Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pošťáci nevozí balíky až domů, jen nechají ve schránce oznámení

Každý třetí zákazník internetových obchodů si stěžuje, že mu Česká pošta nepřiveze objednaný balík až domů. Pošťák u dveří vůbec nezazvoní a jen vhodí do schránky upozornění. Ukázal to průzkum o předvánočních nákupech, který si teď v lednu nechala vypracovat Asociace pro elektronickou komerci, která sdružuje internetové prodejce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

brod

ćeská pošta v Českém Brodě

Dnes jsem chtěl si vyzvednout zásilku na poště v Českém Brodě, bylo 16.30 hod, byla zde fronta až na schody, rtak jsem šel po nákupech s tím, že se zastavím poté, když jsem přišel na poštu bylo to to samé. Skutečně zde na poště v Českém Brodě je to zoufalství, stále hrůzostrašné fronty, protože jsou otevřeny pouze dve okénka, nebo teké jedno. Je viděť, že  zdejší vedení nezvládá svojí práci, ale stále se drží u moci už tolik let. Bylo by na čase, aby se zdejší vedení pošty už změnilo, protože jít na zdejší poštu to skutečný horor. Nevím kdo stojí za zdejším vedením této pošty, ale dle mého názoru by si toto vedení mělo vzít poštácké tašky a jít do terénu, aby vědělo jak se má dělat, protože jestli toto vedení zde bude ještě nějaký čas fungovat, tak je tato pošta na zavření, neboť její služby jsou na úrovni prvobytně pospolné společnostiRv

0/0
6.4.2011 18:52

jame

Arogance

Ja kdyz muzu u internetovych obchodu zvolit jiny zpusob doruceni, tak

volim jineho dodavatele nez CP. CP je arogance sama. Tuhle jsem nacapal

dorucovatelku, jak mi haze oznameni o baliku do schranky arikam ji jak sitopredstavujete platim 200 Kc postovne za obchodni

balik a vy ho nejste schopni ani dorucit?" Ona odvetila "Mne to nezajima

volejte na dorucovani baliku!"  Kde to potom jsme?

0/0
24.1.2011 6:51

CamelO

ČP zrušit !!

Českou socialistickou poštu by bylo třeba rozehnat a zavřít, a svěřit doručování profesionálům - soukromým logistickým firmám. Nechápu, jak tady vůbec 20 let po sametovce může taková neschopná státní firma fungovat.

0/0
23.1.2011 18:28

Honza25

Re: ČP zrušit !!

Ceska posta nikdy nebude schopna pracovat tak efektivne, jako soukrome prepravni spolecnosti. Problem je ve skladovacich prostorach a prepravni kapacite. Aby se ceska posta vyrovnala servisem a cenou napr. PPL (ktera ma nejmodernejsi tridici linky a nejefektivnejsi rozvoz), musela by investovat sakra hodne penez. A verte, ze na balikach ceska posta rozhodne tezky penize nevydelava.

Jedinym zpusobem, jak si ceska posta mohla zvysit image, je rozvoz baliku po 18 hodine a vyssi informovanost o dorucovani "ke dverim". S tim mela prijit uz davno. 

A v dalsich pripadech jsou proti CP i samotni provozovatele internetovych obchodu, kdy u zpusobu doruceni ceskou postou neposkytuji detailni informace.

0/0
24.1.2011 11:18

james.blond.007

Kdyby jen balíky...

ale oni nedoručují ani doporučené dopisy. A oznámení najdu často nikoliv ve schránce, ale ležet na zemi u schránek. Kolikrát už jsem takhle našel povalovat se po zemi i výpisy z banky. Jakékoliv stížnosti jsou zbytečné. Omluví se, řeknou, že už se to nebude opakovat a jediný výsledek jsou kyselé xichty, které na mě pošťačka dělá, když ji potkám na ulici, ale vesele nedoručuje dál... Asi by jí ta ruka upadla, kdyby zazvonila.

0/0
23.1.2011 18:24

šedý vlk1

Tak nevím...

...ale už dlouho jsem se nesetkal s doručeným balíkem od České pošty.Na poštu to mám 3 km a když si nechám zavolat vedoucí, abych si postěžoval, že za moje peníze si musím chodit na poštu pro balíky, i když jsem doma,tak vidím jen útrpný úsměv na tváři pani vedoucí a trpělivě se mi snaží vysvětlit, že balíky nedoručují, jen na požádání.A že je normální, že nedoručují...a že když si na poštu zavolám za další peníze, tak balík druhý den přivezou.!!!! Tak vážně nevím, proč tak hloupou službu mám používat?

0/0
23.1.2011 16:35

meander

Náhradní doručení je taky legrace

Vtipné je i to, že člověk si může na poštu zavolat a požádat o doručení jiný den.  V praxi to znamená, že musíte být doma celý den a ani na chvíli neodejít, protože oni nejsou schopni sdělit ani přibližně, v kolik se dostaví.

Ale co už, ani tím není třeba se zabývat. Totiž dovolat se na poštu (mluvím teď zejména o poště Plzeň 27 v Železniční ulici) je sci-fi.

0/0
23.1.2011 16:23

cobolotoboloterazkysommajorom

Docela legrace je jak tu agenti Ceske posty

pisou lzive prispevky o tom jak CP dorucuje a pomlouvacne jak PPL nedorucuje, pritom realita je prave opacna :) PPL dorucila 100% mych baliku, Ceska posta 0% (prestoze jsem prevazne pres den doma - pracuju z domova).

0/0
23.1.2011 16:17

Krak

Re: Docela legrace je jak tu agenti Ceske posty

Jak víš, že jsou lživé? Mně ČP ještě balík neztratila, PPL ano. ;-D No nejspíš budu agent...

0/0
23.1.2011 18:32

zeto

Re: Docela legrace je jak tu agenti Ceske posty

Sorry, ale jako placený agent PPL tady vypadáš jen ty.:-P

0/0
23.1.2011 21:19

vladaxx

CP je zoufala organizace

;-D...je trouba se spolehne na tak nekompetentni organizaci jako je Ceska posta....

0/0
23.1.2011 16:01

zeto

Hm...

Zlatá Česká pošta v porovnání s PPLkem. PPL požívám jen v nouti nejvyšší, pokud dodavatel nedá jinak.

0/0
23.1.2011 13:48

zeto

Re: Hm...

nouzi :-)

0/0
23.1.2011 13:48

cobolotoboloterazkysommajorom

Re: Hm...

dobrej úpokus o propagandu placenou CP, aler PPL narozdil od CP doruci balik vzdy, dopredu vola, takze vse klapne na1. zatimco CP vse oznamuje a baliky zasadne nedorucuje.

0/0
23.1.2011 16:13

zeto

Re: Hm...

Aha, takze kdyz ma nekdo jiny nazor a jinou zkusenost, tak jde o placenou propagandu? To mate hodne jednoduchy zivot. Ja mam proste s PPL spatne zkusenost4 - neochotny ridic, kradez baliku na depu, dodani za tyden, volani, ze to dnes nestihne, i pres ranni domluvu, dodani 1 kusu z dvoudilne zasilky... Proste bida, minimalne na teplickem depu.

0/0
23.1.2011 16:42

Tomáš Pačes

Kalamita

Pošta toho nedodává víc než jen balíky. Několikrát jsem nedostal ani doporučený dopis. Vždyť mi nohy neupadnou, když si pro zásilku dojdu sám. Ale za nejlepší pecku považuji týdení cestu balíku s následným oznámením o nedoručení ve schránce s odůvodněním "sněhová kalamita" týden po kalamitě. Bydlím na pražském sídlišti a u dializačního centra. Ulice byla vždy průjezdná a pernamentně používaná. Pošta zaspala dobu.

0/0
23.1.2011 12:47

mike_kr

jednoduche reseni

Ceskou postu proste nepouzivat. Je spoustu o 1000% lepsich alternativ. UPS, DHL, DPD, FEDEX atd. Ceny nemaji zase o tolik vyssi a z USA do CR doruci balik rychleji nez Ceska posta z Prahy do Ostravy nemluve o opravdu fungujicim trackingu a informaci o presnem datu doruceni uz ve chvili podani na druhem konci sveta, telefonnim kontaktu pred vlastnim dorucenim, moznosti operativniho doruceni do prace misto domu atd, fungujici help linky, kde opravdu vedi co se s vasim balikem deje v pripade nesnazi atd. Kdyby tu bandu postackou nikdo nepouzival tak by s tim chaosem museli neco zacit delat.

0/0
23.1.2011 11:01

vladino

Pište stížnosti

Stížnosti posílejte na Český telekomunikační úřad. No a třeba se v jejich odpovědi dočtete např. toto:

"Český telekomunikační úřad musí konstatovat, že několikanásobné nedodání poštovních zásilek do Vašeho bytu, je opakovaná hrubá závada na straně České pošty.

Jakákoli "tíživá" personální situace nezprošťuje Českou poštu od povinnosti dodávat poštovní zásilky adresátům až do domu.

Tyto závažné nedostatky bude náš úřad s Českou poštou řešit v rámci kompetencí daných zákonem o poštovních službách."

A pak jim napaří několikamilionovou pokutu, jako onehdy...

0/0
23.1.2011 8:30

vladino

Jedná se o podvod

Česká pošta nabízí služby, kderé nedodá. Klasický podvod. Někdo by za to měl jít do lochu!!!!!!;-O

0/0
22.1.2011 18:40

zuzad21

Balíkáři

TAky už se mi několikrát stalo, že balíkář nezazvonil - byli jsme doma - a odjel. Papír pro vyzvednutí na poště navíc nosí pošťačka až druhý den. - schránky jsou vevnitř.

0/0
22.1.2011 18:00

cobolotoboloterazkysommajorom

Re: Balíkáři

a videli jste ho? pokud ne tak spis viz. muj prispevek nize. mimochodem , balik si lze vyzvednout i bez oznameni, kdyz vite ze ma dorazit a nedorazi tak proste jdete na postu, taky to tak delam (kdyz uz mi baliky zamerne oznamuji a nevozi).

0/0
22.1.2011 18:19

zuzad21

Re: Balíkáři

ne, neviděli, ale když celý den dřepíte doma, aby jste je nepromeškal a potom najdete ve schránce lístek, tak je to fakt k pláči.

0/0
22.1.2011 18:42

xKROKODYLx

Re: Balíkáři

Jak jsem psal, balikare mam v rodine, a presne takto to chodi.

Nicmene ted se jim rezim dost zmenil s odpolednim dorucovanim, pracuji dele za stejne penize ale to neni omluva vyse popsane praktiky...

0/0
23.1.2011 9:56

cobolotoboloterazkysommajorom

BALIKARI ZADNE OZNAMENI NIKAM NEHAZEJI

v klidu si vplneni oznameni uz rano na BALIKOVE poste, hodi ji do pytle ktery nasledne putuje do bezne posty mezi dopisy. Potom uz na tridirne MISTNi dorucovaci posty a vam ho do schranky hodi druhy den postak s beznou postou (dopisy). Proto dostavate oznameni den pote co zasilka byla k doruceni a to i presto ze jste doma :) BALIKOVA posta se ani nesnazi zasilky dorucovat, proste k vam vubec nejedou :) Mam za to ze tak konci 100% vsech zasilek, jeste se mi nestalo ze by mi nejaky balik (tak cca 50 za rok) dovezli, (pracuju z domova takze vim ze me zase ocurali) takze to programove delaji takto.

0/0
22.1.2011 17:38

cobolotoboloterazkysommajorom

Re: BALIKARI ZADNE OZNAMENI NIKAM NEHAZEJI

vplneni=vyplni (to fakt nevim jak se mi povedlo :) )

Potom uz na tridirne MISTNi dorucovaci posty NATRIDI spolu s dopisy oznameni na rajon dopisni posty a vam ho do schranky hodi druhy den postak s beznou postou (dopisy).

0/0
22.1.2011 17:39

ulriška

nejen o Vánocích

Toto se dějě nejen o Vánocích. Jsem celý týden doma. Mám tu urputnou chřipku, kdy nemáte chuť jít ani s odpadkama. A přesto jsem po dvou dnech došla pro poštu a k mému překvapení Oznámení o nedoručeném balíku. Na našem sídlišti poštu zrušili, ikdyž jsme sídliště s největším věkovým průměrema tak teď musíme jezdit do města!

Třeba to je další stupeň úspor a třeba přijde doba, že budeme vzpomínat, jak nám Pošta vůbec dala vědět, že něco někde máme. Kdo ví?!!!

0/0
22.1.2011 17:26

poznamka

No a co?

Zalozte si firmu a baliky vozte. Uvidite, ze za chvili zjistite, ze si nevydelate ani na chleba.

0/0
22.1.2011 16:20

cobolotoboloterazkysommajorom

Re: No a co?

PPL ze si nevydela ani na chleba? :) ti doruci kazdy balik a jsou jen o 20 korun drazsi (vzhledem k tomu ze ceska posta ma nakradeno z monopolu na dopisy rozdil ceny vlastne neni)

0/0
22.1.2011 17:41

oddTom

Re: No a co?

PPL často neví, kde adresát bydlí (musím pokaždé vysvětlovat, kdeže to bydlíme - nevím, proč nemůžou používat solidní navigaci?), a když se adresátovi nedovolá (a ten nezavolá zpět - ne vždy to ale jde, někdy je obsazeno), zásilku nedoručí (resp. doručí až jindy).

ČP u nás zvoní přímo před domem (s balíkem), zásilku na rozdíl od PPL přinese až k domu a v nejhorším případě (když nikdo není doma) nechá lístek, zásilku si pak můžu vyzvednout na poště.

0/0
22.1.2011 23:11

cobolotoboloterazkysommajorom

Re: No a co?

PPL to dela naprosto spravne, prece nepojede s balikem zbytecne. Telefonicky kontakt je zaklad uspesneho doruceni, lze si domluvit cas, nebo jiny den doruceni, nikoli namatkova (casto marna) snaha o to jet primo na misto.

CP baliky nedorucuje, vse oznamuje, nelzete tu.

0/0
23.1.2011 16:15

oddTom

Re: No a co?

CP u nas baliky dorucuje, taky vam nepisu, ze lzete, jen proto, ze tvrdite neco jineho. ;-D

Telefonicky kontakt je prima, ale pokazde vysvetlovat, kudy k nam, pripadne se nemoci dovolat zpet na obsazene cislo, to uz tak zajimave neni.

0/0
23.1.2011 18:49

cobolotoboloterazkysommajorom

Docela legrace je jak tu agenti Ceske posty

puisou lzive prispevky o tom jak CP dorucuje a pmlouvacne jak PPL nedorucuje, pritom realita je prave opacna :) PPL dorucila 100% mych baliku, Ceska posta 0% (prestoze jsem prevazne pres den doma (pracuju z domova).

0/0
23.1.2011 16:16

oddTom

Re: Docela legrace je jak tu agenti Ceske posty

Haha, nejsem zadny agent, stejne jako vy nejste agent PPL (nebo ano? ;-D ).

CP u nas baliky dorucuje, taky vam nepisu, ze pomlouvate, jen proto, ze tvrdite neco jineho.

PPL i CP dorucila vsechny baliky, jenze jaksi kdyz se PPL jednou nedovolala, nebylo mozne volat zpet (obsazeno) a dalsi rozvazka probehla az asi za tyden.

0/0
23.1.2011 18:53

vladino

Re: No a co?

Dobrej vtip! ;-D;-D;-D

0/0
22.1.2011 18:41

josefm

Re: No a co?

Hele, Ferdo,

přečti si, o čem je článek, a pak piš komentáře...;-O

0/0
23.1.2011 7:46

Pepík_Kulak

doručování balíků

Pracuji jako doručovatel balíků. Chtěl bych napsat jak to ve skutečnosti chodí před vánocemi.

Pracovní dobu mám cca od 7.00 do 15.00 Ve skutečnosti jsem v práci už od 6.15 do 18.00 a někdy i déle. Zaplaceno mám jen 7,5 hod denně. přesčasy se neplatí a odměny jsou výsměch a poděkování od těch nejvyšších už beru jako urážku. Vánoční nápor balíků už začíná někdy v půlce listopadu. Na rajonu, který stíhám do prac. doby mám přes rok cca 90-100 balíků denně ze začátkem prosince i 180ks a těsně před vánocemi i přes 200ks Tolik administrativy jako je na poště jsem v žádném zaměstnání nezažil, To co tam musím podepsat za týden, jsem neodepsal v žádné jiné práci ani za rok. Je tu jen

byrokracie a buzerace. Všechno musí být podepsaný a vyplněný správně, doručovat podle byrokratických předpisů. Tyto předpisy se dají ve většině případu obcházet ale za cenu malé lži, abych předešel případným problémům při kontrole od zaměstnavatele. Upozorňuji, že balík vždycky dám do správných ruk

0/0
22.1.2011 15:36

sat037

Re: doručování balíků

njn Pepíku, já tomu i věřím, ono před vánoci je frmol ledaskde, ale co s tím ? Ideální stav to rozhodně není, odesílatel nedostává službu za kterou zaplatil a příjemce je naštvaný na ten bordel na poště (ani netuší jak funguje vnitřní logistika pošty a není ani důvod aby to tušil) a pošťáci to dostanou sežrat z obou stran.

0/0
22.1.2011 16:19

Si0 po třetím zákazu

Re: doručování balíků

A věříte, že je mi to jako příjemci služby úplně jedno? Poštovné jsem si zaplatil v plné výši (sice to poště platí odesílatel, ale pokud je to e-shop, vyúčtuje to zákazníkovi) a chci kvalitní službu před vánocemi jako kdykoliv jindy. To je věc pošty, jak si to zařídí. Jestli najme další brigádníky nebo připlatí či přidusí stálé zaměstnance. A jestli to nepůjde, no tak pošta není jediný podnik, dáme vyrůst konkurenci a můžete jít.

0/0
22.1.2011 16:29

cobolotoboloterazkysommajorom

Re: doručování balíků

tak proc mi Pepiku nevozis baliky ani behem roku kdy to udajne stihas a 100% jich konci oznamenim (evidentne vyplnenym uz rano pri prevzeti baliku, ktere mi prinese muj dopisni dorucovatel druhy den), aniz by ses obtezoval ke me jet. Uz sem si na tebe i nekolikrat stezoval, s tim ze jsem v 95% doma (nekdy jdu uz rano na pivo :) ), ale to mi vzdycky dovezes 2-3x a pak opet oznameni.

0/0
22.1.2011 17:43

Nufiny

Bydlím v Praze

na Střížkově a tady pošta doručuje balíky celkem v pohodě. Akorát mi leze na nervy, že balík dají komukoliv, kdo je doma, ale při vyzvednutí na poště už jen adresátovi proti OP. To se dělo všude, kde jsem bydlela předtím. Tohle jsem nikdy nepochopila.

0/0
22.1.2011 14:21

Qesospi Cobigan

No furt lepší než DHL

aspoň si člověk pro balík má kam dojít

0/0
22.1.2011 11:22

Anonym152

Re: No furt lepší než DHL

Souhlas. Pošta to fláká úplně podobně jako kurýrní služby(samozřejmě jiný přístup je pro firmy)... Akorát u pošty je velké plus, že člověk nemusí jet pro balík na kraj Prahy, kde se nedostane ničím jiným než-li autem... R^

0/0
22.1.2011 11:55

cobolotoboloterazkysommajorom

Re: No furt lepší než DHL

tak to je naprosty nesmysl, jak PPL tak DHL mi vzdy zavolaji a kdyz nejsem vyjimecne doma, domluvime se na druhy den i s casem. posta pise rano rovnou oznameni a nic se dorucovat nesnazi (mysleno ze se neobtezuji ani prijet na misto, ale oznameni programove pisi rano uz pri prevzeti baliku).

0/0
22.1.2011 17:48

smrdí to tu cenzurou

Lidi jsou líný, nic víc.

Lidi budou za chvíli líný vylézt i před dveře. Pošta je v každém městě a větší vsi, takže nevidím problém si pro to zajít. Když vidím jak se pošťáci vláčí s brašnama a balíkama po městě v hicu, sněhu, dešti... občas pátrají kam se jaká firma přestěhovala, tu a tam se potýkají s volně pobíhajícím vzteklým čoklem... vím určitě že takovou práci bych nedělal.

0/0
22.1.2011 9:02

slatin

Re: Lidi jsou líný, nic víc.

Tedy vy máte logiku...... Odesílatel zaplatí službu s doručením adresátovi,ale podle vás, ať si lidé pro to chodí na poštu. Budiž, ale ať tedy pro tento druh doručování sníží ceny.....

0/0
22.1.2011 21:50

smrdí to tu cenzurou

Re: Lidi jsou líný, nic víc.

Mimo to, že pláčeš na špatným hrobě je snižování cen čehokoli v dnešní době utopie.

0/0
24.1.2011 9:24

Lanolin

mohu potvrdit a není to jen o vánocích

Od září loňského roku mi pošta nedoručila asi 8 balíků. Mezi nimi byly převážně cenné balíky. Pak něc obchodních, a pár obyčejných. Několikrát jsem podal u paní vedoucí pošty i stížnost ale nic se neděje.

Česká pošta je dnes dobrá leda tak jako pobočka banky či pojišťovny. Jejich ceny za balíky už jsou pomalu srovnatelné s různými PPL, UPC a podobně či jak se ty firmy jmenují. U nich ale mám záruku dovozu v určitou dobu až ke dveřím a ještě se ozvou i telefonem a domluví se.

Česká pošta má dokonce tu drzost, že když jsem si objednal znovudoručení a celý den byl doma, tak jsem večer našel ve schránce papírek že jsem nebyl zastižen.

0/0
22.1.2011 8:41

mr.Mic

Realita na poště

Tak, jak to tady čtu, tak vidím, že nemáte páru, jak to na poště chodí. Nechci se pošťáků zastávat, na druhou stranu Vám všem musím osvětlit situaci. Nikdy jsem nezažil horší zacházení se zaměstnancema než na poště. Dalo by se to přirovnat skoro až k šikaně, psychickýmu nátlaku, vyhrožování apod. Pošťáci u nás mají placeno MAXimálně (!) 7,5 hodiny denně. Potom už makaj zadarmo! A žádné přesčasy neexistují! Když odpoledne přijdou na poštu byť jen o pět minut dřív, je hodně zle, poslouchají jak si to můžou dovolit, kde maj sakra splněný nabídky pojištění, účtů, atd., naopak když přijdou třeba ve 4, nikdo si jich ani nevšimne, aby se náhodou nedostali do diskuze, že toho mají  moc. Ono chodit denně třeba 15 km s 10ti kilama na zádech, vdešti, větru, sněhu, nebo naopak ve vedru na přímým slunci, není taková sranda. Ano, můžete namítnout, že mají dát výpověď a najít si lepší práci, ale kde? Kdyby bylo kam jít, tak můžou poštu zavřít, protože by to v těch podmínkách nikdo nedělal.

0/0
22.1.2011 0:03

Lanolin

Re: Realita na poště

Ano, také jsem to slyšel.

Ale z osobních zkušeností vám mohu říci, že zaměstnanci supermarketu (ne ti nahoře v kancelářích) mají to samé v bleděrůžové a mají to i o víkendech a většině státních svátků.  A máte slyšet ty řeči a stížnosti zákazníků, když si supermarket dovolí zavřit na dva dny v roce a dvakrát ročně zkrátí otevírací dobu cca o 1 hodinu aby v noci stihli inventury. Maká se tam už 3-4h před otevírací dobou a ještě minimálně hodinu po zavíračce. V době svátků se doplňuje zboží i celé noce a rozšiřuje se otevírací doba. Jednání se zaměstnanci hraničí se šikanou a propuštění je otázkou minuty, nezaměstnaných je dost.

0/0
22.1.2011 8:48

pollux2424

Re: Realita na poště

Priznam, ze nevim, jak presne je organizovana posta, ale clanek je o zamestnancich, kteri maji k dispozici firemni vozidlo urcene k rozvozu balikovych zasilek, nikoliv tedy o klasickych dorucovatelich. Avsak dle me zkusenosti tito zamestnanci nerozvazeji baliky "az do domu", ale odvezou je na lokalni pobocku a pak jen rozvezou papirky s oznamenim o nezastizeni a ulozeni zasilky na pobocce. Dokonce davaji tyto papirky dorucovatelce a ta je rozveze za ne! Posta tedy nedela sluzbu, za kterou ji bylo zaplaceno, coz je proste spatne. I proto maji prepravni sluzby takove zne, protoze hur to opravdu delat nejde. Posta by mela balikovou sluzbu bud zrusit nebo na ferovku rict, ze balik doruci pouze do "kontaktniho mista", odkud si jej zakaznik musi vyzvednut sam. Ja sam, pokud nekde kupuji "na dalku", si radeji vyberu kuryrni sluzbu nez CP, protoze posta (zkusenosti asi tri roky zpatky), dorucuje pouze "papirky" (zkusenosti vice lidi nezavisle na sobe

0/0
22.1.2011 11:18







Najdete na iDNES.cz