Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

R35 z východu Čech na Moravu je priorita, překvapil Bártův plán

Plány ministerstva dopravy na výstavbu důležitých silnic jsou pro východ Čech dobrou zprávou. Z návrhu dopravní "superstrategie" do roku 2025, kterou získala MF DNES, vyplývá, že ministr Vít Bárta označil za prioritu výstavbu silnici R35 na Moravu i za cenu financování ze soukromých zdrojů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jablkon

no konecne to nekdo pochopil

vsechny ty chytraky prosazujici rozsirovani horske drahy D1 bych zabetonoval do tech nedokoncenych mostu na Zelivce.

.

vzdyt tady se postavenim nejakych 100km silnice kapacita spojeni strednich Cech s Moravou zdvojnasobi a navic se napoji rada mest podel R35, kdezto rozsireni horske drahy nakonec prinese jen trochu vic prostoru pro "skolitele"...

0/0
16.1.2011 0:02

paja.butcher

Materiály ŘSD tvrdí něco jiného

Před pár měsíci byla absolutní prioritou ministra Bárty D3, nyní R35, radostné to není, ale potřebnost R35 jde těžko zpochybnit.

Jen k "neúnosné situaci na I/35" bych řekl, že v knize ŘSD - Páteřní síť českých dálnic a rychlostních silnic se uvádí, že nejzatíženější dvoupruhovou komunikací u nás je I/3. I když podle intenzit dopravy se zdá, že I/35 moc nezaostává.

0/0
13.1.2011 22:25

Pete24

No vida. Že by se ledy hnuly i v zaprděném Česku?

Už 10 let se to ví, místo toho se jen flikovalo tu i támhle, zcela bezkoncepčně. Je nutno smeknout - Opět bravo, Bárta.

0/0
13.1.2011 15:44

tmf

2 opravy

35ka nevede přes Svitavy

a situace ve VM či Litom nezačíná být neúnosná, to už a nejen tam, po celé trase

0/0
13.1.2011 9:31

john007

Re: 2 opravy

Lačnov je take město Svitavy a R35 tam prochazí

0/0
21.1.2011 19:46

Andreas.Maier

kéž

by to s tou chrudimi a slatinanama byla pravda .... :-/

0/0
12.1.2011 0:22

1host

mýto

Celé je to o tom, že tato silnice slouží k objíždějí mýta na D1  pro dopravce ze severu moravy, olomoucka a částečně východních čech ve směru na Prahu. Řidiči dostanou příkaz mimo mýto a pro to je jen jedna alternativa a tou je právě "35". Takže ať stavba proběhne z jakých peněz chce tak  se opět bude rýžovat- s kým to bude- to se musíme nechat překvapit.No a za pár let po zrušení dálničních známek se prohnou i řidiči osobáků!!

0/0
11.1.2011 18:19

lynxxx

Re: mýto

Zrušte Vysoké Mýto.

Je ovšem logické, že cesta z Prahy do Ostravy přes HK a OL mnohem kratší než přes D1. U náklaďáků jedoucích všude 80km/h není ani o tolik pomalejší.

0/0
11.1.2011 21:39

srutic

Re: mýto

když by ti prostředkem vísky kde bydlíš, projíždělo přes 20 000 kamionů denně, tak by jsi se nestaral, kdo bude na mýtném rejžovat, ale spíš by ti stačilo,že už nejezdí prostředkem města ty šmudlo.Rv

0/0
11.1.2011 23:27

Jablkon

Re: mýto

presne tak, severni varianta je vyrazne kratsi a pritom myto chybi jen cca. v jeji tretine, takze tam bude vetsi uspora na nafte nez na mytnem.

.

ze se "ryzuje" na mytnem (hmmh, jakypak je pomer mezi naklady na stavbu a udrzbu dalnic a vynosy z myta, heh??) je zcela v poradku, prinejmensim v pripade kamionu. z hlediska obcanu ridicich svuj osobak k babicce, jestli je "spravne" prohlasit dalnici (nebo komplet cestovani auty??) za nadstandard a zpoplatnit mytem, nebo za standard hrazeny z dani a zpoplatnit maximalne znamkou, je netrivialni otazka, kde na obou stranach existuji rozumne argumenty. mozna nejspravnejsi by bylo soukromym osobam, ktere v CR radne plati dane, umoznit uzivani dalnic zdarma / za znamku / symbolicke mytne (napr. 0,10 Kc/km), ale pro cizince a podnikatele vcetne osobaku zavest myto "plne" - jen je otazka, jestli je to v EU mozne.

.

btw. podivejte se na prijmy a zivotni uroven v Portugalsku a na jejich myto pro osobaky. d

0/0
16.1.2011 0:30

dalnice

dvoupruh je neekonomický

Stavět jen polovinu je pro tento případ krajně neekonomické. Sice to tak vypadá, ale ušetří se jen max. třetina nákladů. Nakonec však bude dokončení druhé poloviny ještě o dvě třetiny dražší, než kdyby se to stavělo rovnou vcelku. Poloviční profily se totiž nestaví kvůli financím (to platí leda tak u tunelů), ale kvůli plánované vytíženosti komunikace. Tedy v případě, že hustota dopravy ještě není tak silná, aby musel být už hotov plný profil, který se musí zbytečně udržovat. Když postavíte dálnici jen poloviční, ušetříte v tu chvíli leda za vozovku, svodidla a mosty. Vše ostatní se však musí zaplatit a postavit jako by byla celá, tedy nadjezdy, projekt, výkup pozemků, kanalizace. Když se potom bude dokončovat druhá polovina, většinou se musí projekt zase upravit, zase vyhlásit výběrové řízení, zase tam poslat stroje, omezit dopravu ve stávajícím profilu. A během té doby, kdy bude hustá doprava vedena polovičním profilem se tam stanou stovky tragických nehod.

0/0
11.1.2011 11:32

vymrzovac1

Re: dvoupruh je neekonomický

pokud půjde nový dvoupruh přibližně souběžně se starým, a navíc se bude vyhýbat obcím, bude znamenat určité zlepšení. Stará silnice by tak byla využívána místními, nová jako rychlodráha. Na pětatřicítce jsou největším problémem obce. Kruháky toho moc neřeší,málokdo si uvědomuje, že rozjíždějící se kamion má okamžitou spotřebu kolem 300l/100

0/0
11.1.2011 12:55

Fungy

Re: dvoupruh je neekonomický

no přetížený dvoupruh se moc jako rychlodráha využít nedá

0/0
11.1.2011 13:36

Jablkon

Re: dvoupruh je neekonomický

pretizena silnice pres vesnice jeste min

0/0
16.1.2011 0:13

Franta-z-Masny

Re: dvoupruh je neekonomický

...příspěvek o ničem!

0/0
11.1.2011 16:46

Jablkon

Re: dvoupruh je neekonomický

kruhaky na hlavni silnici jsou tragedie - zoufale zpomaluji dopravu, zvysuji spotrebu a jsou-li blizko za sebou, svym zpusobem i zvysuji i riziko vaznych nehod, protoze velmi ztezuji predjizdeni, specialne kamionu, ktere je nutno stihnout prave mezi dvema rondely.

.

typickym prikladem je v Rakousku silnice z Hati (Znojma) smerem na Viden, kde jsou hned za hranici asi 4 rondely v rychlem sledu (mezi nimi paradoxne Schnellstraße s povolenou 110km/h), nepotkat tam kamion je takrka nemozne, a tak nezbyva, nez za nim trpelive dvacitkou obkrouzit rondel, nemit smulu na protijedouci auto, rychle predjet a uz zase stat na brzde pred dalsi krizovatkou. a pak taky obchvat Tulln an der Donau, kde je tech rondelu asi 6 a hustsi provoz, takze se predjizdi jeste hur. Skoro bych rek, ze cesta z Vidne do Stockerau po dalnici je na prumernou spotrebu vyhodnejsi nez tohle

0/0
16.1.2011 0:21

Jablkon

Re: dvoupruh je neekonomický

tak to je jasny, ze provizorni dvoupruh neni o polovinu levnejsi nez komplet ctyrpruh a ze to vcelku vyjde draz. ovsem dokazu si predstavit, ze 40 miliard na dvojpruh se jeste najde, kdezto 60 na celou silnici uz ne.

.

bohuzel v cechistanu je dost realny, ze se rekne "do 5 let postavime i druhou pulku" a ono se i za 20 let bude jezdit dvoupruhem.

.

"stanou se tam stovky tragickych nehod" - no myslim ze tolik jako ted na I/35 pres vesnice jich nebude. ostatne, pokud se ten dvojpruh postavi dostatecne siroky, lze ho do dostavby druhe pulky nalajnovat jako 3pruh s minimalni krajnici, kde se po 3km budou stridat predjizdeci pruhy pro oba smery jako je to v Rakousku na rade S-ek (napr. z Hollabrunu do Stockerau nebo z Bregenzu smerem na Innsbruck

0/0
16.1.2011 0:13







Najdete na iDNES.cz