Diskuze
Ministerstvo dopravy začalo odstřelovat nevyužívané lokálky
Děkujeme za pochopení.
kladnyhrdina
žádné největší převýšení tam není
Největší "převýšení" ve střední Evropě tam není. Je tam velké stoupání, ale ne rekordní. Je to krásná trať v turistické oblasti.
Je dobře státní lokálky rušit, není dobře je rušit úplně. Nevyužívají se všechny možnosti pro jejich privatizaci. Soukromá lokálka je lepší, než žádná. Povedený příklad privatizace trati jsou Jindřichohradecké místní dráhy. Jestliže stát financuje silnice, měl by i na takovéto turistické trati adekvátně přispívat, ovšem ne z dopravní obslužnosti, ale z cestovního ruchu. Ostatní je už na soukromníkovi.
Jestliže privatizace části provozu na státních hlavních tratích (Jančura, Hamé) je poněkud diskutabilní a přinese zákulisní boje o kapacitu státní infrastruktury v atraktivních časech, úplná privatizace včetně dopravní cesty je u lokálek často jediná smysluplná cesta k přežití.
tarten
Sliboval nabídku zájemcům
Představujete si nabídku tratí zájemcům tak, že zveřejním záměr zrušit tratě bez náhrady a dám obcím velmi krátkou lhůtu na vyjádření, a to celé načasuji just těsně kolem komunálních voleb? Navíc to patrně koliduje s Prohlášením o dráze a Zákonem o drahách.
S těmi lokálkami se sice něco udělat dříve nebo později musí, ale tohleto je hloupost a podraz.
haesko
Ano je potřeba se jich zbavit
Souhlasím s tím, aby se rušili místní lokální tratě. Většinou vedou složitým územím, kde se na rychlost moc nehledí, mosty neudrží příliš nákladu. Takže nějaká rozsáhlá nákladní doprava ani není možná. Navíc, stále více se vzdaluje průmyslu, už jenom proto, že průmysl se vzdaluje i ČR.
Budoucnost moderní dopravy je pochopitelně založená na kvalitní rychlé a bezpečné vlakové dopravě. Hlavně na těch tranzitních tratích. Dám příklad výrobky z místní malé manufaktury je stejně potřeba dovést na nádraží. Současná vozidla jsou natolik efektivní, že je jedno jestli je vezete 300m, nebo 30 km.
Je potřeba postavit kvalitní páteřní sítě a lokálně rozvážet po silnicích. Hlavně je to operativnější řešení, který více odpovídá naší zrychlené době.
Potřebujeme rychlé a silné vlaky, které budou schopny rychle převážet lidi a zboží Evropou.
tzn
Proc odstrelovat?
Neznate slovo rusit? iDes taktika je senzace v kazdem titulu, za kazdou cenu.
Luo
Ne zrusit -
proc ne prodat? Privatni vlaky by mohli pouzivat ty trate....
puk
Re: Ne zrusit -
A proč prodávat? Převodem na obce a ty už si soukromníka, který je bude udržovat najdou. Ty tratě se stavěly za Rakouska-Uherska. Tak nekraďte. Když nebudete chtít prodávat, co vám nepatří, ono to půjde samo. V pohodě a bez zlodějen.
jmhad
a jak tohle
souvisí s proklamovaným záměrem omezovat silniční dopravu?
m. l.
Re: a jak tohle
Omezovat silniční dopravu je totéž jako omezovat dopravu - a to nikdo kdo to myslí s ekonomikou vážně neudělá :-) Snad možná nějací zapálení zelení ideologové, ale těch teď ve vládě mnoho není :-)
quesh
Experti..
Při vší úctě, kolik chtějí ušetřit tím, že ty tratě vyškrtnou z nějakého seznamu? A ať mi netvrdí nic o nějaké údržbě.
aferaCASA
To je nápad! Zrušit vlak do rekreační oblasti
Bruntál -Malá Morávka.To si zase někdo přijde na několik stovek milionů za rozmontované a prodané koleje.
Majkyho_pupik
Re: To je nápad! Zrušit vlak do rekreační oblasti
zadne vlaky po te trati nejezdi uz mnoho a mnoho let
navsteva drti socialistu
Je potreba odstrelit cele CD
a pak mozna zacit pracovat na nove zeleznicni preprave.
tarten
Re: Je potreba odstrelit cele CD
Nákladní železniční přeprava je v ČR už dávno liberalizovaná. Pokud si věříte, že to jde laciněji než to dělá ČD nebo ČD Cargo, neni důvod ji nějak administrativně odstřelovat, měl by stačit konkurenční tlak, ne?
Kidkid
Jednoznačně krok špatným směrem
Lokální tratě byly postaveny z určitých důvodů a ne jen pro krásné oči pana výpravčího. V celé Evropě je konečně snaha přesunout na vlak všechnu dopravu co lze a na tranzity převážet i kamiony.
Jenže se u nás a asi i jinde rozmohla kamionová lobby, která dokazuje, že odvézt musí všechno ona. Při tom železnice jsou hotové a jejich údržba je podstatně levnější než stavba dálnic. Přesuneme-li veškerou dopravu na železnici, budou vytíženy i ty lokální tratě a to nejen turisty o víkendech či prázdninách.
A pak bude taky méně nehod na silnicích.
King_Feanor
Re: Jednoznačně krok špatným směrem
pšt to neříkejte nahlas. Ty stavební firmy potřebují z něčeho jíst... a politici taky potřebují občas všimné za tato povolení.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf
Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....
České dráhy vydělaly téměř čtyři miliardy korun. Tahounem byla osobní doprava
Státem vlastněné České dráhy dosáhly v loňském roce hrubého zisku 3,8 miliardy. Na rozdíl od...