Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ze studentské práce je software za milion korun

Studenti z Olomouce prorazili se svým softwarem pro školní počítačové učebny, jejich firma už utržila za licence milion korun. Nečekaný úspěch mladých programátorů už přitahuje i velké společnosti, které talentované autory lákají do svých řad. Na začátku přitom byl jen nápad učitele ze základní školy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mates54

cg, cena?

1- Docela by mě zajímalo jestli to je opravdu tak přelomový software a originální nápad i v celosvětovém měřítku. Jestli je to jejich nápad, tak jim přeju ať se jim podaří aktualizace a prolomí i na zahraniční trhy. R^

2- Jestli dobře počítám, tak 1.000.000 Kč / 70 škol = licence za 14.000?! Jde vidět, že školy mají hodně peněz a pořád je kde brát a plošně škrtat... Rv

0/0
14.6.2010 8:57

majorBorovicka

doplněk k mému příspěvku níže o znovuobjevování kola

K níže uvedeným reakcím-zapomněl jsem uvést podstatnou věc-to kolo je u nás vynalézáno v době, kdy už se kolem jezdí desítky let auty. Není to nic proti těm hochům, ale proti kvalifikaci lidí ve školství odshora až dolů. Aspoň teda, pokud jde o IT. Ono výrazy jako počítačová učebna patří ještě do minulého století a stejně tak bastlení geniálních systémů na koleně. Rád bych věděl, kolik peněz tyto školy věnují na obnovu a aktualizace HW a SW, aktualizace, údržbu tzv. učeben, "odvšivování" od malwaru. Řešení je přitom jednoduché - školské datové centrum s centralizovanými aplikacemi i daty, personalizovaným přístupem, virtualizace, zabezpečený terminálový přístup. Pro školy by to znamenalo nulové náklady na údržbu, možnost práce i na starších compech i s nejnovějším SW (nebo i na noteboocích studentů), neustále aktualizovaný a čistý systém. Výrazné úspory pro stát i školy. Soukromý sektor to ví už dávno. MŠMT řeší kraviny a na školách se učí formátování ve Wordu a součet buněk v Excelu.

0/0
13.6.2010 20:36

valentin

Re: doplněk k mému příspěvku níže o znovuobjevování kola

V něčem máte pravdu, ale nevím co se Vám nelíbí na tom, že se studenti učí počítat v Excelu. Někde se to naučit musí.

0/0
15.6.2010 20:23

František Potřebný

Stát by měl zisky kontrolovat

Stát by měl zisky kontrolovat a měl by být zaveden institut přiměřeného zisku, který by zajistil, aby se podnikatelé neúměrne neobohacovali na obyčejných lidech. Avšak obávám se, že se zavést toto opatření za pravicové vlády asi nepodaří.

0/0
13.6.2010 18:25

tomtop

trh

milý pane, toto dělá ve většině případů trh sám .... a lépe než stát. Problém je spíš nátlak gigantů na malé živnostníky ... jako např. výkup výrobků supermarkety za směšné ceny a podobně ...

A i kdyby jste něco takového chtěl spustit, musel by v každém nastavení 'přiměřené' ziskovosti existovat velmi složitý výpočet shrnující nejen náklady , ale i budoucí rezervy, sponzorské dary (nemyslím korupci...) , prostor na růst firmy.... to vše je důležité i pro stávající i budoucí zaměstnance.

0/0
14.6.2010 7:13

abraxas11

Za nějaký 2 roky ve 3 lidech

tržba milion? Tak to je hodně velká slabota. Kdyby dělali u poklady v Tescu tak maj víc...

0/0
13.6.2010 17:23

Tom.caklos

Re: Za nějaký 2 roky ve 3 lidech

Pochybuji, že to vyvíjeli 8 hodin denně...

0/0
13.6.2010 17:36

Ig-n-or

Re: Za nějaký 2 roky ve 3 lidech

cože? dvouměsíční brigáda za půl mega je ti málo?  ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
13.6.2010 18:23

slatin

Bill Gates začínal také tak....

třeba budeme mít další špičkové tvůrce..

0/0
13.6.2010 16:44

Orin

trochu jiného PR

Gratuluji k inovátorské myšlence, kterou provozuji asi 8 let. Narozdíl od tohoto pokusu, je OptimAccess produkt, který je opravdu zavedený, profesionální a levný. Jinak konkurence je vždy dobrá věc.

0/0
13.6.2010 15:39

rozjetej vlak

Re: trochu jiného PR

Táhni s tvou tvou reklamou někam;-O;-O;-O;-O

0/0
13.6.2010 16:14

grimosa

Re: trochu jiného PR

no, copak cely clanek neni reklama?

0/0
13.6.2010 18:49

Orin

Re: trochu jiného PR

Ty hej nebo počkej, přečti si nadpis příspěvku, který byl naschvál myšlen jako smeč z voleje a neser se do branže. A pravdu smajlíkama nězměníš.

0/0
13.6.2010 20:03

majorBorovicka

typicky český přístup

nic proti hošanům, určitě si rádi zaprogramovali. Ale učitelé zas jednou ukázali "kvalitu" našeho školství. Jedni nutí studenty vynalézat znovu kolo a druzí to řešení kupujou, protože nikdy nic takového neviděli, takže se jim to zdá jako dobrý nápad.

0/0
13.6.2010 14:39

Registr9

Re: typicky český přístup

Máte pravdu. Také nechápu, proč existuje více operačních systémů, více kancelářských balíků, více prohlížečů, více ekonomických systémů, více .. no dalo by se pokračovat hodně dlouho. Já bych to udělal tak, že bude stanoven (určen, vybrán, zvolen v referendu, či co já vím, jakou formou) jeden výrobce a hotovo (možná ještě tak jeden pro každý uvedený produkt)  ;-)

0/0
13.6.2010 16:03

Oodi

Re: typicky český přístup

Nikdo netvrdí, že není místo pro konkurenci. Jen není úplně korektní, když a) někdo začíná s produktem, o kterém neví, že konkurenci už má a pro mě horší b) když někdo vědomě prezentuje svůj produkt jako by byl jediný.

0/0
13.6.2010 16:10

Registr9

Re: typicky český přístup

Nikde v článku jsem si nevšiml, že by tam někdo uváděl, že tento produkt nemá konkurenci a že je jediný. Pokud jsem to přehlédl, tak mi to místo prosím ukažte.

Jako jediný (asi lepší je slovo jedinečný) prezentuje svoje produkty snad většina firem. Někdy oprávněně, někdy neoprávněně. Stačí se podívat na reklamy na prací prášky, kdy snad 5 značek jsou ty nejlepší. Omlouvám se za hloupý příklad, ale myslím, že je nejvýstižnější.

No mě alespoň tato zpráva trochu potěšila. Našla se skupinka lidí, kteří něco tvoří nebo se alespoň něco snaží vytvořit. Ostatně například u software je většina programového kódu tolikrát "zrecyklovaná", že je vůbec otázkou co je a co není originál. A to samozřejmě platí i pro softwarové (a nejen je) produkty.

Oproti každodenní dávce zpráv o lidech, o kterých se píše jenom z důvodu nějakého skandálu či jejich úletu, jsem za takovouto zprávu rád.

0/0
13.6.2010 16:51

MKzB

Re: typicky český přístup

Souhlas. A děkuji tomu učiteli, že v těch dvou hošanech objevil talent a využil ho. Furt lepší, když pracovali na sw, než kdyby se někde poflakovali a dělali činnost na hranici zákona.

Alternativní sw možná znali, ale nenasadili ho možná kvůli tomu, že jim nevyhovoval, že chyběly nějaké funkce. A nebo prostě na ten sw nebyly peníze. Mimochodem jistý pán z Finska jménem Linus Towartds neměl peníze na nový OS, tak sedl k počítači a začal vyvíjet vlastní. A tak vzniknul Linux.

0/0
13.6.2010 19:41

Tom.caklos

Re: typicky český přístup

Jistě, jistě a všichni budou jezdit vozem Škoda Octavia. Jiný se nebude vyrábět. Nehledě na to, že mnozí na něj nemají a mnozí by chtěli lepší...

Všichni budou také chodit v modrém tričku s bílým číslem 39 a nic jiného nebude k mání. Na co je přece více výrobků. Vždyť všichni lidé mají stejný vkus a stejné potřeby...

0/0
13.6.2010 17:41

Tom.caklos

Re: typicky český přístup

Pardon, měla to být reakce na příspěvek od Registr9 z 16.03.

0/0
13.6.2010 17:42

Registr9

Re: typicky český přístup

Proč myslíte, že jsem na závěr uvedl smajlíka ? :-)

Reagoval jsem na větu hovořící o tom, že někdo opět vynalezl kolo. No ano, vynalezl. Ale tak to je u spousty věcí. Jenom se to kolo vynalézá trochu jiné, někdy lepší někdy horší, s jinými funkcemi, použitím atd. Ti, kdo ho vynalézají si myslí, že ho vynaleznou lepší apod.. Tedy můj příspěvek směřoval k autorovi vlákna a k tomu, že se pozastavuje nad tím, že někdo vynalezl možná to samé nebo možná obdobu něčeho, co již existuje. Pokusím se příště moje příspěvky uvádět tak, aby bylo jasnéjší, jak to myslím.

0/0
13.6.2010 18:00

Pe.Pr.

Re: typicky český přístup

Já jsem si v tom článku a fotce nevšiml, že by je k tomu nutil.

Že on filuta ten bič při focení schoval ;-D

0/0
15.6.2010 1:54

galilleo@centrum.cz

Reklama, nic vic

Pekna reklama... kdy udela iDNES reklamu na muj software?

0/0
13.6.2010 14:17

Registr9

Re: Reklama, nic vic

Zřejmě jedinou možností je nějakým způsobem Idnes upoutat...

0/0
13.6.2010 16:10

Pe.Pr.

Re: Reklama, nic vic

Co třeba vydělat bez reklamy na idnes ten zmíněný milion? To by na první upoutání pozornosti mohlo stačit. A ještě lepší je vydělat milion coby středoškolák.

Nebo jim napiš. Třeba zaujme i pěkný xi... ehm obličej :-)

0/0
15.6.2010 1:50

ibid

Trapný PR,

jinak klukům se zkušenosti budou hodit, ale tohle je fakt ubohý...

0/0
13.6.2010 13:56

Brian Griffin

komment

šikovní kluci....na Hané se to jen tak nevidí.

0/0
13.6.2010 8:40

alfaalf

Respect

Klukům fandím, nenechte se odradit pisálky v diskusi.

Proč nebyl takovýto pro výuku základní SW dodán v rámci supervýhodné akce "Internet do škol" nebo jak se to jmenovalo ;-(

0/0
13.6.2010 7:48

MiroTR

Re: Respect

Protože by místo 15 tisíc stál aspoň 30. ;-)

0/0
13.6.2010 7:51

Ostam

Re: Respect

Protože tam jsou všechny prachy utracený už hezkejch pár let.

0/0
13.6.2010 9:22

deatomizator-treti-generace

Re: Respect

protoze ta akce asi mela resit internet... to je jako kdyby ses divil, kdyz si koupim byt, proc v nem nemam kozenou sedacku, a na ni hezkou slecnu :-)

0/0
13.6.2010 10:01

Commentator

Re: Respect

Koukám, že prázdné sudy opět nejvíce duní. A pan deatomizátor duní, duní a duní.  Akce Internet do škol měla podle smlouvy řešit samozřejmě i programové vybavení. Akorát že školy zaplatili tolik peněz, že by to mělo stačit cca na 20 let provozu. Úžasná firma se severní Moravy (každý zná její jméno) ovšem zřejmě uměla správně motivovat odpovědné lidi za vlády ČSSD, takže stát podepsal geniální smlouvu. Po krátké době se ukázalo, že je konec. SW nebyl dodán, ale pronajmut, internet byl zaplacen jen dočasně.¨Firma schrábla penízky a školy si musely internet začít financovat ze svého.

0/0
13.6.2010 10:50

deatomizator-treti-generace

Re: Respect

ja nepochybuju ze ta statni zakazka byla tunel jako vetsina ostatnich, ale rikam ze stale nechapu, proc by akce internet do skol mela resit ovladani studentskych pocitacu z hlavniho pocitace ;-D jestli to nejak souvisi s internetem tak prosim

0/0
13.6.2010 11:50

Lord Helma

Re: Respect

úplně blebej ale blaženej ;-O

0/0
13.6.2010 22:32

pteryx

hm

Ono v tomhle případě není až tak podstatné, že někdo vydělal na produktu, který pravděpodobně lze stáhnout někde jinde zadarmo. Jestli to je dobře přizpůsobené podmínkám našich škol a jestli to dobře funguje, jestli to vede ke zkvalitnění výuky, tak to stojí za to. Kolik peněz se utratí za zbytečné licence Wordu, když by šel použít OpenOffice například? Studenti se učí kde je která položka menu a přitom to bude v další verzi úplně jinak.

0/0
13.6.2010 3:34

romanff

Strašná blbost

RvRvAt se na me radoby vyvojari nehnevaj... ALE.. jsem externi spravce nekolika skol.. a na jedne z nich si koupili tento soft.. a musim rict ze je uplne k nicemu... Vsecny funkce které má jsou v podstate funkce win a k nim jsou udelane akorat pekne tlacitka... nehlede na to ze technicka podpora pokud neco prestane fungovat je nulova a podporovane operacni systemy jsou 32bit xp.. veskere dalsi jsou jen z problemy a klasicky uzivatel pc cekajici ze jen klikne a ono se stane co potrebuje si s tim proste neporadi...

to jen tak pro zajimavost moje zkusenost... ale pokud ma nekdo jinou lepsi neberu... soft jsme konzultovali i s jinou skolou kde nam potvrdili stejny problem a dokonce priznali ze ho skoro vubec nepouivaji...

tak nevim nevim.....

0/0
13.6.2010 1:08

pteryx

Re: Strašná blbost

Předpokládám že jste si to nemusel vycucat z prstu - firma která naprosto neřeší problémy zákazníků dosti rychle krachuje, z PR bubliny se nedá žít věčně. Na druhou stranu, mnoho produktů se v dnešní hektické době dodává nedopečených a upravuje se až za pochodu u zákazníka. Takže záleží jak se k tomu hoši postaví ...

0/0
13.6.2010 3:39

dhc

pěkná reklama

i když program v celku zbytečný, již jde najít spousta programů, které tohle dělají, ale uznávám, určitě to dalo hodně práce a chlapy mají dobré vyhlídky do budoucosti a určitě se v životě neztratí...

0/0
12.6.2010 22:07

řehoř z řep

Ať klidně prodávají,

ale doufám, že to od nich nekupují státní školy, tedy že se to neplatí z peněz nás všech. To by mne u programu, který lze sehnat i zdarma, docela naštvalo. Ale vlastně nepřekvapilo - stát je holt černá díra na peníze a školství není výjimka.

0/0
12.6.2010 22:04

Webpawson

Re: Ať klidně prodávají,

Samozřejmě že to budou převážně státní školy. Soukromé totiž problémy s kázní (abych mohl vypínat Facebook) a nezájmem žáků obvykle nemají, protože rodiče těch žáků platí nemalé školné. I když se pochopitelně objevují výjimky...

0/0
13.6.2010 11:36

acetylator

Vymysleli kolo?

No, kdyby si kluci zaplatili za licenci Radmin, ktery umoznuje vzdalenou kontrolu, anebo si stahli nejaky VNC, ktery je zdarma, tak by mozna nemuseli vymyslet kolo.

0/0
12.6.2010 21:51

ladaxxt

Re: Vymysleli kolo?

hm.. kdyby to stahli, tak mozna nevydelali melouna..;-D

0/0
13.6.2010 0:46

Ten_spravedlivý

No jo! PR článek, jsem zvědav,

kdy bude iDNES formou "jakoby" reklamy prezentovat vložky a kondomy.. ;-D

0/0
12.6.2010 20:52

polednice

PR článek nic víc. Kluci jsou šikovný ale to

nestačí. Důležitý je marketing a reklama. Někdo nemá čas hledat a vygooglovat si obdobný program co je třeba zadarmo. Je nutné vše strčit až pod nos. Tak to chodí a tak to funguje.

0/0
12.6.2010 19:13

General Custer V.

Re: PR článek nic víc. Kluci jsou šikovný ale to

R^

0/0
12.6.2010 19:16

ouki

Re: PR článek nic víc. Kluci jsou šikovný ale to

proto se dostali třeba až na stránky idnesu

0/0
12.6.2010 19:34

pawlik.cz

Re: PR článek nic víc. Kluci jsou šikovný ale to

Tak tak, sám znám nejméně 5 programů, které dokáží to samé. A jsou zdarma (nekomerčně) a nebo s drobným poplatkem pro komerční použití. Každopádně, pokud bych při známých informacích zapátral ještě dále (1.000.000 na licencích pro 70 škol = cca 15.000,-/kus) našel bych ještě bezmála dalších 20 programů, které jsou v multilincenci! levnější.

Čili, PR článek jak vyšitý.

A školy neumí šetřit!!

Howk:-)

0/0
12.6.2010 20:29

kokoseq

Re: PR článek nic víc. Kluci jsou šikovný ale to

zajímalo by mě, kolik sis na střední škole vydělal a kolik jsi toho dokázal ty, chytráku;-)

0/0
12.6.2010 21:45

BigpetBig

Re: PR článek nic víc. Kluci jsou šikovný ale to

tys nepochopil o čem mluví?

0/0
12.6.2010 21:48

Commentator

Re: PR článek nic víc. Kluci jsou šikovný ale to

Mluví o tom, že se považuje za největšího fiškuse, protože všechno umí vygůglovat a stahnout z netu zadarmo. Akorát zapomíná, že programovat zadarmo se dá jen do té doby, dokud nemáš hlad a nepotřebuješ si koupit něco k jídlu v sámošce.  ;-)

0/0
12.6.2010 22:06







Najdete na iDNES.cz