Diskuze
Úřad pokutoval žluté autobusy. Mezi Prahou a Brnem jezdily pod cenou
Děkujeme za pochopení.
superkutil
Je to vlastně poškození cestujících a podpora neschopných.
Dumping je možná problém, ale v tomto případě vlastně stát poškodí cestující, kteří by mohli jezdit levněji, protože to dopravce dokáže, ale protože na stejné trase jezdí někdo neschopný, tak aby přežil, tak stát nařídí cestujícímu platit víc. To mi moc rozumné nepřipadá. Myslím, že v tomto případě jak SA, tak ČSAD operují po celé ČR a určitě je SA menší jak ČSAD a tak nevím co stát řeší. Myslím, že spíše dochází k poškozování SA ze strany ČSAD.
Vašek2
Děkuji, nechci...
17. listopad byl snad také o tom, aby skončilo posedávání různých hňupů pokud možno na několika židlích najednou. Po 20 letech těch mentálně retardovaných odborníků na "fšecfko" přibylo. Stali se neprůstřelnými, nedotknutelnými... Blábolí o demokracii a jednají jako feudálové. Za slušnost nadělují pokuty...
Novotnak
Když u nás začal jezdit konkurenční dopravce linku
Kobylí - Brno, tak klesla cena čsad brno na 1 Kč dokud nový dopravce neodpadl... Vzhledem k tomu, že čsad byla dotována krajem a obcemi a jezdila všude, mohla si to dovolit. Tohleto je cenový dumping. Jestli má být trestný, to těžko říct, ale když Asiana měla jízdné za 50, a vlak za 35, proč by nemohl být za 50 taky SA? To je trochu o něčem jiném.
A zpět na moravu, nakonec se přeživší dporavci domluvili a udělali IDS-JMK autobusy jezdí prázdné, nebo naopak přeplněné, dotace se rozdělí mezi všechny, aby nikdo neprodělal a všichni dopravci jsou spokojeni...
drtikoldrtikol
Re: Když u nás začal jezdit konkurenční dopravce linku
IDS-JMK si vymyslel tupec lidovec Juránek.
S těma busama mas ale pravdu, jeden narvaný
a pak x prázdných k ničemu.
Si0 po třetím zákazu
Tak ještě zavést Státní cenový úřad
a jsme tam, kde jsme byli.
Bery
Re: Tak ještě zavést Státní cenový úřad
Tak takovy pokus tu uz byl ze strany Kalouska, kdyz chtel odvadet DPH u benefitu za cenu obvyklou... Jenze kdo urcuje ten paskvil "cena obvykla" ?
ramm
Pro ty co nechápou, proč je zakázaný dumping...
Tady přece nejde o nějake daně, ale o porušování hospodářské soutěže, je to prostý dumping. Aby to bylo jasné, ukážu to na jednoduchém příkadu, který bije do očí. Kdyby v nějakém malém městě byla jen jedna kadeřnice nebo to je jedno jaké zařízení. A do toho města by přišel nějaký velký kadeřnický řetězec, který by lidi stříhal za korunu, tak by ta původní kadeřnice brzo krachla a ten retezec by si pak mohl cenu zase zvýšit. Protoze ten velký řetězec si může cenu jednu korunu dovolit, narozdíl od jednotlivce. Je to jednoduše ochrana malých před velkými. Aby nezneužívali své velikosti. Jesi byl případ SA dumping netvrdim, nesleduju to nějak do detailu.
ps: a ta konkurence samo nikoho nežaluje jak psal někdo dole, dává jen podnět k prošetření k UOHS.
Comodor
Re: Pro ty co nechápou, proč je zakázaný dumping...
Na uvedeném příkladu není vůbec nic závadného...
Do města prostě přišel další "hráč" a rozhodl se vybudovat si svoji pozici na místním vlasovém trhu akčními cenami. Lhostejno zda v podobě "1 CZK za účes", "1+ 10 zdarma" nebo jiné. Pokud by skutečně šlo o podnákladovou cenu, tak ji bude muset odněkud jinud kompenzovat - a buď se mu to vyplatí nebo toho časem nechá - protože cena služby není nutně prioritou při jejím objednávání. Resp. často může být přitažlivější cena vyšší, protože je s ní spojena jiná hodnota (např. společenská prestiž, nebo hudba do sluchátek, teplý nápoj a noviny)
A pokud bude původní kadeřnice výrazně šikovnější než její konkurence, šance na odlákání klientely déle než "na zkoušku" jsou mizivé...
Sucubis
logika
vemte si trasu Praha-Prešov ... jezdí na této lince několik busů, slovenské i české a víte co ? jsou levnější, mají různé bonusy a čím jezdíme ? dražsím SA s rezervací měsíc dopředu. Nejde ani tak o to že jedna bába povídala jak jsou úžasní, ale o zkušenosti, ty jsou jasné ... lepší jet SA a pak další 4 hodiny vlakem tam kam potřebuju, než jet až na místo a v takových podmínkách, že to odporuje lidskosti. Prostě ten komfort za ty peníze stojí a nejedná se o monopol (už jen příplatek 200,- za posílení spoje by jednoho odradil)
Qitek1
Tak to mě hlava nebere
To snad ani není možný, já asi zazažaluji konkurenci, že je levnější. A ti co níže píší, že jde o odvod daní, tak ať se zamyslí. Firma musí vydělávat jinak nemá cenu podnikat a když vydělává tak daně prostě zaplatí to si jako myslíte, že má někdo záměr nevydělávat aby neplatil daně? Toto je opravdu neslýchané rozhodnutí. Jeden čas prodával Kaufland rohlík pod korunu a nakupoval je z pekárny dráž a to nikomu nevadí.
Bery
Re: Tak to mě hlava nebere
Mno, pokud znamemu prodam PC za nakup a nekomu jinemu prodam PC s marzi 20%, tak sice budu mit v prumeru obvyklou marzi 10%, ale kdyz se v tom bude FU stourat, tak je bude zajimat jakto ze jsem prodal neco za nakup a tedy neodvedl v tomto pripade dan. A budu to muset umet obhajit, protoze jinak se to bude brat jako danovy unik a napari mi take pokutu. Z tohoto pohledu je irelevantni celkovy zisk. Proste z pohledu FU nesmim prodavat bez zisku, natoz pod naklady. Da se to obhajit u poskozeneho zbozi, pouziteho zbozi (napr. z vystavy), nebo u potravin s koncici dobou trvanlivost, pripadne u zbozi po sezone, ktere by bylo jinak neprodejne. Pripadne u jednorazove akce s predem uvedenou dobou trvani akce. Proto i obchodni retezce u akci uvadeji od - do, nebo do vyprodani zasob. Pripadne mohu levneji nakoupit a pak mohu i levneji prodat, ale ucetne to nesmi byt pod nakladova cena. A to nejspis nebyl tento pripad...
HonzaJPS
Neúplné informace
Vážení, koukám, že je tady docela dost příspěvků, které s rozhodnutím ÚOHS souhlasí, nebo spíše souhlasí, ale v tomto článku byla (možná záměrně) opomenuta některá důležitá fakta. V Hospodářských novinách je celá situace popsána malinko jinak. Společnost Asiana se chtěla ve svém podnikatelském záměru vnutit na tuto lukrativní trasu Praha-Brno, proto přišla s jizdným za 50,- Kč a firma Student Agency pouze reagovala na aktuální nabídku na trhu a ještě ke všemu nestanovila jízdné 50,- Kč pro všechny cestující, ale jen pro stálé zákazníky se zákaznickou kartou. A Asiana je teď samozřejmě naštvaná, že se jí nepodařilo se na tuto trasu dostal, prohučeli v tom spousta peněz, tak kolem sebe nelogicky kopou.
terminal
Re: Neúplné informace
No jestli je to tak, v tom případě asi ten antimonopolní úřad moc dobrou práci neodvedl. Stejně tak i s ohledem na jízdenku ČD za 35,- Kč. Nebo to že to jsou dráhy tak to nepla?
Hanyz01
no jak tak na to koukám
tak nejlepší by bylo zrušit ÚOHS... protože svůj úkol zjevně neplní - nevadí mu bankovní kartely, faktický monopol ČEZu (kdo si myslí, že ČEZ v ČR působí v konkurenčním prostředí, tak ať si nastuduje, jaké firmy patří do ČEZu a co platí v ceně elektřiny), úřadu dále nevadí kartely benzínek atd. Ale zato přísně ztrestá jednu z mála skutečně úspěšných velkých českých firem vybudovanou prakticky z ničeho, která za rozumnou cenu nabídla odpovídající komfort dopravy. Navíc působí ve vysoce konkurenčním odvětví. Nevím, jestli si na to někdo pamatujete, ale když začínal, tak se mu smály ty polostátní ČSAD, že bez dotací je meziměstská autobusová doprava nesmysl, že nejde provozovat se ziskem a házely mu klacky pod nohy kde se dalo. A po roce jim rychle sklaplo.
Navíc zdůvodnění rozhodnutí tak, jak je v článku podáno, nemá hlavu ani patu, tak nevím, jestli je to lapsus novináře, nebo blbost ÚOHS - vyjímečně sázím na to druhé.
Jeniks
Re: no jak tak na to koukám
Máte plně pravdu, když podnikatel si vypočte, že i tato velice nízká cena jízdného se mu vyplatí, tak by žadný subjekt neměl mít právo proti tomu něco učinit. Ať žije podnikatelská soutěž.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...