Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za poslední elefanty zaplatí dráhy o sto milionů více, než čekaly

Poslední zakázka na patrové vozy pro příměstské vlaky skončí opět u Škody Transporation. Otevřená soutěž na osm dvoupodlažních jednotek pro České dráhy dopadla podle očekávání: přihlásila se jen Škoda Vagonka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aqxiurha

Vlastnosti 471

Je to perfektní vyspělý stroj na vysoké technické úrovni. Cílové brzdění - AVV(autmatické vedení vlaku) zaručuje vysokou bezpečnost železničního provozu. Neduhy? Drahé součástky, při klimatických změnách při rozjezdu hodně klouže a nabírá zpoždění. Mezi námi kolegy říkáme, jak vidí mrak tak klouže. Ale jinak velmi dobrý stroj. R^R^R^

0/0
25.1.2011 10:06

Leinad

Re: Vlastnosti 471

Nebylo cílové beždění či AVV i ve starších vlacích, nebyl někde slot pro připojení?

0/0
25.1.2011 10:37

aqxiurha

Re: Vlastnosti 471

Nemám představu co máte na mysli. AVV není pouze o nějakém připojení na slot.

0/0
25.1.2011 10:56

tarten

Re: Vlastnosti 471

Automatické vedení vlaku je velmi moderní gerét, který odečítá, kde na trati je, jaké má jízdní podmínky, jaké jsou před ním návěsti a podle jízdního řádu ví, kdy má kde zastavovat. Optimalizuje si tak jízdu i brždění, aby plnění jízdního řádu bylo co nejpřesnější a spotřeba nízká. K nástupišti dobrzdí s přesností na metr. Ve starších vlacích to nebylo, jen občas experimentálně nějaké starší verze.

0/0
25.1.2011 13:02

Libra

asi tak

Elefanty jsou dobré jen, pokud proti člověku nesedí další pasažér, takže skutečně nic moc. O poruchovosti musí psát jiní.

0/0
24.1.2011 20:51

Hate Crew

Re: asi tak

cože ? zlatej CitySlon ... co bychom tady na jižní Moravě za ně dali... už jste se někdy vez v Honeckerově pomstě (vůz řady Bdmtee) ?

0/0
25.1.2011 0:46

Jiřik

Re: asi tak

Tříoddílové vagóny, dveře skoro jako v metru, uvnitř superměkká sedadla s jemnou hnědou koženkou? Tím jsem se něco najezdil na trase Ústí nad Labem - Všetaty, a pak jsem je o dovolené zažil i na trase Břeclav - Bratislava.

Pěkně mě z nich bolela záda ;-)

0/0
25.1.2011 8:17

tarten

Re: asi tak

Je to příměstská jednotka, ne nějaké EuroCity. Jestli je vám málo místa pro nohy, nikdo vám nebrání jezdit CityElefantem první třídou. ;-)

0/0
25.1.2011 12:55

danny47

Zaplatí o 110 milionů víc...

jak se tvrdí v titulku...

a pak v článku jen tak mezi řečí se člověk dozví, že 40 % z toho je dotace EU .....

0/0
24.1.2011 17:13

tarten

Re: Zaplatí o 110 milionů víc...

Na takovéhle bulvární žvanění jsem si už u titulků iDnesu téměř zvykl. Za tuhle lež tuším nemůže ani autor článku.

0/0
24.1.2011 17:24

PepaK

Re: Zaplatí o 110 milionů víc...

Mě tady na iBulváru už nic nepřekvapí. V prvé řadě musí titulek byý provokativní, aby přitáhl co nejvíc čtenářů. Ostatně proto tady asi nebyla třeba info o VŘ na modernizaci 190 vagonů z minulého týdne. Ostatně jaký bulvární nadpis by tam šel vymyslet že?

0/0
24.1.2011 17:32

tarten

Re: Zaplatí o 110 milionů víc...

Ale ano, ono by to šlo. Třeba: "Na EuroCity, InterCity a expresech bude prudké zhoršení kvality vagónů. 190 jich musí do opravy," nebo tak něco.;-D

0/0
24.1.2011 17:56

pepouš

Re: Zaplatí o 110 milionů víc...

Ta dotace je z celkové ceny!!!

Naše město taky uskutečňuje investici a 75% je dotace z EU, ale je to z celkové řádně vysoutěžené ceny.

0/0
24.1.2011 20:26

danny47

Re: Zaplatí o 110 milionů víc...

Mně šlo o těch "sto mega navíc"... tak si myslím, že i z těch se tobude dělit 60:40 ...

0/0
24.1.2011 21:34

pepouš

Hlavně, že naši němečtí sousedé

... přikrmují dioxinem. Jako by nějaké průsery nebyly i jiínde. O čem by noviny pak psaly?  Vždyť titulek upoutá. Noviny potřebují odbyt. nechápete?

Nedávno zase ČT se rozčilovala nad tím, že některé rychlíky zajíždějí až na  nádraží Praha-Smíchov a je to placeno z rozpočtu státu. Děje se tak  již desítky let a má to provozní důvody.

Že je tam minimum lidí?  Ve  Švýcarsku také z výchozí stanice vyjíždělo málo lidí.

0/0
24.1.2011 20:32

danny47

Re: Hlavně, že naši němečtí sousedé

Přesně. V Berlíně taky rychlíky "z Berlína" nevyjížděj z Hauptbahnhofu (resp. tam nekončej)... ale vysvěttluj "provozní otázky" journalistům..

0/0
24.1.2011 21:35

drevak_patlak

Re: Hlavně, že naši němečtí sousedé

Ano, taky jsem zíral, na co ČT vyhazuje peníze. Bez průjezdného nádraží by to v centru nešlo. Metro i další linky MHD jedou z konečné taky obvykle poloprázdné.

0/0
25.1.2011 8:23

Muf007

Re: Hlavně, že naši němečtí sousedé

No, počkej. Správnej journalista by Ti napsal, že přece z ČM ne. Že tam je v podzemce plno skoro pořád ;-D;-D

0/0
25.1.2011 8:31

pepouš

Re: Hlavně, že naši němečtí sousedé

No jo, ale na "čerňáku" je konečná sposty autobusů a obchodní centrum, ale Letňany jsou o něčem jiném.

Celý ten šot na ČT svědčil o tom, že dotyčný reportér neví nic o průjezdném nádraží. Nebo že by si to zaplatil Jaňura?

0/0
25.1.2011 9:48

Leinad

Re: Hlavně, že naši němečtí sousedé

Nicméně kdyby se v "polomanipulačkách" dalo jezdit na tramvajenku stejně jako v eskách, sice by to vozilo stejné množství vzduchu, ale nedalo by se tak nadávat na byrokracii.

A vůbec, proč vlak, který přijede od Olomouce na hlavní nádraží, nemůže za 2 minuty "pokračovat" zpátky,... když není konkurence, tak se vždycky dá najít o pár % více redudance, než s konkurencí.

0/0
25.1.2011 10:46

tarten

Re: Hlavně, že naši němečtí sousedé

Vlak se musí uklidit a modernější toalety se musí strojně vyprázdnit, a to smrdí a dost dobře se nehodí to dělat na peróně. Jedna-dvě minuty stačí cestujícím v mezilehlé stanici, ale na konci se může vykládat a nakládat nemálo zavazadel a kol. Musí tam být také časová rezerva,  aby se zpoždění moc nepřenášelo z vlaku na vlak. Často se také musí přehodit lokomotiva a udělat zkouška brzd. U jednotek je to o brzdy jednodušší, stačí přejít na druhou stranu a otestovat funkčnost.

0/0
25.1.2011 13:10

Leinad

Re: Hlavně, že naši němečtí sousedé

1) Proč se rychlíková souprava jedoucí ...Libeň->Hlavní->Smíchov na Libni nepřevlékne na eSko? (=není ohlášená, nezná Otevřené Karty, nenajde mi jí dpp.cz/idos ani když to je nej spojení,...)

2) Proč stát proplácí vezení vzduchu? Neměly by být vlakokm na manipulačních jízdách nedotované? (=což by sice znamenalo mírné zdražení, ale také by přimělo dopravce k šetření?)

0/0
25.1.2011 10:52

tarten

Re: Hlavně, že naši němečtí sousedé

1) To by se prodražilo. Kvůli návalu na krátkém úseku by se obvykle musel přidat další vagón, který by pak jezdil po zbytek trasy prázdný. Ale někde to rozumně jde a dělá se to, některé rychlíky Praha - Kralupy tuším.

2) Optimalizace není jednoduchá. Má smysl sledovat kolik celkem osobokilometrů se veze za kolik korun. Že někoho štve, když uvidí nějakou jízdu s (polo)prázdným vlakem nemá praktický význam. Jiné řešení by mohlo snadno být v důsledcích horší (dražší).

0/0
25.1.2011 13:16

Leinad

Re: Hlavně, že naši němečtí sousedé

1) Já neříkám, že by se měla současná síť osobních vlaků, eSek, metra či MHD omezit. Rychlík stejně zůstane mimo interval a bez návaznosti přestupů (jede okamžik za osobním vlakem = nastoupí do něj jenom ti, kteří dobíhali Os. Jede okamžik před Os = nepočká na přípoj. ) A i kdyby byl do rychlíku nával, tak stačí zavřít dveře a pořádně zatroubit. Z pohledu cestujících, kteří na trase P. Smíchov-O. Svinov nevydrží stát do Libně, stačí místenka.

2) Nepopírám, že optimalizace není jednoduchá. Rozdíl mezi místokm a osobokm byl, je a bude, dokud někdo nevymyslí vagon s proměnlivou kapacitou. ;-D Ale dopravci by mohli být k optimalizaci motivováni.

0/0
25.1.2011 14:12

zapetr

Ten ředitel je lhář

Když byla kalamita loni, tak nejezdil skoro žádný. Letos to sice nebylo tak hrozné, ale třeba to rozpojování na hlavním nádraží někdy trvá i 15 minut. Je to opravdu nepovedené.

0/0
24.1.2011 16:34

Xladi

Re: Ten ředitel je lhář

Vloni jim do elektroinstalace vnikl ten jemný sníh a zkratoval je jak avizovali, problém vyřešili, tzn, že ty krabice s elektronistalací utěsnili gumou, to ale mohli udělat už při výrobě:-)

0/0
24.1.2011 17:05

109e

Re: Ten ředitel je lhář

To je pravda, ale který výrobek nemá své "mouchy" ? Kdyby dali američani do nádrže raketoplánu kvalitní těsnění .....

0/0
24.1.2011 18:18

ivoš

Re: Ten ředitel je lhář

Do nádrže? Snad do motoru SRB, ne? (případ Challenger)

0/0
24.1.2011 19:39

109e

Re: Ten ředitel je lhář

Jestli je to tak důležité, tak ano. Domnívám se, že soudný čtenář pochopil, co jsem napsal. ;-)

0/0
24.1.2011 20:05

B.Walsh

Re: Ten ředitel je lhář

Soudný čtenář pochopil :-), ale jde mu o to, že to těsnění nebylo dělané na mráz ve kterém raketoplán startoval, prostě mrazem ztuhlo. S kvalitou to nesouvisí. protože technici NASA start nedoporučovali, ale papaláši byli zase chytřejší. Ostatně jako vždycky ;-).

0/0
24.1.2011 20:33

109e

Re: Ten ředitel je lhář

Aha, tak ono nebylo dělané na mráz.... Tak Vy máte takovou jistotu. A že není tedy někdo za katrem?  No-nevím. Já tvrdím a tvrdit budu, žádná technika není dokonalá. Nepotopitelný Titanic šel za dě hoďky ke dnu. Letadla padají jak hrušky, elektrické vlakové jednotky se občas nerozjedou. To je srovnání, co?

0/0
24.1.2011 21:29

lucky_24

Re: Ten ředitel je lhář

Kdyby letadla padaly jak hrušky, tak by nebyla letecká doprava bezpečnější než železniční. (pomer zmarene zivoty / pocet cestujicich)

0/0
25.1.2011 10:53

109e

Re: Ten ředitel je lhář

Podle statistiky EU připadá na jednu miliardu osobokilometrů (porovnávací jednotka udávající počet vlakem přepravovaných cestujících násobený počtem ujetých km) jen 0.6 obětí oproti 3,1 v letecké dopravě a 10,6 na silnicích.

0/0
25.1.2011 12:01

tarten

Re: Ten ředitel je lhář

Četl jsem pouze o dvou srovnání bezpečnosti letecké a železniční dopravy. V jednom se počítaly i ultralighty a železnice vycházela 3x bezpečnější. Druhé objednával někdo od letadel, ultralighty se nezapočítávaly a vycházelo to zhruba nastejno. Železnice totiž nepatrně hůř. Těžko říct, co ale započítávali do železnice, když tam ultralighty neměli, že...;-)

Jinak poměr zmarene zivoty / pocet cestujicich je podle mě nesmysl. Významný parametr je zmarene zivoty cestujících (tedy ne sebevrahů atd.) / pocet osobokilometrů.

0/0
25.1.2011 11:43

109e

Re: Ten ředitel je lhář

Proti letadlu hovoří číslo 5,16666...

0/0
25.1.2011 12:03

tarten

Re: Ten ředitel je lhář

A o čem to hovorné číslo mluví a hlavně jaký je jeho zdroj a jakým výpočtem vzniklo?

0/0
25.1.2011 13:24

109e

Re: Ten ředitel je lhář

Konkrétně z roku 2000.

Podle statistiky EU připadá na jednu miliardu osobokilometrů

(porovnávací jednotka udávající počet vlakem přepravovaných cestujících

násobený počtem ujetých km) jen 0.6 obětí oproti 3,1 v letecké dopravě a

10,6 na silnicích.

0/0
25.1.2011 15:30

tarten

Re: Ten ředitel je lhář

A neměl byste odkaz? Už jsem nějaká čísla viděl, ale žádná taková, co by šla snadno porovnat.

0/0
25.1.2011 17:28

109e

Re: Ten ředitel je lhář

Je to z knihy o dopravě. Podle mne však stačí sledovat dění. Kdyby nebylo Indie a zcela vyjímečných případů, nebudou mrtví na železnici vůbec.

0/0
25.1.2011 18:16

tarten

Re: Ten ředitel je lhář

Nesouhlasím, dění vůbec sledovat nestačí. Debilizující černá kronika žádnou představu o proporcích nedává, a pár mrtvých železničních cestujících je každý rok skoro v každé zemi, i u nás (pravda, některé roky tam máme opravdu kulatou nulu, zatímco u silnic jsou to stovky nebo přes tisíc, a přepravní výkon tam je jen cca 10x vyšší).

0/0
25.1.2011 19:16

109e

Re: Ten ředitel je lhář

Nevím, jestli musím pořát dokola. To, co píšu jsem podpořil statistikou EU.  Jestli to nestačí, netuším, co mám dále psát. Otevírat hroby a ptát se obětí nehod opravdu nebudu. Tvrdím, že z hlediska bezpečnosti nemá železnice (vyjma lanovek a možná lodí) konkurenci.

0/0
25.1.2011 20:51

tarten

Re: Ten ředitel je lhář

Že nebylo dělané na mráz? No, v některých částech nádrží raketoplánu je skoro absolutní nula a kousek vedle tuším nějakých 4000°C.

0/0
25.1.2011 13:22

AAA2

Re: Ten ředitel je lhář

ale kulovy, technici sami nevedeli najisto nic. tak to nakonec riskli. v jednom dokumentu bylo, ze si pry po startu oddechli - ze cekali ze pokud to bouchne, tak okamzite...

0/0
24.1.2011 21:31

tarten

Re: Ten ředitel je lhář

Těžko říct, co ředitel Škodovky Bernard myslel. Vlivem sněhu a mrazu byla některé dny snad čtvrtina CityElefantů neschopných jízdy. Navíc ještě ty, co stály už od předtím z jiných důvodů.

0/0
25.1.2011 11:37

Danny_Kay

A tak je to u nas se vsim...

...jeste nebylo vetsiho projektu, ktery by byl plne v ceske rezii a vysledna cena byla stejna nebo nizsi, nez se zpocatku uvazovalo...

0/0
24.1.2011 16:15

joscer

Re: A tak je to u nas se vsim...

Zkus článek přečíst ještě jednou. Cena je vyšší oproti ceně, za kterou dráhy předpokládaly, že by se to dalo pořídit. Není vyšší oproti ceně PODEPSANÉ  ve smlouvě na začátku projektu. A také se tam píše, že jedna souprava je o několik set tisíc levnější než při předcházející dodávce. Takže vlastně jen měly dráhy velké oči při předběžném stanovení, jak by mohly výrobce "zmáčknout" na ceně.

0/0
24.1.2011 19:25

AAA2

Pokud za posledni kalamity nebyla odstavena

ani jedna jednotka, proc tedy pulka spoju nejela a druha pulka jezdila jako solo elefant misto sprazenych dvou? To bylo cestovani jak v japonskem metru.

0/0
24.1.2011 15:39

tarten

Re: Pokud za posledni kalamity nebyla odstavena

Ano, takhle nějak to bylo. Sice nějaký CityElefant také zaskakoval za chcíplé žabotlamy, ale to byla malá část úbytku.

0/0
24.1.2011 17:30







Najdete na iDNES.cz