Diskuze

Po Praze budou jezdit nové hybridní kloubové autobusy, podívejte se

Pražský Dopravní podnik má dva nové kloubové autobusy s hybridním pohonem. Každý z nich na svém provozu ušetří 30 procent paliva. Autobusy jsou nízkopodlažní a střídavě budou od přelomu ledna a února jezdit na linkách číslo 136, 139, 250 a 271. Celkem by jich v Praze mělo jezdit dvacet.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

TigerM

17. 1. 2011 16:30
vetrani

Vetrani v zadni casti vozu je nucene? Nebo jen temi par okynky?

0 0
možnosti

Ivánku cink

13. 1. 2011 7:49
Setrvačník

Hybridní autobusy se už zkoušejí dlouho, dřív se snažili energií při brzdění roztočit setrvačník a při rozjezdu si odebrat energii z něj. Také v zastávkách byly kontakty, kterými se dal setrvačník pro rozjezd roztočit. Výrobně je jednodušší pohánět u tříosého autobusu zadek klasicky mechanicky naftovým motorem a prostřední nápravu elektromotorem /stejná jako u trolejbusu/. Ty počítače musí sladit rozjezdy obou náprav tak, aby se neničil kloub . Něco podobného existuje i u hybridních trolejbusů, jen baterie jsou nahrazeny "klacky" a rekuperuje se do trolejového vedení.

0 0
možnosti

tokumara

13. 1. 2011 16:02
Re: Setrvačník

"Moderní" trolejbusy od f. Škoda (+ Irisbus) mají hnanou debilně jen zadní nápravu ;(

0 0
možnosti

Milhaus1

12. 1. 2011 20:17
Opět nějaký kočkopes

Zajímalo by mě, kde všude tohle jezdí a na kolik to přijde peněz? Nebylo by pro Prahu lepší pořídit busy na zemní plyn?

0 0
možnosti

fsp

12. 1. 2011 22:16
Re: Opět nějaký kočkopes

Strašně moc a nejvíc těch peněz půjde z tvojí kapsy.

0 0
možnosti

fredydusi

12. 1. 2011 18:27
SOR?

To jsou ty busy konstruované na člověka do metru padesát? Do kterých sice pohodloně vlezete, ale chcete-li si sednout tak vás čeká jednou tak vysoký schod než při nástupu do karosy. A stojíte-li, tak pořád někomu uhýbáte, protože vnitřní uspořádání je strašný. Jestli to jsou ony, tak to potěš, kdovíjaký pohodlí od svezení v městkém autobuse nečekám, ale tohle už je trošku moc...

0 0
možnosti

Fai Rodis

12. 1. 2011 22:56
Re: SOR?

Jo, ty schody v tzv. "nizkopodlaznich"  autobusech i tramvajich mne pekne stvou. Sice clovek nastoupi snadno, ale kdyz zamiri ve voze kamkoli, tak ho schody neminou, navic se z nich da pri jizde spadnout.

A co uplne nenavidim jsou ty vyklopne plosiny pro invalidy v tramvajich, co jsou z nerez plechu. Jak ted bylo po Praze snehu, tak se natahal na ten plech dovnitr a kazdy clovek, at stary ci mlady, at v boptach zimnich ci na podpatcich, na tom plechu pokrytem breckou uklouzl a stezi chytal balanc. Pozorovala jsem to na vsech stanicich od I.P Pavlova az na Zelivskeho. Moc pekne, opravdu. By mne zajimalo, kolik lidi na te plosine uz utrpelo uraz.

Ale co by se neobetovalo pro technicke zpristupneni dopravy invalidum - at si neinvalidi klidne nabijou hubu...

0 0
možnosti

pirna

12. 1. 2011 16:11
Píši k HOOTERS, ne k autobusům

Vedle článku k autobusům běží reklama na restauraci "Hooters". Tyto restaurace známé spíše kvúli děvčatům obsluhujícím ve vypasovaných tričkách než kvůli jídlu, se podobně jako např. "Sticky Fingers", "T.G.I. Friday''s" atd., dostaly díky stagnující ekonomice do značných těžkostí. A jak vidím, řeší krizi podobně, jako kdysi síť rychlého občerstvení McDonalds - expandováním na Východ. Tam je sice také ekonomický srab (možná ještě větší), ale lidé se dají na novou reklamu ještě nalákat.

0 0
možnosti

bizonek123

12. 1. 2011 15:18
SOR

Autobusy SOR hruza, bes. Jak linkove, tak mestske. Jejich reseni vnitrniho prostoru a komfort jizdy je katastrofa.

0 0
možnosti

male_zvire

12. 1. 2011 15:36
Re: SOR

A pointa?

0 0
možnosti

HV 71

12. 1. 2011 15:08
bus

nizkopodlazni autobusy to je opravdove peklo..chapu, ze pro stare lidi je prijemnejsi nastup, ale za to snad nestoji skrabat se nahoru na radoby vypolstrovane uzke sedacky, ktere jsou nasakle smradem bezdomovcu, navic nulovy prostor na nohy..stara dobra karosa, kde se clovek rozvali v pohodli a jede jako pan..nehlede na to, ze nekdo nedomyslel, ze i v novych autobusech jsou take potreba mista na stani

0 0
možnosti

roedor

12. 1. 2011 15:20
Re: bus

katastrofa jsou "midibusy", co se podezřele rozlézají na další linky. Dvoje dveře, využitelné jen jedny, nizkopodlažní plošinku uprostřed spolehlivě zablokuje 1 kočárek. Všechna (!) místa k sezení jsou na nějakém schodu nebo výstupku. A do zadní části se dá sednout jen v případě, že člověk jede na konečnou. Jinak se ven nevyboxuje:-/

0 0
možnosti

102030abc

12. 1. 2011 14:57
Zase mraky odborníků

Vidím, že jsou tu zase mraky expertů...jako vždy. Nechci Vám brát iluze, ale u věcí, jako je autobus bývá návratnost docela dobře spočítaná a nemyslím, že jsme první země kde ten pohon bude v praxi použit. SOR vyrábí rozhodně dobré busy. Podle mě lepší než Karosa..která trochu brečí, že nemá tu zakázku na Prahu. Městský autobus jezdí brzda plyn, 1,2 -1,2,3...emise i spotřeba jsou dosti neoptimální i když to má automatickou převodovku a je to na ten provoz navržené. Nejvíc to "hulí" když v tom autobusák zarioštuje na rozjezdu. Ten hybird omezi namáhání motoru a převodovky při rozjezdu, patrně to bude mít lepší akceleraci, sníží se namáhání brzd (tím klesne celkově emise prachu) a klesne spotřeba a tím náklady. Ta může klesnout značně, protže na tom rozjezdu je značná. Bylo by fajn to kritizovat až jich bude pár nějakou dobu jezdit...

0 0
možnosti

InstinkTT

12. 1. 2011 15:01
Re: Zase mraky odborníků

V podstatě máte pravdu, až na to namáhání brzd. Bus bude vážit o několikset kg více, nejen na bateriích které veze, ale také na výztuhách, které nesou větší zátěž než klasický diesel bus. A to se na brzdách musí projevit...a nejen na brzdách ale na všech podvozkových dílech, pakliže nejsou z výroby dostatečně vyztuženy, o čemž silně pochybuji. Rv

0 0
možnosti

tavavelbloudi

12. 1. 2011 14:55
hmm

SOR NB 18 jazdia na Slovensku a mozem vam povedat ze je to absolutna katastrofa autobus v ktorom si oproti sebe nesadnete ako v starych ikarusoch, uzky priestor medzi sedadlami cely autobus je ako pre priemerneho Japonca alebo Korejca. Jednym slovom katastrofa

0 0
možnosti

noo

12. 1. 2011 14:55
snad na nej NEnatrefim

sice jsou ty autobusy nizkopodlazni - tedy lepe se do nich nastupuje, ale pak se stejne stejne musite vysplhat nahoru na sedacku, na "ctyrce" se nemate kde drzet a v zatackach padate dolu. Pro stare lidi s hulkama nebo pro lidi po urazech a operacich ten autobus tedy neni. Pokud si sednete na sklapeci sedacky, tak se tam zase nevejde inval.vozik nebo kocarek... blbejsi autobusy jsem nevidela.

0 0
možnosti

AAA2

12. 1. 2011 15:00
Re: snad na nej NEnatrefim

co jsem videl tak ani jine nizkopodlazni autobusy od jinych vyrobcu (Iveco, Mercedes) nejsou reseny o nic lepe

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Palubní personál rakouských aerolinek stávkuje, dotýká se to i spojů s Prahou

28. března 2024  16:39

V Rakousku ve čtvrtek začala 36hodinová stávka palubního personálu aerolinek Austrian Airlines...

Pěstitelé v problémech. Cena vína prakticky neroste a jeho spotřeba klesá

28. března 2024  15:58

Spotřeba tichých vín, tedy ne šumivých ani perlivých vín, v České republice v loňském roce dál...

Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat

28. března 2024  12:31

Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...

Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově

28. března 2024  12:17

Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!