Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Žluté autobusy měly rekordní rok, jízdné ale zdraží

Od příštího pondělí zdraží společnost Student Agency cestování na většině tuzemských linek o pět až deset korun. Firma oznámila zdražení ve stejnou chvíli, kdy se pochlubila i rekordním rokem v autobusové dopravě. Loni žlutými autobusy jelo 4,86 milionu cestujících, což je zhruba o třináct procent více než v roce 2009.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pako_z_letne

nechapu

proc vznikl tento clanek. zda se ze ihnus pracuje pro nejakou konkurenci. jinak si to vysvetlit neumim. kdyz vancura zdrazi tak zdrazi, a je na zakaznicich, zda s nim budou jezdit dal. ale proc o tom psat clanek, ktery podle mne ma vyvolat dojem, jaky vancura je hnusny kapitalista. to je proste soucasne cesko. 20 let po prevratu a stale se pise o soukromem podnikani jako o necem, co je skoro nemoralni. naopak, vyslovne ODS loupeni statnich - tedy nasich, danovych poplatniku - penez, prakticky nikoho nezajima. krast z eraru je pohodlne aa ihus se do toho boji jit. jakmile konkurence zaplati, vysvihne clanek jen to hvizdne. jeste ze ziji v nemecku.

0/0
19.1.2011 21:58

Stovik

Čtenář detektivem

Nevím podle jakého pravidla si mám odvodit odkud ty autobusy jezdí když to není v článku uvedeno, v případě že si otevřu článek v rubrice Ekonomika, nemluvě o tom když si ho otevřu v rubrice BRNO!, tak očekávám trasy z Brna, nebo alespoň tedy uvedení odkud je bráno výchozí místo (v tomto případě Praha). Člověk aby byl detektivem:-P

0/0
17.1.2011 22:10

Žokej Balabán

A pak

ty řeči, že větší mýto nebude znamenat zdražení, že si to dopravci rozpustí ve svých nákladech!!! Jen dál volte TOP, ODS a další sedmilháře!

0/0
17.1.2011 19:29

acvil

Re: A pak

...tak jeď s někým jiným...a pokud nemáš těch deset kaček, tak požádej Provident...Rv

0/0
18.1.2011 0:06

Radijo1

Re: A pak

Milý rudý čtenáři, a to jako že za vlády ČSSD se nezdražovalo? Každý podnikatel má právo si nastavit jaké ceny chce (s jistými výjimkami) a vy máte právo jít pěšky nebo jet svým moskvičem.

0/0
18.1.2011 18:56

rizo4

v pohode

ale nevim proc se o takove bezvynamne blbosti, jako ze v nakem autobusu bude stat jizdenka o mizernejch 5kc vice , vubec pise

0/0
17.1.2011 14:31

toptoy

PR

Také se divím, že tu není rozbor cen u jiných dopravních společností ;-) Prostě Student Agency má ty správné kontakty, redaktoři jistě dostanou i nějaký ten pěkný dárek, případně je to celé zaplacené. Každopádně mají teď poslední příležitost zdražit, dolar padá a vysoké ceny PHM jsou neopodstatněné, později by se jim to už špatně "komunikovalo", jak se dnes moderně říká oblbování.

0/0
17.1.2011 14:36

politicky nekorektní trolejbus

Re: PR

Dolar možná padá ( ačkoli o tom pochybuji) ale ropa zdražuje celosvětově. To nemá moc společného s kurzem dolarzu, ale spíše s obecným nedostatkem levně těžitelné ropy, která dpchází a začínají se těžit ložiska z nichž se ropa získává dráž. A arabstí šejkové to už pochopily, takže již nezvyšují těžbu, když je vyšší poptávka, protože je pro ně lepší prodat za více v budoucnu.

Třetí věc je, že vlády zvyšují daně na paliva, protože potřebují naplnít rozpočty.

prostě benzín asi už nikdy pod 30 Kč nebude

0/0
17.1.2011 14:42

tarten

Re: PR

Také myslím, že nebude. Naopak mám dojem, že by se to za pár let mohlo ustálit na 50 dnešních Kč.

0/0
18.1.2011 18:50

tarten

Re: PR

Zase ty arabské šejky nepřeceňujte, nejsou jen oni a zdaleka nejsou nejdražší. Nejde jenom o jejich cenovou politiku vůdči prudce rostoucí poptávce v Asii, ale hodně prostě o náklady těžby.

0/0
18.1.2011 19:04

kunta_kinte - konzument psu

Pro ty

co se  jim zda cena vysoka nebo ze je StudentAgency odira, mam navrh. Jedte jinak. :-P

0/0
17.1.2011 14:27

rizo4

Re: Pro ty

presne tak, mnohem lepe si uziji ti, kterym se ta cena zda dobra, protoze spokojene pocestuji s dobrou naladou, zatimco ti, kterym se zda draha pocestuji se spatrnou naladou, ale zaplatri stejne, hlupaci tralala

0/0
17.1.2011 14:32

tarten

Re: Pro ty

Asi vcelku zbytečná rada. Kdo autobusem jezdí, má na "svých" linkách vcelku slušný přehled o konkurenci a jejich cenách.

Co vám ale těžko v iDnes někdo napíše je důvod, proč SA na Praha-Brno nezdražuje. V každém případě se svými 165 Kč za kreditovou jízdenku a 200 Kč za otevřenou jízdenku by se už dostal zřejmě příliš nad cenu Českých drah 158 Kč v EuroCity při IN50, a tak by mohla cena karty IN50 už pro leckterého častějšího cestujícího přestat fungovat jako odrazující prostředek.

0/0
18.1.2011 18:23

Radijo1

Re: Pro ty

Vlak jede pokud vím asi o půl hodiny déle a zajížďkou jako kráva.

0/0
18.1.2011 19:00

tarten

Re: Pro ty

Padesátikilometrová zajížďka vás zajímat nemusí, jde o jízdní dobu. Běžná jízdní doba z centra do centra:

Rychlejší ze spojů SA - 2:30.

Jediný rychlejší bus co znám je TURANCAR, 1x v noci 2:20.

EuroCity ČD 2:43.

Pendolino ČD 1x denně 2:23.

0/0
18.1.2011 19:12

tarten

Re: Pro ty

Čili žádná půlhodina déle. A teď nabíhají nové lokomotivy, uvidíme, co to s jízdním řádem v prosinci udělá. Možná ty změny budou velké.

0/0
18.1.2011 19:15

psychiatr

Držím palce.

Zdražení mi nevadí, za ten jejich "standart" bych zaplatil i více. Postrádám Paypal a více informací o všem, co se jakkoli týká přepravy na zastávkách a v autobusech. Ocenil bych lepší pokrytí internetem namísto mnohonásobného upozornění, jak si stěžovat na nedostatky.

0/0
17.1.2011 14:26

politicky nekorektní trolejbus

Re: Držím palce.

Já s internetem v busech SA problém nemám, mimochodem dodnes to je spíše rarita než standart. net v autobusu má už pouze Eurolines a ti mají v novým busech dokonce zásuvky na 220V, takže jančura má co zlepšovat :-P

0/0
17.1.2011 14:37

tarten

Re: Držím palce.

Doufám, že raději na 230V. 220V už někdy při výkyvech nebývá to ono.

0/0
18.1.2011 18:35

Slain

Zas ta ceska personifikace

To je stejny jak s hokejem - bud jsme to vyhrali, nebo

to ti hokejisti pekne po .. kazili. Kdyz zdrazi Lidl maslo, tak se nic

nedeje - neni koho kamenovat, ale kdyz to provede SA, tak je treba si

hned na Jancuru zvysoka plivnout ...

0/0
17.1.2011 14:25

Bob-an

Zneuziti "monopolniho" postaveni SA

Pro vsechny ekonomicke odborniky tady, uvedomte si ze SA nemuze nijak zneuzit monopolni postaveni protoze ho proste nikde ani zdelaka nema.... v zasade nema ani dominantni postaveni. Kdyz pominu konkurecni autobusove dopravce, tak suverenne nejvetsi konkurent Student agency jsou Ceske drahy, ktere poskytuji tu samou sluzbu (preprava osob) a navic na ni jeste na rozdil od SA dostavaji dotace....

0/0
17.1.2011 14:21

PepaK

Re: Zneuziti "monopolniho" postaveni SA

Mezi Prahou a Brnem jezdí v hodinovém taktu především vlaky EC na které ČD žádné dotace už nepobírají. ;-)

0/0
17.1.2011 16:44

lucky_24

Re: Zneuziti "monopolniho" postaveni SA

Ovšem za trošku dražší jízdné a s delší jízdní dobou

0/0
17.1.2011 17:53

PepaK

Re: Zneuziti "monopolniho" postaveni SA

Ano, rozdíl 14 minut je při výběru spoje zcela rozhodující že? ;-) Doporučuji jít dělat zase chytrého na ŽP. ;-D A že je dražší? Proč by nebyl dražší tak jako je všude ve světě? Na rozdíl od toho busu zase nabízí daleko větší pohodlí...(ne, instantní kafe a přiblblá americká komedie není ukazatel komfortu. Ve vlaku mám pro sebe daleko víc místa a mahu se projít... v buse je na mě akorát namačkaný 150 kg spolujezdec který mi funí do ucha - děkuji už víckrát nechci...)

0/0
18.1.2011 1:32

tarten

Re: Zneuziti "monopolniho" postaveni SA

A kdo si připlatí, tak třeba po 18. hodině je vlak na Brno i rychlejší než SA. Za čas to možná nebude jen po 18. hodině ale každou hodinu, a ne o zanedbatelných 7 minut, ale o víc. Pokrok nezastavíš. Tedy co to pravím, pokrok, prostě jen vyrovnávání naší dosavadní železniční zaostalosti.

0/0
18.1.2011 18:58

Guest007

Re: Zneuziti "monopolniho" postaveni SA

jo a taky každé dvě hodiny dva rychlíky na, které dotace berou:-P

0/0
17.1.2011 18:12

PepaK

Re: Zneuziti "monopolniho" postaveni SA

Ale konkurencí pro busy SA mají být EC, nikoli R přes HB, které mají trochu jinou úlohu než převážet z Brna do Prahy (Kdo by jel dýl, když EC tam je rychleji že...)

0/0
18.1.2011 1:29

1907 (FK Opava)

Re: Zneuziti "monopolniho" postaveni SA

Omyl. Právě proto, aby na EC vlaky mohly ČD dotace pobírat, byly před několika lety (tuším to bylo od grafikonu 2006/2007) zrušeny příplatky 60 Kč.

0/0
17.1.2011 19:35

PepaK

Re: Zneuziti "monopolniho" postaveni SA

Ano, cca 3 roky dotace byly, ale od letoška už opět nejsou...

0/0
18.1.2011 1:28

tarten

Re: Zneuziti "monopolniho" postaveni SA

A 60 Kč příplatek se nevrátil. Ani jiná forma zdražení, aspoň letos ne.

0/0
18.1.2011 18:34

Jsem

Jančura = podnikatel

Ten člověk podniká, vylepšuje, rozrůstá se, investuje. To je podnikatel. Narozdíl od živnostníků, kteří si myslí, že jsou podnikatele a veškeré výdělky projídají a nikam neinvestují. Bohužel většina živnostníků si myslí, že podnikají Rv

0/0
17.1.2011 14:18

Equites Caesaris

SA = polovojenská organizace

a už tu jsou znovu ;-D;-D;-D 65 let od války a němci se zde prohání kam se jen podíváš :-)

0/0
17.1.2011 13:59

Moudry_muz

Re: SA = polovojenská organizace

já tady vidím všude rusáky, asi žijete v Německu :-P

0/0
17.1.2011 14:02

Equites Caesaris

Re: SA = polovojenská organizace

tam je to sám turek ;-D;-D;-D

0/0
17.1.2011 14:03

Moudry_muz

pro mnohé občanské joudy zde:

podnikání je samozřejmě i o likvidaci konkurence. Považuji to za zcela správné, pokud je vše provedeno v souladu s legislativou. Až budete podnikat, taky se budete snažit prodat více než konkurence. Vlastně si přejete, aby zákazníci konkurence, byli Vašimi zákazníky a konkurence zanikla. Je to absolutně logické a pro spotřebitele/klienta výhodné.

0/0
17.1.2011 13:54

Crab

Re: pro mnohé občanské joudy zde:

No dumpingové ceny (a nehodnotím teď, jestli je SA nasadila nebo ne) rozhodně v souladu s legislativou nejsou a výhodné pro cestujícího už vůbec ne ;-)

0/0
17.1.2011 13:56

Moudry_muz

Re: pro mnohé občanské joudy zde:

co je a není v souladu s legislativou, posuzují jiní lidé a na jiných místech, ne vy a na diskuzi ;-D;-D;-D

0/0
17.1.2011 14:03

Crab

Re: pro mnohé občanské joudy zde:

I kdybych větu "a nehodnotím teď, jestli je SA nasadila nebo ne" napsal tučně a fontem dvacítkou, stejně se mi takový Moudrý_muž jako vy bude smát, že jo? ;-D

0/0
17.1.2011 14:06

Moudry_muz

Re: pro mnohé občanské joudy zde:

máme tady úřad na ochranu hospodářské soutěže víme? Můžete se na něj s tučným fontem a dvacítkou velikostí klidně obrátit. U mě sklidíte úsměv pokaždé ;-)

0/0
17.1.2011 14:08

Moudry_muz

Re: pro mnohé občanské joudy zde:

mimochodem mi můžete sdělit, kde je nyní cena vyšší, než bývala u konkurence před její likvidací? Pokud budete znát i detaily, tedy o kolik je dražší a nevýhodná pro cestující, budu pouze rád.

0/0
17.1.2011 14:04

Crab

Re: pro mnohé občanské joudy zde:

Tak zrovna trasa KVA-PHA... Jako první začala na této trase provozovat autobusy Letuška (Asiana). Cena byla srovnatelná s ČSAD, tedy vysoká. Je to tak 7,8 let nazpátek a ségra jezdila za tuším 110 korun. Po nástupu SA šla cena obou společností rapidně dolů a jeden čas jezdily obě společnosti jestli se nepletu za 50 Kč. Byla jen otázkou času, kdy se na to jeden z nich vykašle. Vykašlala se Asiana. To nejsou ani dva roky nazpátek. Od té doby cena stoupá. Pro upřesnění - mluvím o studentských cenách. Jak je to u "dospělých", o tom nemám přehled. Bylo 50 Kč dumpingová cena? Je to asi na hraně. "Jisté" je, že pokud by dodnes jezdily obě společnosti, byla by cena nižší než je teď. (Proč já píšu takhle racionální příspěvky, když se bojim, že mi to stejně nebude k ničemu? :-))

0/0
17.1.2011 14:12

Moudry_muz

Re: pro mnohé občanské joudy zde:

Tak já osobně jsem z ML a přes KV jsem z PHY jezdil hodně často. Co Vám na to mám říci? Logicky je to souboj konkurence. Letuška šla s cenou také dolů. Ukázalo nám to k tehdejší době pouze jeden fakt. A to že dopravci jezdili celkem draze. Když k tomu připočtu inflaci za 7 let, tak je to v pořádku. Já si nemyslím, že ukázat silné kapitálové zázemí je něco špatného. Berte to tak, že klient tento cenový boj uvítal. Pokud se ceny vyšplhají nesmyslně vysoko, přijde někdo nový. Je to prostě trh, stojící na nabídce a poptávce. Když lidé budou poptávat menší luxus za menší peníz a bude jich dostatek, tak se takový dopravce objeví. Pokud ale máme dnes v podstatě stejné ceny, za které by jezdila i konkurence, tak se nic neděje, protože máme aspoň přepravu kvalitativně mnohem vyšší, než jak u nás bývalo zvykem. Já teď už tak často nejezdím, ale do ML už jedu s Autobusy KV a musím pouze litovat, že mi přímo z ML nejede něco na úrovni SA.

0/0
17.1.2011 14:20

Crab

Re: pro mnohé občanské joudy zde:

Pod tohle se Vám v podstatě klidně podepíšu. O dumpingu a zda ty ceny na týhle trase dumpingový byly nebo ne by se tady toho dalo napsat ještě hodně, ale ušetřím námahu a čas sobě i Vám, protože to asi oba vidíme malinko jinak, kde je pravda nevíme ani jeden a vzájemně se jen těžko přesvědčíme ;-). Uzavřeme to tedy tím, že celkově vzato díky bohu za p. Jančuru a Student Agency a přeju příjemný zbytek dne :-)

0/0
17.1.2011 14:30

Moudry_muz

Re: pro mnohé občanské joudy zde:

R^ bez přesných podkladů bychom se tu jenom "dohadovali". Mějte se také fajn ;-)

0/0
17.1.2011 14:39

politicky nekorektní trolejbus

Re: pro mnohé občanské joudy zde:

A za kolik se na trase jezdilo PŘED nástupem Asiany a SA? To, že stovka v roce 2005 měla poněkud jinou hodnotu než dnes a kvalitu cestování pro jednoduchost zanedbejme.

SA má nejmodernější autobusový park v zemi ( na vnitrostátních linkách). Akorát nové Scanie fy.Eurolines jsou srovnatelné, ale ty jezdí primárně na mezinárodních linkách

0/0
17.1.2011 14:46

politicky nekorektní trolejbus

Re: pro mnohé občanské joudy zde:

A čo je to Kefalín tá dampingová cena?

Kdo určí jaká cena je ještě dumpingová a která už ne.

Ve středních čechách jezdili žáci a studenti autobusem zdarma, není to vlastně taky dumping?

;-D

0/0
17.1.2011 14:25

Crab

Re: pro mnohé občanské joudy zde:

Omg omg... miluju argument "a kdo určí jestli tohle je ještě málo a tohle už hodně", kterým se všechno vyřeší a fakt asi nemám co k tomu napsat :-P

0/0
17.1.2011 14:32

politicky nekorektní trolejbus

Re: pro mnohé občanské joudy zde:

cena poskytované služby by měla být výhradně v režii trhu. Pokud někdo je natolik kapitálově silný , že může jezdit Praha-Brno za korunu, je to jeho věc a autobuśy bude mít vyprodané na měsíce dopředu.Konkurenci to nezlikviduje, protože rozhodně za tuto cenu dopravce neodveze VŠECHNY, jenž chtějí jet z Brna do Prahy.nebude mít na to kapacitu.

před časem se dalo jet s ČD z Brna do Ústí nad labem za 50 Kč a dokonce pendolínem.Rozhodně to byla cena hluboko pod náklady a navíc u firmy, jenž bere od státu dotace.

irský RzanAir nabízí letenky už za 1 Euro několik let, a kupodivu to Bruselu nevadí. To není cena pod náklady??

0/0
17.1.2011 14:54

politicky nekorektní trolejbus

Re: pro mnohé občanské joudy zde:

Jako cestujícího/zákazníka mně nezajímá, jestli je cena dumpingová nebo ne.

Vyberu si to, co je pro mě nejvýhodnější ( což neznamená vždy nejlevnější). jezdím s tím dopravcem, který je pro mě nejvýhodnější, měním internetové providery podle toho, kdo mi nabídne lepší cenu., co půlrok pohrozím tel.operátorovi odchodem ke konkurenci, když mi nedá slevu.

Skutečnou cenu služby neřeším a nezajímá mně. zajímá mně kolik zaplatím, a kolik za to dostanu.Až to pro mě přestane být výhodné, půjdu jinam...

0/0
17.1.2011 14:34

Crab

Re: pro mnohé občanské joudy zde:

No jo - ale jádro pudla je právě ve větě "až to pro mě přestane být výhodné, půjdu jinam". Dumpingové ceny dokáží zničit veškerou konkurenci a pak často není kam jinam jít...

0/0
17.1.2011 14:37







Najdete na iDNES.cz