Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do oprav silnic půjde příští rok devět miliard, stavba nových však zpomalí

V příštích letech půjde v Česku výrazně více peněz do oprav silnic. Už letos se rozpočet na rekonstrukce navýšil na čtyři miliardy korun ročně z loňských 2,8 miliardy a příští rok půjde do oprav silnic devět miliard korun. Naopak na stavbě nových dálničních tahů se bude šetřit. Namísto některých dálnic se postaví jen obchvaty měst v jejich trase.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D.E.S.

hm

zbytečné ... dyť každý ví že to opravují tak, aby měli stále práci. Letošní díty na silnicích jsou ty, které minulý a předminulý rok opravovali. Silnice to je něco jako zdravotnictví, tam mohou téct peníze proudem a vždy to bude málo, porotože se půlka rozkrade nbeo promrhá ..

0/0
13.1.2011 13:49

Hynek Vilém Jarmila reloaded

proč peníze na údržbu silnic nejsou povinný výdaj?

Nikdo by si nepořídil drahou věc, kterou by pak dál neudržoval. To umí jen stát, postavit silnice, ale místo jejich udržování stavět stále další nové, na úkor udržování těch starších. Přitom jen ze spotřební daně za palivo a silniční daně se vyberou miliardy. Jde to všechno do oprav? 8-o

0/0
12.1.2011 15:17

davidh2002@volny.cz

dobrý dotaz

Měl by stát přednostně investovat do oprav starých silnic na úkor stavby nových?

Nebo staré nechat neopravené a postavit nové nekvalitní silnice, na jejichž opravu opět nebude....

0/0
11.1.2011 17:31

Inkvizitor Johny

Jako ať se nikdo nezlobí...

...ale ty opravy jsou hrozný. A to není o materiálu, ale o špatném technologickém postupu. A dokuď za tyhle zhovadilosti někdo neponese osobní zodpovědnost, tak se nic nezmění. Miliarda sem, miliarda tam.

0/0
11.1.2011 17:01

DanC

Re: Jako ať se nikdo nezlobí...

Souhlasím, že je to chyba technologického postupu. Problém je ale podle mého v kontrolách.

Co je platné, že někdo vyžaduje kvalitní smlouvy, když jejich sankční a reklamační ujednání ignoruje? Dokud stát nezačne důsledně kontrolovat provedené práce a zároveň využívat smluvní sankce a reklamace související s provedenými díly, pak se nic nezmění. A nejedná se jen o silnice.

0/0
11.1.2011 17:42

Hynek Vilém Jarmila reloaded

Re: Jako ať se nikdo nezlobí...

Jenže to je zase o osobní zodpovědnosti. Úředníkovi na ŘSD nebo krajské správě cestářů je jedno, jak je to spravený, bonusy podle toho nemá. Řešením by bylo nechat na státní správě silnic jen pár lidí, kteří by si projekci i opravy silnic nechávali outsourcovat. Soukromá firma si už ohlídá, aby oprava dávala smysl, když na tom bude finančně závislá. A úředníci by taky mohli být hodnocení podle kvality svěřených silnic.

0/0
12.1.2011 15:21

certik_bertik

a

železnice asi ostrouhá co?

0/0
11.1.2011 16:20

la.sicak

Problem je

ze u nas se stavi silnice misto aby se budovala silnicni sit. Snad bude mit Barta dost rozumu aby s tim aspon neco udelal.

0/0
11.1.2011 13:25

Více takových Kožených

Zapojit soukromý kapitál

;-D nebo to udělat jako ve vyspělých zemích, kde má stát na budování dálnic, silnic a opravy svou vlastní firmu. Proto mají stavby 2x lacinější, nikdo ze soukromého sektoru nemůže "přižírat" peníze pro své soukromé zájmy.

0/0
11.1.2011 13:05

la.sicak

Re: Zapojit soukromý kapitál

No jiste trubko...

0/0
11.1.2011 13:26

net.Xtreme V.

Anketa není tak nějak úplná

Samozřejmě je lepší postavit obchvat velkého města, než opravovat silnice, kde projede deset aut za den, ale nemá cenu postavit obchvat, když silnice s ním spojené jsou v dezolátním stavu.

0/0
11.1.2011 11:58

Vass

hmm

To snad není pravda, oni testují novou metodu opravy silnic. To si dělají srandu. To se opravdu nemohou podívat k sousedům jak se to dělá pořádně. Proč pořád o něčem spekulují, vymýšlejí testují. Tohle všechno je už dávno otestované. Běžte na konzultaci k němcům nebo rakušákům, švýcarům. Ti vám to klidně ukážou :-P

PS: Proč když u nás udělají záplatu, tak při nájezdu na ní auto poskočí a u sousedů nic ? Nejen že naše záplaty nic nevydrží, ale ani jezdit se po tom nedá ;-€

0/0
11.1.2011 9:29

G-Los

Re: hmm

Souhlasím. Nikde v zahraničí - Rakousko, Italie, Německo na silnice davají větší pozor. Dálnice při kalamitě na 100% průjezdné. Vůbec naše silnice, dálnice, značení hodnotím jako nejhorší ze všech států, kde jsem řídil.Rakousko, Italie, Německo. Chorvatsko, Maďarsko.

Proč to testují. Prostě dělat pořádně.- Proč v Italii jsou výjezdní a nájezdní pruhy i na úzkých silnicích, proč tam kdejaká mala zapadlá silnička je v lepším stavu jak silnice I třidy u nás?

0/0
11.1.2011 11:51

honzagm

Re: hmm

Protoze kvalita komunikace je dana z velke casti kvalitou podlozi. A tam je zanedbanost takova, ze se ani za desitky let Rakousku a Nemecku nepriblizime.

0/0
11.1.2011 12:06

slaviator

Re: hmm

"Dálnice při kalamitě na 100% průjezdné." - jasně;-D;-D;-D;-D;-)

0/0
11.1.2011 17:27

kretzschmar

Re: hmm

asi hodne zalezi na tom kde v italii. ja jsem zil v abruzzu a tam byly silnice, vcetne nove dalnice katastrofalni, ve srovnani s CR

0/0
11.1.2011 17:45

Ogrelord

Re: hmm

Jestli jsou silnice při kalamitě 100% průjezdné, tak se o žádnou kalamitu nejedná ;-D;-D

0/0
28.1.2011 8:46

fra

Proč se dělají nekvalitní povrchy?

Do budoucna práce jistá.

0/0
11.1.2011 9:11

robinhud

Odvolat šéfy zodpovědné za opravy silnic!

Prokázali že jsou naprosto neschopní. Pokud tolerují firmy které opravují silnici způsobem že místo díry je hrbol nahoru nemají na svých teplých místech co dělat. Je to pouhé vyhazování peněz za zbytečné opravy. Vibrace způsobené přejížděním hrbolů způsobí spolehlivě nové díry. Je to komplot. Proč by firmy opravili cestu tak aby vydržela? Když za půl roku mohou opravovat znovu a zodpovědní šéfové jim tento šlendrián tolerují. K toleranci mají zřejmě důvod a to jsou úplatky těchto firem.;-€

0/0
11.1.2011 8:34

G-Los

Re: Odvolat šéfy zodpovědné za opravy silnic!

Tady se na to dívají, jak píšete. Kdyby je opravili dobře. Mohlo by se teď investovat do nových silnic, kde jsou větší peníze.

0/0
11.1.2011 11:55

honzinulanek2

D1 je luxus

zvlaste cca 80. km na Prahu, kde je omezeni na 80 a neskutecne diry. Na dalnici!

0/0
11.1.2011 8:00

honzagm

Re: D1 je luxus

Tam musis prave jet 150, protoze jinak te ty diry pekne proklepnou.

0/0
11.1.2011 12:06

vhelsing

Re: D1 je luxus

Vsak D1 je pripad sam o sobe....Ten tankodrom u Brna...tomu se vyhybam jako cert krizi..a radsi jedu bud po stare,nebo okreskach...

0/0
11.1.2011 13:44

manic1

Nestavět nové silnice

Proč by se měli stavět nové silnice, když není ani na pořádnou údržbu stávajících!

0/0
11.1.2011 7:58

Baxter

R 35

R 35 je v takovém stadiu přípravy, že veškerá územní rozhodnutí, EIA, stavební povolení a výkupy pozemků, které tam je nutno provést, bude obtížné realizovat v kratším horizontu než cca 10let. Takže pro Bártu může být R35 maximální prioritou, ale je vidět, že o stavbě dálnic ví kulové.

0/0
11.1.2011 7:54

honzasl

Re: R 35

Aha. Takže protože horizont dokončení je delší naž než volební období, tak by se na to měl jako správný politik vybodnout, že......

0/0
12.1.2011 9:43

bskoupy

Pokud se budou silnice opravovat metodou "flikování" (pokr)

pokr.

Kdysi za totality - a to nebyl stav našich vozovek tak katastrofální (!!) - byl v satirickém časopisu Dikobraz obrázek výstražné značky "Příčná stružka nebo hrbol" s dodatkovou tabulkou "Platí po celém území republiky:

U nás se nově snaží za stav (opravy) silnic odpovědná organizace Správa a údržba silnic zbavit odpovědnosti za poškozené automobily (proražené peumatiky a poškozené disky; o kloubecha tlumičích nikdo nemluví) opravdu "demokratickým" způsobem: špatnou silnici označí tabulkou "Silnice ve výstavbě". A právě k takovému označení by se ona dodatková tabulka "Platí na celém území republiky" hodila...

Bohužel - náš stát není ve výstavbě; NÁŠ STÁT JE V TUNELOVÁNÍ!!!

0/0
11.1.2011 7:33

bskoupy

Pokud se budou silnice opravovat metodou "flikování"

které mají teoreticky vydržet dva roky, prakticky však pouze pár měsíců resp. do prvního sněhu, tak i těch 9 miliard bude málo!!

Většinou se totiž znovu a znovu (někdy i dvakrát během roku!!) "opravují" stejná (již dříve "opravovaná") místa vozovek. A k nim samozřejmě přibývají nové díry...

Praktický technologický postup "flikování":

díra se neočistí, nastříká se do ní řídká tekutá asfaltová drť až vznikne hrbol a ten se posype ručně suchou drtí.

V lepším případě se tento hrbol udusává (ale ne až do roviny s okolní úrovní vozovky!), jindy se o "udusání" mají postarat projíždějící automobily, kterým se ještě teplý asfalt lepí na pneumatiky a tak ihned vytrhává z "opravené" vozovky.

Technologie třetího tisíciletí aneb bezedný tunel peněz...

Kdysi za totality - a to nebyl stav našich vozovek tak katastrofální (!!) - byl v satirickém časopisu Dikobraz obrázek značky "Příčná stružka nebo hr

0/0
11.1.2011 7:26

Xladi

Dopravní superstrategie

To jsou názvy, proč to takhle pojmenovávají, jo ono by asi dopravní strategie neznělo tak cool. Je to všechno nepřipravené dělané na poslední chvíli a ve výsledku to bude dražší než to mohlo stát, jasně nové soutěže upravit podle nových postupů, ale to co je rozjeto tak největší blbost byla konzervace staveb a některé dokonce bez konzervace. Na pohled to vypadá atraktivně, zastavíme ty špatné stavaře a ukážeme jim kdo je pánem, ale je nutné si uvědomit že smlouvy jsou podepsané a stavby když se staví, tak je nelze jen tak opustit, což se na mnoha místech stalo a některé byly opuštěny ze dne na den bez jakékoli úpravy a třeba rozestavěné mosty se ani nedají zakonzervovat, musí se dokončit etapa, pokud se to nechá rozestavěné, tak se to pak může stavět znovu. Bárta je jen populista který se šklebí když mu teče do bot.

0/0
11.1.2011 7:04

dávám tomuto nicku tak měsíc

Soukromý kapitál na D1?

Děkuji, nechci!!!

0/0
11.1.2011 6:08

mp8

Re: Soukromý kapitál na D1?

ať cheš nebo necheš. Všechny silnice jsou dnes stavěny soukromým kapitálem.....vláda totiž staví na dluh. Na který si půjčuje od soukromých subjektů.

0/0
11.1.2011 8:31

Rafaelou

řešíme důsledek,ne však příčinu...

Nevím zda se někdo zamýšlí nad tím proč máme cesty takové jaké máme.Stavíme nejdráž v Evropě a silnice se podobají tankodromům.I na nových úsecích stavěných po revoluci je spousta výtluků a leckde sotva se otevře musí se opravovat.Kdo kontrolije kvalitu a kdo je za to odpovědný?Jak je možné,že státy kolem na tom tak zle nejsou?Mám možnost se občas dostat na různé stavby a když vidím na jak zpevněné podloží se klade asfalt je mi jasné jak to dopadne.Proč třeba v Německu udělají sondy na hotovém povrchu,změří nosnost a kvalitu podkladu a pokud to nevyhovuje nechají to firmu klidně na její náklady předělat.Navíc silnice se staví za přesně danou cenu a neexistuje něco takového jako více práce.S cenou jsi zakázku vyhrál tak se snaž a kvalitu si ohlídáme.U nás se místo toho neustále cena navyšuje,kvalita klesá proto,že ten či onen se nehorázně pakuje.Konkurence žádná a firmy dopředu ví kdo tu či onu zakázku vyhraje.A vo tom to je.

0/0
11.1.2011 6:08

mudroch1

Re: řešíme důsledek,ne však příčinu...

Nelze než souhlasit.

0/0
11.1.2011 6:32

KDE

Re: řešíme důsledek,ne však příčinu...

A proč by to ty firmy měli dělat kvalitní, když se po dostavění silnice objeví díry, "propady" či jiné problémy, tak to opravuje ta samá firma co to stavěla a za peníze státu. (a je jedno že se to objeví jen "pár dnů" po dostavění.

Tady by mělo platit, že když to ta firma postavila tak za to třeba 5 let zodpovídá - jakékoliv opravy v průběhu prvních dvou let by byli financovány z peněz firmy, protože ona za svůj výrobek má zodpovídat a stát ho může u ní "reklamovat". Následující 3 roky by se pak spolupodílela na opravách společně se státem - hezky 50:50. I to by dle mého přispělo ke kvalitě silnic. Chtělo by to navíc pravidelné kontroly kvality během stavby a jakékoliv problémy by šli za firmou. Spozdění stavby - pokuta za každý den.

0/0
11.1.2011 7:05

old fashioned Vince VII.

to nebude stačit ani na chodníky v Liberci...

0/0
11.1.2011 3:27

Fungy

Re: to nebude stačit ani na chodníky v Liberci...

R^a že by to potřebovaly

0/0
11.1.2011 13:57

Mgr. Jaroslav Lančík

a budeme to platit my z našich daní

[>-] Rv

0/0
11.1.2011 3:20

xmen001

Re: a budeme to platit my z našich daní

Si snad občan ČR, tak logicky se to bude platit z daní, tak jako v celém světě proboha, co je to zas za uskostny příspěvek.

0/0
11.1.2011 14:49

slaviator

Re: a budeme to platit my z našich daní

ty to platit nebudeš ;-D

0/0
11.1.2011 17:44







Najdete na iDNES.cz