Diskuze
Padl další ze symbolů socialismu. Ruský Moskvič definitivně zkrachoval
Děkujeme za pochopení.
papazian
Žádná tradice nebo symbol nemá automaticky právo na život!
Takže zkrachoval podnik, který sice měl tradici, ale jak je vidět, to samo o sobě k přežití nestačilo. Podobné to je i u kapitalistických symbolů, taková Živnostenská banka už není na trhu, místo ní máme UNICREDITO vlastněné skoro z deseti procenty Libyjci. Jak říkalo heslo Komerční banky, svět se mění a my s ním. Takže nejen Moskvich, po našem Moskvič, ale i další tradiční kapitalistické firmy krachují jedna za druhou, končí, fůzují, bankrotují. Na druhou stranu vznikají nové módní značky, které dříve nic neznamenaly nebo ani neexistovaly. Takže tato automobilka v Rusku zkrachovala, mnoho jiných automobilk v Rusku naopak vzniklo.
roba21
Re: Žádná tradice nebo symbol nemá automaticky právo na život!
Nevzniklo tam nic moc. Rusové jsou dobří akorát ve vodce, toho by se měli držet.
Homer _1
Jen škoda že tyhle pixly byly co se rzi týče
do 3 let durch...
sincos
Re: Jen škoda že tyhle pixly byly co se rzi týče
Táta si od dědy půjčoval Moskviče 412, na auto, jako VŠ, který nebyl v KSČ, neměl. Zajímavý "kočár," jen měl nějakou chybu, na kterou nikdy nikdo nepřišel a ta se projevovala při ranním startování. Trvalo vždy asi půl hodiny a auto naskočilo až tehdy, když se sundal nějaký dekl v motoru, přímo se tam nalil benzín a pak při startování šlehaly z motoru plameny. Přes den už startoval normálně. To je můj dětský zážitek s Moskvičem. Vzadu byla potíž s blatníky, které zasahovaly do sedadel. Zase se mi ale líbila zelená, pípající kontrolka blinkru, pípala v různých tóninách, když se třeba dlouhým blikáním na křižovatce "unavila." Koroze byla šílená, jednou táta ani nestihl vyměnit píchlé kolo, práh se zbortil a auto stálo na zemi s heverem vraženým v podlaze. Prima byly přední větrací vyklápěcí trojúhelníková okýnka, větralo to luxusně a dělalo to kouzelný, větrnný kravál při rychlejší jízdě.
sks.forever
měl jsem aleko
a postavil sem s nim barák,to co odvezl a co se do něj vešlo..pchee:)
veliz
Okrajová značka
Za socialismu většina motoristů vlastnila škodovku. V 80. létech to byl převážně model 105/120. Kdo měl trošku víc peněz, měl žigulíka. Zájem o moskviče možná až nezaslouženě nebyl velký. Přitom cena byla (možná i z politických důvodů) nastavena zatraceně nízko. Moskvič 1500 stál (pokud se dobře pamatuji) 53000,- Kčs, tedy stejně jako Š105S (standart) s motorem o obsahu 1046ccm, kterou kupovaly v podstatě jenom podniky a JZD. Normální lidé kupovali "mnohem luxusnější" Š105L či Š120L. Na druhou stranu kdo moskviče měl, většinou nenadával. Moskvič byl relativně spolehlivý a bezúdržbový.
Julie70
Ceny aut
Skoda 105 S stala 46 000 Kc (nova v Mototechne), 120 L pak 58 000,-.
Chytry.Levicak
sovětský svaz půjčil 625 milionů dolarů?
v době nedostatku valut??proboha kolik těch dolarů měl sovětský svaz celkem?
PatrikChrz
Re: sovětský svaz půjčil 625 milionů dolarů?
To je výhoda velké země a absolutistického systému vládnutí. Sovětský svaz samozřejmě valuty měl - za export zbraní a nerostných surovin (především ropa a zemní plyn), ale třeba i ocel, zlato, diamanty. Vyvážely se i zemědělské výrobky (i když lidi např. na Ukrajině chcípali hlady) a zcela bez úspěchu nebyly ani některé průmyslové výrobky (např. optika a ku podivu i některá elektronika (většinou kopie japonských, německých a amerických výrobků).
Při nějakých 300 milionech obyvatel to je něco přes 2 dolary na jednoho (tedy zanedbatelná částka). Takže i když byl kritický nedostatek valut pro dovoz spotřebního zboží na vládou stanovené priority (včetně např. kosmického a zbrojního programu) jich bylo dost.
BrainWashingtonDreistein
U nás padlo symbolů Východního i Západního bloku
mnohem víc např..Tatra,Jawa, ČZ,Avie, LIAZ. Ragulina 408 měl i kolega v práci. jezdilo se s ním i na služební cesty. Kolega ovšem udělal chybu a místo melouchářům, svěřil svého miláška borcům "značkového" servisu Moskvič na Mělníce, kde mu ho komplet vykradli protože orginální náhradní díly prostě nebyly! Jeho díly dostal do svého ragulina nějak zelinář nebo dochtor a kolegovi nezbylo, než se poníženě doprošovát nápravy. Nakonec dostal aspoň náhradní díly z jiných značek, co do Ragulina pasovaly. Tak se stalo, že místo original karburátoru mu namontovali ten z 1203ojky. Je-li sme pak na služebku do Varůch a někde na rozestavěné rychlostní silnici u Kladna( již tehdy!) dosáhl kolega závratné rychlosti 80kmh-1 !! Nadšení bylo veliké! Dokonce Ragulin dokázal plynule zrychlovat z trojky na čtařku,ˇžádné hluché místo!Večer po práci si kolega sedl a počítal kolik natakoval a kolik ujel. Náhle zbledl jak křída a zasípal přerývaně "šestnáct".Chvilku mi trval co tím myslí
1001010015
takové auto
se dnešnímu demokratickému potěru líbit nebude
když to nemá klimatizaci, parkovacího asistenta, ESP, čidlo tlaku pneumatik, elektrické stahování okýnek, pořádnej chrochtavej turbodýzl pod kapotou a litá kola
tak to vlastně ani není auto
ramride
Re: takové auto
Já jsem ještě částečně potěr a jezdil jsem Formanem, bohužel byl ale starý, tak mi časem už moc zrezl a musel do šrotu. Kdyby tohle auto (Favorit, Forman) dneska vyráběli jako nové, tak si ho z fleku koupím, protože pro mě byl skvělou kombinací dobrých jízdních vlastností (rozuměj už to není šílená 120tka) a "udělej si sám", kdy do servisu se nepotřebovalo jet s ničím a náhradní díly za pakatel. Jak se mi po něm stýská
mira778
SPRIZNENYM Z
pan redaktor je cestinar jak brno. nekde v diskuzi by to bylo jedno, ale co se tam na ty novinarine uci, kdyz ne cesky?
bluespirit
Já ho míval
a bylo to na svou dobu super auto. Nikdy mne nenechal ve štychu. Dokud jsem ho nepůjčil kamarádovi... Dodnes nechápu jak ho dokázal zrušit když to mělo snad jedničky plechy
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty
Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...
Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice
Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...
Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů
Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...