Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bárta chce spojit ČD Cargo s polskou nákladní železnicí

Česká vláda začala vážně rozjíždět zatím nejambicióznější plán na středoevropské železnici. Do jedné firmy chce spojit dvě zatím ztrátové státní firmy - české ČD Cargo a polské PKP Cargo. Nový dopravce má konkurovat velkým zahraničním dopravcům, především DB Schenker. Spojení mají financovat hlavně banky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tarten

Kdož ví jestli z toho vůbec něco kouká

Předseda představenstva polského nákladního

železničního přepravce PKP Cargo Wojciech Balczun popřel informace o

tom, že by se jednalo o možném spojení této společnosti s českým ČD

Cargo.

http://www.financninoviny.cz/tema/zpravy/sef-pkp-cargo-poprel-ze-by-se-jednalo-o-fuzi-firmy-s-cd-cargo/577679&id_seznam=427

0/0
5.1.2011 20:23

zrušený3x

A všemu

bude nadžízeno ABL ;-D

0/0
5.1.2011 12:08

certik_bertik

je to

zábavná představa synergické efekty na ČD;-D

0/0
4.1.2011 16:50

řehoř z řep

Považoval bych za rozumnější

ještě počkat, třeba přijdou Slováci k rozumu. To by bylo perspektivnější spojení.

0/0
4.1.2011 14:20

a8nn

Re: Považoval bych za rozumnější

No oni už dost možná k rozumu přišli (nacionalisti, antiprivatizátoři ani Mečiar už ve vládě nejsou), ale za současného stavu by byla reálná kupní cena vzhledem k zadlužení €1, na což by slovenská strana nepřistoupila. Případné strategické spojení by zřejmě zase nebylo výhodné pro nás. Reálně o tom uvažovat bude možné až v letech 2012-2013, kdy už by měla být dost rozjetá restrukturalizace.

0/0
4.1.2011 18:00

dobrodej

Re: Považoval bych za rozumnější

hm...mate pravdu... tak premyslim celkove delit CSD byla kravina, opet na tom vydelala konkurence. A mimochodem uz to tady nekdo rekl, ze Cargo bylo vzdy ziskove a dotovalo osobni prepravu, nyni jakoby proutkem nekdo uhodil :-) procpak? Uz nejsme vlastenci? a skutecne utrhni co muzes a pak to prodej za fsimne zahranicni firme? To je vsechno spatne :(

0/0
4.1.2011 20:46

houba_

Re: Považoval bych za rozumnější

procpak? treba proto, ze drive byla nakladni preprava jen v rezii CD. dnes maji obrovsky podil i jini prepravci

0/0
4.1.2011 21:28

Bery

Re: Považoval bych za rozumnější

Nejvetsi konkurent je ale silnicni doprava...

0/0
4.1.2011 22:35

ujko.straka

už jsem chytřejší

Kurnik šopa už je mi to jasné. Pokud mám firmu v červených číslech, tak koupím druhou která je taky v červených číslech a větší červené čísla to je jak víc proužků takže čím víc proužků tím víc adidas a čím vyšší ztráta tím větší king a tím pádem je vše OK. Geniální.

0/0
4.1.2011 13:45

Biermann

Re: už jsem chytřejší

Zakladni matematika: - * - = +

0/0
4.1.2011 14:16

Martin_Happy

zas nápad jak dostat čd z průšvihu

takže to tu všichni odsoudí, to známe

0/0
4.1.2011 13:14

Tryskomys Muf

Divny pocit

Z této fúze mám poněkud divný pocit. Dopadne to totiž tak, že se spojí dvě firmy, ale konkurenceschopnost to nezvýší - spíše naopak. Postupně to začne krachovat a pak se celá firma pod cenou prodá právě německému přepravci (za příslišné všimné). Rv

0/0
4.1.2011 12:23

xmen001

Re: Divny pocit

Třeba ne, Slovaci mohli na spojeni vydělat, ale při svém nacionalismu a odtrhávání se od Čechů to Mečiar a Slota v tehdejší vládě zařídili tak, aby to neprošlo.

0/0
4.1.2011 12:48

_Xeon_

Re: Divny pocit

Ty´s nám to vysvetlil ;-D

0/0
4.1.2011 13:29

a8nn

Re: Divny pocit

On má dost možná pravdu, i když dost by záleželo na nastavení podmínek. Pokud by česká strana mohla vyměnit vyšší management ve slovenské části, zřejmě by pak jejich vláda nemusela do Carga nalít €166M.

0/0
4.1.2011 18:04

lukasinko

Re: Divny pocit

V podstate máte pravdu.

Až na to, že najväčšia zodpovednosť padá na hlavu expreméra Fica. A zabalili to do kecov o strategických záujmoch a podobné blbiny. Z podobného dôvodu nebolo predané tiež Bratislavské letisko (ktoré tiež mohlo byť na tom lepšie) a zoštátnené Novácke chemické závody (ktoré boli namočené v celoeurópskom karteli a dostali pokutu, ktorá bola príčínou straty).

A Slováci na nespojení s ČD Cargo zarobili, ale len niektorí... :-/

0/0
5.1.2011 8:44

Ruka trhu řádí jak Černá ruka

Ilustrační foto

Který zvíře dovolilo namalovat laminátku - designovou perlu 60.let - na najbrta?! ;-O

0/0
4.1.2011 11:01

acpu

Re: Ilustrační foto

Řekl bych, že vaše připomínka vypovídá o stavu ČD mnohem více než by se na první pohled zdálo: Nekompetentní rozhodnutí, zastaralá technika, nepříliš povedené schéma (které se stejně bude aplikováno jen na malé části vozového parku, peníze jsou peníze)

0/0
4.1.2011 11:37

antaran

Re: Ilustrační foto

dobré ráno...:-) ta laminátka nejni natřená na najbrta, ale v barvách cargo, a to už dost dávno... tim ale nechci říct, že to je v pořádku - jen prostě chtělo cargo mít svoje firemní image, a nátěr se měnil hlavně u mašin, který prošly rekonstrukcí ;-)

0/0
4.1.2011 12:10

čudla_1

už jste někdo zažil aby cokolic, co je spojené s čd

nebylo ve ztrátě?;-D;-D

0/0
4.1.2011 10:50

Ruka trhu řádí jak Černá ruka

Re: už jste někdo zažil aby cokolic, co je spojené s čd

Před krizí bylo Cargo, resp. nákladní doprava v ČD dlouhá léta zisková...

0/0
4.1.2011 11:02

falda

Re: už jste někdo zažil aby cokolic, co je spojené s čd

Samozřejmě, management ČD a několika sbratřených firem jistě žádná ztráta nepostihuje. Tady není problém ČD, ale celá společnosti. Ti, kteří ztráty způsobují, z nich naopak těží, a to nejen u ČD.

0/0
4.1.2011 12:33

tarten

Re: už jste někdo zažil aby cokolic, co je spojené s čd

Jistě. ČD už nejsou ve ztrátě. Také za to byly ministrem okamžitě potrestány.

0/0
4.1.2011 18:16

houba_

Re: už jste někdo zažil aby cokolic, co je spojené s čd

treba osobni doprava ve verejne objednavce

0/0
4.1.2011 21:32

Franta Jetel jr.

To nezní jako špatný nápad

ještě aby z toho zas nevznikla, jak už to tak bývá, fraška....to však nemění můj názor na to, že státní dopravci, ať už nákladní, tak osobní, nefungijí, nikdy nefungovaly a nikdy fungovat nebudou....naprosto nejlepší, co může stát s ČD Cargo udělat je prodat je do soukromých rukou, klidně třeba i DB cosik (teď nevím jak se to píše), protože jedině tam je šance, že se o společnost bude starat někdo, komu jde skutečně o zisk a pro kterého to představuje živobytí [>-]

0/0
4.1.2011 10:50

a8nn

Re: To nezní jako špatný nápad

>do soukromých rukou, klidně třeba i DB cosik ;-D;-D;-D

Zjistěte si prosím v čích rukách je skupina DB.

0/0
4.1.2011 11:05

Franta Jetel jr.

Re: To nezní jako špatný nápad

ano, vím, v čích rukách je....mě jde zkrátka o to, že už tu firmu nebude vlastnit český stát a že do něho nebude lít bezmezně prachy bez nějaké vidiny lepších výsledků [>-]

0/0
4.1.2011 11:14

Ondra.vsb

Re: To nezní jako špatný nápad

Do ČD Carga nejde ze státního rozpočtu ani koruna (zatím). Na provoz si půjčuje od bank.

0/0
4.1.2011 11:22

Franta Jetel jr.

Re: To nezní jako špatný nápad

no právěže "zatím"....co si myslíte, že udělá stát, až Cargo nebude mít na splácení dluhů a na provoz??...no samozřejmě do firmy ty peníze zase nalijou, a pak zase a zase a zase atd atd...[>-]

0/0
4.1.2011 11:30

Ondra.vsb

Re: To nezní jako špatný nápad

To je pouze vaše spekulace. ČD Cargo bylo ziskové a jestli Bárta zvýhodní železnici ještě víc, jak říká, tak je pravděpodobné, že bude zase vydělávat. ČD Cargo není takový problém, jak se tady někteří snaží udělat, raději bych se zaměřil na jiné státní podniky.

0/0
4.1.2011 15:18

houba_

Re: To nezní jako špatný nápad

stat leje do CD nejake prachy?? ja jsem presvedceny, ze tomu tak neni uz mnoho let, jen mezli lidmi se verejne objednavce (ZDO) stale rika "dotace". ale ze se tomu tak rika jeste neznamena, ze tomu tak je

0/0
4.1.2011 21:35

Irik1

Kdo z komentujících má o tom trochu ánunk..?

Kdo je trochu ekonomicky vzdělaný, tak je mu jasné, že to není vůbec špatný nápad. Spojením firem se sníží jejich náklady, zvětší se operační prostor a vznikne veliký podnik schopný konkurence. Kdo tuto myšlenku hodnotí apoliticky a netlachá zde o nesmyslech, musí konstatovat dobrou myšlenku, která se zrodila v hlavě manažera.

0/0
4.1.2011 10:42

Lucien Lachance

Re: Kdo z komentujících má o tom trochu ánunk..?

R^

0/0
4.1.2011 10:57

lolek77

Re: Kdo z komentujících má o tom trochu ánunk..?

To by musel Bárta tu firmu i řídit, jinak ji naši sqělí managoři přivedou do bankrotu.:-P

0/0
4.1.2011 11:02

a8nn

Kdo z komentujících má o tom trochu ánunk..?

Ten má onen nápad za naprostou šílenost. Všechny pohrobky původně unitární PKP jsou příšerné nereformovatelné molochy. Pokud už někoho v Polsku kupovat, tak raději z privátních.

A základní problém je neexistence koncového článku v Německu, bez něj bude DBSRP dál ukrajovat podíl PKPC na přepravách východ-západ bez ohledu na spojení nebo nespojení s ČDC.

0/0
4.1.2011 11:39

Jozxyqk

nechápu

za drahé peníze se rozdělovala ČD na ČD Cargo, SŽDC, ČD a teď se to bude zase za velké peníze spojovat ;-D Kocourkov...jak potom asi budou ČD pouštět ostatní dopravce na své tratě

0/0
4.1.2011 10:25

Špička

Re: nechápu

V době rozdělení ČD byla nákladní doprava zisková na rozdíl od osobní. Podle mě se počítalo s tím, že Cargo po osamostnění trochu "pomuchlají", aby šlo do ztráty a pak "výhodně" zprivatizují.

0/0
4.1.2011 10:43

snopel1

Re: nechápu

Jo to je pravda. Vždycky bylo Cargo v zisku a v době ČD financovala osob. dopravu a najednou je ve ztrátě. Je to účelové snížení hodnoty firmy. A polské Cargo je v technologicky sto let za opicema, a to jak s tech. stavem vozů, tak v pokrytí sítě počitačovou technikou.

0/0
4.1.2011 10:54

martin_simek

Re: nechápu

na tom neni nic nepochopitelneho ! CARGO dela nakladni dopravu a budou se spojovat 2 Carga, zatimco ty ostatni divize, co zminujete, maji zcela odlisnou cinnost > mate v tom trosku Kocourkov, ale jen Vy ... :-/

0/0
4.1.2011 11:19

J.K. 3

Taková pitomost

může napadnout opravdu jen člověka s diagnózou véčkař. Rv

0/0
4.1.2011 10:16

Ondra.vsb

Re: Taková pitomost

Co je na tom pitomýho??? Zkuste to trochu rozvést nebo rovnou přiznejte, že o tom nemáte ani páru. ;-)

0/0
4.1.2011 11:25

pjotrrrr

S Polákama néééé

to by dopadlo Rv

0/0
4.1.2011 9:50

LazyFatMan

Re: S Polákama néééé

No je fakt, že mě to taky napadlo - jaký byl problém s tratí Harrachov - Skl. Poreba.

0/0
4.1.2011 10:02

ezra

Re: S Polákama néééé

nějaký konkrétní a pádný argument proti by nebyl?

0/0
4.1.2011 10:04

rafton

Re: S Polákama néééé

Česká chemie. Jednou stačilo.

Unipetrol díky polskému šlendriánství ztrácí pozici za pozicí. A jen díky tomu, že část chemie je "samochodka" tak se to drží ale budoucnost? Dost černá.

0/0
4.1.2011 10:16

Irik1

Re: S Polákama néééé

Nevím, ale myslím, že je dost velkých firem, které hrají vysokou ligu.. A to už mnoho let a výsledky mají lepší, než naši páni manažeři polostátních a privatizovaných firem.. A neslyšel jsem, že by řešili problémy obdobné těm, které řeší státní ČEPRO...

0/0
4.1.2011 10:45

rafton

Re: S Polákama néééé

Moc nerozumím příspěvku. Co s tím má společné Čepro? Jakých firem? Polských?

0/0
4.1.2011 10:55

J.K. 3

Re: S Polákama néééé

Jeďte se do Polska podívat a budete mít jasno.

0/0
4.1.2011 10:17

ezra

Re: S Polákama néééé

jezdím tam xkrát do roka už dvacet let, nejezdi jen do pohraničí na trhy pro socky

0/0
4.1.2011 10:34

Cukino

Re: S Polákama néééé

Nááhodou, měl jsem možnost potkat pár zástupců větších polských firem nebo zastoupení firem nadnárodních v Polsku. A můžu říct, že téměř vždy se jednalo o velmi solidní lidi, se kterýmy bych neměl žádný problém dělat obchody. Ono prodavč a šmelinář na trhu v Polsku bude asi jiná kasta, s těma bych do holportu teda nešel. Ale jinak, no problem.

0/0
4.1.2011 10:12







Najdete na iDNES.cz