Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet nevyjede jen s vlastními vagony, část si na začátek půjčí

Společnost RegioJet nevyjede na trať mezi Prahou, Ostravou a Žilinou v půlce roku jen se svými vagony. Firma připustila, že nestihne za tak krátkou dobu mít všechny vozy nové a část si proto půjčí. Půjčenými vagony by si firma v budoucnu mohla vypomoci i v dopravních špičkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tydyn

Nádhera

jak tu žvaní především lidi z podniku, kde nikdo za nic nemůže, nikdo nic neví, nikdo není za nic zodpovědný, lidi vozí pomalu v dobytčácích a jízdní řád je pro ně pouhým cárem papíru. Hlavně běda tomu, kdo řekne, že se to dá dělat daleko líp.:-/

0/0
10.1.2011 16:23

kladnyhrdina

Re: Nádhera

Já nevidím, že by se tu někdo zastával ČD. Někteří lidé tu kritizují Jančurovu velkohubost - a objektivně mají pravdu, i když dnes zveřejněné informace považuji výjímečně za solidní.

Běžte se se svou nenávistí k ČD vyplakat na rameno stevardce do žlutého busu. Jako cestujícímu mi svou nenávistnou kritikou prostou schopnosti hledání hlubších příčin nepomůžete.

0/0
10.1.2011 16:33

Tydyn

Hmm

Ani to moc dlouho netrvalo, než se ozvala potrefená husa.;-D

0/0
10.1.2011 16:39

kladnyhrdina

Re: Hmm

V mém podniku pracuje 50 lidí a nikdom tam nežvaní. Poctivě pracujeme a platíme daně na internetové primitivy.

0/0
10.1.2011 18:23

tarten

Re: Nádhera

To mohu podepsat. Někteří lidé svět vidí hrozně černobíle. Nebo modrožlutě.

0/0
10.1.2011 16:50

radim36

Re: Nádhera

No, já jsem se nacestoval na železnici hodně a  ještě za socíku a můžu říct, že oproti tomu socíku se cestování mnoho zlepšilo. Zmizeli hulvátští průvodčí a další hulvátští zaměstnanci drah. Zmizela pravidelná půlhodinová i hodinová zpoždění, ty jsou nyní výjimečná. Zmizely skutečně špinavé vagóny, tedy vagóny nečištěné skutečně týdny a se skutečně volnou špínou, kde hodina pobytu v takovém vagónu znamenala být spolehlivě zašpiněn , zůstala jen ta zažraná špína, která se z těch vagéonů vyčistit nedá. O WC, topení , zavírání oken ani nemluvě, to všechno se oproti socíku podstatně zlepšílo.

Nicméně se zdá, že ČD coby monopolní moloch už vyčerpalo potenciál k zlepšení, že další zlepšení by mohlo být možné buď jen radikální přeměnou ČD, tomu ale úspěšně brání železniční odbory. A když to nešlo přeměnou ČD v posledních letech, musí se to zkusit v následujících letech oklíkou, vstupem konkurence. na koleje.

0/0
11.1.2011 8:03

tarten

Re: Nádhera

V mnohém souhlasím, ale ten pohyb k lepšímu vidím stále. Třeba s tou zažranou špínou a tristními WC bojují aspoň "humanizací", pokud ne přímo rekonstrukcí, a nepřímo i odvážením prastarých panťáků do šrotu. Ale celkově jdou změny i na můj vkus pomalu a ne ve všech oblastech stejně. Třeba v Plzni (a v Českých Budějovicích) jsou asi nějak moc v klídku, stavba koridorů je zřejmě výmluvou na úplně všechno. Chápu, že je to do značné míry otázka peněz, obnova vozového parku v řádu nějakých 100 miliard, ale často je to přístupem!

0/0
11.1.2011 11:42

tarten

Re: Nádhera

Konkurence pochopitelně železnici může (ale nemusí) hodně prospět. Mimo jiné změnou přístupu a také brzkým nalitím dalších peněz, které ČD nikdo nedá.

0/0
11.1.2011 11:45

Angerfist4

Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

ale možná tak Btax a Bdmtee ;-D;-D;-D;-D to by se mu to jezdilo :D a kdyby mu náááhodou umřela mašinka tak nějaká 810tka se tam taky najde ;-D

0/0
10.1.2011 10:47

tarten

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

Teď když ČD postupně nasazuje ty nové 380, tak by se možná i nějaký ten starší peršoun na půjčení našel. ;-)

0/0
10.1.2011 10:50

AAA2

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

a muze ta nova 380 jezdit po cele siti SZDC? :)

0/0
10.1.2011 10:50

Neonym

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

Nemůže... V Kutné Hoře, v Plzni a nevím, kde ještě ne

0/0
10.1.2011 11:00

duchodkyne

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

Tady si můžeš přečíst, kam všude nemůže... A že toho není málo :-/

http://www.zelpage.cz/zpravy/7608

0/0
10.1.2011 11:04

tarten

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

Čtete ten článek špatně, ona tam může.

0/0
10.1.2011 11:18

AAA2

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

jiste ... kdyz ji tam neco jineho tahne ;-D

0/0
10.1.2011 12:02

tarten

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

Tak vidíte, že může. V trasách IC/EC bez problémů, a na leckterých těch problematickým místech ani to táhnutí (=kvůli papírovým problémům) nepotřebuje.

0/0
10.1.2011 12:33

duchodkyne

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

Otázka zněla, zda 380 může po celé síti. Odpověď je v článku - nemůže. A ta omezení jsou někdy dost významná. Pokud třeba v Prase na hl.n. může jen k některým nástupištím, tak to znamená upravit technologii. Zároveň to znamená, že tato lokomotiva nemůže jen tak někde nahradit jinou neschopnou lokomotivu jiné řady, protože by z toho zase vznikla další omezení pro jízdu dotčeného vlaku.

0/0
10.1.2011 12:03

tarten

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

Správná odpověď je - může, ale mimo trasy EC/IC si musí občas pomoci setrvačností (nic nového na dráze) nebo jinou loko. Řešíme, jestli lze dvacítku 380 nasadit na EC/IC a vyšetřit tak jiné loko. Odpověď: ano, na jiné vlaky by kusy stejně nevybyly. Může po celé elektrifikované síti SŽDC? Sice může, ale někde s menšími nebo většími problémy.

0/0
10.1.2011 12:28

duchodkyne

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

Takže mašina za cca 160MKč si bude pomáhat setrvačností... Pěkně děkuju ;-€

0/0
10.1.2011 13:15

tarten

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

No to je překvápko. To na železnici dělají v zásadě všechny lokomotivy, zejména elektrické. Loko není auto, je tam dost malé tření a počítá se s tím, koneckonců autem také často jezdíte setrvačností, že. Problém infrastruktury ČR je, že moderní loko jako Taurus nebo 380 takových míst mají víc, a některá dost vadí, pokud jsou to dlouhá, o takových ale nevím na trasách IC/EC.

0/0
10.1.2011 14:30

AAA2

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

Ovsem o 380 Skodovka tvrdila, ze ji tyto specifika problemy delat nebudou.

Misto toho SZDC driv odstrani problematicke kolejove obvody nez Skodovka odstrani nekompatibilitu s nima. Jinym vyrobcum a dopravcum ovsem takto nikdo cesticku neumetal, ze...

0/0
10.1.2011 21:13

tarten

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

Mimochodem, těch 160MKč jste si spočítala sama na kalkulačce? Asi tam budete mít nějakou chybku. Kolik to nakonec bude, to neví zatím nikdo, ale tolik ne.

0/0
10.1.2011 16:28

tarten

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

Proč by měla 380 nahrazovat nějakou jinou neschopnou loko? Bude to ona, co bude nasazována na prioritní výkony s EC/IC.

0/0
10.1.2011 12:37

duchodkyne

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

Protože to se někdy stává, že se podělá lokomotiva na vlaku. Proto se místo ní "zapřáhne" jiná - rozumějte třeba i jiné řady.

0/0
10.1.2011 13:17

tarten

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

Jiný peršing, eso nebo krysa, které jsou v záloze. A co?

0/0
10.1.2011 15:58

tarten

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

Víceméně už ano. Bez problémů všude, kde jezdí EC a IC a ještě něco navíc. Rozhodně víc než ty Taury. Problémy s tahem a mašinfírovo klimo má na pár místech kvůli podivným výmyslům v infrastruktuře, no a na neelektrizované tratě pochopitelně také nemůže.

0/0
10.1.2011 11:16

Mychal.B.

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

Do Bdmtee bych posadil ty, co odsouhlasili jejich nákup a uvozil je v tom k smrti. Samozřejmě, za účelem vychutnání pohodlí by na čtyřce sedaček seděly 4 osoby ;-€

0/0
10.1.2011 19:43

Angerfist4

Re: Já bejt od ČD tak mu ty vagony půjčím

nahodou... pokud na té čtyřce vedle mne sedí nějaká pěkná slečna tak mi to nevadí :D ale pokud si tam hrcne objemnější důchodce tak už to je problém :D

0/0
10.1.2011 22:14

tarten

6 x 5 = 30, ne 50

Šest souprav o pěti vozech. Takže buď v RJ vzdali výběrko na 50 nových vagonů za 50 mil euro, protože zjistili, že je to ekonomický nesmysl, a nebo dostalo sousloví "na podzim by pak už měly být všechny hotové" nějaký nový význam.Docela by mě zajímalo, jak to opravdu je. PS: Také se mi zdá, že tenhle článek je podstatně objektivnější, než většina předchozích.

0/0
10.1.2011 10:32

touring

Jestli to

nebude mit aspon 17 trid, tak do toho nevlezu :-P

0/0
10.1.2011 9:41

tarten

Re: Jestli to

;-D Tak už na žvanění o hromadě tříd zapomeňte, je to passé.

0/0
10.1.2011 16:51

Bery

Re: Jestli to

Dobry vtip se pamatuje dlouho. ;-D

0/0
10.1.2011 19:30

blaatotlacka

Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

Pan Vančura asi douho nejel vlakem. Protože už většina vagonů má klimatizaci a dokonce i interní oběhový hyg. systém. Myslím že vozy Elephant nebo regionální žluté firmy čd nejsou o nic pozadu. A nepořádek, který dělají cestující bude i ve vlacích StA. Protože prasata jsme my, ne zřizovatelé....

Ale proti žlutému expressu s wifi, nic proti. Tuto trasu nevyužívám, takže ani nebudu moci soudit......

0/0
10.1.2011 9:40

honzyk

Re: Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

Většina ? Jak kde, já využívám rychlíky na trati Třebíč - Brno, (vyjíždí z Plzně nebo Českých Budějovic) a o uzavřeném WC okruhu si můžu nechat leda tak zdát, stejně jako o klimatizaci. Naopak taková námraza na okně je v zimě úplně normální, mám obavy, že právě takových vlaků je většina, zastaralé, nepohodlné, 30 a více let staré vagóny s topením, které jede na max. nebo vůbec. Kdyby se RegioJet, LeoExpres nebo kdokoli jiný rozhodl nasadit spoje i na tuto "jižní trasu", budu první kdo od ČD uteče, úroveň služeb je zde opravdu nedůstojná 21. století.

0/0
10.1.2011 9:59

tarten

Re: Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

Samozžejmě, že většina vlaků je starých. Blaatotlacka jezdí zřejmě hlavně v přípražské dopravě nebo v EC/IC, tam je situace jiná.

0/0
10.1.2011 10:12

snopel1

Re: Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

Jenže to on tam své vlaky nenasadí. Nebude si přece šramotit svou pověst tím, že jezdí pomalu protože na této trati jsou pomalé traťové rychlosti. To nechá na ČD , aby lidi nadávali na ČD a ne na Vančuru.

0/0
10.1.2011 10:31

AAA2

Re: Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

A on tam nekdo nuti CD jezdit? ;-D

0/0
10.1.2011 10:40

Adalbert Kolínský

Re: Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

Ano. Představ si to, že ČD ze zákona zajišťují dopravní obslužnost státu.

0/0
10.1.2011 10:47

tarten

Re: Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

To máte dost zvláštní představy. Je to ze smlouvy, ne ze zákona, a také ne všude. To ale samozřejmě neznamená, že ve SVÉ oblasti k tomu opravdu nejste "nucen".

0/0
10.1.2011 10:52

AAA2

Re: Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

Aha, takze kdyby nahodou nechteli, tak za firou bude stat policajt s odjistenou zbrani?

0/0
10.1.2011 10:56

chytrak20

Re: Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

ale oni jsou rádi, že můžou provozovat dopravu kde to jen jde... a bue jen líp,až budou vděčný za každý kilometr keterý na ně zbyde :-))

0/0
11.1.2011 17:37

Leinad

Re: Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

Ale nasadí, když mu to kraje zaplatí.

0/0
10.1.2011 11:15

Xladi

Re: Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

Upřímně zrovna Regionovy jsou děsné soupravy, sice to vevnitř vypadá pohodlně a atraktivně, což je, ale prostě je to nová kastle na starém vlaku konstrukčně 60 let zastaralém a vozy nejsou odhlučněny a nejsou vybaveny klimatizací, takže v létě je tam peklo a za každého počasí hluk z motoru i kolejí. Je škoda že to toto degraduje, jinak samozřejmě Elephanty a IC EC vozy jsou na úrovni i některé modernizované motorové rychlíky ale ty Regionovy se prostě nepovedly bohužel.

0/0
10.1.2011 10:00

tarten

Re: Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

Výrobu Regionov jsem chápal ještě do minulého roku jako "vytloukání klínu klínem", když se ČD potřebuje co nejrychleji zbavit přestárlých motoráků 810 daleko za papírovou i morální životností, nějakými 200 ks Regionov. Je ale hrozné, že se ze setrvačnosti pokračuje dál a s druhou polovičkou 810 se dělá to samé, místo aby se sešrotovaly a koupily se moderní motoráky. A to i za víc jak dvojnásobnou cenu (tedy se nahrazovaly kvůli financím poloviční rychlostí), které by měly ale také větší životnost.

0/0
10.1.2011 10:18

tarten

6 x 5 = 30, ne 50

Šest souprav o pěti vozech. Takže buď v RJ vzdali výběrko na 50 nových vagonů za 50 mil euro, protože zjistili, že je to ekonomický nesmysl, a nebo dostalo sousloví "na podzim by pak už měly být všechny hotové" nějaký nový význam.

0/0
10.1.2011 10:24

Xladi

Re: 6 x 5 = 30, ne 50

To už měly být hotové dávno. Akorát kalí vodu, 50 vozů nikdo do roka nedodá, v evropě je nedostatek osobních vagonů, jediná možnost je si pronajmout, koupit a zmodernizovat staré, nebo si holt počkat na úplně nové.

0/0
11.1.2011 7:46

Neonym

Re: Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

Já tedy nevím, ale na mé trase Klatovy-Plzeň-Praha(ani jen PLZ-PHA) je rozhodně většina vlaků z neklimatizovaných, starých, hnusných Bček s otevřeným WC. Takže je hodně co zlepšovat. A regioznovy bych nejraději poslal zpátky do Prasu, ať je rozdají za trest zaměstnancům na dojíždění do práce.

0/0
10.1.2011 10:19

tarten

Re: Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

Já bych je za deset let prodal do Řecka.

0/0
10.1.2011 16:38

Martin111

Re: Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

No já vlezl do vlaku asi po třech letech. Praha - Lovosice, Lovosice - Oparno a zpět. Byl to humáč. Prosezené sedačka, okno šlo sice otevřit, ale zavřít už jen s vypětím věech sil, v kupé smrádek a přetopíno - topení vypnout nešlo, odpadkový koš se vyklal na jednou šroubu, celkově všude špína,  záchod hrůza (papír tam byl, voda netekla). Motorák do Oparna ze mě málem vyřásl duši. Prostě hrůzaRvRvRv

0/0
10.1.2011 10:32

tarten

Re: Je mezi vlaky opravdu takový rozdíl ????

Souhlas, takhle hrozných vlaků jezdí víc než je zdrávo.

0/0
10.1.2011 16:54







Najdete na iDNES.cz