Diskuze
Dráhy si udržely mírný zisk. Vnitrostátní přeprava roste
Děkujeme za pochopení.
rkkk
:-|
Dráhy by se měly zrušit a jejich nemovitosti rozprodat. Na vhodných místech místo kolejí postavit silnice, jinde využít k jiným účelům. V minulosti byla přeprava po železnici výhodná, nyní je to přežitek. Auta jsou ekologičtější a efektivnější ne 2X, ale minimálně 10X. Pohled na vlaky se nesmí omezovat jen na srovnání výhodnosti pohybu po kolejích proti silnici, kde je větší tření, ale je třeba zahrnout i náklady na celý železniční aparát a všechny věci kolem. Vlaky jsou přežitek. Přežitek. Přežitek.
Untermensch von ODS
Re: :-|
Názor českého neoliberálního duševního prostáčka.
Všude v Evropě se investují do železniční dopravy desítky miliard Euro. Vlastně nejen v Evropě, ale i Číně. Tam jsou ovšem o level nahoru..... Rusové taktéž chtějí protáhnout svoji širokorozchodnou síť do Evropy.
Proč to jen všichni dělají.......
karelkral
sláva
Konečně pochopili, že krást se musí tak, aby bylo co ukradnou i v příštím volebním období
lucky_24
Turista = Žaluda?
nebo minimálně fanatický zaměstnanec železnice
turista-
Re: Turista = Žaluda?
a) zaměstnanec železnice rozhodně nejsem. Pracuju ve zcela soukromé firmě, která dokonce poskytuje služby (mimo jiné) automobilovému průmyslu. Nejsem ani žádná "socka", můj čistý příjem je cca 500.000 Kč ročně. Přesto jsem rád, že máme v ČR jeden z nejlepších systému veřejné dopravy na světě (podle poměru cena/výkon) a že u nás má veřejná doprava velký podíl na přepravních výkonech.
b) mmch. Žaluda mezi fandy železnice nepatří. Sám několikrát říkal, že radši jezdí autem. Ale manažer je to relativně dobrý, přes odpor odborů vyhazuje nepotřebné lidi, dojednal lepší ceny za elektřinu, investuje do vozového parku.
turista-
Máte pravdu, že charita je luxusní statek podle definice s učebnic - není to nezbytná potřeba k životu.
Jenže k tomu, aby člověk něco dal na charitu, potřebuje více, než jen hodně peněz (jinak si postaví např. bazén) - totiž soucit a altruismus. To je ale přesně to, čím vy (a nejen vy) opovrhujete - je to cítit z každého vašeho příspěvku.
petr88
Však
už také ČD dělají všechno proto, aby se vrátili do červených čísel. Viz: úpravy slev. Zas přijdou o zákazníka a budou řvát o vyšší dotace.
tarten
Re: Však
Naopak, tržby za jízdné rostou a nadále porostou. Odradí to jen pár cestujících, často ekonomicky nebo i počtářsky slabších, co si myslí, že je auto levnější, ale naopak za něj zaplatí víc. A hodí přes palubu malý počet těch, kterým kraje zrušily dopravu na lokálkách (a příští rok to udělají zas).
tarten
Kladná nula
Vidím, že ČD hospodaří opět s kladnou nulou (0,22% tržeb), trend z pololetí pokračuje. Pirueta s kupováním elektřiny se zjevně vyplatila. To u akciovky vlastněné státem považuji za ideální výsledek. Proč se nechat vysávat nějakými daněmi nebo dividendami, když je lepší investovat do probíhající obnovy vozového parku, že, na druhou stranu ztráta by nevypadala na stabilizované hospodaření.
kunta_kinte - multikulti verze
Zisk ?
No kdyby me nekdo obrovsky dotoval taky bych asi vykazoval nejaky ten zisk.
tarten
Re: Zisk ?
No vy si asi myslíte že dostávají za objednané služby víc, než je v Evropě na západ od nás zvykem, nebo co?
ostravak73
Špatný vtip
Dráhy mají zisk nebot dostali letost neuvěřitelné dotace, které jsme museli my danoví poplatnici zaplatit.
JPNB
Re: Špatný vtip
Platba za objedna né služby je dotace jen podle novinářů.Stát prostřednictvím MA a kraje si objednavájí konkretní vlkay v konkretní časové poloze a samozdřejmě že si stejně jako u autobusů zaplatí rozdíl mezi vybraným jízdným a skutečnýmy náklady. Objem peněz které se zaplatí za dopravní obslužnost autobusy je daleko vyšší a to i přesto že autobusy nemusí platit poplatek za každý ujetý kilometr po silnici protože tyto náklady se platí z jiné kapsy.
loupeživý baron
Řádný cynismus
Dráhy v zisku.
To je propaganda jak za Stalina
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Každý je vítěz. Hra pomáhá nakrmit chudé Bangladéšany a baví sociální sítě
Obyvatele Bangladéše trápí vysoké ceny potravin, které si kvůli inflaci nemohou dovolit. Přesto...
Letiště v Česku odbavila o třetinu víc pasažérů. Většinu z nich z Ruzyně
Letiště v Česku loni odbavila téměř 15 milionů cestujících, meziročně zhruba o 29 procent více, ale...
Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém
Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...
Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta
Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!