Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na stát míří první žaloba kvůli solární elektrárně

Společnost Mesana Real podnikatele Jana Šmejkala podá první žalobu na stát kvůli zmařené milionové investici do stavby solární elektrárny. Projekt s předpokládaným výnosem kolem 20 milionů korun ročně leží ladem. Stát totiž narychlo a nečekaně změnil podmínky a distributor odmítl elektrárnu připojit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fufy

soudy

doufám že soud bude trvat nejméně deset let, jako u mé tetky, která se soudila s podnikatelem který ji prodal nové auto. Po deseti letech vyhrála soud, ale firma už není;-D nic nedostala a už je pod drnem!

0/0
3.2.2011 6:35

Bijec modrých zlodějů II

Hele Šmejkale, tak se tam vyfoť, to by ti

nestačilo ?;-D;-D;-D

0/0
2.2.2011 22:25

mpixel

Doufám že ten soud vyhraje

a doufám, že to zaplatí všichni voliči ČSSD a Zelených. !!

0/0
2.2.2011 22:04

tmf

Re: Doufám že ten soud vyhraje

zaplatíš to i ty, pokud to stát projede a nepomůže žes volil komunisty

0/0
2.2.2011 22:48

Inkvizitor Johny

Kolik?

Otázkou je, co se bude nahrazovat. Doufám, že to bude jenom investice a né ušlý zisk. Kdyby se měl nahrazovat ušlý zisk, tak bych to asi nerozdejchal. A nejenom já. Před přijetím zákona se mělo každopádně konzultovat s ESD. To, že se tak nestalo, považuji za naprosto lajdáckou chybu, za kterou by měl dotyčný vedoucí úředník odejít z úřadu.

0/0
2.2.2011 20:26

ps3

Re: Kolik?

Zákony nepřijímají úředníci nýbrž poslanci. V tomto případě se jednalo o poslance čssd, ksčm a kdučsl, kteří se  okamžikem odhlasování  megatunelářského zákona č. 180/2005 o tzv. oze pro každého slušného a jen trochu inteligentního člověka nutně museli stát zločineckou verbeží zralou do tepláků.

0/0
2.2.2011 21:22

slimer

Re: Kolik?

Jedou v tom všichni!!. Vč. ODS a Kalouska, ten také zvedal ruku. Nikdo během let 2006-2009 nereagoval na varování ERÚ a odborníků v energetice. Moc bych se nedivil, kdyby to byl společný podnik ODS a ČSSD s TOPkou jak si zajistit dostatky do budoucna od ovčanů.;-O

0/0
2.2.2011 21:31

ps3

Re: Kolik?

za miliardové škody jsou v tomto případně (jako i v mnoha dalších) zodpovědní socani.

0/0
2.2.2011 22:31

zloděj s oranžovou šálou

Re: Kolik?

Lžeš jako pravý komunista. ODS hlasovala jednotně proti.

0/0
3.2.2011 3:00

slimer

Solární výpalné

Nechápu co řeší za problém. Stát zajistil a dal, stát zase vzal. Je to podnikání v regulovaném prostředí prostřednictvím ERÚ. Už neplatí, že je to se sovětským svazem na věčné časy. To se ještě budou divit jak se to bude muset zregulovat.

Ona totiž naše chabá ekonomika neutáhne FVE v té podobě jaká je nastavena.

Němci jsou na tom daleko lépe a letos to regulovaly na 1/3 původního stavu a všem zpětně. ;-O

0/0
2.2.2011 17:45

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: Solární výpalné

samozřejmě máte pravdu. Kdybych to měl brát doslova, tak by stát mohli žalovat všichni investoři, kteří tu kdy investovali, protože za tu dobu se x-krát změnilo to a to včetně daňového zatížení.

0/0
2.2.2011 18:00

Nenecháme se okrádat kapitalisty

něco tam nesedí

Jan Šmejkal údajně investoval do projektu 7 milionů

a v prvním odstavci je psáno, že projekt má předpokládaný

výnos 20 milionů ročně. To je přece bvlbost i při tak vysokých

cenách za solar co byly v Česku

0/0
2.2.2011 16:19

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: něco tam nesedí

aha, ten blábol už odhalil někdo dříve

0/0
2.2.2011 16:21

lolek77

Stát není ČEZ

Žaloba jde za ČEZ a.s., kde sice má stát majoritu, ale je to proboha žaloba na soukromý subjekt a.s. Důvodem není mimořádná daň, ale nepřipojení tzn. technické podmínky. Je to jako rádio Jerevan;-D

0/0
2.2.2011 14:16

Nenecháme se okrádat kapitalisty

Re: Stát není ČEZ

R^

0/0
2.2.2011 16:19

Satan 16 2

Na čem chtějí žalobu stavět

Předběžný souhlas je asi proto předběžný, že není závazný. Pokud někdo na základě tohoto formálního příslibu začne podnikat (vkládat milionové částky), tak je snad nesvéprávný. Pokud někdo nemá v ruce podepsanou obchodní smlouvu, tak nemá nic. 

0/0
2.2.2011 13:42

pandrysek

Re: Na čem chtějí žalobu stavět

Problém je ten, že u votoviltaiky to funguje tak, že nejďrív musís mět vybudovanou tu elektrárnu a teprve potom dostaneš tu smlouvu, proto to nejde udělat jak říkáš

0/0
2.2.2011 15:38

sociokulturně znevýhodněný

Nakopat zadky!

"Cítíme se podvedeni, cítíme křivdu"

A my všichni, co tento podvod století nedobrovolně zacvakáme, cítíme obrovskou radost !! Děkujeme ti, EU EURv

0/0
2.2.2011 13:29

Josef.K

Re: Nakopat zadky!

R^

0/0
2.2.2011 13:44

lolek77

Re: Nakopat zadky!

Proč EU? Děkujeme Paroubku a Ivo Šedivá z ČSSD i Ladislave Urbane z KSČM. Děkujeme poslancům za ČSSD, KSČM, KDU-ČSL a ÚS.Únie nám nenařídila přijmout tak idiotský zákon jakým 180/2005 Sb. je.;-€

0/0
2.2.2011 14:18

sociokulturně znevýhodněný

Re: Nakopat zadky!

Pro ten zákon zvedl ruku mj. i Kalousek. Ale to v tomto případě není podstatné. Podstatné je, že všechny tyhle politiky spojuje eurosocialistický postoj a to, že jsme před EU ohnuli hřbet výměnou za pár koryt pro tyto politiky. Proč sem posílat tanky, když to jde účinněji. EURv

0/0
2.2.2011 14:31

jarno3

Co je vůbec pravda?

 Redaktor by si předtím, než něco dá do tisku, měl přečíst, co napsal. Chtěl bych vidět  elektrárnu s takovým výkonem za 7 (!) milionů.  I laickým rozumem lze odvodit, že při uváděném výkonu by podnikatel měl návratnost investice za 4 měsíce! To není možné ani teoreticky. Obsahuje ten článek vůbec nějaké pravdivé údaje?

0/0
2.2.2011 13:28

sociokulturně znevýhodněný

Re: Co je vůbec pravda?

Myslím, že poměrem pravdivých informací a počtem pravopisných chyb ten článek nijak nevybočuje z průměru, na jaký jsme si tu už museli zvyknout.

0/0
2.2.2011 13:31

Graetar

Dotaz

Nebylo by vhodnější místo termínů "podnikatelé" a "investoři" používat termíny "podnikavci" a "spekulanti"?

0/0
2.2.2011 13:27

FCVěk

Re: Dotaz

Vážený pane, proč nezapojíte svou inteligenci a nepřečtete si více informormací o daném problému? Nebo máte pocit, že podnikatelský subjekt, který vloží sve vlastní prostředky ve výši min 20% investičních nákladů, banka mu dá na zbývající 80% úvěr je podvodník? Tento subjekt podniká na základě vydané licence, vede řádně účetnictví, přiznává všechny příjmy v ČR. Kde je podvod, nevbo tunel? Nikde. Je to stejné, jako by jste takto osočil člověka, který vyhrál v sázkové kanceláři na kurz který ne úplně odpovídal rozložení sil na hřišti (sázková kancelář neupravila kurz odpovídající realitě) a on vsadil. tedy ten je také podvodník? Kolik si myslíte že mají průměrnou výnosnost z FVE? Já to vím, jelikož v oboru pracuji :IRR 15%. sledujete některé ukazatele ČEZ? tam se pohybuje výnosnost vlastních prostředků na úrovni 15-20%. Koukněte na Škodu Auto, atd. to jsou všichni podvodníci?

0/0
2.2.2011 13:41

FCVěk

Re: Dotaz

omlouvám se , reakce byla namířena na kolegu dole

0/0
2.2.2011 13:43

jesterkasploutvema

Re: Dotaz

výnosnost 15% a více za NULOVOU přidanou hodnotu JEN NA ZÁKLADĚ STÁTNÍ SUBVENCE je skutečně spekulanství a nemá se skutečným podnikáním pramálo společného

ŠKODA AUTO nemá ziskovost 20%, jak píšete

0/0
2.2.2011 13:46

houba_

Re: Dotaz

to neni spekulanstvi, ale hloupost nasich zakonodarcu

nazyvejte je traba spekulanti, ale ti lide se pohybuji v rmaci platne legislativy. Taky by se mi nelibilo z dani a cenou elektriny sponzorovat zelene silenstvi EU, ale to nei problem tech, kdo provozuji slunecni elektrarny

0/0
2.2.2011 15:22

sociokulturně znevýhodněný

Re: Dotaz

Radši si začněte kolem těch vašich zlodějských zrůd stavět pořádně vysoké zdi. Čím více lidí se začne ocitat pod hranicí chudoby, tím více kamenů bude létat vzduchem. To je holý fakt.

Ano, jste podvodníci. Nic víc. Vyděláváte na něčem, co nikomu nic nepřináší a nikdo o to nestál. Je to stejné, jako bych vám s pistolí v ruce přikázal, abyste si ode mě koupil jeté trencle za částku odpovídající vaší roční výplatě. ;-€Rv

0/0
2.2.2011 14:36

Bijec modrých zlodějů II

Re: Dotaz

8-o8-o"... vede řádně účetnictví, přiznává všechny příjmy v ČR."  Opravdu jsem se pobavil;-D;-D;-D;-D8-o

0/0
2.2.2011 22:28

lolek77

Re: Dotaz

Darebáci a spekulatnti jsou pouze investoři - poslanci, kteří si ten zákon schválili. Ostatní jen využili nekonečné blbosti ČSSD a nelze jim to zazlívat.

0/0
2.2.2011 14:22

Josef.K

vyžírkové

Kdy konečně vystavíme těm vyžírkům (ne podnikatelům) učet?? Vždyť je to tunel jak prase!

0/0
2.2.2011 13:22







Najdete na iDNES.cz