Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dálnice D1 nebude mít po opravách tři pruhy. Ušetří se 30 miliard

Nová "superstrategie" ministerstva dopravy pohřbívá možnost rozšiřovat v rámci rekonstrukce dálnici D1 tak, aby měla k každém směru tři pruhy. Během oprav se pouze o něco rozšíří stávající pruhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

syck

ušetříme???

kolik lidí ale zemře??

0/0
11.2.2011 11:06

starej_vul

:-) ... kdo ví jaká je šířka

jízdního pruhu v Německu?

0/0
9.2.2011 20:22

12mmmm12

Možná že se ušetří to nejsem schopen posoudit

ale nebude se tam dál dát jezdit. A v budoucnu se to jistě prodraží, tak jako všechna  levná řešení ;-D;-D;-D

0/0
9.2.2011 15:09

Slusnak

Kdyby nekteri magori

jezdilo po dalnici o 3 pruzich i vlevo, mohli se stavet o 1 pruh na D 1 vice. Taktomse to je ale zbytecne...

0/0
2.2.2011 20:16

VYMÍTAČ BOLŠEVIKŮ

D1=fraska

Namosti clanku stacilo napsat, ze politicti tunelari udelali z dalnice tankodrom a napraveni toho stavu je v nedohlednu. Rv

0/0
2.2.2011 0:12

pepa.mccarthy

...

Vůbec nejlepší by bylo dostavět dálnici mezi Hradcem a Mohelnicí. To by se pak ani nemusely rozšiřovat pruhy na D1, dokoce bych řekl, že by se nemusela ani provádět generálka každé 3 roky.

0/0
1.2.2011 18:18

TommyCZ

Re: ...

R^

0/0
2.2.2011 0:11

McTuzemák

konečně rozum

No hurá. Po letech vytrubování nesmyslů o třetím pruhu D1 se ledy hnuly. Třetí pruh je nesmysl. Místo toho je potřeba urychleně dostavět druhou linii Praha - Olomouc, a to R35. Tím se výrazně odlehčí D jedničce a doprava se rozdělí na obě trasy ve snesitelné míře. Praha-OL bude o 50km blíž, vynechá se cesta ořes vysočinu a R35 bude i modernější a bezpečnější, než D1. Jen kromě A chybí i to B, tj. konečně začít stavět.

0/0
1.2.2011 18:04

JuraKot

Dva pruhy taky netřeba

Dva pruky jsou taky zbytečné. Stejně jezdí všichni v levém.;-D

0/0
1.2.2011 17:50

rqmark

Re: Dva pruhy taky netřeba

jj stačí opravit jen ten levej ... :-)

0/0
1.2.2011 17:56

May_Payne

Re: Dva pruhy taky netřeba

Tak to zas ne, a kudy by se předjížděli levoproudaři?

0/0
1.2.2011 18:08

Tryskomys Muf

Re: Dva pruhy taky netřeba

Ti by se mohli přejíždět v lochu nebo na krchově. :-)

0/0
1.2.2011 20:41

lks0079

Tak to je psina

Tohle je typický příklad toho že se sice ušetří, ale ve skutečnosti to bude sakra drahá úspora. Prostě se uplně zbytečně vyhodí 20miliard za nový kanály a SOS hlásky a dálnice bude stále stejně na nic a navíc stejně se pak vezme ještě 50miliard a stejně se rozšíří. Děkuji za ministra dopravy který vlastnil řidičský průkaz půl roku a stejně o něj hned přišel.... to je fakt starej praktik.....

0/0
1.2.2011 17:17

Máslav Nahlavel

Re: Tak to je psina

Když se vám to nelíbí, máte tyto možnosti:

1) Nejezděte tam. Já tam taky jezdit nemusím. Uspořádejte si podle toho život.

2) Když to tak nutně potřebujete, zaplaťte si stavební úpravy ze svého.

Člověk žil tisíce let bez aut a dnes, když plechovky smrdí, překáží a dělají kravál úplně všude, a když není kus krajiny, který by nebyl zhnusen asfaltem, je vám to stále málo. Zamyslete se !!

0/0
1.2.2011 17:23

rizo4

Re: Tak to je psina

a kdyz tobe se nelibi nase dalnice, tak se odstehuj jinam, kde je dalnic mene, protoze dalnice se u nas stavet budou, otazkou je kdy a ne jestli, proto je jeho pozadavek aby se to udelalo najednou a usetrily miliardy zcela opravneny a realny

0/0
1.2.2011 17:26

Máslav Nahlavel

Re: Tak to je psina

Vážený pane, tady bude mít čím dál více lidí hlavní problém, co do pusy! Všude jsou jen samé dluhy. Na nějaké dálnice zcela zapomeňte. Žijete úplně mimo realitu, plechovky a televize vám doslova vygumovaly mozek.

0/0
1.2.2011 17:29

rizo4

Re: Tak to je psina

a kdy to podle tebe bude?ja jen abych se na to pripravil, bude to za rok nebo za 10 let?

0/0
1.2.2011 17:33

Máslav Nahlavel

Re: Tak to je psina

Berete-li to jako svůj tip, tak vězte, že já tipuji zcela stejné rozmezí jako vy.

0/0
1.2.2011 17:49

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak to je psina

Tedy za rok bude čím dál víc lidí mít problém, co do pusy? No to nepochybně je pravda. A stejně je pravda, že za rok bude čím dále víc lidí mít mnohem více, co do pusy.

.

Vyprodukoval jsi téměř vědecký závěr ;-D.

0/0
1.2.2011 18:14

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak to je psina

"když není kus krajiny, který by nebyl zhnusen asfaltem" - vidím, že tvá smysluplná argumentace myslícího člověka pokračuje...;-D;-D;-D.

.

S tím lékařem to nebyla urážka, ale v dobrém míněná rada. Ovšem, uvědomění si svého onemocnění je první důležitý krok k uzdravení. Zapracuj na tom.

0/0
1.2.2011 17:28

Máslav Nahlavel

Re: Tak to je psina

Nemůžu si dovolit marodit. Musím pracovat, aby mě stát mohl dostatečně okrást na daních a nacpat to do silnic, abyste měl po čem si vozit zadek.

0/0
1.2.2011 17:31

rizo4

Re: Tak to je psina

tak pracuj pracuj, rad bych si zajel do brna a ty se tu zatim zdrzujes od prace na internetu

0/0
1.2.2011 17:34

Nahlas se ti směju 2

Re: Tak to je psina

Jojo, ty to tak vytrhneš...;-D.

0/0
1.2.2011 18:02

kunta_kinte - padly u Bydzova

A ted si predstavte

kolik by se usetrilo zrusenim teto dalnice.:-P

0/0
1.2.2011 16:21

Nahlas se ti směju 2

Re: A ted si predstavte

Tím by se spíš spousta věcí zásadně prodražila...

0/0
1.2.2011 16:24

kunta_kinte - padly u Bydzova

Re: A ted si predstavte

To sice ano, ale usterilo by se na opravach, a to je nejdulezitejsi.R^

0/0
1.2.2011 16:25

Nahlas se ti směju 2

Re: A ted si predstavte

Pochopitelně není.

0/0
1.2.2011 16:27

Azgalor

Re: A ted si predstavte

úžasně omezeny pohled na svět. kolaps dopravy, míň peněž na mýtném, zdevastované okresky okolo,...

0/0
1.2.2011 16:50

Máslav Nahlavel

Re: A ted si predstavte

Masovým automobilismem je zdevastovaný celý svět, to vám asi nevadí.

0/0
1.2.2011 16:54

Nahlas se ti směju 2

Re: A ted si predstavte

1) to je kolosální nesmysl

2) nevadí, protože to není pravda

0/0
1.2.2011 16:57

109e

Re: A ted si predstavte

Ten kolosální nesmysl poznáme, až všichni budou mít auto. Mají na to našlápnuto v Indii a Číně.

0/0
1.2.2011 18:50

Nahlas se ti směju 2

Re: A ted si predstavte

Ty si myslíš, že celý svět JE zdevastovaný automobilismem? Já se podívám z okna a vidím, že není.

0/0
1.2.2011 19:03

paja.butcher

Re: A ted si predstavte

Můj názor je, že by se moc neušetřilo. A rozhodně ne na opravách (v případě D1).

Maximálně těch 20 mld. co bude stát rekonstrukce, ale pořád je to o něco levnější než postavit dálnici novou :-)

0/0
2.2.2011 4:45

Karel Prokopic

Pokud se nepletu v trojčlence, tak je to JINAK !

Ze zprávy vyplývá, že se místo rozšiřování o 10,5 metru na každé straně bude rozšiřovat pouze o 0,75 metru, tedy asi 14 x (čtrnáckrát) méně!. A to dokonce s tím dovětkem, že "jednou" se to o ten třetí pruh stejně rozšíří.

Ale náklady se sníží pouze DVA A PŮLKRÁT .............  Já pochopitelně netvrdím, že by se tady měla uplatnit trojčlenka ve smyslu, že náklady by měly klesnout 14 x, tak hlópej néjsu.

Ale je něco shnilého v tomhle Kocourkově, ne?

Jeden z argumentů je, že by se musely nyní stavět protihlukové stěny. A to se v budoucnu nebude muset???

Problém je na D1 hlavně v některých kopcovitých částech Vysočiny a tam se často dálnice zužuje. Proč tedy se nevybraly jen ty nejpotřebnější úseky, kde je stejně vlastníkem pozemků stát ??8-o

0/0
1.2.2011 16:18

Nahlas se ti směju 2

Re: Pokud se nepletu v trojčlence, tak je to JINAK !

V článku je natolik málo informací, že z toho nelze dělat jakékoliv závěry.

0/0
1.2.2011 16:21

rqmark

Re: Pokud se nepletu v trojčlence, tak je to JINAK !

jo bude to asi tím, že při rozšíření musíte přestavět nadjezdy (nevlezou se Vám tam 2xtři pruhy) postavit nové mosty minimálně pro dva pruhy na víc, jdete do výraznějších  zářezů svahů a násypů, než připouhém rozšíření   atd atd... Na takovéto počty opravdu trojčlenka neplatí ...

0/0
1.2.2011 16:46

rqmark

Re: Pokud se nepletu v trojčlence, tak je to JINAK !

Omlouvám se, pozorněji jsem si přečetl Váš příspěvek a vidím, že nekritizujete výši 50mld ale nízkost 20mld. Ale... Neznám přímo jak se D1 bude opravovat, ale dá se předpokládat, že nepujde jen o látání děr ale o výměnu koberce i kufru. Z tohoto hlediska pak defacto oprava 4 jízních pruhů není opravou ale novostavbou. A teď pro porovnání - zjednodušeně dálnice 2+2 má šířku cca 20m, dálnice 3+3 má šířku 30m... z toho plyna že 20m když stojí 20mld, tak 30m bude stát 30mld... Rozdíl mezi 50mld a 30mld jsou pak náklady na mosty, nadjezdy, zářezy, násypy atd... což  je celkem očekávatelné ...   

0/0
1.2.2011 17:48

bo55bo

Re: Pokud se nepletu v trojčlence, tak je to JINAK !

kde pán vzal 10.5m na každé straně?? jeden pruh bývá 3.5m!!!

0/0
1.2.2011 17:20

jhk2

Re: Pokud se nepletu v trojčlence, tak je to JINAK !

pan zamenil pojem jizdni pruh a jizdni pas

0/0
2.2.2011 17:20

Azgalor

uživatel Pravda je víc než dukáty

Nevíte někdo na čem ujíždí? Vypadá to jako hodně solidní matroš. V každé diskuzi, kde se objeví slovou auto brojí proti masovému automobilismu a považuje to za zlo. Nicméně alternativu dopravy jaksi zapomněl zmínit ;-D

0/0
1.2.2011 16:11

Máslav Nahlavel

Re: uživatel Pravda je víc než dukáty

Víceméně jste si odpověděl. Alternativa k dopravě je nedopravovat se! Tedy optimalizovat svůj život tak, aby potřeba dopravy byla co nejmenší a pokud možno zvládnutelná prostředky hromadné dopravy. Věřte, že by na tom vydělali všichni ( kromě automobilové lobby). Ale jestli vám vyhovuje marnit v plechovce a kvůli plechovce v průměru třetinu života, a topit se v dluzích, kraválu, smradu a zdevastované krajině, tak prosím. Provozujte si to ale nejlépe na jiné planetě, já o to nestojím !!

0/0
1.2.2011 16:53

Nahlas se ti směju 2

Re: uživatel Pravda je víc než dukáty

Přičemž si ve své omezenosti neuvědomuješ, že pokud by se tvá myšlenka realizovala, neměl bys žádný počítač, mobil, televizi, elektrospotřebiče, žádné výrobky z kovu, téměř žádné potraviny atd. Leda že by každá vesnička měla svou kompletní ekonomiku a kompletní průmysl včetně těžařství, hutního zpracování, továren poskytující kompletní porfolio výrobků atd...

0/0
1.2.2011 16:57

Máslav Nahlavel

Re: uživatel Pravda je víc než dukáty

Já neříkám, že automobil je špatný. Říkám, že míra automobilismu už dávno překročila hranici, do které byl přínosný a všeobecně rentabilní. Ale pokud si myslíte, že se nic neděje, když dluhy narůstají raketovým tempem a přitom se všichni mohou přetrhnout ve šlapání na plyn, spěte dál. Ovšem o to horší bude vaše probuzení.

0/0
1.2.2011 17:02

Nahlas se ti směju 2

Re: uživatel Pravda je víc než dukáty

Ale prd. Jsi krystalickou ukázkou člověka-demagoga bez schopnosti myslet v širších souvislostech.

Viníkem státního dluhu ČR je to, že já vlastním 2 auta.

0/0
1.2.2011 17:04

Máslav Nahlavel

Re: uživatel Pravda je víc než dukáty

Viníkem státního dluhu je to, že lidi tvoří méně hodnot než vytvářejí. Vzhledem k tomu, že naše ekonomika je zaměřena především na automobilismus, snad máte dost rozumu na to, abyste si udělal odpovídající závěr. !!

0/0
1.2.2011 17:06

Máslav Nahlavel

Re: uživatel Pravda je víc než dukáty

OPRAVA: ...než spotřebovávají.

0/0
1.2.2011 17:07

Nahlas se ti směju 2

Re: uživatel Pravda je víc než dukáty

Ano, já mám.

0/0
1.2.2011 17:08

certik_bertik

zajímalo

by mě jestli by existovala možnost aby kvůli takové prkotině lidi neskuhrali. Tak se podívejte třeba na Ukrajinu jaké tam mají silnice a taky jezdí

0/0
1.2.2011 15:55

mojepostovnischranka

V ČR je stejně jedno, kolik bude mít dálnice pruhů,

tak jak tak všichni by jezdili v prostředních a levých pruzích tak max. 100. Je to kocourkov. Typickým příkladem ksou tříproudé úseky z OL do OV.

0/0
1.2.2011 15:50

McTuzemák

Re: V ČR je stejně jedno, kolik bude mít dálnice pruhů,

Ptej se policie, Donutit řidiče respektovat zákon je její práce a povinnost.

0/0
1.2.2011 18:06







Najdete na iDNES.cz