Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úřady definitivně zrušily první lokálku: z Bruntálu do Malé Morávky

Čtyři měsíce po oznámení plánu zrušit řadu ztrátových regionálních železnic vydaly úřady souhlas se zrušením první lokálky. Definitivně končí trať z Bruntálu do Malé Morávky. Ministerstvo dopravy oznámilo zrušení na své úřední desce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kocourek25

To je typické ...

rozhodnutí z Prahy- zruší se to nejdříve na Moravě. Tam kde je největší nezaměstnanost.RvRv

0/0
11.1.2011 4:24

Mirco1

Re: To je typické ...

No jo, a velké povodně jste měli také první, to je prostě nesprvedlnost to rozhodování z Prahy, že.

0/0
11.1.2011 11:09

Petr-007

A stačilo ubrat par promili

vyzirkum v statnich sluzbach a trat mohla byt zachovana. Kolil prebytecnych doktoru Cvachu by muselo prchnout lecit do Adzerbaidzanu aby na drahu byly penize?

0/0
10.1.2011 22:55

Mirco1

Re: A stačilo ubrat par promili

A k čemu by to bylo? Tak by se jedna ztrátová "investice" (odměny za nekvalitní práci managementu) přelila do druhé ztrátové investice.

0/0
11.1.2011 11:10

Zla Lopata

Chyba

Neni to trat s nejvyssim prevysenim. Trat s vyssim prevyseni se nachazi hned o cca 50 km dal a to u obce Ramzova na trati Sumperk - Jesenik.

0/0
10.1.2011 21:33

philby

Re: Chyba

Jde o nejvyšší adhezní stoupání a FAKT to bylo tady ;-) hned těsně za odjezdovým zhlavím žst. (dopravny) Malá Morávka směrem na Bruntál bylo krátké stoupání 40 promile. Na Ramzové je oproti tomu "jen" 33.....

0/0
11.1.2011 11:08

Vlastimil.Kornas

Jediný smysl

této tratě je silniční dopravní omezení v místě jejich křížení.Teď v zimě to bylo legrační

.Na přejezdu přes tuto trať za Staým Městem,směrem na Vrbno se na koleje z obou stran nakupily 2 metrové hromady sněhu ze silnice,které tam očividně celou zimu ležely-ale přes přejezd i mimo obec se musí pomalu...co kdyby jel vlak?

0/0
10.1.2011 17:15

Lokýt

Re: Jediný smysl

Svět bude fajn, až to bude naopak - dva metry sněhu, vyhrnuté z kolejí na nepoužívanou sinici :-)V

0/0
10.1.2011 17:43

Vlastimil.Kornas

Re: Jediný smysl

To bude tehdy,až budete mít kolejnice do garáže.

0/0
10.1.2011 17:58

Nikki01

Ještě není dobojováno!

lživý článek!!! Já jsem dnes proti tomu zrušovacímu rozhodnutí odeslal rozklad!

0/0
10.1.2011 16:39

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Některé lokálky opravdu ztratily smysl ...

... pokud tam nejezdí nákladní vlaky a kraj x let neobjednává osobní dopravu, tak proč to nezrušit ?

0/0
10.1.2011 14:55

tarten

Re: Některé lokálky opravdu ztratily smysl ...

Protože tam jezdí vlaky, které kraj neobjednává. Ale je jich málo, nejde o ZDO.

0/0
10.1.2011 19:32

AAA2

Re: Některé lokálky opravdu ztratily smysl ...

Ovsem udrzba byla stale placena ze statniho

0/0
10.1.2011 21:09

tarten

Re: Některé lokálky opravdu ztratily smysl ...

A ona tam reálně nějaká probíhala? Nejen papírově?

0/0
10.1.2011 22:21

Leinad

Škoda ale fakt

Je to hezká trať, ale nevyužívaná.

Na místa s malou poptávkou má jezdit spíše autobus, i když to není tak romantické.

0/0
10.1.2011 13:29

tarten

Re: Škoda ale fakt

Nezbývá mi než souhlasit.

0/0
10.1.2011 19:31

martin1234

Škoda,

tou jsem před lety jel na svůj první solo čundr po horách....no nedá se nic dělat, když poměr železničářů k cestujícím bývá 1:1

0/0
10.1.2011 13:15

Sirdar

Re: Škoda,

My tudy jako študáci jezdili pravidelně s partou do Karlova na hory, ale to byly časy, kdy tahle lokálka byla plná. Zamačkávám sentimentální slzu... ;-(

0/0
10.1.2011 22:56

tarten

Osud lokálek

Takový osud jistě potká mnoho lokálek. Ve výsledku se sice nic neušetří, když započítáme i náklady na likvidaci tratí, ale to nikoho nezajímá. Provozně ekonomicky nezajímavé tratě s malou perspektivou se prostě likvidovat budou.

0/0
10.1.2011 13:12

Vendelín Nademlejnský mladčí 5

Re: Osud lokálek

Já si zase myslím, že ve výsledku se ušetří docela dost. Je nutné si uvědomit, že u nás je nejhustější síť železnice na světě a jenom udržování takových tratí stojí ročně miliony. Nehledě na to, že na takovýchto lokálkách sedí na každé zastávce přednosta stanice a hlídá, aby se ty tři vlaky co tam denně projedou náhodou nesrazily... 

0/0
10.1.2011 13:27

Leinad

Re: Osud lokálek

Hustota sítě není problém, jako spíše plánování tratí.

Proč bus z Prahy do Brna je na osobu rychlejší a levnější než vlak? Má autobus několik vagonů a velkou kapacitu? Platí pro vlak rychlostní limity 130km/h, musí vlak po příjezdu do města dávat přednosti na křižovatkách? (Odpověď zní protože bus nemusí nařízením SŽDZ projíždět Pardubice a další místa.)

Proč řada vesničanů nadává na rušení jejich vlaku? Proč při intervalu 12 hodin musí být na stanici přednosta, ve vlaku strojvedoucí s průvodčím? K čemu jsou dobří výhybkáři na místě, kde moc vlaků nejezdí? (Jelikož některé kraje neobjevily minibusy ani autobusy. )

Jsem pro stavbu nových tratí při současném rušení "kolejí pro lokální automobily."

0/0
10.1.2011 13:41

kucerajan

Re: Osud lokálek

Proboha, vy dva nade mnou, nastudujte si něco o provozu na ČD. U těchto lokálek se jedná o dirigované tratě, Všechny zastávky i stanice jsou neobsazené, obsluhu výhybek provádějí vlakvedoucí případných křižujících vlaků a provoz řídí dispečer, kterým je výpravčí na hlavní trati.  

0/0
10.1.2011 13:52

Vendelín Nademlejnský mladčí 5

Re: Osud lokálek

Spíš by sis to měl nastudovat ty. Dispečer může řídit provoz pouze na trati, která k tomu je technicky vybavená. A to tyhle lokálky z 90% nejsou.

0/0
10.1.2011 14:07

kucerajan

Re: Osud lokálek

prostuduj si tento předpis. http://zofsmost.wbs.cz/predpisy/d3_sadc_s_vrnosy_1-3.pdf

0/0
10.1.2011 14:25

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Osud lokálek

Jak kde. Například všechny tři lokálky vycházející z uzlu Suchdol nad Odrou takhle řízeny jsou. Žádní výpravčí, žádní výhybkáři.

0/0
10.1.2011 14:54

honzik_janulik

Re: Osud lokálek

Prosím tě, nemontuj se do něčeho, o čem toho moc nevíš... Říká ti něco Zjednodušené řízení drážní dopravy? Prd, co? Takže zanech rádobyodborných řečí...

0/0
10.1.2011 20:42

Vendelín Nademlejnský mladčí 5

Re: Osud lokálek

Tak třeba trať Kralupy - Kladno, délka 25 km, 10 zastávek, z toho na sedmi je výpravčí. To je vskutku zjednodušené řízení dopravy jako hrom ;-D

0/0
10.1.2011 21:16

tarten

Re: Osud lokálek

No jistě. Tohle také není žádná lokálečka a je vytížená na momentální maximum své kapacity. Je to jedna z tratí s největším přepravním  potenciálem v ČR, ale první etapu její modernizace se podařilo úspěšně ekonomicky zabít městským částem Praha 6 a 7. Jsem zvědav, jestli vyjde vůle středočeského kraje modernizovat ji aspoň vně širšího pražského centra.

0/0
10.1.2011 22:02

kubisek78

Re: Osud lokálek

Kralupy - Kladno rozhodně ne. Ještě tak možná úsek Kladno-Ostrovec - Kladno.

0/0
10.1.2011 22:54

tarten

Re: Osud lokálek

Pravda. Nějak jsem viděl Masaryčka - Kladno. Na Kralupy - Kladno by jistě šlo ušetřit na "ručním" zabezpečení podstatně levněji. Jenže to zas vyžaduje investici, kterou tam nikdo není ochoten dát. Zkuste to Bártovi někdo navrhnout...

0/0
11.1.2011 10:06

honzik_janulik

Re: Osud lokálek

Pleteš hrušky s jabkama...

0/0
10.1.2011 22:07

tarten

Re: Osud lokálek

Jednak tam žádný přednosta na každé zastávce samozřejmě nesedí, to ani na větších nebo koridorových tratích, jednak - vy si vážně myslíte, že tam nějaká reálná údržba probíhá?

0/0
10.1.2011 19:28

Vendelín Nademlejnský mladčí 5

Re: Osud lokálek

Jenže my se nebavíme o koridorových tratích, ale o jednokolejných lokálkách. A tam ty přednosti většinou sedí, protože zde není technika, která by umožňovala vzdálené řízení provozu. Viz můj příspěvek níže, trať Kralupy - Kladno, kde jezdí pouze motoráky a výpravčí tam sedí na sedmi stanicích. Nedávno jsem tam jel posledním nočním vlakem a byli jsme ve vagónu dva lidi, přesto tam až do těch půl dvanáctý těch sedm výpravčích muselo dřepět a plácačkou dávat znamení k odjezdu.

0/0
11.1.2011 8:52

Bery

Re: Osud lokálek

Nekde uz je dalkove rizeni i na jednokolejnych lokalkach. Problem je ze zrizeni stoji ukrutne penize, takze se to realizuje postupne a jen tam, kde se dela kompletni rekonstrukce trati. Usporu to prinese az do budoucna a to za hooodne dlouho... proti te investici jsou totiz naklady na vypravci jen drobne.

0/0
11.1.2011 9:17

honzik_janulik

Re: Osud lokálek

Koukám, že jedním ze základů tvé povědomosti o dráze je film Přednosta stanice s Vlastou Burianem,co, ty přednosto... ;-D Jednak se té funkci říká výpravčí, a když už výpravčí, tak sedí ve stanici,:-P a druhak na těchhle lokálkách je zjednodušený provoz, takže ani noha....

0/0
10.1.2011 20:45

Vendelín Nademlejnský mladčí 5

Včera bylo pozdě

R^

0/0
10.1.2011 13:07







Najdete na iDNES.cz