Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zvyšte důchody jen bohatým, radí vládě odbory k malé důchodové reformě

Bohatým důchody zvyšte, ostatním zachovejte. Tak zní recept odborové organizace ČMKOS na vyhovění rozhodnutí Ústavního soudu, který přikázal zvýšit náhradový poměr důchodů k platům u vyšších příjmových skupin. Nesouhlasí totiž s metodou, kdy by se drtivé většině obyvatel na úkor menšin naopak důchody snížily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Soul

do pr....ádelny s odborama

keců hromady ale lidi používají stejně pouze jako živej štít nic víc;-€

0/0
19.1.2011 8:39

Strasak

:-)

Já myslel, že důchody nějak odrážejí předchozí příjmy.

Bohatý člověk je ten co má velký majetet. Příjem a majetek jsou dvě různé věci. Člověk s velkým příjmem může být chudší než člověk bez příjmu.

0/0
18.1.2011 10:40

Bob-an

Re: :-)

No u nas ale tak nejak plati rovnice bohaty=clovek s prijmem nad 30 000 , ze je to blbost je vec druha..... takhle jsem vcera slysel se bavit dve babky v tramvaji na tema "on vydelava padesat tisic, na co mu to je? to musi mit za rok miliony...."

0/0
18.1.2011 12:08

Soul

Re: :-)

českej národ neumí počítat to je normální....proto to tady vypadá jak to vypadá a je možný vypustit takový žvásty jako že zvýšení zdanění poplatků bank zvedne příjem státního rozpočtu....ale to že to zvedne poplatek bank přímoúměrně aby se zachovala jejich ziskovost, občané budou mít tím menší disponibilní důchod a sníží spotřebu tzn. z dph a spotřebních daní stát dostane míň to už pan EGG nedomyslel, je to jako tvrdiž že když z levý kapsy dám stovku do pravý kapsy tak mám stovky dvě....

0/0
19.1.2011 8:42

DanSed

Re: :-)

Někdy i duchem.

0/0
18.1.2011 13:14

Carlos Tévez

Někdo se tady blíží do důchodu

Rv

0/0
18.1.2011 8:07

anti-anti

Re: Někdo se tady blíží do důchodu

Lidé nad 80sát moc na net nechodí.

0/0
18.1.2011 9:18

Bery

Re: Někdo se tady blíží do důchodu

On myslel dobre placene sefy odboru... ti maji pred duchodem. ;-D

0/0
18.1.2011 9:20

anti-anti

Re: Někdo se tady blíží do důchodu

Ty se tam budou držet dokud to půjde.

0/0
18.1.2011 9:22

Bery

Re: Někdo se tady blíží do důchodu

O tom nepochybuju, ale kdyby do duchodu preci jen sli, tak chteji duchod co nejvyssi. ;-)

0/0
18.1.2011 9:27

anti-anti

Re: Někdo se tady blíží do důchodu

Ty již mají jistě ´´ naspořeno ´´.

0/0
18.1.2011 9:32

Bery

Re: Někdo se tady blíží do důchodu

Ti jsou jako politici... nikdy nemaji dost. ;-D

0/0
18.1.2011 10:50

anti-anti

Re: Někdo se tady blíží do důchodu

To je bohužel smutná pravda.

0/0
18.1.2011 15:38

Nikolas

.. a pak to někdo zestátní...

Nejhorší je, že lze jen těžko hádat, jaká sebranka se během mého produktovního věku dostane k moci a co s tím, co si platíme, udělá. Čili je možné, že to, co platíme státu v životě neuvidíme. A je možné, že to, co platíme soukromým pojišťovnám jako připojištění na penzi, někdo zestátní jako v Maďarsku... pak bych se asi opravdu odsťěhoval jinam, jen nevím kam.

Tento postkapitalismus mě děsi.

0/0
18.1.2011 7:48

Scarlett from Scottland

Re: .. a pak to někdo zestátní...

máte pravdu. Možná bude lepší šetřit nějak jinak...

0/0
18.1.2011 7:55

SHL

Re: .. a pak to někdo zestátní...

Nikam se nestěhuj, skutečně už není kam.... Šach mat....

0/0
18.1.2011 7:56

DanSed

Re: .. a pak to někdo zestátní...

To, co platíš státu, už skutečně neuvidíš, platíš tím důchody generace svých rodičů. Jestli chceš od státu něco vidět, koukej plodit děcka. A to, co platíš soukromým společnostem, se znehodnocuje i bez státního zásahu. Porovnej si průměrný výnos PF za posledních 10 let a inflaci a zjistíš, jak Ti prachy mizí v kapsách akcionářů a manažerů PF. Přitom reálná mzda, od které se odvozuje "zhodnocování" průběžného systému, roste docela dost, asi 3% v průměru.

0/0
18.1.2011 13:18

Scarlett from Scottland

mně už to leze krkem

každý měsíc na výplatnici čučím, jak to platím těm, co to tu pohnojili a ještě si musím na svůj šetřit - pokud do nějakýho půjdu ;-€

0/0
18.1.2011 7:43

anti-anti

Re: mně už to leze krkem

Mohu vás utěšit. Nepůjdete. ;-D

0/0
18.1.2011 9:18

Scarlett from Scottland

Re: mně už to leze krkem

jo, takže děkujem ;-D

0/0
18.1.2011 12:38

anti-anti

Re: mně už to leze krkem

Není zač. Rádo se stalo. ;-D

0/0
18.1.2011 15:39

košťálka

Re: mně už to leze krkem

Čili i svým rodičům-měli jste na to 20 let, aby jste to odhnojili, ale vy to hrabete do ještě větších sraček, tak co chcete?

0/0
18.1.2011 13:39

anti-anti

Re: mně už to leze krkem

To svinstvo které tu zůstalo po 41letech vlády jedné strany se jen tak nevymete ani za 50sát let. ;-€

0/0
18.1.2011 15:42

Scarlett from Scottland

Re: mně už to leze krkem

Mojim drahým rodičům stále ještě žádný důchod neplatím a i ti nejsou tak zakrnělí a již si šetří také sami, ale i tak nemám problém jim říci svůj názor. Zbytek názoru máte od kolegy anti...

0/0
19.1.2011 7:13

oracle29

Konečně dobrý nápad! Zvyšovat podle toho kolik kdo do

systému pojištění přispěl !!. ;-D

0/0
18.1.2011 7:37

hnusil VIII. rozhazovač dukátů

Re: Konečně dobrý nápad! Zvyšovat podle toho kolik kdo do

Presne tak! R^!

0/0
18.1.2011 7:42

Scarlett from Scottland

Re: Konečně dobrý nápad! Zvyšovat podle toho kolik kdo do

ano, ale jen aby to tak bylo...

0/0
18.1.2011 7:44

exxd

nekteri diskutuji

by si zde meli uvedomit, ze zvyseni duchodu "bohatejsim" muze v dusledku vytvorit momentalni vyssi produktivitu prace a nasledne take vice penez v systemu. chce to myslet trochu v souvislostech

0/0
18.1.2011 0:59

Zblabunka

Zemřeme žízní,

pokud se náhodou dřív neutopíme v povodni.

.

Chjo. To nás teda čekají móc pěkné věci.;-(:-P

0/0
18.1.2011 0:49

Hynek Vilém Jarmila reloaded

že by odboráři neuměli základy ekonomie?

Když mám nějaký výběr sociálního odvodu - což je konečná suma - tak nemohu přeci změnit distribuci důchodů tak, aby se přidalo všem. Když někomu přidám, tak někomu musím ubrat. Ústavní soud jassně řekl, komu se má přidat. Rovnice má jasné a jednoznačn= řešení - současný důchodový systém je nemravně zlodějský.

0/0
17.1.2011 23:14

Bery

Re: že by odboráři neuměli základy ekonomie?

A co se v posledni dobe realne udelalo proti nelegalnim imigrantum, nezamestnanym co si privydelavaji praci nacerno, nebo svarcsystemu ? Rozmaha se to v masovem meritku a uz to davno neni "jen maly" vypadek prijmu do tohoto systemu. :-/

0/0
18.1.2011 8:44

kosobecny

Špatná privatizace? :()

Tady máte rozhovor z roku 1991 o tom jak privatizace byla nesmislná a z velké části se týká důchodu!!

http://www.blisty.cz/files/isarc/9905/19990506i.html#08

0/0
17.1.2011 22:55

Bob-an

Re: Špatná privatizace? :()

Jaky ma smysl resit veci co se udelaly spatne pred 20 lety? Kdyby se misto kuponove privatizace vsechno prodalo zahranicnim vlastnikum bylo by to mnohem lepsi, no a co, to uz dneska nezmenis...

0/0
18.1.2011 12:11

Bery

Re: Špatná privatizace? :()

A jaky ma smysl resit zlociny komunismu z padesatych let ? ;-)

0/0
18.1.2011 12:25

DeliriumTremens

Re: Špatná privatizace? :()

Řekni mi co čteš a já ti řeknu co jsi zač ...

blisty ... :-) :-)) :-)))

0/0
18.1.2011 15:53

kosobecny

Re: Špatná privatizace? :()

Ale tady to je úplně jedno, jelikož je to přepis rozhovoru z jiného média. A když už jsme u toho. Co jaké je lepší české médium?

0/0
18.1.2011 15:59

Kilián Nedory asi po třinácté

přijdou někdy komouši s jiným řešením

než, že se musí natisknout další prachy ?

0/0
17.1.2011 22:33

KnížeSchwanz

Re: přijdou někdy komouši s jiným řešením

Myslíš ty komouše v USA, kteří již vytiskli několik desítek biliónů dalších dolarů?

0/0
17.1.2011 22:43

acvil

Re: přijdou někdy komouši s jiným řešením

...kolik desítek bilionů už vytiskli???...nejednalo se náhodou o miliardy???...bilion v USA = miliarda u nás...:-)

0/0
17.1.2011 22:49

rybizek7

Re: přijdou někdy komouši s jiným řešením

Ano, máte pravdu, Obama je komouš. Konečně to i levičáci v Čechách pochopili.

0/0
17.1.2011 22:51

exxd

Re: přijdou někdy komouši s jiným řešením

od Vas bych si rad nechal vysvetlit neco vice o monetarni politice, kdyz tu zasvecene pisete do diskuze o "tisknuti bilionu dolaru". Muzete mi prosim osvetlit jakym zpusobem centralni banka emituje nove penize? :)

0/0
18.1.2011 0:43

Joe_Black

zruště hranice

ať se všem spravedlivě počítá vše co do sociálního systému zaplatili. Tedy každému takový důchod jaký si zaslouží a jaký si celý život platil. U plateb sociálního taky není degrese, tedy proč při platbách opačným směrem (důchod) ta degrese je? To přece není spravedlivé! A pokud vím, levičáci chtějí aby systém byl spravedlivý :-)

0/0
17.1.2011 22:20

josefl

Re: zruště hranice

Ano, ano. Už Gottwald hlásal, kdo nepracuje, ať nejí. No, co ale potom s těmi nemakačenky, kde už vyrůstá 3 generace těch co nikdy nebudou pracovat?

0/0
17.1.2011 22:24

Bery

Re: zruště hranice

Duchod bude vzdy nespravedlivy... uz jen proto, ze se ho spousta lidi vubec nedozije. :-/

0/0
18.1.2011 8:37

josefl

A kdo to bude platit?

To už odboráři neříkají. Abych celý život odváděl státu jakosi da%n pod názvem sociální a zdravotní pojištění a potom dostal 8 tisíc měsíčně, no to je tedy síla. Očistím li to o inflaci, tak vlystně dostávám podstatně méně, než jsem odevzdal a z toho jěště platím DPH aby si plitici mohli rozdělovat úplatky.

0/0
17.1.2011 22:20

Fafa

Není mi jasné,

proč mi byl smazán příspěvek s nadpisem "Je třeba si uvědomit,"

0/0
17.1.2011 22:08

josefl

Re: Není mi jasné,

Abys si to uvědomil;-D

0/0
17.1.2011 22:20

kosobecny

Re: Není mi jasné,

R^

0/0
17.1.2011 22:57

rybizek7

Obyčejný člověk

Nechápu proč by obyčejný člověk, co 20 let vydělával 100 tisíc měsíčně a platil obrovské odvody měl nakonec dostávat stejný důchod jako obyčejný člověk, který daně skoro neplatil.

0/0
17.1.2011 22:03

student006

Re: Obyčejný člověk

Proč bude mít stejný důchod jako ostatní? Protože na vyšší důchody v tom systému prostě nebude a tak stát rozhodne prostřednictvím zákona. Těch svých 100 tisíc měsíčně ten obyčejný člověk vydělával proto, že mu to fungující právní prostředí v tomto státě umožnilo. Proto také platil odpovídající odvody - protože žil a pracoval v právním státě, kde platí zákony. A kdyby všechno neprožral, tak měl možnost se na svoje stáří zabezpečit přímo královsky. Pro méně chápavé vlastními investicemi.

0/0
17.1.2011 22:17







Najdete na iDNES.cz