Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Benzin je nejdražší za pět let, cena ropy se blíží sto dolarům za barel

Ceny benzinu se v Česku dostaly na nejvyšší hodnoty za posledních pět let. Litr naturalu průměrně stojí více než 33 korun. Za vše může zdražující ropa, jejíž cenu žene nahoru optimismus investorů ohledně růstu světové ekonomiky. Ulevit tuzemským řidičům může jen posilování koruny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ledrp

Zvláštní

Barel stál i 150 dolarů přesto byl benzín levnější. Čímpak to asi bude? ;-€

0/0
9.1.2011 12:34

kenitsok

dostal jsem mail

je to návod , jak snížit cenu benzinu a nafty.Spočívá v bojkotu velkých korporací Essa oil a Shell. Nenakupujte u nich zásadně pHM, oni budou muset snížit ceny a v důsledku toho sníží ceny i ostatní.Tak s chutí všichni do toho!!!!V

0/0
5.1.2011 23:19

chemba

koho vzrušuje cena benzínu?

Ti co berou benzínu hodně, tak to jsou firmy a podnikatelé, plátci si stáhnou vratku DPH zpět z finančáku a zbytek dají do nákladů.Z těch stát nemá nic.No a pak je pár těch co nakupují za 1000 -1500 Kč a to je pakatel, tam je rozdíl před zdražením a po, do stovky měsíčně. A to je veškerý humbuk.

0/0
4.1.2011 15:52

simyr

Re: koho vzrušuje cena benzínu?

Vážně Vám nerozumím. 1.dají do nákladů- jistě, ale na tu vyšší cenu si musí ,,vydělat,, t.j. bude tedy nížší zisk, nebo přirazí na ceně. 2. Z těch stát nemá nic- oni snad ze zisku neplatí daně? tedy aspoň- měli by.

0/0
4.1.2011 20:46

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: koho vzrušuje cena benzínu?

Jo, máš pravdu, stovka mne nevytrhne. Jenže to je 100 na benzínu, 100 na teple, 100 na elektřině, 100 na povodně, 100 na plynu, 100 na léky, 100 na aktivity dětí, 100 na jídle, 100 na třeba zvýšené DPH. To máme v součtu 9x100 (a to nejsou všechny stovky) a to je 900. Vzhledem k tomu, že mi oproti minulému roku sebrali 600 na čistém, jsem už 1500 korun MĚSÍČNĚ v mínusu oproti minulému roku. Ono se to pořád kecá, je to jenom stovka. Jenomže ONA NENÍ JEDINÁ. ;-€

0/0
5.1.2011 10:13

l.mario

Re: koho vzrušuje cena benzínu?

To je zase názor někoho, kdo nepodnikal. Výraz "dají si do nákladů" může vyslovit jenom laik. Náklady není něco, co zaplatí stát. Na to si musí firmy vydělat, buď zvýší příjmy zdražováním, což vzhledem ke konkurenci moc nejde, nebo někde ušetří, sníži náklady na servis aut, mzdy, nebo jdou do ztráty, kterou pak musí zaplatit majitel.

0/0
6.1.2011 9:55

chemba

co tím chtěl autor sdělit?

Poslední odstavec.Juračka sdělil, že případné vyšší náklady z důvodů drahé nafty si mohou obchodníci kompenzovat nižšími platy zaměstnanců. Tak to je v klidu.Takže se zaměstnanci supermarketu sdělí, že špatně vyskládal regál, seberou mu 30% platu a bude hned na drahou dopravu.

0/0
4.1.2011 15:39

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Asi jsem jelen, ale mezi svátky jsem koukala na Z1

a tam říkali, že cena ropy spadla z 96 na 90. Benzín měl tedy zlevnit 8-o (a to okamžitě, protože zdražuje se taky okamžitě;-D). No a teď se opět vyšplhal na 96 a nám se OPĚT A ZASE zdraží benzin. Tak kde je chyba??? ;-D;-D;-D

0/0
4.1.2011 12:24

chemba

Re: Asi jsem jelen, ale mezi svátky jsem koukala na Z1

Dolů to tak rychle nejde.Pomalu počítá kalkulačka.

0/0
4.1.2011 15:55

jozko skocdopole

zdražující ropa, jejíž cenu žene nahoru optimismus investorů

Jenom si žente ceny nahoru.

Dalsi drasticky propad nastane s bankrupci států.

0/0
4.1.2011 11:47

Bílý pes z Psojed_

2 Paul100

Na Shell netankuju, nejsem padlej. Teď jsem dával za diesel 1,180 eur/ litr

0/0
4.1.2011 11:37

Paul100

Re: 2 Paul100

I tak rozdíl cca 2,50 a ne 5 kaček.

0/0
4.1.2011 11:59

Live_in_the_death

Díky Idnes

očekávám zítra další zdražení. Obvykle když píše Idnes, že je drahý benzín nebo že bude dražší, tak benzínky v okolí okamžitě do 24 hodin zdražují. Přitom ke zdražování není žádný důvod, když stál barel 140 dolarů a dolar byl 15, tak benzín stál 32

0/0
4.1.2011 11:30

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Díky Idnes

Není důvod...???? ;-D;-D;-D Někteří spoluobčané mají stále hlubší kapsy. ;-D

0/0
4.1.2011 12:24

V.Poustka

mně je jedno, jak je benzín drahý

stejně tankuju vždycky za 300,-;-)

0/0
4.1.2011 11:26

Bílý pes z Psojed_

Re: mně je jedno, jak je benzín drahý

R^;-D

0/0
4.1.2011 11:38

Více takových Kožených

Cenu žene nahoru spekulace

a nikoli nějaký optimismus "investorů". Tohle samé dělala ropa a komodity před vypuknutím finanční krize 2008. Když už z reálné ekonomiky nejde nic vytřískat (ta je stále v depresi, ten "růst" je jen reakce na nalití tisíců miliard  Eur a Dolarů do ekonomiky), snaží se "investoři" vytřískat zisk spekulací. Další sešup nastane už brzy.

0/0
4.1.2011 11:22

lycman

Re: Cenu žene nahoru spekulace

Na důvodu, tedy snaze něco vytřískat, se s Váma neshodnu, ale jinak s celým příspěvkem souhlasím. načase uvažovat o prodeji technikých barevných kovů a nákupu zemědělských plodin.

0/0
4.1.2011 14:56

roby

Benzin je nejdražší za pět let

a za to může Paroubek

0/0
4.1.2011 11:14

Jan9002

Re: Benzin je nejdražší za pět let

Kdo to je?

0/0
4.1.2011 13:52

rudiik

Chtel bych mit aspon malou rafinerii

1.7.2008 - ropa cca 140$/barel, benzin N95 v CR cca 32.50 Kc/litr s DPH, spotrebni dan 11,84 Kc/l, DPH 19% => cista cena cca 15,47 Kc/l

4.1.2011 - ropa cca 95$/barel, benzin N95 v CR cca 33.30 Kc/litr s DPH, spotrebni dan 11,84 Kc/l, DPH 20% => cista cena cca 15,91 Kc/l

Tzn ropa je na cca 2/3 ceny z leta 2008, benzin v CR je jeste o fous drazsi? Komu jde rodil do kapsy? ;-O

0/0
4.1.2011 10:28

rudiik

Re: Chtel bych mit aspon malou rafinerii

Aaa, chybka:

4.1.2011 - ropa cca 95$/barel, benzin N95 v CR cca 33.30 Kc/litr s DPH,

spotrebni dan 12,84 Kc/l, DPH 20% => cista cena cca 14,91 Kc/l

Nicmene, stejne to na vysledku nic zavratneho nezmeni :-/

0/0
4.1.2011 10:36

Paul100

Re: Chtel bych mit aspon malou rafinerii

Akorát jste zapomněl kalkulovat s kursem koruny, ale to "Nicmene, stejne to na vysledku nic zavratneho nezmeni";-) Jinak trh s komoditami je taková velká globální ruleta spekulantů

0/0
4.1.2011 11:02

rudiik

Re: Chtel bych mit aspon malou rafinerii

Ano pri zapocteni kurzu dolaru se dostanem na trochu mensi rozdil cca 15%, ale stejne si proste nekdo pekne masti kapsu.

0/0
4.1.2011 11:16

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Chtel bych mit aspon malou rafinerii

Jo a nebo ten jak se burzovní makléř ožral a pak omylem nakoupil, všichni se divili a cena šla nahoru. ;-D;-D;-D

0/0
4.1.2011 12:25

Flipmode

Re: Chtel bych mit aspon malou rafinerii

Mozna mala chybka, ale presne tak. Porad se mluvi o tom, ze ropa je drazsi, nicmene pri daleko vyssich cenach ropy (az 170 USD / barel) stal benzin mene.

Nicmene kdyz si najdete nejziskovejsi firmy na svete, je jasne kde penize konci - v prvni 50. je hrubym odhadem 20 ropnych spolecnosti a 20 bank, obcas nejaka ocelarna nebo jiny prumysl.

Nicmene to jen potvrzuje tezi o dnesni spolecnosti - nejvetsi "parchanti" (banky) tohoto ekonomickeho systemu vydelavaji nejvice. Ropa je kapitola sama o sobe.

0/0
4.1.2011 10:55

Více takových Kožených

Re: Chtel bych mit aspon malou rafinerii

Za 170 USD ropa nikdy nebyla. Max bylo tuším 147 za barel.

0/0
4.1.2011 11:24

Více takových Kožených

Re: Chtel bych mit aspon malou rafinerii

Ale jinak s vaším příspěvkem v ostatních ohledech velmi souhlasím.

0/0
4.1.2011 11:25

Joye se vrátil

Na protest dnes netankuju

když nás to udělá milion, tak byste viděli, jak by šla cena hned dolů...

0/0
4.1.2011 10:17

prngrr

Re: Na protest dnes netankuju

A z jakého důvodu?

Kvůli tomu, že ty nenabereš, stát sníží daně? Padne cena ropy o 20 %?;-D

0/0
4.1.2011 10:26

tmf

Re: Na protest dnes netankuju

píše když nás to udělá milon

0/0
4.1.2011 10:38

Paul100

Re: Na protest dnes netankuju

V té hromadnosti je právě ten problém. A neplatí to jen o PHM. V konzumní společnosti se těžko omezuje spotřeba.

0/0
4.1.2011 11:05

martin_simek

Re: Na protest dnes netankuju

tak uz jsme 2 ;-D

0/0
4.1.2011 11:12

prngrr

Hoooodně zdražit

Teoreticky by se mi vyplatilo, kdyby se zdražilo opravdu děsně moc - třeba na 150 za litr.

Víte, kolik bych ušetřil času díky prázdným silnicím? ;-D

0/0
4.1.2011 10:16

martin_simek

Re: Hoooodně zdražit

R^

0/0
4.1.2011 11:12

martin_simek

Budeme si muset zvykat, ze ceny surovin jako

VODY, ROPY a jim podobnym budou samozrejme rust a ne klesat .... i pres tyto diskuze.

0/0
4.1.2011 11:13

Bílý pes z Psojed_

Takže rozdíl oproti Rakousku

Už je 5 kaček na litru R^ Bye bye české benzinky.

0/0
4.1.2011 9:41

Paul100

Re: Takže rozdíl oproti Rakousku

http://www.shell.at/home/content/aut/products_services/on_the_road/shell_station_locator/

0/0
4.1.2011 11:08

djrhedy

Re: Takže rozdíl oproti Rakousku

;-D no a te´d tu o Karkulce. Aktuální ceny super 95 v Rakousku (http://www.verkehrsline.at/benzin.html) cca 1,26 euro nejlevnější benzinky tzn. cca 31,50 Kč. Nejlevnější benzín nyní v ČR (VS petrol, Ono) 30,90 Kč. A to se vyplatí ;-D prosím, kde je těch 5 korun? I u průměru N95 je rak. cena cca 33 Kč a česká 33 a nějaké drobné. O něco lepší je to u nafty, ale ani tam to nedělá 5 korun. Takže blábol.

0/0
6.1.2011 8:16

vlmach

Benzin je nejdražší za pět let

Občas jsou i dobré zprávy.

0/0
4.1.2011 9:06

divilek

Re: Benzin je nejdražší za pět let

Živí vás benzínka? :-)

0/0
4.1.2011 9:07

vidl

nafta a benzín

Nafta a benzín je u nás sice dražší než kdekoli v evropě ale za to míň kvalitní.

No a platy jsou u nás nižší než v západní evropě ale zboží je u nás alespoň dražší.

Prostě vše  je v pořádku ;-D

0/0
4.1.2011 9:06

divilek

Re: nafta a benzín

V pořádku to jistě není, ale s 20letou vládou korupční zodpovědnosti to ani v pořádku být nemůže. Přesto asi máme smůlu i jinak - s rostoucím počtem aut v Číně a Indii ceny v dalších letech asi klesat nebudou ani náhodou...:-/

0/0
4.1.2011 9:12

vidl

Re: nafta a benzín

U některých starších aut už dělá plná nádrž polovinu ceny auta :)

0/0
4.1.2011 9:34

generál Custer X.

Ceny benzínu jsou tržní

a nemají s cenou ropy moc společného. Cena je vždy ta nejvyšší, kterou jsou zákazníci ochotni akceptovat.

0/0
4.1.2011 9:03

Stone_Pilot

Re: Ceny benzínu jsou tržní

To je sice pravda, ale přesto vždy existuje  kvůli vstupům hranice, kterou nemůžou benzinky (nebo rafinerie) podlézt, aniž by nezkrachovaly. A naopak - v tržním prostředí se bude vždy nějaký podnikatel snažit získat konkurenční výhodu nižší cenou, pokud mu to ekonomika provozu a cena vstupů dovolí. Takže ta cena ropy taky hraje roli.

0/0
4.1.2011 9:14

Live_in_the_death

Re: Ceny benzínu jsou tržní

hmm a co takový kartel to ti nic neříká? Je zajímavé, že ceny benzínu na shell se liší v naší zemi i o 6 korun. To je způsobeno čím, když mají stejné dodavatele.

0/0
4.1.2011 11:34

chruyeager

Re: Ceny benzínu jsou tržní

Právě ste potvrdil jeho příspěvek. Kdyby byla cena benzinu závislá více na ropě, než na trhu, tak by byla ta cena více-méně stejná. Ale pokud se líši, jak říkáte i o 6 Kč, tak je jasné, že na to má vplyv hlavně poptávka - to znamená trh.

0/0
4.1.2011 12:22

chemba

Rusko otevřelo nový ropovod do Číny.

Takže až se rozjede naplno, tak ruská ropa poteče míň a pomaleji.

0/0
4.1.2011 8:54

chemba

letos v létě cenu 38 kč /l benzínu

nepovažuji už za přemrštěnou.v zimě stojí vždy míň.On nám to Kalousek vysvětlí. Tipuji, že zdražení bude k vůli tomu, že se pokazil nějaký ventil v litvínově či kralupech.

0/0
4.1.2011 8:51







Najdete na iDNES.cz