Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet má zálusk na další spoje na Slovensku

Slováci se mohou těšit na lepší cesty vlakem mezi Bratislavou a Komárnem. Spojení mezi oběma městy by mělo být lacinější a rychlejší než dosud. Český RegioJet začne linku provozovat od března 2012. Slovenský ministr dopravy Ján Figeľ naznačil, že se nebrání dalšímu otevření některých linek soukromým dopravcům. RegioJet bude o tyto tratě usilovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

certik_bertik

no

to by mě zajímalo co by dělal kdyby měl Jančura k dispozici jen takový šrot co mají ČD, taky by mu to moc nejezdilo

0/0
8.1.2011 11:19

Bery

Re: no

Jancura nema k dispozici nic... to teprve bude nakupovat, pronajimat, nebo jinak porizovat.

0/0
8.1.2011 11:55

certik_bertik

Re: no

no potom bude legrace, hlavně jak se popere s údržbou

0/0
8.1.2011 12:11

tarten

Re: no

No tak pár postarších lokomotiv už má. Některé už možná smějí i jezdit v ČR.

0/0
10.1.2011 22:05

Bery

Re: no

To je pravda, ale mam ten pocit, ze to pro osobni dopravu asi nestaci. ;-)

0/0
11.1.2011 0:24

tarten

Re: no

No to jo, pokud nebude chtít vozit jako taxík na mašině.;-) Slovo "nic" mě zarazilo asi zbytečně. Pro mě je to ale ten důležitý indikátor, že to myslí vážně.

0/0
11.1.2011 10:44

Bery

Re: no

Rozumim, ale ja budu verit, ze to mysli vazne az zacne pravidelne jezdit. Preci jen, kdyz si poridim rotoped, tak to jeste neznamena, ze opravdu zacnu hubnout. ;-)

0/0
11.1.2011 13:08

tarten

Re: no

Ne, ale vážný úmysl už tu je. I když se třeba může ještě ukázat nedostatečný.;-)

Čili rozhodně ne jen řeči pro média, o to mi šlo.

0/0
11.1.2011 14:26

Bery

Re: no

To je pravda, pokrok to proti tem recem na zacatku je a neco se deje. A dokonce i ty reci uz zacinaji mit hlavu a patu. Jeste aby to tedy opravdu dotahnul do konce. ;-)

0/0
11.1.2011 14:59

Juro83

Re: no

to je predsa problem akcionara a manazmentu na com jazdi.

Ani SR a ZSSK nemaju nato aby boli vsetky vozne nove. A tak sa rozhodli cast dat sukromnikom. Na dotaciach usetria, cestujuci sa vozia v novych vozoch a statny rozpocet nebude namahany nakupom novych vlakov.

Minuly rok podpisala ZSSK tendre na nakup 34 novych vlakov roznych foriem + 2 rusne+ dalsie vozne a modernizacie. Celkovo za viac ako 390mil.€

0/0
8.1.2011 12:42

certik_bertik

Re: no

jenomže ČD na to už nemají, ČD jsou hrozně zadlužené a nový úvěr už asi nepřipadá v úvahu

0/0
8.1.2011 13:47

Juro83

Re: no

to je predsa problem CD, nie RegioJet... mali lepsie hospodarit

0/0
8.1.2011 16:02

tarten

Re: no

Vy snad víte něco o hospodaření RegioJetu? Co se vám asi něco zdálo, ne? ;-D

0/0
10.1.2011 20:00

Bery

Re: no

Tak spatne na tom CD asi nebudou... uver na vozidla pro jednu trat by asi nebyl problem. Jenze CD potrebuji obnovit vlaky na vetsine trati... To jsou stovky vlaku. ;-)

0/0
8.1.2011 23:15

certik_bertik

Re: no

a kde jsou úplatky a zlodějiny pro GŘ, to je minimálně polovina

0/0
8.1.2011 23:25

tarten

Re: no

Spíš přes tisíc.

0/0
10.1.2011 19:49

tarten

Re: no

ČD nijak zvlášť zadlužené nejsou. Možná i méně, než RJ.

0/0
10.1.2011 12:50

certik_bertik

Re: no

ale na druhé straně mají slabé příjmy

0/0
10.1.2011 13:12

tarten

Re: no

Příjmy nijak slabé nemají. Rozhodně lepší, než RJ.

0/0
10.1.2011 19:42

certik_bertik

Re: no

to je ale většinou dotace od státu a od krajů

0/0
10.1.2011 19:52

tarten

Re: no

A co má být? Takové peníze jsou v ČR neplatné? Nebo o ně banky nemají zájem?

0/0
10.1.2011 19:54

certik_bertik

Re: no

ale jo, ale jak dlouho je ještě ČD budou dostávat?

0/0
10.1.2011 19:58

tarten

Re: no

Dost dlouho na to, aby do toho banky a leasingovky šly. Což se děje.

0/0
10.1.2011 20:21

certik_bertik

Re: no

proč raději ČD neopravily trochu ty B-čka a A-čka. Podle mě by ta oprava nemusela být ani tak brutální, stačilo by trochu inteligentně udělat sedadla, opravit topení, zatěsnit okna. Vyměnit všechny tlumivky v zářivkách. Dosadit zdroj napětí a dosadit zásuvky a natáhnout tam internet. Podle mě je to tak 2 miliony za vagon. Tj za cenu jedné a kus lokomotivy opraví slušně 100 vagonů. Ty cestující dneska většinou nezajímá nějaké korporátní malůvky, nebo plnění UIC norem

0/0
11.1.2011 16:00

bower

Re: no

kdo nuti CD jezdit se srotem? Co je to za otazku?

Jancura koupi/pronajme nove vlaky, ceste, klimatizovane a jeste bude jezdit levneji nez slovenske drahy. Nepochybuji, ze by to v cesku dopadlo stejne.

Zkratka penez je ve statu a krajich dost, jen se porad plytva. A ty, co dokazi usetrit a zaroven neco vydelat radeji pomlouvame nebo jim pro jistotu nedame sanci. Ono napr. pro CSSD je urcite lepsi mit silne a velke ceske drahy a dostatek odboraru pripravenych ke stavce, nez spoustu malych neorganozovanych spolecnosti.

0/0
8.1.2011 14:11

certik_bertik

Re: no

to je nesmysl, co píšete.Tyhle vlaky budou v dobrém stavu ještě tak 5 let odhaduji, pak už bude muset do jejich údržby začít zatraceně investovat, což už taková legrace nebude

0/0
8.1.2011 14:20

tarten

Re: no

Není náhodou "pronájem" a "nové vlaky" tak trochu protimluv? ;-)

0/0
10.1.2011 12:52

Česká pravice je k smíchu!

Aby v březnu 2012 Slovákům nezbyly oči pro pláč.

Žlutý komik slibovat umí. Ale to je tak vše. :-P

0/0
7.1.2011 21:32

tarten

Re: Aby v březnu 2012 Slovákům nezbyly oči pro pláč.

Jančura sice mluví pravdivě asi tak jako politik, ale tomu projektu pro Slovensko docela věřím.

0/0
8.1.2011 0:08

Bery

Re: Aby v březnu 2012 Slovákům nezbyly oči pro pláč.

Tak jiste, jsou tam pro dopravce o dost vyhodnejsi podminky nez u nas, coz priznal i Ondruj v minulem clanku (to vsak take z clanku dodatecne zmizelo). Takze take myslim, ze tam by mu to mohlo vyjit, ale nechame se prekvapit.

0/0
8.1.2011 12:01

tarten

Re: Aby v březnu 2012 Slovákům nezbyly oči pro pláč.

Jestli to RJ na Slovensku na té trati za Bratislavou vyjde, tak mě to zas až tak moc nepřekvapí.;-) Já se spíš nechám překvapit, jestli bude ziskový na těch IC s NOVÝMI a luxusními vagóny, jak tak vehementně tvrdí. (Nebo už je to minulost?);-)

0/0
10.1.2011 20:27

Bery

Re: Aby v březnu 2012 Slovákům nezbyly oči pro pláč.

To nevim co bude mit nakonec za vagony. Zatim je to stale v mlze. Nicmene alespon ze zacatku bude mit uspech... bude to urcite atrakce kterou bude chtit dost lidi vyzkouset. Obsazenost tedy tipuju na 100%. Nicmene az se to okouka, tak nevim kolik lidi bude chtit cekat na Regiojet a kolik pojede v dobe kdy potrebuji oni, tedy prvnim spojem ktery pojede... Preci jen tam ma Regiojet 2h pauzu mezi vlaky. Otazka je, kdy skutecne zacne jezdit. Aby to nakonec nedopadlo tak, ze bude loko jen pronajimat. ;-)

0/0
10.1.2011 21:04

danny47

Bude, budeme, bude....

Až se ten budoucí čas změní na přítomný (a na delší dobu), tak možná...

0/0
7.1.2011 20:56

Xladi

Dotace na slovensku

Jsou skoro dvojnásobné opriti ČR, takže jejich o 16% nižší cena za kilometr bohatě ty české přebuje, ale aspoň se bude moci ukázat jak se to dělá, když mu u nás každý ubližuje, co na tom že je v ČR několik železničních dopravců krom ČD ale slyšet je jen Jančura.

0/0
7.1.2011 19:19

Ahasver

Re: Dotace na slovensku

Vysoutěžil to za 5.70€ za vlkm, z toho odevzdá asi 3.10€/km za dopravní cestu.

U nás by ho s tou samou jednotkou na podobné trati vyšel km za cca. 50 Kč.

0/0
7.1.2011 19:47

PepaK

Re: Dotace na slovensku

Jak jsi přišel k těm 50 korunám na km? Jako že u nás se za dopravní cestu neplatí? ;-D Mimochodem od letoška i ŽSR snižovaly výrazně poplatek za použití kolejí, tak si aktualizuj údaje. :-P

0/0
7.1.2011 20:22

Juro83

Re: Dotace na slovensku

isli dole, pri nakladnych vlakov z 10 € na 3,5€ u osobnych o 10%, no realnu cenu neviem, tu niekde neuviedli.

0/0
8.1.2011 12:32

Bery

Re: Dotace na slovensku

V minulem clanku psali o 10% nizsi cenu za km a ne o 16%. ;-)

0/0
7.1.2011 20:40

tarten

Re: Dotace na slovensku

Ne, přísně vzato se o ceně za km minule nepsalo, i když to tak možná bylo myšleno. Ta podle mě nepravdivá věta zněla:

"...Ondrůj. Podle něj slovenské ministerstvo ušetří oproti současnosti desetinu nákladů, avšak provoz na trati se zdvojnásobí."

A velmi podobně to má i Student Agency ve svých tiskových zprávách, takže za tohle iDnes nemůže. ;-)

0/0
8.1.2011 0:06

Bery

Re: Dotace na slovensku

Pravda, ten minuly clanek byl takovy nejednoznacny. Navic byl dodatecne dost zasadne upraven a upravy pusobi jako by byly "na objednavku". :-/ 

Nicmene ted jsem koukal do  tiskovych zprav SA a tam pisou 16% na km, takze tomu zkusime verit. ;-)

0/0
8.1.2011 11:52

tarten

Re: Dotace na slovensku

Při čtení tiskovek SA nevím, jestli čtu zprávu SA nebo noviny. Jak tomu mám rozumět? Noviny jsou od toho, aby zveřejňovaly tiskové zprávy soukromé společnosti 1:1, když u jiných to vždy chybně převypráví s peprným komentářem postaveným někdy i na té chybě? Nebo naopak SA bere své tiskové zprávy z novin? Pak by se šiklo té rubrice šiklo spíš říkat Napsali o nás...

0/0
11.1.2011 11:54

katano F_A_N

Devastace slovenské železnice

Koukám, že rozkrádání Slovenské železnice může vesele začítRv

0/0
7.1.2011 19:10

touring

A bude vozit

taky fanousky na matche Slovanu/Trnavy s Dunajskou Stredou? Ti mu z toho udelaj kulnicku na drivi :-)

0/0
7.1.2011 18:42

lucky_24

Re: A bude vozit

No pokud bude chytrej, objedná jim Karosy C7xx menšího slovenského dopravce a pojedou "speciálním posilovým" spojem.

0/0
7.1.2011 18:59

pskoda

Re: A bude vozit

To těžko. Jednak není padlej na hlavu a pak nemá tak staré a opotřebované vozy, kterými se dá vozit takový materiál.

0/0
7.1.2011 19:10

tarten

Re: A bude vozit

Asi je. Chce vlakem vozit na chlastačku do a ze Stodolní.

0/0
8.1.2011 0:08







Najdete na iDNES.cz