Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konkurence v praxi. České dráhy pošlou do EuroCity a InterCity stevardy

Blížící se konkurence na české železnici začíná pasažérům přinášet první výhody. České dráhy představily, jak zvýší kvalitu služeb ve vlacích EuroCity a InterCity. O cestující budou pečovat stevardi jako v Pendolinu, vozy budou plně klimatizované. Dráhy chtějí nové služby testovat na hlavních komerčních spojích z Prahy na Moravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

slatin

opět nicneříkající slib...po r 2012.. to může být kdykoliv

na vnitrostátní rychlíky mezi krajskými městy by se mělo dostat po roce 2012," nastínil plány ČD ředitel osobní dopravy ČD Antonín Blažek Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/konkurence-v-praxi-ceske-drahy-poslou-do-eurocity-a-intercity-stevardy-1nz-/eko-doprava.aspx?c=A110127_161954_eko-doprava_jvo

0/0
30.1.2011 19:28

tarten

Re: opět nicneříkající slib...po r 2012.. to může být kdykoliv

A co byste chtěl? Zatím je to ve fázi uzavřené smlouvy na nákup nějakých vlaků a vyhlášených výběrových řízení na rekonstrukce vagonů. Myslíte si, že to cestující poznají hned druhý den? Nemá smysl se dušovat, že nové vlaky na rychlík zaručeně vyjedou tehdy a tehdy a pak vypadat jako Jančura. Vlaky se kupují od levnějších Poláků, tak je jistě potřeba počítat s určitým rizikem.

0/0
31.1.2011 11:32

tarten

Re: opět nicneříkající slib...po r 2012.. to může být kdykoliv

Hm, no ale vlastně to dělají.

http://ekonomika.idnes.cz/polske-vlaky-zvitezily-v-tendru-ceskych-drah-vsechny-vyjedou-do-roku-2013-1oj-/eko-doprava.aspx?c=A110114_195840_eko-doprava_vel

http://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/-9458/

0/0
31.1.2011 11:37

Drozdak

SLužby ČD pro cestující EC111

Pokud bude kvalita služeb poskytována stejným způsobem jako včera ve vlaku EC111, máme se na co těšit. Vlak zastavil v polích mezi stanicemi Olomouc hl.n. a Grygov. Po 20 min jsme se jako cestující dočkali informace od "stevarda", že je závada na trati a naše zpoždění bude maximálně 40 min.

O žádnou závadu na trati nakonec nešlo. Ostatní vlaky kolem nás fičely oběma směry. Po 30 min vlak popojel do stanice Grygov, kde zůstal stát u nástupiště. K druhému nástupišti průběžně přijížděly  osobní vlaky ve směru Přerov i Olomouc. Cestující se dalších informací nedočkali.  Porkačování ....

0/0
29.1.2011 9:08

Drozdak

Re: SLužby ČD pro cestující EC111

Ti zkušenější se nespolehli na kvalitu služeb ČD v oblasti poskytování informací cestujícím a vystoupili, popojeli osobním vlakem směr Přerov nebo zpět Olomouc a pokračovali k cíli jiným vlakem jen o hodinu později. Ostatní cestující odkázaní na informace ze strany stevarda zůstali ve vlaku, koukali z okna do mlhy a po 155 min se radovali z toho, že se jejich vlak konečně pohnul. Co bylo skutečnou příčinou zpoždění se nikdo nedozvěděl. Technická závada na trati či vlaku to rozhodně nebyla. Myslíte si, že služby SA či LEO budou na vyšší úrovni?

0/0
29.1.2011 9:08

Jablkon

Re: SLužby ČD pro cestující EC111

odkud berete jistotu, ze neslo o technickou zavadu na vlaku (lokomotive)? to mi naopak prijde jako nejpravdepodobnejsi vysvetleni.

0/0
30.1.2011 9:46

slatin

Re: SLužby ČD pro cestující EC111

Tady je jádro pudla v tom, že steward(ka) nikoho neinformoval(a) o příčině.....Závada se může stát....

0/0
30.1.2011 19:30

Anton Semjonovič Makarenko

Re: SLužby ČD pro cestující EC111

EC 111 projelo návěstidlo stůj. Údajně kvůli mlze. Následovalo šetření mimořádné události Drážní inspekcí.

SA se tohle opravdu přihodit nemůže, protože kromě slibů nepředvedli nic. Ti jezdit nikdy nebudou. Ale Leo expresu se tato mimořádnost přihodit může.

0/0
30.1.2011 10:11

lucky_24

Re: SLužby ČD pro cestující EC111

Myslím, že SA už něco předvedli. 1. narvaný vlaky na prezentační jízdy, NAD žlutými autobusy při výluce 2.koupit elektrické lokomotivy, což bylo pro některé dopravce nyní jezdící děsným problémem a tahají vlaky dieslem pod drátama 3. nejobdivovanější firma v oblasti dopravy v ČR a 3. nejobdivovanější firma v ČR celkově (hodnotí odborníci, nikoliv závistlivci)

0/0
30.1.2011 12:44

Bery

Re: SLužby ČD pro cestující EC111

Prezentacni jizdu za 5Kc bych do toho vubec nemotal. Predstav si, ze se u nas napr. poradaji nostalgicke jizdy a jizdne je tam naopak drazsi nez jizdne obycejne... a taky je tam narvano. ;-)

Uspechy mu neberu, ale ikdyz se mu dari jinde, tak to stale neznamena, ze se mu musi darit vse na co sahne. ;-)

0/0
30.1.2011 13:08

Jablkon

Re: SLužby ČD pro cestující EC111

aspon nicmene uz ukazal, ze umi sehnat vlaky a poslat je na koleje - a udelat tim CD tezkou hlavu, viz jejich reakce na Jancurovy prezencni jizdy na Ustecku.

ono je preci jen jednodussi prihlasit se do souteze na provoz dotovanych vlaku a pokud ji vyhraju, tak tam umet ty vlaky poslat - pokud nejsem uplny magor, tak mam spocitane, ze na tom neprodelam, a zjistene, ze budu mit cim jezdit. v pripade konkurencniho boje je to preci jen slozitejsi, jde o miliardovou investici s tezko odhadnutelnymi vynosy pri niz muze sakra znat, jestli souprava bude mit 5 nebo 7 vozu resp. 2 nebo 3 tridy.

proto si i myslim, ze Jancura riskuje mnohem min nez Hamanek - pokud by se expresy do Ostravy neukazaly jako zivotaschopne, slusnych v CR homologovanych lokomotiv + zanovnich vagonu se da zbavit jiste s mensi ztratou (nebo dokonce ziskem?) nez ucelenych souprav vzniklych prestavbou regionalniho vlaku pro dalkovou dopravu

0/0
31.1.2011 23:37

Bery

Re: SLužby ČD pro cestující EC111

Mno, Hame ma jiste drahou prestavbu regionalni jednotky na pomerne luxusni dalkovou verzi, ale pod cenou by to prodal v pohode. Vzdyt je to levnejsi a jiste modernejsi nez zastarale Pendolino. Takze CD by to pripadne odkoupit mohli... akorat dnes uz asi ne za tak premrstenou cenu. To slo v dobe nakupu Pendolin. ;-D

0/0
1.2.2011 19:44

Jablkon

Re: SLužby ČD pro cestující EC111

nerikam ze by to neprodal! pisu ze Jancura by univerzalni lokomotivy + samostatne vagony prodaval rozhodne snaz / s mensi ztratou, nez Leo sve jednotky, na kterych (bez vysokych nakladu) nelze temer nic zmenit!!

vsak udajne i banky Jancurovi mnohem ochotneji pujci na vagony nez na soupravy...

0/0
1.2.2011 22:35

Bery

Re: SLužby ČD pro cestující EC111

Tak lokomotivy budou jiste prodejnejsi, je tam vice moznosti uplatneni a vozu je nejen u CD stale nedostatek. ;-)

0/0
2.2.2011 20:14

slatin

Re: SLužby ČD pro cestující EC111

Počítam,že ohrožení zaměstnanci ČD budou plivat slíny na SA,aniž by měli v roce jediný argument...

0/0
30.1.2011 19:31

JUDr. Vojtěch Rudý

Re: SLužby ČD pro cestující EC111

Jak zaměstnance ČD ohrožuje SA? ;-D

0/0
31.1.2011 6:57

tarten

Re: SLužby ČD pro cestující EC111

Vůbec nijak řekl bych. ČD propouštějí nebo převádějí pracovníky do jiných organizací už několik let po tisících kvůli restrukturalizaci nebo modernizaci tratí, a to se SA nesouvisí. Jedině tak, že se tam u nich zanedbatelný počet uchytil.

0/0
31.1.2011 11:26

tarten

Re: SLužby ČD pro cestující EC111

Ale ano, řekl bych, že SA/RJ vyjede také, dokonce ještě letos. A budou mít pochopitelně úplně stejné problémy jako všichni ostatní.

0/0
31.1.2011 11:17

tarten

O konkurenci na Praha - Ostrava

O konkurenci na Praha - Ostrava je v ihned.cz článek přecijen o dost obsáhlejší a zajímavější. Doporučuju.

http://ekonomika.ihned.cz/doprava-a-logistika/c1-49601670-prvni-z-velkych-bitev-o-ceske-zeleznice-se-blizi

a také

http://ekonomika.ihned.cz/doprava-a-logistika/c1-49604980-souboj-o-koleje-z-prahy-do-ostravy-lepsi-vlaky-nove-sluzby-stevardky

0/0
28.1.2011 9:36

Tydyn

Re: O konkurenci na Praha - Ostrava

Hezké náklady Jančura  1mld. Leo 1,6 mld a ČD 4,5 mld. Více komentářů netřeba.

0/0
28.1.2011 19:54

Bery

Re: O konkurenci na Praha - Ostrava

Ono to chce ale cist i jina cisla. Leo 1,6mld za 5 souprav. U CD se jedna za tu cenu o 16 souprav. Leo na te trati planuje 8 paru vlaku a CD "jen" 20 paru, takze polovina z tech souprav bude jezdit na jinych tratich. Jancura sve soupravy zatim nepredstavil, takze to klidne muze byt utopie. ;-)

0/0
28.1.2011 23:41

Tydyn

Re: O konkurenci na Praha - Ostrava

Tak to si snad každý v tom článku najde. BTW jsem u ČD zapomněl ještě na jednu mld. za renovaci vozů, takže i když máte pravdu, ta druhá pravda je, že i tak jsou ČD v nákladech na nejvyšším stupni vítězů.

Uznávám že Jančurovy vlaky může být utopie, ale to Leo a RJ taky.

RJ jsou sice nádherné vlaky, ale řekl bych, že budou pořizovány na úkor osobní dopravy.

0/0
28.1.2011 23:54

Bery

Re: O konkurenci na Praha - Ostrava

Railjety jsou nove, takze k nim nelze pripocitat tu miliardu na renovaci. A z renovovanych vozu se da zase slozit par dalsich souprav. Ano, prozatim jsou nove soupravy utopie v vsech tri zminenych dopracu. Ale nechame se prekvapit. ;-) 

0/0
29.1.2011 0:04

Tydyn

Re: O konkurenci na Praha - Ostrava

Píše se tam o mld na renovaci stávajících vozů, ale to je jen detail pro úplnost. Každopádně se taky nechám rád překvapit co se z toho vyvine.;-)

0/0
29.1.2011 0:08

Jablkon

Re: O konkurenci na Praha - Ostrava

ono je to slozitejsi, nejsem si jisty, jestli tech 4,5mld za Railjety neni jen cena za vagony, bez lokomotivy, coz bude dalsich cca. 100mio na vlak.

co mi prijde hodne divne, je Jancurou udavana cena 150 Kc. mozna pri prumerne 90% obsazenosti, ale toho preci nema sanci dosahnout. koneckoncu, pro takovouto cenu neexistuje rozumny duvod, tedy krom cenove likvidace konkurence - na teto trase by podle me cena musela byt hodne pres 300 Kc, aby podstatna cast cestujicich zvazovala jiny dopravni prostredek.

no uvidime - pokud se Jancurovi podari projekt letos spustit a bude poskytovat sluzby na urovni svych autobusu, bude mit LEO hodne tezkou pozici - proc by k nemu nekdo prchal od konkurence, s jejimiz sluzbami je spokojen? CD to taky budou mit hodne tezke, Jancurovy firmy maji vyrazne lepsi povest a mnoho lidi ma na CD negativni vzpominky z blizke i vzdalenejsi minulosti a tak urcite konkurenci prinejmensim radi vyzkouseji

0/0
30.1.2011 10:04

Bery

Re: O konkurenci na Praha - Ostrava

Ano, cena u Railjetu je bez loko... tedy jen vagony s ridicim vozem. Na druhou stranu je tech vozu v souprave 7 oproti 5-ti vozove jednotce Leo. Pokud odectu cca 2x 40mio za vuz abych se dostal na 5 vozu jako Leo, tak to tu cenu loko temer vyrovna. Proto jsem to vice nepitval. Ono pokud uz se ma delat srovnani, tak je lepe srovnavat porizovaci cenu soupravy prepoctenou na sedadlo.

Ta Jancurova cena 150 Kc je divna a kdovi jak to zase novinari zamotali. Prozatim ma Regiojet ve svem lonskem tatifu na strankach v obycejnem jizdnem za 150 Kc nejakych 122km.

Ze zacatku si bude chtit konkurencni dopravu po zeleznici vyzkouset spousta lidi, dokonce verim, ze i tezci zastanci automobilismu. Proto bych se toho nebal. Otazka je spis jak to bude vypadat tak za rok, az se to zabehne a prvotni nadseni opadne.

0/0
30.1.2011 11:29

Jablkon

Re: O konkurenci na Praha - Ostrava

Ja netvrdim ze Railjety jsou nebo nejsou predrazene. Ja jen chtel zpresnit informaci z ihned, ze totiz cena za soupravu je "vcetne motoru" kdezto cena za Railjety bez masiny. Pokud cena za Railjety je plus minus na urovni jednotlivych "beznych" vozu a CD pro ne maji vyuziti i financovani, asi neni duvod je nekoupit.

Jinak na tom ihnedu je ohledne cen samozrejme cela rada dalsich blabolu: cena za IC neni 0, je nutno pocitat minimalne ucetni odpisy vozu a masiny, resp. s naklady na obnovu/nakup jinych vlaku, kde by bylo mozno pouzit techniku z IC v pripade jejich zruseni. Cena za "zlute" vlaky 1mld je taky podle me jen za vagony, bez ceny jiz nakoupenych lokomotiv.

.

Az po case opadne prvotni nadseni, tak uz bude zalezet jen na dopravci, jestli do te doby dokazal potencialni klienty presvedcit, ze u nej maji setrvat. To uz zalezi jen na nem. Je fakt, ze napr. do busu do Liberce se pry dokazalo trvale dostat i cast lidi, kteri predtim jezdili aute

0/0
30.1.2011 12:42

Bery

Re: O konkurenci na Praha - Ostrava

Jasny, budeme ten clanek brat s rezervou. Stejne zatim neni jiste vubec nic.

Ale jsem docela zvedavej jak to ve finale dopadne. ;-)

0/0
30.1.2011 13:21

Jablkon

Re: O konkurenci na Praha - Ostrava

a na ihned me pobavilo "sluzby jako v letadlu" - jejich redaktori asi letaji jen business class s Emirates :-) rekl bych, ze lepsi sluzby jsou napr. ve zlutych autobusech, nez v economy class CSA... o lowcostech samozrejme vubec nemluve ;-)

0/0
30.1.2011 10:07

Nahlas se ti směju 2

ČD by pomohlo jediné

Silná soukromá konkurence v osobní železniční přepravě.

0/0
27.1.2011 22:53

Jsem z Letné. Nade mě není!

Re: ČD by pomohlo jediné

Akorát se nám sem nějak ta konkurence nehrne.

0/0
28.1.2011 7:12

pufina

Re: ČD by pomohlo jediné

oni mají v konkurenci Student Agency,ten je totiž vyburcoval ze spánku.On jako první měl  stevardky a jiné zacházení s cestujícími.

0/0
28.1.2011 8:12

Jsem z Letné. Nade mě není!

Re: ČD by pomohlo jediné

v čemž že mají konkurenci? V té fiktivní firmě z novin co nemá ani jeden vlak? ;-D

0/0
28.1.2011 8:28

pufina

Re: ČD by pomohlo jediné

jaktože na Slovensku jsou?U nás se je sem bojí pustit.Kolik let už žádá o licenci?

0/0
28.1.2011 8:36

Jsem z Letné. Nade mě není!

Re: ČD by pomohlo jediné

;-D;-D;-D

Na Slovensku nejsou.

Pouze žlutý komik vyhrál lukrativní zakázku a tvrdí, že za rok bude jezdit. Akorát Jančura toho za posledních 5 let tvrdil docela dost. A nic se nevyplnilo.

0/0
28.1.2011 9:05

pufina

Re: ČD by pomohlo jediné

Ale na to,že nemá absolutní podporu státu není možné nějaké srovnávání;-)

0/0
28.1.2011 9:10

Jsem z Letné. Nade mě není!

Re: ČD by pomohlo jediné

Tak na Slovensku "pojede" za dotované.

V ČR máme určité zkušenosti s podnikateli pro které není nic problém (např. Kožený, Stehlík) a všichni víme jak to dopadlo. Jančura by byl další v řadě. Je dobře, že hejtmani dopravu přiklepli ČD.

0/0
28.1.2011 9:25

Jakub76

Re: ČD by pomohlo jediné

tak to je parádní demagogie. Co dokázali stehlík s koženým? Za jančurou je prosperující firma která posunula standart autobusové dopravy žádaným směrem.

0/0
28.1.2011 9:28

tarten

Re: ČD by pomohlo jediné

Kožený tu ve své době vybudoval docela významnou finanční firmu a urval dost prachů. Nicméně Jančurovo podnikání v prodeji letenek je poctivější a jaksi reálnější. A ano, má i autobusy, co jsou populární, ale z finančního hlediska jeho holdingu méně významné.

0/0
28.1.2011 9:39

lucky_24

Re: ČD by pomohlo jediné

Z finančního hlediska jeho holdingu je to jedna z nejlepších věcí, kterou někdo v ČR dokázal, je to reklama, která má zisk. To ČD neumí. A počet spojů a nabídka jen v 1. třídě, která se tak dotkne 0,0000001% cestujících je stejně k smíchu jako vozový park ČD v rámci celé republiky. A když se někdo přijde zeptat do druhé, zda si dám něco extrémně předraženého, jako výhoda pro cestujícího mi to nepřijde.

0/0
28.1.2011 13:28

Bery

Re: ČD by pomohlo jediné

Tu licenci u nas uz ma nejmene 2 roky. Bez licence by nemohl delat ani lonske propagacni jizdy. ;-)

0/0
28.1.2011 15:46

Mychal.B.

Re: ČD by pomohlo jediné

No vidíš, a zatímco dřív jsem Brno - Praha jezdil výlučně vlakem, poslední asi tři roky je to tak 70% ve prospěch autobusové sestřičky té fiktivní firmy z novin :-P

0/0
28.1.2011 13:29

pufina

Re: ČD by pomohlo jediné

;-D;-D;-DR^

0/0
28.1.2011 16:22

Jablkon

Re: ČD by pomohlo jediné

ona se hrne. ale socansti hejtmani se zachovali tak, jak jim stranicka legitka veli

0/0
28.1.2011 19:02

Jablkon

citit se v EC jako v Pendolinu?

(takto to formuluji na konkurencnim serveru) - dekuji, nechci :-P pred Pendolinem jednoznacne preferuju EC s kupe vozy, ktere na trase do Vidne maji (narozdil od Pendolina?) i ve 2. tride 220V zasuvky a s taurusem v cele jezdi vyrazne rychleji nez se pise v JR.

.

vzhledem k tomu, ze z Breclavi do Prahy pojedou na EC kratce po poledni, tak to "bohuzel" nevyzkousim...

.

smutne na tom je to, ze CD vzdy s podobnymi kroky prichazeji teprve ve chvili, kdy jim tece do bot - jinak zadna snaha udelat pro cestujiciho cokoliv navic... ;-( i kdyz v situaci, kdy vetsina lidi neni schopna za cestu vlakem z praglu do Breclavi zaplatit vic jak 200k, co by chteli... :-/

0/0
27.1.2011 21:27

Mychal.B.

No nepovídej

8-o;-D

Mimochodem, žil jsem v domnění, že kvůli tomu, aby na EC/IC mohli pobírat od státu dotace, tak rušili příplatky. Jak to teda je?

0/0
27.1.2011 21:07

Jablkon

Re: No nepovídej

Myslim, ze je to prave kvuli konkurenci - pokud ma o nejakou trat zajem nekdo bez dotaci, tak to proste znamena, ze nejsou potreba :-)

.

Ale nejsem si jisty, mozna v tom bylo i neco dalsiho. Kazdopadne o "zakladni dopravni obsluznost", na kterou jsou standardne dotace urceny, se rozhodne nejedna.

.

Btw. osobne jsem pro obnoveni priplatku ;-) aspon by v EC Praha - Viden neprudili lidi co jedou z Prahy do Kolina nebo z Brna do Trebove... :-P

0/0
27.1.2011 21:16

tarten

Re: No nepovídej

Ono to bude jednoduše tím, že jim ministr ty peníze nedá. Zas taková tragédie to není, s desetiletou smlouvou a se stále posilující korunou se to všechno financuje líp. Praha - Ostrava by rentabilní být mohla, ale o Praha - Brno pochybuju. Jančura říká, že tam teď jezdit nebude, protože by se mu to nevyplatilo.

0/0
28.1.2011 0:14

Jablkon

Re: No nepovídej

mas pravdu, ze ten hlavni duvod pro zruseni EC dotaci byl proste vladni usporny balicek.

.

pokud by Praha - Ostrava nebyla rentabilni, tak by se tam nehrnuly hned dve soukrome firmy. takze asi rentabilni je, resp. muze byt - pro Pendolino neni, vzhledem k obrovskym odpisum a vzajemne kanibalizaci s ostatnimi vlaky CD.

.

rozdil trati do Ostravy a do Brna je diametralni: zatimco vzdalenost neni ani o 30% nizsi (Pha hl. - Ova hl. myslim 356 km, Pha - Brno hl. 255), s cenou se musi jit tak na polovinu - v ostrave je konkurence autobusu a individualniho auta mnohem slabsi. vetsi vzdalenost navic vetsinou v souctu znamena nizsi cenu za vozokilometr, do Brna vlak nejede o moc kratsi dobu nez do Ostravy a Ostrava je spolu s okolnimi mesty, do nichz navic vlaky casto mohou primo pokracovat, rozhodne vetsi trh, nez Brno, kde v blizkem okoli v podstate nic dalsiho neni

0/0
28.1.2011 19:11

Bery

Re: No nepovídej

Jenze zajem bez dotaci je pouze o jednu trat, tedy pravdepodobne pouze jedna je rentabilni. Jinak by si Leo asi vybral jinou trat nez se cpat k CD a Jancurovi. Tam pak asi dotace skutecne nejsou potreba (realitu ukaze az cas). Jenze dotace se nerusi jen pro tuto trat, ale celoplosne. To muze byt problem. :-P

0/0
28.1.2011 5:46







Najdete na iDNES.cz