhovadilosti může jedině vydělat, to se zas není co divit.. Zapláčeme ale všichni..

0 0
možnosti

Bartiqe

2. 4. 2010 12:54
Re: Ach jo

Jo jo, ze tuto kravinu podporuje CEZ je celkom logicke. Ale s ekologiou to nema nic spolocne.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů

28. března 2024  10:58

Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...

Statistici vylepšili odhad výkonu ekonomiky. HDP loni klesl o 0,2 procenta

28. března 2024  10:18

Česká ekonomika v loňském roce klesla o 0,2 procenta, zpřesnil Český statistický úřad (ČSÚ) svůj...

Kapesní reaktory ty velké nenahradí. Spíše uhelné elektrárny a teplárny

28. března 2024

Premium První malý jaderný reaktor v Česku by měl vyrůst v Temelíně. ČEZ chce do konce roku vybrat...

OBRAZEM: Proč na českých bankovkách chyběly ženy a co skrývá pětitisícovka

28. března 2024

Nad podobou českých bankovek se pozastaví málokdo, skrývají ale pozoruhodné příběhy i detaily....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!