Diskuze

První privatizované trati do Koutů nad Desnou chybí cestující

První privatizovaná železniční trať v Česku, trasa mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou, má potíže. Železnice je ztrátová a obce v údolí Desné, které ji provozují, teď vymýšlejí, jak ji zachránit. V úvahu připadá i hledání nového dopravce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
H

happy4ever

14. 12. 2010 17:42
srovnání

Prvně bych zrušil dotaci 8 mld. pro pražský dopravní podnik. Až by doprava v Praze totálně kolabovala, tak by zde někteří chytráčci procitli a přestali by tu vynucovat likvidaci VHD. Dopravní obslužnost je jednou z mála věcí, kterou stát pro občany zajišťuje. Pokud se vám zdá, že je potřeba dát více na feťáky, byrokraty, nepřizpůsobivé, tak nechť se potom vše zruší. Budeme dál platit jak mourovatí, ale s tím rozdílem, že už z toho nic mít nebudeme.

0 0
možnosti
K

Kozousek

14. 12. 2010 6:33
Rozhodující pro tuto trať je .....

 zaměstnanost lidí v tomto regionu. Pokud toto nebude tak trať ZANIKNE. Kdo bude

jezdit bez účelu nejen vlakem ale i autobusem? Pokud nebudou mít lidé práci a tím i

výdělky na pokrytí jízdného , tak je to jasné. To není problém jen tohoto regionu. To platí všeobecně o celé [>-]. A vo tom to je.RvRv Odstěhujme se všichni do Prahy , tam je blaze a peněz na všechno.RvRvRv  

0 0
možnosti

CART09

15. 12. 2010 15:31
Re: Rozhodující pro tuto trať je .....

Jasně, můžou za to Pražáci, ti přece můžou za všechno...;-D

0 0
možnosti
ZM

Gardnes

13. 12. 2010 17:48
Námět

Neznám podrobnosti, ale nedávno jsem četl o novém lyžařském areálu v Koutech n.D a domnívám se, že pokud by trať v Koutech byla prodložena až ke sjezdovce a zavedeny přímé rychlíky z Brna a Olomouce, mohl by se počet cestujících v zimě prudce zvýšit a při zajištění letních atrakcí v areálu, pak po celý rok.

0 0
možnosti
ZM

Gardnes

13. 12. 2010 17:54
Re: Námět

Opomněl jsem ještě námět na zkloubení vlakové a autobusové dopravy, aby byla časově rozložena, pak by si cestující nemuseli vybírat, když cena je přibližně stejná a zvýšený počet vlakových zastávek by učinil z trati příměstskou. Pochopitelně když jede současně autobus i vlak, zdá se pružnější autobusová doprava, kde celý provoz zajišťuje jeden pracovník - řidič.

0 0
možnosti
9

999666999

13. 12. 2010 12:27
Všem tratím chybí cestující!

Kdo by se třískal vlakem, dvakrát tak dlouho jako autobus a dvakrát dráž? Vlak se vyplatí jen na velké vzdálenosti ;-);-);-)

0 0
možnosti
1

109e

13. 12. 2010 16:34
Re: Všem tratím chybí cestující!

Není pravda, že se vyplatí vlak jen na velké vzdálenosti. Rozhodující pro využívání železnice není vzdálenost, ale to, jaká místa železnice spojuje.

0 0
možnosti
MH

Mat_Hawk

13. 12. 2010 12:15
vidím to celkem jasně,

rozum praví: prodělává to, je to málo využívané, poptávka to není schopná utáhnout, tak se to zavře. Nelze se spoléhat na dotace a pak na Nově naříkat, že obec se dostala do potíží, protože nedostala dotace na provoz trati, která není využívaná. Obávám se však, že dojde ke scénáři uvedenému ve článku a sice, že vyždímají z EU dotace x set milionů, trať se prodlouží, poptávka bude nadále zcela nedostatečná a problém se prohloubí, ale bude mnohem víc vzájemných vazeb, než aby bylo možné dohledat viníka stavu.

0 0
možnosti
S

single_female_lawyer

13. 12. 2010 11:46
extrémně prodělečné tratě zrušit

není nejmenší důvod aby ostatní daňoví poplatníci hradili velký ztrátový provoz kde  jezdí 2 lidi za den.

0 0
možnosti
ŘZŘ

řehoř z řep

13. 12. 2010 14:41
Re: extrémně prodělečné tratě zrušit

2 lidi za den, to rozhodně není situace tratě do Koutů.

Jel jsem tam nedávno a spíš se dá říct, že bylo narváno.

Předpokládám, že problém je spíš v neúspornosti provozu.

0 0
možnosti
TB

Tomaseq

13. 12. 2010 11:30
A kde jsou cestující?

Jezdí všichni autem, nebo autobusem nebo poklesla potřeba dojiždět a cestovat?

0 0
možnosti
MH

Mat_Hawk

13. 12. 2010 12:07
Re: A kde jsou cestující?

Píšou tam, že v té oblasti krachlo několik firem, které zaměstnávaly lidi. Zřejmě tedy lidé přestali používat vlak na cestu do práce a z práce, neb není kam... Blbá situace.

0 0
možnosti
AP

radio_svobodna_evropa

13. 12. 2010 10:53
...

prvni, co by mel zdravy rozum udelat, je zrusit jakekoliv dotace do tohoto druhu dopravy. Je mnoho nezbytnych veci, ktere nikdo nedotuje, tak proc zrovna dopravu. To by za chvili mohl nekdo chtit, aby se z verejnych  penez dotovala i navsteva nocnich podniku, vzdyt to take potrebujeme, ze ....

0 0
možnosti

CART09

13. 12. 2010 11:03
Re: ...

Tak sice jsem v zásadě proti dotování čehokoliv, protože to eliminuje snahu o snižování nákladů, ale asi je v zájmu státu, aby zrovna hromadná doprava fungovala i za cenu dotací, protože jinak to ten stát vydá na podporách v nezaměstnanosti...

0 0
možnosti
VM

vlmach

13. 12. 2010 10:45
První privatizované trati do Koutů nad Desnou

A nabyly první privatizovány JHMD?

0 0
možnosti
A

A:-)

14. 12. 2010 16:56
Re: První privatizované trati do Koutů nad Desnou

Samozřejmě, že ano;-D;-D.

0 0
možnosti

CART09

13. 12. 2010 10:31
špatně formulovaná otázka

namísto "Jste pro záchranu trati ze Šumperka do Koutů?" by měla být "Jste ochotni zaplatit záchranu trati ze Šumperka do Koutů?"

Já jsem železniční nadšenec, ale pokud těmi vlaky fakt nikdo nejezdí, tak jakým právem chtít po kraji natož po zbytku republiky, aby tu čím dál větší ztrátu platil?

0 0
možnosti
MK

Krištof

13. 12. 2010 14:31
Re: špatně formulovaná otázka

Velmi správně. Navíc by tam mělo být číslo účtu a ti co odpoví ano, tak by si tím měli automaticky koupit tisíc jízdenek na uvedenou trať a zaplatit za ně na uvedené číslo účtu.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon

28. března 2024  19:41

Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...

Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem

28. března 2024  18:51

V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

28. března 2024

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!