Diskuze
Polské vlaky zvítězily v tendru Českých drah. Všechny vyjedou do roku 2013
Děkujeme za pochopení.
Paterson
Dobře, cenu za vlaky zveřejnili, ale co ty ostatní položky
To by mě zajímalo, o kolik se zakázka prodraží, kdo dostal "všimné" a kolik a vlastně, kolik je skutečná cena... :-)
tarten
Re: Dobře, cenu za vlaky zveřejnili, ale co ty ostatní položky
Všimné platili snad Poláci, ne?
MSG
Pendolino - cena
Je sice fajn, že pendolino by jezdilo Praha - Brno za 2h a to každou hodinu, ale za jakou cenu? Já popravdě pendolino proklínám, protože na něj nemám a ono vytlačuje normální rychlíky a EC/IC, kde je v praxi stejná kvalita za nižší peníze. Pak bude do Brna jezdit jen pendolino a v něm pár lidí s inkartou atd. Ostatní jako vždy busem... :-(
tarten
Re: Pendolino - cena
Situace se mezitím možná trochu "zjednodušila". Ministerstvo dopravy už nehodlá EuroCity a InterCity objednávat, takže ta, která se ČD ani jinému dopravci nerentují budou zdražena nebo jednoduše zrušena. Za nižší, protože "dotované" jízdné budete jezdit už jen "R" a "Ex", jinde se připravte na jízdné cca tržní.
zd.sn
Re: Nase podniky asi zakazky nepotrebuji....
Náš stát už nemá naše podniky tak vo co de ? Náš stát má jen špičkové ekonomy, špičkové managery a špičkovou vládu. Nase podniky stát prodal a získal za ně naše dluhy .
Finrod Felagund
Pesy jsou dobré stroje
To je dobrá zpráva. Ostatně mohli by postavit jednokolejnou odbočku z trati 120 na letiště a provozovat je mezi Masaryčkou (nebo Hradčankou) a letištěm. Elegantní řešení za pár korun. Se soupravami Pesa jsem jezdil v Polsku a nemohu si je vynachválit.
řehoř z řep
Re: Pesy jsou dobré stroje
To by samozřejmě mohli, ale to by kmotrům z ČSSD a z ODS šly do kapes příliš malé provize. Kdepak, tak to nepůjde.
Jablkon
jak to budou udrzovat???
Donedavna na CD jezdilo nekolik malo typu hnacich vozidel v obrovskych mnozstvich. Nyni tu budeme mit jen v motoracich po par desitkach Stadleru, "polskych desir", rekonstruovane 854, regionovy, stare 810 a smesku vsemoznych dalsich vozu vyrobenych za poslednich 30 (misty i vice) let.
.
V elektrickych lokomotivach je situace podobna: stare dobre skodovky ruznych rad, k tomu 7 pendolin, nejake RailJety (=souprava tazena Taurusem), par novych skodovek a kdo vi co jeste.
.
JAK, a predevsim JAKYM NAKLADEM TO BUDOU UDRZOVAT???
109e
Re: jak to budou udrzovat???
Máte pravdu až na toho Tauruse. Ta jednotka může být tažena naší lokomotivou.
Jablkon
Re: ..
jo, navenek je to v podstate Siemens Desiro. a snad to pry i nejakym zpusovem od Siemensu licencovane je (=polaci si to nevyvinuli, ale koupili koncept nebo celou technologii). cesta ze Sklarske Poreby do Korenova se v tom po prechodu Krkonos vydrzet dala ;-)
.
jen si nejsem jisty, jestli nemluvite o tom motoraku, ktery je v clanku na fotce - to je svycarsky Stadler, ktere drahy objednaly loni do Liberce a Jihlavy
Jiřik
Poznámka k Regionovám
"Bývalé "motoráky" vypadají sice zvenčí moderně a jsou
nízkopodlažní, ale uvnitř jsou stejně hlučné jako jejich třicet let
staří předchůdci," - no, když jsem do ní vloni na podzim poprvé sedl, byl jsem naopak překvapený, že přes původní
konstrukci podvozku je Regionova mnohem tišší jak co se týká hluku od
motoru, tak od podvozku. Tak mě napadá - jel autor článku vůbec někdy tímto vlakem? Podle mě tvrdí docela pitomost!
Neonym
Re: Poznámka k Regionovám
Regionova je velice hlučná. Nejde v ní vést pořádně ani konverzaci o telefonování nemluvě.
Mrija225
Polské pesary
... aby nebyly úplně na 3.14156-choo. Pamatuju si na cestování vagónem PKP Polska, skoro se do něj nedalo důstojně nastoupit.
kiwi007
80600000,- za soupravu?
Přes 80 mega za soupravu? Umím počítat?
PepaK
Re: 80600000,- za soupravu?
Co jsi čekal? Že to stojí 3,50,-? Takové Desiro od Siemensu je ještě dražší...
Pajanful
Co bude jezdit dál místo žabotlamů?
Docela by mně zajímalo co bude jezdit dál místo starých pantografů řady 451 a 452 tzv. žabotlamů, když končí city elefant.
Chytracisko
Re: Co bude jezdit dál místo žabotlamů?
Škodovka prý náhradu vyvíjí. Já bych ale byl raději za Stadler FLIRT nebo Siemens Desiro MainLine.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Německý Thyssenkrupp prodá pětinu ocelárny Křetínského investiční skupině
Německá společnost Thyssenkrupp prodá 20procentní podíl ve svém ocelářském podniku investiční...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!