Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kalousek chystá změnu v dani z příjmu. 338 tisíc rodičů přijde o bonusy

Přes tři sta tisíc nízkopříjmových rodin zřejmě čeká nepříjemná změna. Takzvané daňové bonusy, které si mohly uplatňovat, by se měly zrušit. Počítá s tím nový zákon o dani z příjmu, který chce ministr financí Miroslav Kalousek představit příští měsíc. Tyto rodiny dostávají od státu průměrně 11 390 Kč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stratosferico

stratosferico

Bohuzel jenom jeden debil muze myslet na zrusit bonusy pro rodicu. Deti jsou budoucnost zeme a bez deti co delame? Je opravdu nutni pomahat rodinny ktery maji deti. Kde zijou ty ministry nemaj zadne tuseni kolik stoj zivot, kolik stoj plenky, mleko, oblaceni, vsechno. Jak muzeme vychovat deti s 11-12.000 kc mesicne, bez podpora. Opravdu vlada a ministri bohuzel zijou na jini realita

0/0
28.1.2011 14:45

papazian

Český kocourkov, už to zase není pravda!

Je vidět, že na ministerstvu financí pracují systémově - jeden den takto, druhý den zase onako. Je vidět, že to pravice má v hlavě sesumírované.

0/0
28.1.2011 12:37

ted61

pro kybla

tohle jsinapsal za blábol  To je zajimave jak nas drzi podnikatele, kdyz se na zahranicnim dluhu podili 850 miliardama prave soukromy sektror.

Myslíš si že nějaký  malý podnikatel si může dovolit ZAHRANIČNIÍ  DLUH?

Asi trochu mimo ne trochu ale hodně. Zahraniční dluh dělá jen a jen STÁT

0/0
28.1.2011 9:09

olibuk

nemějte děti

Tak tohle stát chce.Zaměstnavatel ať má zisk,vždyť je to jen ze zaměstnaných,zaměstnanci stačí min.mzda,ať firmi vydělávají víc,na děti jim nedáme,ještě by se chtěli stát podnikateli a ukrajovat z krajíce,ať se radši nevyučí,aby mohli makat na další pány podnikatele;-O.Nebo ještě lépe děti nemějte,pak budeme muset dělat až do smrti,nezapomeň ,vykopej si svůj hrob,aby s tebou nebyla práce,no a stát nemusí platit důchody,stačí když bude dávat drahé zakázky rádoby-podnikatelům-svým známým,jen když se jim z toho něco vrátí.

Ono se hezky říká,můžete si vydělat víc-ukažte ,kde vám nabídnou lepší výplaty,nabídky práce jsou totiž  většinou kousek nad min.mzdou,přece by jsme nechtěli mít stejně,jako zaměstnavatel.Na kom by si to pak chudák vzal.

0/0
28.1.2011 8:56

neurol23

Re: nemějte děti

no jestli nekoho ovlivni v rozhodnuti, zda mit ci nemit dite, 11 tisic korun, tak by to dite snad ani radsi mit nemel.

a minimalni mzda je vetsinou za absolutne nekvalifikovanou praci. coz je v poradku. nevidim duvod, proc by zamestnavatel mel platit vic nekomu, kdo se ani nesnazi si zlepsit kvalifikaci a neco uzitecneho se naucit.

0/0
28.1.2011 11:28

papazian

Re: nemějte děti

Špatně jste četl, 11.000 Kč je jedna věc, ale v příspěvku byl popsán celý systém včetně velmi malých mezd, mzdy jako za socialismu (předstíráno, že je vám placeno), ale ceny jako ve vyspělém kapitalismu, dokonce velmi často vyšší než v okolních zemích jako je Německo, Rakousko, Itálie, Francie... K tomu nejvyšší DPH téměř v celé Evropě, co se chystá, když to sečteme a potrhneme, tak má nemáte pravdu Vy, ale příspěvek, na který reagujete. Stávající pravicová vláda dělá vše proto, aby důchodová reforma znamenala národ odsouzený k vymření!

0/0
29.1.2011 11:25

papazian

Re: nemějte děti

Pochopitelně máte pravdu, jen dodávám, že někdy k těm zamastnancům ale přijít podnikatl musí i do budoucna, takže když kromě práce pro blaho pána ještě v chudobě nesplodíte potomstvo, pak ho s pokryteckých zdůvodněním, že není domácí, musíme dovést, doveze či přetáhne až ukradne mladou sílu z daleka. A my domácí se máme radovat a naučit se žít v islámu, multikulturně! Prý nás to dokonce obohacuje, což je částečně pravda, ale bohužel ve skutečnosti nás chtějí přeměnit v pracující roboty, kteří budou globálně schopni nastoupit za pás kdekoli na světě.

0/0
29.1.2011 11:22

Kwak Kwakovič

Hymna trojkoalice

http://www.youtube.com/watch?v=-vGtWHU_eMw

0/0
28.1.2011 6:55

podhurka

Neměly by spíš být odstupňované daně,

aby k takové situaci nemohlo dojít?

A za druhé, podnikateli také stát nic nedoplácí, pokud je po odečtení daní v mínusu...předpokládám, že i on má většinou děti...

 Jistě znáte tu kolonku- "pokud vám vyjde záporné číslo, uveďte nulu !!"

0/0
28.1.2011 0:17

mstuc

Co se týká LHANÍ a převlékání kabátů

,tak na člověka o kterém je článek NIKDO NEMÁ,protože na to je opravdovým ODBORNÍKEM.!!!!!!!!

0/0
27.1.2011 22:06

Glumik2

Redaktorka Vlková záměrně LŽE

Ministerstvo financí nehodlá rušit daňové bonusy na děti  

 

Dnešní vydání Mladé fronty Dnes přineslo zcela nepravdivou informaci, že Ministerstvo financí chystá v novém zákoně o daních z příjmů zrušit tzv. daňový bonus. Ten vzniká v případě, že daň je nižší než daňové zvýhodnění na dítě. Ačkoli ministr financí Miroslav Kalousek zcela jasně sdělil autorce článku, že daňové bonusy budou v novém zákoně ponechány. Přesto se v článku objevilo naprosto opačné a nepravdivé tvrzení. Podrobnosti k novému zákonu o daních z příjmů, který tvoří jeden ze tří pilířů daňové reformy, budou zveřejněny na přelomu února a března. Mgr. Ondřej Jakob

tiskový mluvčí MF  

0/0
27.1.2011 20:52

Glumik2

Re: Redaktorka Vlková záměrně LŽE

Jitka Vlkovázkratka autora: jvlRodačka z Českých Budějovic vystudovala Mezinárodní obchod na VŠE v Praze. Po škole začala pracovat v časopise Týden, v ekonomické rubrice. Po čtyřech letech přešla do stejné rubriky v deníku MF DNES, kde dělá od roku 2008. Má na starosti mimo jiné oblast práce a sociálních věcí a cestovní ruch.

--------------------

To se nelze divit, když nemá žádné praktické ekonomické zkušenosti....

0/0
27.1.2011 20:55

Glumik2

Re: Redaktorka Vlková záměrně LŽE

Tak jak to je s vámi, vy co jste prskali...

0/0
27.1.2011 20:59

Duch veřejný, Zlý Lumpacivagabus

Pokud se jedná o cizince, stačí

v zákoně říci že musí mít místo pobytu v ČR

0/0
27.1.2011 20:03

pavel.n

jak chcete

pan Kalousek dokáže jednu věc brilantně - dokáže přesvědčit lidi , že koná v jejich prospěch i když tomu tak není .....lidi - copak jste slepí , hluší a negramotní ???Mě by jen zajímalo , který blb volil Kalouska , který se za poslední roky minimálně 4x převlékl a mění názory jako já ponožky !!!

0/0
27.1.2011 17:57

Bery

Re: jak chcete

Je dobry manipulator, to se musi nechat.

0/0
27.1.2011 18:29

7772010

Je to hustý

On potřebuje nakrást tak ožebračuje rodiny. fuj je to hnus největšího kalibru.

0/0
27.1.2011 17:19

mstuc

Re: Je to hustý

přesně tak.

0/0
27.1.2011 22:06

V.Poustka

je krásné přečíst si celou diskuzi

jak se lidé rozohňují zprava, zleva, tekoucí adrenalin nepřátel Kalouska a na konci zjistit, že celý text je nesmysl vyvrácený přímo citací z webu ministerstva financí, že se nic rušit nebude. Někdo nám tu v rámci Křišťálové lupy jenom trošku vrtěl psem 

;-D;-D;-D;-D

0/0
27.1.2011 15:38

dnesgate

Re: je krásné přečíst si celou diskuzi

jj viz Neumanová.Příští rok to nebude lupa , ale teleskop.

0/0
27.1.2011 16:05

Franta z hor

Už to Kalous Ušatý popřel:

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/chudi-rodice-prijdou-o-danovy-bonus-ministerstvo-to-popira_192288.html

0/0
27.1.2011 15:37

dávám tomuto nicku tak měsíc

Re: Už to Kalous Ušatý popřel:

Kalous také onehdy vyhlásil, že veškeré info o daňové reformě DEMENTUJE!!!!!

0/0
27.1.2011 15:41

Franta z hor

Re: Už to Kalous Ušatý popřel:

To se nedivím. Vždyť je to d.e.m.e.n.t. :-)

0/0
27.1.2011 16:02

Mumrli (perzekuovany za pravdu)

VESKERE prispevky na cokoliv

by mely byt jen formou slevy na dani - to znamena klidne state nedavej pritelkyni rodicak zadny, ale ty 3800 co dostava proste nebudu platit na dani ja, protoze je zivim, ok? Tim by se eliminovalo rozeni budoucch davkaru jako druh vydelecne cinnosti - proste kdo se o sebe nepostara sam, nic mit nebude.

Lidi co rvou ze jim sahaji na prispevky me stvou, protoze ty prachy co prispivam z dani cizim bych radsi venoval sobe a sve rodine.

0/0
27.1.2011 14:34

dávám tomuto nicku tak měsíc

Re: VESKERE prispevky na cokoliv

Jenže to Kalousovi nevysvětlíš!!!!!!

0/0
27.1.2011 15:43

Dominicio

Zrušit sociální dávky

Nerušte daňové slevy a bonusy pracujícím lidem s dětmi, lépe zrušte všechny sociální dávky, které nejsou vázány na práci. Různé sociální příspěvky, dětské přídavky, atd, které motivují různé příživníky se přiživovat a nemakat. Podporujte lidi co pracují a chtějí pracovat, ať chudé tak bohaté. Zbavte se příživníků!!!! Mateřskou dávejte podle toho velkou kolik má člověk odpracováno (otec či matka), nebudou se rodit děti lidem kolem 18 let, ale společně budou plánovat rodinu třeba ve 30. Podporujte rodiny, nepodporujte parazity. Zaveďte pejskařům vysoké daně, aby obce mohli uklízet jejich extrementy, a nemuseli to platit za pejskaře rodiče dětí jako dnes.

0/0
27.1.2011 14:24

Štěpán Binko

Re: Zrušit sociální dávky

Když pominu aktuální vyjádření MF (viz níže), tak tady ale nejde o daňové slevy pracujícím lidem, ale o jakousi "daňovou vratku" těm, kterým daň vyjde "do záporu". To je de facto další sociální dávka, po jejichž zrušení voláte. Podle mě mají být slevy na dítě a lidé mají být motivováni pracovat a mít děti, ale nelze takhle vyplácet 13. platy ze státního...

0/0
27.1.2011 14:28

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Zrušit sociální dávky

Chápete, že to právě má motivovat lidi, aby dělali?

0/0
27.1.2011 21:02

Štěpán Binko

Re: Zrušit sociální dávky

Chápete, o čem se tady bavíme? Že nekritizuji slevu na dani, ale vratný daňový bonus, který je de facto u nízkopříjmového rodiče se dvěma dětmi jeho třináctým platem z peněz nás všech?

0/0
28.1.2011 8:55

Dan Marino

Je to nesmysl

Ministerstvo financí nehodlá rušit daňové bonusy na děti

 

Dnešní vydání Mladé fronty Dnes přineslo zcela nepravdivou informaci, že Ministerstvo financí chystá v novém zákoně o daních z příjmů zrušit tzv. daňový bonus. Ten vzniká v případě, že daň je nižší než daňové zvýhodnění na dítě. Ačkoli ministr financí Miroslav Kalousek zcela jasně sdělil autorce článku, že daňové bonusy budou v novém zákoně ponechány, přesto se v článku objevilo naprosto opačné a nepravdivé tvrzení. Podrobnosti k novému zákonu o daních z příjmů, který tvoří jeden ze tří pilířů daňové reformy, budou zveřejněny na přelomu února a března.

Mgr. Ondřej Jakob, tiskový mluvčí MF

http://www.mfcr.cz/cps/rde/xchg/mfcr/xsl/tiskove_zpravy_ministerstva_60258.html 

0/0
27.1.2011 14:08

Žokej Balabán

Re: Je to nesmysl

A proč tedy pan ministr M. Kalousek neukáže návrh příslušného ustanovení s bonusy nyní, aby roptýlil tu nehoráznou pomluvu!!!!;-D

0/0
27.1.2011 15:36

Štěpán Binko

Jednoznačně souhlas!

Vždyť je to jedině dobře a naprosto správně. Máme tady sociální sytém, který potřebným pomáhá na základě jasně daných sociálních parametrů. Proč mají všichni přidávat ze společného nízkopříjmovým a de facto jim kompenzovat nízkou mzdu (u 15tis. hrubého jde de facto o 13. plat), to nechápu. Navíc je to snadno zneužitelné. Zaměstnavatel zaměstnanci sníží mzdu, vykompenzuje mu to stát. Zdravý práceschopný člověk  má brát mzdu za svoji práci, nikoli "další mzdu" od státu a vyžírat sociální systém určený těm, kteří by chtěli, ale nemohou (staří, nemocní, handicapovaní). Děti mám tři a u každého jsem přemýšlel, jak je zajistím. Pokud má děti někdo, kdo je není schopen uživit, nemá si je pořizovat. Ulevilo by se všem.....

0/0
27.1.2011 13:39

ddt74

Re: Jednoznačně souhlas!

Patrim mezi lidi s nadprumernym prijmem, platim hypo, mam dve deti o ktere se bez problemu postaram, ale s vasim nazorem (kdo nema na deti nema si je porizovat) nesouhlasim.  Vzdyt mit deti nema souviset s ekonomickou situaci, ale s normalnimi zvirecimi/ lidskymi pudy o zachovani rodu. To ze se svet dneska toci okolo penez Vam asi prijde spravne. Je to sice standard a penize jej dokazi zcela jiste zlepsit. Na druhou stranu se jakykoliv necekany okamzik muze stat pro rodinu tragicky kdyz prijde o finance. Vratim se k meritu veci> Slevy na dani jsou podpurny prostred (motivace) aby stat mel dalsi danove poplatniky. Zneuzitelnost je sice mozna, ale kontrola vyplaceni davek na deti je snadna. Nejde uplatnit slevu na dani na cizi dite.

0/0
27.1.2011 14:08

Štěpán Binko

Re: Jednoznačně souhlas!

Považuji za naprosto normální, že odpovědný člověk zváží, zda své děti uživí či nikoli a nepovažuji za normální, že si je pořídí bez rozmyslu a pak natahuje ruku ke společným rozpočtům, které mají být určeny pro skutečně potřebné. Není na tom nic asociálního, jde o projev zdravého selského rozumu a vůbec to nemá co dělat s tím, zda se svět kolem peněz točí či nikoli (nesmyslný výpad o tom, co mi přijde správné nehodlám komentovat). A se slevou na dani na dítě souhlasím, protože si vážím každého, kdo se v dnešní době rozhodne děti mít, ale nesouhlasím s tím, aby v případě, kdy je sleva v konečném důsledku větší než vypočtená daň, byl rozdíl poplatníkovi hrazen z veřejných financí.

0/0
27.1.2011 14:19

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Jednoznačně souhlas!

A proč bohatí, pardon úspěšní, mají zastropováno pojištění?

0/0
27.1.2011 21:03

Štěpán Binko

Re: Jednoznačně souhlas!

Protože plnění z toho pojištění je také zastropováno! Proto se naprosto správně stanovila hranice, která počítá s notnou dávkou solidarity s nízkopříjmovými, ale která zaručí, že na pojistném (u nás jen jiná forma daně) nebudou lidé platit víc, než odpovídá plnění z tohoto "pojištění" (+ ona solidární část). Víte Vy vůbec, kolik ty stropy jsou? Že jsou vyšší než např. v Německu a to nikoli relativně, ale absolutně?!

0/0
28.1.2011 8:54

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Jednoznačně souhlas!

Jak já bych chtěl německý plat. Už mám německé ceny elektřiny, benzínu, potravin, oděvů.... jen ty platy pořád ne a ne přijít. Ano, jsem pro ještě více zastropovat. Ovšem důchody vyplácet dle výdělku. Strop nestrop. :-P

0/0
28.1.2011 17:45

Štěpán Binko

Re: Jednoznačně souhlas!

Plácáte nesmysly a o stropech nevíte vůbec nic. Když se Vám nelíbí německé ceny elektřiny a pláčete po německém platu, tak to Vám nevadí, když člověk s českým platem má strop stejný jako Němec, ale plnění české? Český důchod, české dávky?

0/0
28.1.2011 17:53

JaJaMilan

Podle EU máme nejméně chudých

aktualne.centrum.cz/zahranici/evropska-unie/clanek.phtml?id=689186

Tak jsme se srovnali ve školství na jejich úroveň, Pokračovat dál. 

0/0
27.1.2011 13:38

Máňa švorc

Vondra, Drobil, Šnábl, Barták už jsou za vodou

Celá slavná vláda dokáže jen tlačit na snižování platů, ubírá rodinám s dětmi, invalidům,  nezaměstnaným. O růst zaměstnanosti, navýšení minimální mzdy,

propopulační politiku ani nezavadí. Přitom mají jednu aféru za druhou. Těch peněz, co už nateklo z daní do soukromých rukou.

Ještě že já už mám děti dospělé.

 

0/0
27.1.2011 13:09

DeliriumTremens

Re: Vondra, Drobil, Šnábl, Barták už jsou za vodou

Populační explozi zažívají naši Rómští spuluobčané a nemyslím si, že bys čekal, že to naši situaci zlepší. Tím chci říct, že propopulační politika je nesmysl.

 

Nikdo nikomu nic nebere - jen mu přestává tolik dávat !!! Protože na to jednoduše nemá a těch pár lumpů co si polepšilo nas opravdu nevytrhne.

0/0
27.1.2011 13:16

Máňa švorc

Re: Vondra, Drobil, Šnábl, Barták už jsou za vodou

Ti lidé rozfrcali víc jak tři miliardy.

 Přitom u nás je porodnost pouze 1,2 dětí na rodinu. Je to nižší průměr než je jinde v Evropě a to se mluví o stárnutí Evropy a jaký je to problém. Rodiny si musí nějak zajistit bydlení, postarat se oděti a přežít ve světě kde není žádná práce ani úspěch v podnikání jisté. Nedělá se pro ně absolutně nic. V tomto ohledu i za války  měli děti větší šanci.

0/0
27.1.2011 13:35

Štěpán Binko

Re: Vondra, Drobil, Šnábl, Barták už jsou za vodou

Ano, řekla jste to správně - rodiny se musí postarat. Nikoli stát. Tak na tom zkuste zapracovat...

0/0
27.1.2011 13:52

ddt74

Re: Vondra, Drobil, Šnábl, Barták už jsou za vodou

Pak je tedy otazka co je uloha statu? Dle meho nazoru stat ma delat minimum jak ve svych prijmech tak vydajich. Dela to? Ne! Od lidi vybyra stale vice penez a to bud vyplacenim nesmyslnych prispevku (pastelkovne) nebo ve forme expo zdaneni stavebniho sporeni, specialnich povodnovych dani. Pokud stat bude jen rikat plat tak se k nicemu dobremu nedoberem. Lidi zacnou unikat do sede ekonomiky a jsme na tom hure (Laferova krivka). Pokud aleposn trochu kompenzuje sve vybery propopulacni politikou - je to malo, ale lepsi neco nez nic. Kdyby stat zacal vybyrat mene mohl by omezovat i davky (usetril by na kontrolach a sprave poplatku) - to se tu ale nedeje. Takze zrovna s odebranim davky (sleva na dite) silne nesouhlasim. Je to motivace lidi mit deti i v dnesni ekonomicky napjate dobe. Slova - kdo nema na dite at si jej neporizuje muze prohlasit jen sobec - s ekonomickou situaci rodiny to nema co delat! Lehce se totiz stane ze kdo na dite dnes ma nemusi na nej mit zitra a naopak.

0/0
27.1.2011 14:15

Štěpán Binko

Re: Vondra, Drobil, Šnábl, Barták už jsou za vodou

Ulohou státu není suplovat úlohu rodiny. Tenhle zvrácený postkomunistický relikt plodí jenom problémy. A právě proto, že neustále se zvyšující míru přerozdělování považuji za špatný trend, považuji za špatné i tyto "daňové vratky". Znovu opakuji - nemám problém se slevou na dani jako takovou. A pokud se rodině stane něco tragického, je tu od toho sociální systém, ale na ten nemají být přisáti práceschopní zdraví lidé.

P. S. Peníze se vybírají....

0/0
27.1.2011 14:24

Máňa švorc

Kdyby platy u nás nebyly podhodnocené

0/0
27.1.2011 13:42

Máňa švorc

Kdyby platy u nás nebyly podhodnocené

nemuseli by bonusy dávat. Jenomže my jsme jen  ekonomická kolonie postprivatizační mafie.

0/0
27.1.2011 13:45

Viper1

Re: Kdyby platy u nás nebyly podhodnocené

Mluvíte jen za sebe, předpokládám. Obecně toto totiž v ČR rozhodně neplatí.

0/0
27.1.2011 13:48

Štěpán Binko

Re: Kdyby platy u nás nebyly podhodnocené

Cítíte-li se platově nedoceněna, tak si sežeňte lépe placenou práci a nepřenášejte na společnosti odpovědnost, která je výhradně Vaše. Jste-li zdravá a v produktivním věku, neexistuje jediný relevantní důvod, abyste byla přisátá na státní rozpočet. Pak chybí peníze na staré, nemocné, postižené. Těm každý slušný sociální stát pomáhá, ale to my nejsme. Náš sociální systém je velmi výhodně nastaven pro parazity, skutečně potřebným se pomoci nedostává...

0/0
27.1.2011 13:55

Zná ho někdo? Ne? Pak je to on!

Re: Kdyby platy u nás nebyly podhodnocené

Zas ty plky s lépe placenou prací. :-/

0/0
27.1.2011 21:04







Najdete na iDNES.cz