Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi prosazují v EU „rodné listy“ na potraviny

Češi v Bruselu prosazují na jednání ministrů zemědělství jasné označování původu potravin, například vepřového a drůbežího masa, vajec nebo mléka. Požadavek na jakési rodné listy na potraviny vychází z dioxinové aféry.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Scarlett from Scottland

.....

já si hlavně myslím,že to neprojde, páč je to moc logický požadavek..... a takové neprocházejí.... :-/

0/0
25.1.2011 8:29

martin_simek

Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

a v EU nema misto ! jsme JEDNOTNY TRH. Je mi jedno, odkud ktera poravina pochazi. Zajima me pouze to, aby VSECHNY byly NEZAVADNE bez rozdilu ! akce je jiste z dilny zemedelske lobby ..

0/0
24.1.2011 19:35

Slepá Křišťálová Lupa

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

Rozhodně nemáte pravdu. Není potravina jako potravina, a je jedno že je nezávadná ... A některé země jsou s tou kvalitou hodně hodně bídně.

0/0
24.1.2011 19:47

martin_simek

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

Vyborne: rozhodne nemam pravdu. narozdil od Vas vim, ze rozhodne NIKDO nema pravdu ! ja jsem napsal svuj nazor a vubec me nezajima, kdo ma pravdu. Prave, proto, ze jsou nekde potraviny kvalitni a nekdë nekvalitni, tak me zajima, aby kauzda potravina byla nezavadna. Informace, ze je zeme z nejake zemen, je pro m naprosto IRELEVANTNI jako pro obcana EU. Me osobne napr. nezajima, z jake zeme je kabel, ktere vyrabime, ale jestli je produkt kvalitni a zda splnuje vsechny normy. A mozna byste se divil, kde vsude nase KVALITNI a VYHOVUJICI kabely vyrabime. A az se toto konecne zacne dit v zemedelstvi, bude nam vsem opet fajn !

0/0
24.1.2011 20:11

Scarlett from Scottland

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

pane, NEZÁVADNÁ NEZNAMENÁ KVALITNÍ. Vám stačí nezávadná, já chci kvalitní. A třeba chci podporovat také konkrétní státy, např. náš :-)

0/0
25.1.2011 8:25

martin_simek

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

Scarllett mate samozrejme pravdu ! nezavadna opravdu neznamena kvalitni. Na obale vsak musi byt oznaceni/atest o nezavadnosti, znaceni kvalitni jeste kvalitnejsi potraviny vsak nejde udelat a ani o nej nestojim, opet by dochazelo jen k podvodum a opet by si velvi hraci zaplatili ono "kvalitni oznaceni". Ja se musim vzdycky hrozne smat, jak nikdo kazdy vola po zavedeni nejakeho znaceni a pak se divi, ze je zneuzivane temi silnejsimi, takovy je zivot. Kvalitu si musi kazdy vydobyt sam a je to o DUVERE a ne o ETIKETE na obalu !

0/0
25.1.2011 9:32

martin_simek

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

Co se tyce zeme puvodu, opravdu chci potraviny nezavadne, pokud mozno kvalitni a od DOBREHO farmare/pesrtitele, at uz je odkudkoliv. Nechapu, proc bych mel podporovat nekvalitniho farmare ci pestitele jenom proto, ze je z moji zeme, notabene, kdyz jsem obcanem EU 8-o a Vy podporujete skotskte potraviny ? ;-D

0/0
25.1.2011 9:32

Scarlett from Scottland

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

jistě, skotskou whisky podporuji ráda, i skotské maso a sýry. Také ráda podporuji rakouské zemědělce a švýcarské čokolády  :-) Ráda bych si také koupila něco od Čechů, ale evidentně je s tím problém ;-D To že je na výrobku napsáno maximálně vyrobeno v EU mi nic neřekne, o tenhle popis nestojím, zavání mi to schováváním se, aby nebylo něco jasné a čitelné..... pokud budu hrdý producent, výrobce atd. a budu vědět o své kvalitě, tak nebudu mít přece problém se pod to podepsat a ne se schovat za EU. To že většina států je v EU neznamená, že má stratit svou tvář, svou kulturu atd. Opravdu nechápu, co je divného na tom, že na čokoládě je napsáno, že je z Belgie - asi se za to nestydí, že? ;-) 

0/0
25.1.2011 11:22

martin_simek

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

ja nerikam, ze by to tam nemelo byt, naopak, necht je tam napsano cokoliv ... jenom rikam, ze si to nekoupim proto, ze je to z nejake zeme. vsechny produkty, ktere jste jmenovala, se v onech zemich vyrabi krome TAKE velmi velmi nekvalitne u nekterych producentu a neznamena to, ze a priori VSE je z te zeme kvalitni .... zname i velmi spatna "ceska piva", ze ? takze me opravdu nevede k nakupu one konretni potraviny zeme puvodu. Na obalu, at je klidne GPS koordinace policka, na kterem se to obilicko urodilo, to je mi opravdu suma fuk. Ja jsem proto napr., aby na te samolepce byla SAMOZREJME (bez diskuze) farma s adresou, podle ktere je dohledatelna VZDY, ale lpeni na tom, ze tam bude napsano misto konkretni zeme, je pro me bezpredmetna ....

0/0
25.1.2011 12:04

Scarlett from Scottland

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

ne neznamená, že např. v Rakousku je vše kvalitní, samozřejmě. Ale i tak může být na obalu rakouská vlajka, třeba. Pokud tam bude adresa výrobce, tak jasně že stačí..... jenže aby to nebylo tak, že paštiku vyrobil výrobce např. z Čech, jenže maso bylo z Polska, třeba...... no někdy mi to přijde neřešitelný..... :-/

0/0
25.1.2011 12:28

martin_simek

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

0/0
25.1.2011 9:32

martin_simek

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

delit potraviny pode zeme puvodu je neuveritelne "hloupe" (i bez tech uvozovek). kazda zeme ma svoje potraviny nejkvalitnejsi a jeji soused ty nejhorsi > nedava mi to logiku ! az se za zemi puvodu bude schovavat nekvalitni producent mam se orientovat podle ceho ? je kazde ceske rajce kvalitni ? a je kazde evropks rajce nekvalitni ? je to vsechno jedna velka zemedleska ghra a me jako spotrebitele zajima jen kvalitni potravina a nezajima me zeme puvodu, at se Vam to libi nebo ne ...

0/0
24.1.2011 20:13

dropa

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

asi jsi trochu zapoměl na vyjímky, takže žádný jednotný trh neexistuje!! EU Rv

0/0
24.1.2011 23:27

martin_simek

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

Na nic jsem nezapomnel samozrejme. Vyjimky si, pokud to nevite, vyjednavaji JEDNOTLIVE CLENSKE ZEME. Ja neuznavam obcany EU, kteri volaji po "narodnich" vyjimkach a nasledne je hazeji na krk te zle EU, ze si je vymyslela, to je hodne trapny postoj. Vite, cela sidkuze je "jenom" o tom, zda ten jednotny trh chceme anebo nechceme > a v tom bude zrejme ten rozdil mezi nami ! Dobrou noc.

0/0
24.1.2011 23:38

dropa

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

Každá dohodnutá vyjímka je spiknutí jedněch proti druhejm a tím pádem se nedá mluvit o jednotě!! Co je na tom nepochopitelného?

0/0
25.1.2011 14:26

martin_simek

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

je to samozrejme velmi pochopitelne, nikdy jsem nerekl opak .... ja prave kritizuji onu nejednotu, nic vic. myslel jsem si, ze by melo jit zemedelcum o spolecne cile, ale to jsem se asi spletl, ze .... pochopil jsem to, kdy mel kolega z prace, je vcelar ve svem volnem case, ohromnou radost z povodni v Australii > ze jim tam pochcipaji "vosy" .... sorry, asi napisete, ze je to pochopitelne, ale ja to nechapu a nechci chapat > jsem trochu jinak zalozen ..

0/0
25.1.2011 18:32

dropa

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

Tomu se říká zavírání očí před problémem s úmyslem neřešit!! Vše je správně navrženo! A že to nefunguje? To není pravda, jen je třeba mít ten "správný" pohled.:-/ Rv EU

0/0
25.1.2011 22:21

Scarlett from Scottland

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

vy hlavně chcete nezávadné, ale co nejlevnější.....

0/0
25.1.2011 8:27

Scarlett from Scottland

já si hlavně myslím,

že to neprojde, páč je to moc logický požadavek..... a takové neprocházejí.... :-/

0/0
25.1.2011 8:28

generál Custer X.

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

Nejsme jednotný trh, jenom si na něho hrajeme a velkohubě o něm kecáme.

0/0
24.1.2011 22:43

martin_simek

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

a proto, aby se ten zly jednotny trh nepodarilo te zle Eu nastolit, musime delat kazdy den vse proti nemu, abychom pak mohli vsude vykladat, jak je to EU spatna, ze se ji ten jednotny trh nedari nastoli > v tehle discipline jsme my Cesi (a nejen my) sampioni R^

0/0
24.1.2011 23:04

hell365

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

Pane vy jste se zbláznil?

0/0
25.1.2011 8:29

briza

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

Naopak. Celkem trefne to caste ceske chytrolinstvi vuci EU charakterizoval.

0/0
25.1.2011 9:11

martin_simek

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

dekuji, na kolegu s urazlivym (ale hlavne nevecnym) komentarem jsem nereagoval ... ;-)

0/0
25.1.2011 9:23

briza

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

Ja ovsem nesouhlasim s myslenkou v tom puvodnim prispevku. To, ze budu schopen zjistit na obalu puvod potravin, nevidim jako krok proti jednotnemu trhu, ale jako krok proti nepoctivym vyrobcum, ktery bych uvital i v ramci domaciho trhu (i kdybychom bychom nebyli soucasti EU).

Viz napr. "Cesky med" kde je na obalu uveden puvod "zeme ES a mimo ES".

0/0
25.1.2011 10:11

martin_simek

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

Puvod potraviny by mel byt na kazde potravine a je zbytecne a bezpredmetne o tom diskutovat, to uz tam melo byt davno. (Neni to tam prave vinou zemedelcu, kteri se, ac v EU, staraji jen o svoje lokalni zajmicky a bojuji tak vsichni proti sobe). necht je na kazdem produktu presna adresa farmare i klidne GPS souradnice pole/pastvy apod. to mi nevadi, to tam ma byt uz davno ! nechapu jen lpeni na zvyraznovani konkretni zeme. Ja osobne se rad napiji VYBORNEHO piva a je mi uplne jedno, jestli je to tzv. ceske pivo a to navic treba z nejakeho Europivovaru a neda se to chlast, ze ? Ja moc dobre vim, ktery presne pivovar vyrabi dobre pivo a kazdy konzument si na to musi prijit sam. Hra s etiketama je zase jen dalsi prostop ke korupci a manipulaci.

0/0
25.1.2011 12:15

martin_simek

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

Prave ten cesky med je vyborny priklad. Nekdo zacne oznacovat med jako cesky kvuli etikete (caru papiru) a pak do nej zacne michat cinskej med. No a konzument to vesele kupuje, ma radost, ale nikdo te manipulaci nezabrani. Az se zacneme soustredit na boj s nepoctivymi a nekvalitnimi producenty namisto ZBYTECNE boje s tzv. vnitrnim nepritelem z EU, tak se snad dockame casu, kdy bude kvalitni potravina mit prednost pred nacionalni potravinou.

0/0
25.1.2011 12:15

hell365

Povinné označení původu potravin

je velice prospěšné a pomalu se k němu přiklání celý civilizovaný svět. Vadí jen nepoctivým obchodníkům s nekvalitními potravinami.

0/0
25.1.2011 8:32

hell365

Povinné označení původu potravin

je velice prospěšné a pomalu se k němu přiklání celý civilizovaný svět.

Vadí jen nepoctivým obchodníkům s nekvalitními potravinami.

0/0
25.1.2011 8:33

martin_simek

Re: Povinné označení původu potravin

Mozna jsem se spatne vyjadril > nejsem proti znaceni puvodu potravin, jen povazuji za hloupe si vybirat potraviny dle ZEME PUVODU, znaceni puvodu potravin povazuji za SAMOZREJMOST: fama, adresa, mesto, obec, apod. Skoda, ze cesti zemedelci uz davno toto zbnaceni neprosadili namisto hloupen "svate valky" proti vsemu, co prichazi z EU ...;-(

0/0
25.1.2011 9:26

Scarlett from Scottland

Re: Povinné označení původu potravin

a to já si zase ráda vyberu dle země původu, protože např. jídlo z Číny a Polska opravdu nerada, z Řecka, Ruska, Rumunska z principu a to by bylo příkladů :-) neříkám, že vždy ve 100% ale nevidím na tom nic špatného..... proto se tomu má říkat svobodná volba a ne, že se vlastně dostanu do situace, že si ani jídlo nemůžu vybírat podle nějakého svého uvážení, aby náhodou někdo nebyl znevýhodněn, protože vyrábí humus, tak se to schová za EU.... :-/ 

0/0
25.1.2011 11:27

martin_simek

Re: Povinné označení původu potravin

Kupujte si, priosm pekne, co chcete a odkud chcete. To nikdo nikdy nikomu nezakazoval. Naopak, bych byl rad, kdyby nam konecne "zemedelska lobby" nakazovala, ze si mame cokoliv kupovat z jejich zdroju ! a tim jsou prave bvsichni stejni > kazdy do jednoho kritizuje sveho konkurenta presne za to, co chce delat one jemu 8-o Vas nazor, ze se za EU neco schovavam, nemohu prilis komentovat, protoze jej nemame nikdo overeny. Na druhou stranu presne v duchu Vasi argumentace byste si mela dat velky pozor, zda nekdo beneschovava smejdy za ta krasna lokalni (nacionalni) onaceni, ze ?

0/0
25.1.2011 12:24

martin_simek

Re: Povinné označení původu potravin

Ja koncim svoji diskuzi tim, ze jsem liberal, ze puvod na etikete napsany take chci mit, ale se ZVYRAZNOVANIM jakekoliv nacionality na etikete proste nesouhlasim.Nazev producenta a jeho presna adresa je pro me dostacujici. A az se prestanou zemedelci zbytecne pozirat mezi sebou, tak se snad i dostaneme ke kvalitnmim potravinam, nezli jen k tem "zarucene" ceskym a francouzskym ... HEZKY DEN.

0/0
25.1.2011 12:25

Scarlett from Scottland

Re: Povinné označení původu potravin

díky za diskuzi :-) PS: jídlo a restauratérství jako celkové ve Francii nic extra, jen sýry dobré ;-)

0/0
25.1.2011 12:30

martin_simek

Re: Povinné označení původu potravin

;-)

0/0
25.1.2011 13:55

Marfeuzz

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

Ses mimo kamo.... di se vomejt....

0/0
25.1.2011 10:59

martin_simek

Re: Tenhle pozadavek je uplne mimo misu

kamaradi urcite nejsme ....

0/0
25.1.2011 11:58

mortinel

Tento český požadavek

je docela rozumný. Sice zcela neochrání spotřebitele před zjištěnými kontaminovanými potravinami a podvody ve značení potravin, ale alespoň trochu omezí možnosti obchodnických gaunerů v distribuci závadných potravinářských výrobků...:-/ I když v ČR je asi možné úplně všechno.......:-(

0/0
24.1.2011 19:04







Najdete na iDNES.cz