Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Firmy nabízí státu, že budou stavět silnice na dluh

Zástupci stavebních společností začali státu nabízet, že silnice, jejichž výstavbu musel ministr dopravy Vít Bárta kvůli nedostatku peněz v létě zastavit, dokončí na svůj účet. Miliardové náklady by měl stát postupně splácet v příštích letech. Ministerstvo nabídky vítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

liptoncz

Od kdy je Česká Lípa na severní Moravě?

Od kdy je Česká Lípa na severní Moravě? Viz. z článku. Už se nedivím, že Česká Lípa je s kvalitním silničním spojením s Prahou opomenuta. Cca 70 km do Prahy jedete skoro 2 hodiny. Rv

0/0
10.1.2011 6:39

Fungy

Re: Od kdy je Česká Lípa na severní Moravě?

R^  taky na to koukám. 8-o .."Dostavět dva úseky u České Lípy na severní Moravě by stálo přes dvě miliardy korun."..  Taky co čekat od zdejších novinářů :-/

0/0
10.1.2011 16:25

libl3

Nakonec stavební firmy své peníze za dálnice dostanou

a jsem přesvědčen, že v součtu ještě víc. To je tak, když se bývalý policajt montuje do dopravy.

0/0
8.1.2011 10:58

Xladi

Bártovy kroky neušetří nic

Jeho machrování se zastavením staveb možná bylo líbivé, ale konzervovat za 80 milionů silnici, která potřebuje k dostavení 140 milionů a obnova stavby bude stát dalších pár milionů, takže tato úspora mžná vyjde na nějakých 250 milionů, to je fakt super, navíc se zastavily stavby na mostních objektech, kde se musí dokončit určitá etapa. A některé stavby byly opuštěny ze dne na den, až se dá příkaz pokračovat tak se to bude moct strhnout a začít stavět znovu:-/

0/0
8.1.2011 8:53

navsteva po socialistovi kamenem

Jinymi slovy opet rozjet zadluzovani

jenom mimo bankovni sektor? At vlada poskrta nesmysly jako porodne, materkou, davky, podpory, duchody a bude se moci stavet na vsech planovanych dalnicich najednou.

0/0
7.1.2011 16:10

noboty666

Re: Jinymi slovy opet rozjet zadluzovani

A jinak jste zdrav? 8-o

0/0
7.1.2011 18:51

Rubik1

Re: Jinymi slovy opet rozjet zadluzovani

A klidně za dvojnásobek toho, co v západní Evropě, ať z toho něco kápne každému, kdo má nějaké rozhodovací pravomoci. Mateřská není potřeba, dětí je dost od imigrantů a od nepracující menšiny.

0/0
7.1.2011 20:40

Fungy

Re: Jinymi slovy opet rozjet zadluzovani

Majitel stavební firmy, že? Ubyly zakázky i s obálkami? To je mi vážně líto..;-( Blábol, rozjet opět masovou(megalomanskou) výstavbu dániční sítě, na kterou naše zemička zkrátka nemá. Systém v předchozích vládách scházel, ted to odskákáme mizivou výstavbou. Jednou to přijít muselo..

0/0
10.1.2011 16:38

mukr

Ale copak....

tece panackum do bot? Neni prodejni pipe? netecou penizky? Ze by zlevnit?

0/0
7.1.2011 15:41

petris

Dostavět dva úseky u České Lípy na severní Moravě

.... že by zase vznikala Velkomoravská říše? Konekonců, proč ne.... :-)

0/0
7.1.2011 14:46

liptoncz

Re: Dostavět dva úseky u České Lípy na severní Moravě

Strašný diletantismus autora článku. Asi by měl opakovat Zeměpis.

0/0
10.1.2011 6:41

HrubesaMares

souhlasim

a zaplaceno by meli dostat na konci desetilete zarucni doby...treba by je to naucilo konecne stavet kvalitne.

A v opacnem pripade cinani... ;-)

0/0
7.1.2011 14:36

mi_golem

ve spoustě názorů jsem s Bártou za jedno

Ceny oprav a výstavby silnic a dálnic jsou v ČR totálně předražené. Většina opravených silnic , připomíná PYRAMIDU, nanášením dalších vestev se silnice zužuje a vzniká naopak hluboká propast na okrajích. Vše souvisí  s kvalitou odvedené práce . Činnost p. Bárty bych viděl právě na poli obnovy silnic a dálnic. Včera v diskusi s Jílkovou mě zklamal. Jeho návrh na převýchovu řidičů je zcela odtržený od reality. Srovnání se Švédskem je zcela irelevantní, protože tam téměř neexistuje korupce.Mají vysoké daně, vysoké platy a státní aparát funguje velmi dobře. To se o naší zemi říci nedá.Daleko jednodušší metoda je, že pokud někdo opakovaně způsobí nehodu, např. úmyslných blokováním jízdy jinému účastníkovi provozu by následovalo okamžité odebrání řidičáku, příp. auta. Podle Bárty , a.j. je auto zbraň . Jsem pro odzbrojení.

0/0
7.1.2011 14:30

mi_golem

Re: ve spoustě názorů jsem s Bártou za jedno

Problém s nehodovostí souvisí s tím, jaká je kvalita dopravní infrastruktury a kvalita značení. Úzké, přeplněné silnice působí psychicky negativně a vedou až k nestandadrnímu chování některých řidičů. Velký počet nákladních aut, tirů, bagrů, nákladních vozů, autobusů způsobují dopravní kolapsy . Např. právě dokončený obchvat Prahy je ukázkou předraženosti a nedokonalosti. Celý okruh má jen 2x2 pruhy, aby se ušetřilo jsou úzké. Sjezdy nejsou dobudovány, takže vozidla nemají možnost odbočit a najedou zbytečně mnoho kilometrů tam, kde sjezd je. Nejhorší chybou je však napojení na D1. To musela vymyslet opravdu "skopová"  hlava. Z dálnice D1, která disponuje až po odbočku na Benešov 2x3 pruhy má v místě napojení  o pruh méně. Přitom všude okolo jsou kilometry nevyužité afaltové plochy. !

0/0
7.1.2011 14:42

pavev1

Re: ve spoustě názorů jsem s Bártou za jedno

1. Napojení na D1 není ukončeno.

2. Po novém obchvatu jsou pruhy dostatečně široké, nevím kde jezdíte.

0/0
7.1.2011 15:23

Xladi

Re: ve spoustě názorů jsem s Bártou za jedno

Nevím jak vy ale i mě se zdá nový kus obchvatu dost nepovedený, na to že je otevřený pár měsíců je tam velmi hustý provoz a silnice by prostě měla být alespoň 3proudová, případně s možností rozšíření na 3proudovou. Což díky malým tunelovým tubusům nepůjde.

0/0
8.1.2011 9:01

radio_svobodna_evropa

...

ja se jen obavam, ze likvidace statniho rozpoctu predrazenymi zakazkami bude touto formou pokracovat. Alepson si navyseni ceny budou moci zduvodnit. ja bych je nechal stavet za cinske ceny se spatnosti 20let, uz si na to nahrabali dost ...

0/0
7.1.2011 13:11

Bery

:o)

A ja uz se lekl, ze to chteji dostavet za sve, protoze jiz maji nahrabano z predchozich zakazek. ;-D

0/0
7.1.2011 12:54

oprudil19

být já ministr , tak Strabag bych tu nenechal

postavit už nic !! Kvalita jejich práce je vidět všude !!

0/0
7.1.2011 12:08

masoreti

Re: být já ministr , tak Strabag bych tu nenechal

tak já nevím, které úseky strabag stavěl, ale osobně jsem s kvalitou těch nových dálnic (morava) spokojen, nezadá si to s německými. teda kromě několika částí v ostravě kam valili do podloží horkou strusku a teď se cesta vlní.

0/0
7.1.2011 12:11

Inkvizitor Johny

jaký je rozdíl?

Jaký je rozdíl mezi tím a když si na stavbu půjčí stát schodkem? V praxi žádný. Navíc úroková sazba by byla určitě vyšší než dluhopisem státu. Tohle prostě nic neřeší.

0/0
7.1.2011 11:35

masoreti

Re: jaký je rozdíl?

no oni to zřejmě myslí tak, že jen posunou splatnost a že se to zaplatí z budoucích rozpočtů, tedy žádné úrokové náklady navíc. je to taková skrytá sleva. pro ty firmy je to výhodné, protože sice si zablokují nějaké volné peníze, ale vytvoří zisk, protože budou mít obrat a zároveň to profinancování dají do nákladů. a tím samozřejmě poníží i daňový základ. takže sice nedají slevu z díla, ale dobrovolně se připraví o zisk z úroků, kdyby ty peníze třeba uložili na termínovaný účet. navíc se nebudou muset o ty peníze prát při výběrových řízeních za dva, tři roky, protože už budou prostavěné v minulosti a nové projekty (třeba od těch číňanů, kterými bárta vyhrožuje) ostrouhají.

0/0
7.1.2011 12:00

Bery

Re: jaký je rozdíl?

Jake volne penize ? Vzdyt se dusovali, ze uz davno s cenama jedou na krev. ;-D

0/0
7.1.2011 12:51

Spalovač_šancí

Re: jaký je rozdíl?

To, že prodáváte s minimálními maržemi, neznamená, že negenerujete peníze!!

0/0
7.1.2011 13:44

Bery

Re: jaký je rozdíl?

Jiste, ale o tech minimalnich marzich by se dalo s uspechem pochyboval. ;-D

0/0
7.1.2011 14:56

masoreti

Re: jaký je rozdíl?

oni to rozdělí i mezi svoje subdodavatele, zkrátí je, posunou splatnosti, strach bych o ně neměl. taky nesmíte podlehnout tomu, že třeba skanska pracuje s 5% marží. ona je jen vrchol pyramidy, a pod ní jsou patra subdodavatelů, které mají taky své marže. takže když na dílo které má skutečnou cenu 1mld (cena práce+materiálu) v prvním kroku navalíte 30 % marži jste na 1,3 mld, ve druhém 20 % jste na 1,56 mld, ve třetím 10 % - 1,72 mld a ti poslední "jen" 5 % jste celkem na 1,8 mld cena za dílo. a přitom ještě můžete řvát, že jdete na krev.

0/0
7.1.2011 15:01

Bery

Re: jaký je rozdíl?

R^

0/0
7.1.2011 20:34

briza

Re: jaký je rozdíl?

Jednak, a krom toho neni jasne za jake ceny by chteli stavet. Jestli za ty dosud "obvykle" :-/ nebo nejake jine.

0/0
7.1.2011 16:10

ušelis

KAM TO JDE S ČESKEM

připadá mi, že směr České Republiky je ...ZADLUŽOVAT SE A ZADLUŽOVAT SE nebo PŮJČOVAT SI pořád, bez ohledu kam až to dojde

0/0
7.1.2011 11:19

legnaw

Re: KAM TO JDE S ČESKEM

ale po dalnicich bys jezdil, zejo hujere

0/0
7.1.2011 12:16

Žokej Balabán

To je vidět

to je vidět co tyto firmy mají volných peněz! A chtějí vidělávat alespoň na tučných úrocích!;-O   Rv

0/0
7.1.2011 11:13

JK75

Re: To je vidět

no bodejď napakovali se na dosud postavených silnicích,tak teď můžou jako "půjčovat" státu na nové cesty.

0/0
7.1.2011 11:46

ordy

Ceny

To je hezké, že to profinancují, ale nikde není zmíněná cena. Nebo jsem to přehlédl ?

0/0
7.1.2011 10:53

WoCoGo.v2

Re: Ceny

jo,prectete si reakci md,tam mate odpoved

0/0
7.1.2011 11:01

Clovicek123

lepsi vrabec v hrsti

nez cinske firmy stavejici dalnice, kde by mohly stavet Skanska, ze? :-)) hahaha.. Je videt, ze to jde i jinak, nez jen inkasovat miliony za 20 m chodniku.

0/0
7.1.2011 10:37

jendislav

Re: lepsi vrabec v hrsti

Co je tu k oslavovani? Firmy budou stavet za stejne penize jen je dostanou pozdeji a jeste s urokem.... takze neusetrime vubec nic...

0/0
7.1.2011 10:41

Clovicek123

Re: lepsi vrabec v hrsti

prave, ze za stejnou cenu uz to asi nebude.. A pokud by to bylo za stejnou cenu + urok, tak by byl Barta vetsi blbec, nez jsme doufali a nemusel vubec delat to, ze zastavil vystavbu. Myslim, ze tohle trochu ceny vrati k realnym hodnotam - stejne se firmy jeste dost nazreou a koza zustane cela...

A my lide s auty mozna zase budeme jezdit po dalnicich

0/0
7.1.2011 10:44

modrý_svazák

Re: lepsi vrabec v hrsti

jak dlouho si myslíš že může tenhle kapytálysmus na dluh ještě fungovat?

5-10 let víc ani ránu

cokoli ale pomůže vylepšit hospodářskou situaci v ČR by mělo být vítáno klidně i na dluh kterej stejně nikdo nikdy nesplatí protože prostě splatit nejde

0/0
7.1.2011 11:21

Macourek61

Aby

ale nebyl z dluhu velký úrok!!

0/0
7.1.2011 10:37

Bejvoc3

A pak, že to nejde.

Správně jim Bárta šlápnul na krk. Neuplynul ani půl rok a jak betonářská lobby sama přišla s prosíkem. Bravo pane ministře. R^R^R^

0/0
7.1.2011 10:28

masoreti

Re: A pak, že to nejde.

cukají se, jde poznat, že jim teče do bot. jo to bylo furt, slevu nedáme, stavby se zakonzerováním prodraží atd. bárta by to měl pořádně využít a všechny je natáhnout jak se dá. minimálně na tom krásně pozná, jak velkou slevu ty firmy můžou dát. ale pořád je lepší sleva, než odložená splatnost. na druhou stranu, čím dřív po těch cestách budou jezdit kamiony, tím dřív se může vybírat mýtné, takže i s tím je dobré kalkulovat.

0/0
7.1.2011 12:04







Najdete na iDNES.cz