Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Polské vlaky zvítězily v tendru Českých drah. Všechny vyjedou do roku 2013

Nejpozději do konce roku 2013 by mělo po regionálních tratích v Česku jezdit 31 polských motorových jednotek Pesa za více než dvě miliardy korun. Je to poprvé, co polský výrobce vyhrál takovou soutěž vypsanou Českými drahami. Dosud dopravce dával přednost rekonstrukcím. Podle informací MF DNES se do tendru nepřihlásil žádný český výrobce vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Paterson

Dobře, cenu za vlaky zveřejnili, ale co ty ostatní položky

To by mě zajímalo, o kolik se zakázka prodraží, kdo dostal "všimné" a kolik a vlastně, kolik je skutečná cena... :-)

0/0
17.1.2011 13:40

tarten

Re: Dobře, cenu za vlaky zveřejnili, ale co ty ostatní položky

Všimné platili snad Poláci, ne? ;-)

0/0
17.1.2011 16:35

MSG

Pendolino - cena

Je sice fajn, že pendolino by jezdilo Praha - Brno za 2h a to každou hodinu, ale za jakou cenu? Já popravdě pendolino proklínám, protože na něj nemám a ono vytlačuje normální rychlíky a EC/IC, kde je v praxi stejná kvalita za nižší peníze. Pak bude do Brna jezdit jen pendolino a v něm pár lidí s inkartou atd. Ostatní jako vždy busem... :-(

0/0
17.1.2011 10:06

tarten

Re: Pendolino - cena

Situace se mezitím možná trochu "zjednodušila". Ministerstvo dopravy už nehodlá EuroCity a InterCity objednávat, takže ta, která se ČD ani jinému dopravci nerentují budou zdražena nebo jednoduše zrušena. Za nižší, protože "dotované" jízdné budete jezdit už jen "R" a "Ex", jinde se připravte na jízdné cca tržní.

0/0
17.1.2011 15:31

Blackhawks

Nase podniky asi zakazky nepotrebuji....

0/0
16.1.2011 14:15

zd.sn

Re: Nase podniky asi zakazky nepotrebuji....

Náš stát už nemá naše podniky tak vo co de ? Náš stát má jen špičkové ekonomy, špičkové managery a špičkovou vládu. Nase podniky stát prodal a získal za ně naše dluhy .:-P

0/0
16.1.2011 19:20

Majkyho_pupik

Re: Nase podniky asi zakazky nepotrebuji....

vzhledem k tomu, ze stat ke sve existenci zadne podniky nepotrebuje, tak temer zadne nema a je to tak spravne

0/0
16.1.2011 20:20

Majkyho_pupik

Re: Nase podniky asi zakazky nepotrebuji....

az budou nejake nase podniky nabizet motorove soupravy, tak budou mit sanci se do tendru prihlasit, ale je tezke vyhrat s necim, co neexistuje, ze?:-)

0/0
16.1.2011 20:18

tarten

Re: Nase podniky asi zakazky nepotrebuji....

Přesně tak! Když ty "podniky" tolik stály o přímá zadávání ušmudlaných rekonstrukcí v praxi, tak pochopitelně teď nic konkurenceschopného neumí. Patriotismus a státní protekcionismus (nebo jaký) v praxi.

0/0
17.1.2011 16:27

Finrod Felagund

Pesy jsou dobré stroje

To je dobrá zpráva. Ostatně mohli by postavit jednokolejnou odbočku z trati 120 na letiště a provozovat je mezi Masaryčkou (nebo Hradčankou) a letištěm. Elegantní řešení za pár korun. Se soupravami Pesa jsem jezdil v Polsku a nemohu si je vynachválit.

0/0
15.1.2011 19:29

řehoř z řep

Re: Pesy jsou dobré stroje

To by samozřejmě mohli, ale to by kmotrům z ČSSD a z ODS šly do kapes příliš malé provize. Kdepak, tak to nepůjde.

0/0
15.1.2011 20:24

Jablkon

Re: Pesy jsou dobré stroje

To by nejspis nemohli - aby to melo smysl, byl by potreba interval tak 15 minut nebo castejsi, nakonec kvuli kapacite soupravy by byl i nutnosti (asi je blbost sprahat vic jak 2 dvouvozovky za sebe), ovsem to by se spolu s rychliky a osobaky na Kladno nemelo sanci na stavajici trat mezi Masnou a Ruzyni vejit

0/0
15.1.2011 23:47

AAA2

Re: Pesy jsou dobré stroje

http://www.zelpage.cz/zpravy/7431#komentare

ono to zase s potrebou aby tam vlak jezdil kazdych 5 minut tak zhave nebude...

0/0
16.1.2011 9:15

la.sicak

Re: Pesy jsou dobré stroje

Deset max. patnact minut. Jinak si to strcte za klobouk. Nikdo nebude na letisti cekat pul hodiny nez se prikodrca nejaka lokalka.

0/0
17.1.2011 0:12

tarten

Re: Pesy jsou dobré stroje

Za pár korun? I vy bláhový. Žijete v době, kdy se i 860 metrů tramvajové tratě staví za 282 milionů. A to tam ještě není žádný tunel (myslím ten pod zemí pochopitelně). A letiště mělo na vlakovou trať v blízkosti letiště své požadavky (rušení, terénní zářez, podzemní stanice), a okolní obce také (hluk), a ty nezmizí.

0/0
17.1.2011 16:34

Jablkon

jak to budou udrzovat???

Donedavna na CD jezdilo nekolik malo typu hnacich vozidel v obrovskych mnozstvich. Nyni tu budeme mit jen v motoracich po par desitkach Stadleru, "polskych desir", rekonstruovane 854, regionovy, stare 810 a smesku vsemoznych dalsich vozu vyrobenych za poslednich 30 (misty i vice) let.

.

V elektrickych lokomotivach je situace podobna: stare dobre skodovky ruznych rad, k tomu 7 pendolin, nejake RailJety (=souprava tazena Taurusem), par novych skodovek a kdo vi co jeste.

.

JAK, a predevsim JAKYM NAKLADEM TO BUDOU UDRZOVAT???

0/0
15.1.2011 18:51

109e

Re: jak to budou udrzovat???

Máte pravdu až na toho Tauruse. Ta jednotka může být tažena naší lokomotivou.

0/0
15.1.2011 18:58

Jablkon

Re: jak to budou udrzovat???

pokud koupi "16 novych railjetu od ÖBB", tak je koupi i s tema Taurusama. a je trochu kravina kupovat railjety a pak je tahat bobinama :-P

0/0
15.1.2011 19:01

Majkyho_pupik

Re: jak to budou udrzovat???

no existuji i jine lokomotivy nez taurusy a bobiny...:-)

0/0
15.1.2011 20:18

109e

Re: jak to budou udrzovat???

Proč bobinama?

0/0
15.1.2011 20:27

Bob-an

Re: jak to budou udrzovat???

Taurusy pochopitelne nenakoupi, misto nich drahy nakupujou ty nove skodovacky lokomotivy (coz je skoro "cesky taurus) takze to budou tahat tim (jestli projdou testama)

0/0
16.1.2011 22:33

tarten

Re: jak to budou udrzovat???

Spíš český Vectron. Taurus TSI nesplňuje.

0/0
17.1.2011 16:49

tarten

Re: jak to budou udrzovat???

Nakupovat Taury by byla celkem pitomost. Buď to budou tahat škodovácké 380 co už víceméně mají, nebo to co vysoutěží VŘ. A tam bych po 380 sázel spíš na Vectrona než na Taura.

0/0
17.1.2011 16:48

Jablkon

Pendolino po hodine do Brna?

A to budou v tom Brne koncit? Co bude s EC Praha - Breclav - Wien/Budapest? (btw. nebyly pendolina zamyslena prave pro ne? ;-) ) To je zrusi? Nebo krom tech Pendolin jeste taky kazdou hodinu pojede poloprazdne EC? (s cimz ovsem osobne nemam problem ;-) )

0/0
15.1.2011 19:03

Jablkon

Pendolino po hodine do Brna?

A to budou v tom Brne koncit? Co bude s EC Praha - Breclav - Wien/Budapest? (btw. nebyly pendolina zamyslena prave pro ne? ) To je zrusi? Nebo krom tech Pendolin jeste taky kazdou hodinu pojede poloprazdne EC? (s cimz ovsem osobne nemam problem )

0/0
15.1.2011 19:04

Jablkon

...

sakra proc mi to strka jako reakci??? ;-(

0/0
15.1.2011 19:04

Jablkon

Re: jak to budou udrzovat???

btw. specialne o udrzbu Taurusu bych se zas tak moc nebal - vzhledem k tomu, v jakem mnozstvi jezdi v Rakousku, a predpokladam, ze nejaky jejich blizky pribuzny i v Nemecku, a CD beztak jeste pred nedavnem uvazovaly, ze by si nejake poridily. spis aby polovina z tech ostatnich typu nedopadla jako rada 470...

0/0
15.1.2011 19:10

109e

Re: jak to budou udrzovat???

Máme třistaosmdesátky!

0/0
15.1.2011 20:30

Jablkon

Re: jak to budou udrzovat???

mame ;-) dokonce uz i jednou jedna tahla ECcko :-P

.

sorry, myslel jsem, ze s kazdym railjetem automaticky prijde i jeden taurus. ale tahle objednavka se nejspis tyka jen netrakcni casti soupravy. v tom pripade asi opravdu neni duvod, aby to nevozily 380ky, pokud se ty jiz vyrobene jiz konecne uschopni do radneho provozu a bude mozno rychle vyrobit dalsi - pokud soucasna objednavka je na 20ks a railjetu by bylo 16...??

0/0
15.1.2011 23:52

tarten

Re: jak to budou udrzovat???

Mýlíte se. 2 tahají EC, 2 tahají kdovíproč ještě nákladní vlaky, a na okruhu v Cerhenicích si dělá papíry již č. 16.

0/0
17.1.2011 16:51

tarten

Re: jak to budou udrzovat???

(Hm, to měla být reakce na něco jiného. :-/)

0/0
17.1.2011 17:47

tarten

Re: jak to budou udrzovat???

Že jezdilo několik málo typů? Na to jste přišel jak?

0/0
17.1.2011 16:46

Gennaro.Ivan.Gattuso

..

ty polsky vlaky sou celkem hezkyR^

0/0
15.1.2011 18:34

Jablkon

Re: ..

jo, navenek je to v podstate Siemens Desiro. a snad to pry i nejakym zpusovem od Siemensu licencovane je (=polaci si to nevyvinuli, ale koupili koncept nebo celou technologii). cesta ze Sklarske Poreby do Korenova se v tom po prechodu Krkonos vydrzet dala ;-)

.

jen si nejsem jisty, jestli nemluvite o tom motoraku, ktery je v clanku na fotce - to je svycarsky Stadler, ktere drahy objednaly loni do Liberce a Jihlavy

0/0
15.1.2011 18:54

Jiřik

Poznámka k Regionovám

"Bývalé "motoráky" vypadají sice zvenčí moderně a jsou

nízkopodlažní, ale uvnitř jsou stejně hlučné jako jejich třicet let

staří předchůdci," - no, když jsem do ní vloni na podzim poprvé sedl, byl jsem naopak překvapený, že přes původní

konstrukci podvozku je Regionova mnohem tišší jak co se týká hluku od

motoru, tak od podvozku. Tak mě napadá - jel autor článku vůbec někdy tímto vlakem? Podle mě tvrdí docela pitomost!

0/0
15.1.2011 16:57

Neonym

Re: Poznámka k Regionovám

Regionova je velice hlučná. Nejde v ní vést pořádně ani konverzaci o telefonování nemluvě.

0/0
15.1.2011 17:25

Lukki680

Re: Poznámka k Regionovám

opravdu záleží na kvalitě trati a dokonce mi příjde že ty regionovy jsou odhlučněny kus od kusu jinak...když jsem jel poprvé Regionovou na trati Liberec - Tanvald byl jsem překvapen, jak je tichá...hodinu předtím jsem jel 810kou a bylo to úplně jiný...teď jezdím regionovou 2x týdně na trase Žďár n. Sázavou - Nové Město na Moravě (občas Tišnov -NMnM) a tam je trať příšerně zničená a nekvalitní a Regionova to dá značně na jevo:-/;-D

0/0
15.1.2011 23:59

Jóžin

Re: Poznámka k Regionovám

Jel jste v motorovém nebo řídícím voze?

Také záleží na stavu tratě po které jste jel. Regionální tratě jsou obvykle ve špatném stavu, na koridoru je i regionova tichá.

0/0
15.1.2011 17:35

ČR-Kalouskův ostrůvek stability

Re: Poznámka k Regionovám

Asi jste seděl v té druhá části, kde není motor :-)

0/0
15.1.2011 17:39

Jiřik

Re: Poznámka k Regionovám

Seděl jsem schválně v motoráku a proto tvrdím, že je tišší než 810.

0/0
17.1.2011 6:03

Jan Sůra

Re: Poznámka k Regionovám

Jel několikrát a za tím, co jsem napsal, si stojím na 200%. Většinou jsem seděl v řídícím voze. Možná by stálo za to změřit hlučnost v Regionově a 810.

0/0
15.1.2011 19:53

Bery

Re: Poznámka k Regionovám

810 je skutecne hlucnejsi...

0/0
15.1.2011 20:58

Mrija225

Polské pesary

... aby nebyly úplně na 3.14156-choo. Pamatuju si na cestování vagónem PKP Polska, skoro se do něj nedalo důstojně nastoupit.

0/0
15.1.2011 15:18

Trupman

Re: Polské pesary

Stejně jak do většiny současných vozů ČD... :-P

0/0
16.1.2011 16:50

kiwi007

80600000,- za soupravu?

Přes 80 mega za soupravu? Umím počítat?

0/0
15.1.2011 15:04

PepaK

Re: 80600000,- za soupravu?

Co jsi čekal? Že to stojí 3,50,-? Takové Desiro od Siemensu je ještě dražší...

0/0
15.1.2011 15:48

kiwi007

Re: 80600000,- za soupravu?

To není ve zlém. Jen neznám ceny. Odborník žasne, laik se díví. :-):-)

0/0
15.1.2011 16:12

PepaK

Re: 80600000,- za soupravu?

Však vpohodě...

0/0
15.1.2011 19:23

lolek77

Za ty love pro 31 souprav

mohli koupit půl Prndolína;-D

0/0
15.1.2011 16:04

FandaVV

Re: 80600000,- za soupravu?

Pražská Porsche tramwaj 14T stojí tuším se psalo 65mega. Taky nevím, co je na tom tak drahé. Provize?

Městský BUS byl pár let po 1989 za asi 3,5 mega, dneska to je (podle typu samozřejmě) záležitost od 8-10mega výš ;-(

Pokud těch 80mega odepisují, plácnu 10let, tak to dělá bez úroků 666tis. měsíčně nebo 22tis za den. Bez jakékoliv odstávky a opravy, bez platů a trakční nafty třeba. No nevím, zda se to ještě zaplatí....

0/0
17.1.2011 12:04







Najdete na iDNES.cz