Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O české koleje budou firmy naplno soutěžit až v roce 2024

Plánované otevírání české železnice konkurenci dostává konkrétnější podobu. Přinést má hlavně lepší vlaky i úsporu pro státní rozpočet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

standa_81

?

No jo, kdopak v roce 2009 za kraje o prodloužení smluv českým drahám na dalších 10 let rozhodl?

0/0
13.1.2011 0:15

Bery

Re: ?

Mno, kdyz vidim, jak ma Jancura problem sehnat vagony na jednu jedinou trat, tak se to rozhodnuti ukazuje jako spravne. Dopravci jako OBB, DB o nas nemaji zajem, protoze u nas jsou pro ne dotace smesne nizke a z nasich dopravcu v te dobe nebyl jediny (mimo CD), ktery by dokazal dostatecne pokryt sotva par trati, natoz uzemi celeho kraje. :-P

0/0
13.1.2011 11:15

tokumara

Re: ?

Je Vám ale jasné, že po uzavření smlouvy bývá cca dva roky čas pro sehnání souprav? :)

0/0
13.1.2011 16:13

Bery

Re: ?

To by dopadlo obdobne, pokud bylo nutne zacit jezdit od grafikonu roku 2010, coz bylo, protoze v roce 2009 koncila smlouva, tak v pripade smlouvy nejmene na 10 let (o jinou ani dopravci nemaji zajem, protoze je pro ne nevyhodna) a ponechani casu 2 roky by soutez musela probehnout jiz v roce 2007 a v te dobe Jancura jeste nemel ani licenci. Ze zahranici by byl zajem stejny, tedy nulovy, takze v uvahu by pripadli tak akorat CD, Railtrans, Viamont, nebo Veolia. ;-)

0/0
13.1.2011 18:29

certik_bertik

kdyby

měl někdo jezdit s takovým šrotem co mají k dispozici ČD tak už by to dávno musel zabalit. Tahle konkurence není moc fér, tohle ČD taky nemusí ustát

0/0
11.1.2011 16:26

TigerM

pozde

2024 je dost pozde, to u nas zacinajici dopravci budou citelne v nevyhode, uz ted jim zacina vyrustat konkurence, ...

0/0
11.1.2011 12:53

Bery

Re: pozde

?

0/0
11.1.2011 13:02

TigerM

Re: pozde

no jen jsem chtel rict, ze pokud liberalizece trhu probehne v okolnich zemich drive, tak tito dopravci uz budou mit detske nemoci za sebou, kolikrat vyssi kapital a lepsi sluzby, ktere jim pomohou vysoutezit trate u nas... zatimco nasi dopravci budou teprve zacinat... bral bych to spis opacne... vyjimkou je snd jen jancura na slovensku,...

0/0
11.1.2011 13:28

Bery

Re: pozde

Jo tak to jo. Pred tim mi to moc nedavalo smysl.

0/0
11.1.2011 14:55

109e

Re: pozde

Nebo se naopak poučí z chyb a budou mít výhodu lepšího startu.

0/0
11.1.2011 16:00

TigerM

Re: pozde

Nechci vam brat vas nazor, ale porad i s lepsim startem budou mit zkusenejsi a konkurenci, ktera bude o krok naapred.

Pokud by tak uvazovali napr. vyrobci, tak jim vzdy zkazky seberou ti, kteri budou prvni. Cilem by vzdy melo byt  to, aby spolecnosti / firmy byli temi kdo prichazeji s lepsimi sluzbami a inovacemi jako prvni. To z nich dela uspesne.

Ano, to riziko, ze to nevyjde, ze udelak krok zpatky tu je, alelepsi nez sedet a cekat, a nakonec se z vyhody stane nevyhoda. Oproti zavedenym spolecnostem se totiz pak hure prozasuje.

0/0
17.1.2011 15:40

duchacek to zaridi

jedině dobře, že se to postupně začíná otvírat.

0/0
10.1.2011 17:02

Darik H

Re: jedině dobře, že se to postupně začíná otvírat.

Ale straaaaaaaaasne pomalu!

0/0
10.1.2011 17:28

duchacek to zaridi

Re: jedině dobře, že se to postupně začíná otvírat.

to jo, nejsem zasvědcený, ale jak jsem z článku pochopil, to asi zákoně rychleji nejde. ČD to podle všeho mají pojištěné ;-)

0/0
10.1.2011 18:03

tarten

Re: jedině dobře, že se to postupně začíná otvírat.

No - zákonně - spíš smluvně. Ale policejní JUDr. Bárta si se smlouvami moc hlavu neláme.

0/0
11.1.2011 12:03

tarten

Re: jedině dobře, že se to postupně začíná otvírat.

Možná by to mohlo být rychleji, ale nerad bych nahradil jeden kvazimonopol jiným.

0/0
10.1.2011 19:13

pobotom

Re: jedině dobře, že se to postupně začíná otvírat.

I rok 2014 je hrozně pozdě. Stejně tak je to i u dalších firem. Pošta a podobně a všude to mají dobře pojištěné. Státem udržovaný monopol je pěkná všivárna.

0/0
11.1.2011 8:53

tarten

Re: jedině dobře, že se to postupně začíná otvírat.

Roku 2014 bude v dálkové dopravě toho monopolu v zakázkách odhadem už o dost méně než 25%.

0/0
11.1.2011 11:58

Glock Mark XIII

LOL

A kraje zaplatily ČD miliardy .... To je zase kšeft jak stehno. RvRvRv

0/0
10.1.2011 15:09

qvido31

1%u nás a11% vPLR

Jo a někde jinde je to ještě vís praví"odborník"Emanuel Šíp.Díky nechci!Všichni jezdit a já daňový poplatník je dotovat,včetně údržby kolejí atd. Viděli jste někdy koleje u nás a třeba v tom Polsku?A víte třeba,že jako cestující v IC nebo EC máte přednost ve sledu vlaků?V Polsku je to naopak,tam jede soukromník s naftou a pokud by ho snad mělo předjet IC ihned volá na ministra:-P:-P;-(

0/0
10.1.2011 14:47

qvido31

Re: 1%u nás a11% vPLR

Jó a taky se přetěžují nápravové tlaky a já daň.poplatník s tím nesouhlasím,protože výstavba koridorů je z mých peněz a ty koridory dostávaj pak na frak;-O

0/0
10.1.2011 14:49

jezdci apokalypsy

Re: 1%u nás a11% vPLR

Neoliberální soudruhu, vlak vyšší kvality (např. IC/EC) má všude v civilizované Evropě (i Polsku) přednost před vlakem nižším (např. osobní vlak nebo rychlík). Je to dle "Úmluva o mezinárodní železniční dopravě".

Na závěr musí říct, že duševně prostých lidí jako ty, je mi opravdu líto a soucítím s tebou.

0/0
10.1.2011 15:10

qvido31

Re: 1%u nás a11% vPLR

Taky chceš něco provozovat za dotovanou cenu?Jednou Vám ty šmeliny někdo zatrhne:-P

0/0
10.1.2011 15:13

jezdci apokalypsy

Re: 1%u nás a11% vPLR

Člověk s IQ 41 a výš chápe, že hromadná doprava ve většině případů musí být dotována, aby byla cenou i kvalitou použitelná.

0/0
10.1.2011 15:15

qvido31

Re: 1%u nás a11% vPLR

Tak naposledy.Reagoval jsem na článek a tam nám dávají příklady ze stejných ne-li horšich rozvoj.republik jak je ta naše!Proč se nepodívaj jak to funguje jinde,píší funguje né tuneluje!Ps dále se s tebou nebavím,jdu studovat jak zbylbnout bo iq41 je pro mě nedosažitelná meta.;-(

0/0
10.1.2011 15:29

jezdci apokalypsy

Re: 1%u nás a11% vPLR

Byl jsi někdy v Polsku?

Viděl jsi jak funguje tamní železnice, respektive jak tam vypadá infrastruktura, kašpare?

0/0
10.1.2011 15:34

tarten

Re: 1%u nás a11% vPLR

To jděte vyprávět do zemí na západ od nás, kde se pochopitelně také regionální železniční doprava dotuje.

0/0
10.1.2011 19:52

vlára

Re: 1%u nás a11% vPLR

Tak Tvoje informace není zcela přesná, před lety jsem pravidelně jednou v týdnu vozil tzv."sviňský rychlík" z Chotína na Slovensku do Ostravy Martinova (jatka) a ten měl přednost před všemi ostatními vlaky, takže i mezinárodní rychlíky jako Bathory, Favorit měly  prostě smůlu !  R^ 

0/0
10.1.2011 22:05

TigerM

Re: 1%u nás a11% vPLR

to spis vypovida o bordelu na zeleznici...

0/0
11.1.2011 13:23

tarten

Re: 1%u nás a11% vPLR

Chaos jako je na polské železnici bych tu opravdu, ale opravdu nechtěl.

0/0
10.1.2011 19:24

-Chilli-

2024?

To je synonymum pro slovo nikdy?

0/0
10.1.2011 14:33

Darik H

Re: 2024?

R^

0/0
10.1.2011 15:20

Vocko_tr

Re: 2024?

Ne, je to za 13 let. A třináctka vždycky nosila smůlu... ;-)

0/0
10.1.2011 16:49

tarten

Re: 2024?

Letopočet 2024 ignorujte. Nikde v článku se nevyskytuje. kromě bulvárního titulku ovšem.

0/0
10.1.2011 19:16

tarten

Re: 2024?

Teda pardon, moje chyba. Přehlédl jsem, že tam je a správně. Pro rychlíky (a výš) to ale neplatí. Jen pro regionální dopravu některých krajů, pokud se v nich ČD podaří dostatečně rychle modernizovat podle uzavřené smlouvy.

0/0
10.1.2011 19:20

Stephane Margelle

Jaky podnikani?????????????

Slovo "podnikat" je v souvislosti s tim, ze mi bude stat 15let dotovat zivnost, trochu silne slovo.

0/0
10.1.2011 14:16

Neonym

Re: Jaky podnikani?????????????

Slovo dotace není na místě. Je to pouze zaplacená objednávka. Stát si něco objedná(dopravní obslužnost) a za to zaplatí. Navíc ty "dotace" dostávají i české dráhy. Pokud soukromník vyjde lépe s nižší dotací, tak nechápu, co ty na tom ztratíš?

0/0
10.1.2011 16:36

soudruh.malina

Já chodím pěšky

a jsem bez starostí. Vemte si příklad, soudruzi.

0/0
10.1.2011 14:09

karliak

Re: Já chodím pěšky

No jo, soudruhu, jen chodit pesky do prace 16km neni to pravy vorechovy. Na kole je to vcelku taky vo drzku [o prazdninach to ale s nejakym mensim adrenalinem jde). Jezdivaljsem vlakem, ale kdyz je potreba jeste pouzit MHD, k tomu sem tam ale i autem potrebuju, jezdim jen autem (na LPG). Ono kdyz si pocitam cas a nervy s vlakama, zavislost na odjezdu vlaku, ... Tak je to jasny. Pro me, ostatnim to nenutim. Ale priznam se, bydlet primo v HK, jezdim na kole nebo chodim. A rad.

0/0
10.1.2011 16:16







Najdete na iDNES.cz