Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda Auto nabídla zvýšení platů o 2,5 procenta. Odbory: je to málo

První kolo jednání o navýšení platů ve Škodě Auto skončilo podle očekávání fiaskem a bez dohody. Automobilka na něm odtajnila poprvé svou nabídku: přidat lidem 2,5 % v jejich tarifech a k tomu ještě jednorázový bonus ve výši zhruba 7 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Knedlor

test

wsdasdasd?!R^

0/0
7.4.2011 15:12

Knedlor

test
0/0
7.4.2011 13:34

Knedlor

test
0/0
7.4.2011 13:32

Knedlor

fg
0/0
7.4.2011 12:52

Leonela

Koncern 2,5 Povšík 6 dohoda 3,5- 4

A už to dávno vědí,ano jedno vyjednávání jsem zažila:-)

0/0
6.2.2011 8:38

noboty666

No a?

Skodovka ma v ramci koncernu VW nejvetsi zisky, nejvyssi produktivitu a nejmensi platy. Tak o co vam, drazi ptaci, jde?

Tech kecu, ze plat zavisi na produktivite prace jsme uz slyseli/cetli ...

0/0
4.2.2011 13:38

Hrada01

Re: No a?

Když byla krize a došlo k poklesu prodeje, tak jsem nezaznamenal, že by odbory tvrdě požadovaly snížení mzdy. Je to jen vytahování argumentů jak se to komu hodí.. Platy ve škodovce jsou nadstandardní a jediné na co hřeší je obrovská síla odborů...

0/0
4.2.2011 14:47

jmkb

Re: No a?

Vy ale pomíjete to, že vedení mělo plnou hubu krize, ale okamžitě po uzavření minulého vyjednávání, krize okamžitě skončila a automobilka žádala navýšení výroby, ale před tím vesele z důvodu krize propouštěla. Problém je v tom, že vedení si rozdělí peníze, které nedá zaměstnancům. A oni si pak z jediné odměny postaví barák za několik miliónů.

0/0
4.2.2011 18:11

wesley78

Zvyseni mzdy vs inflace

Tak pokud vezmeme v uvahu inflaci a nove zvyseni energii, tak je to podle me tak akorat, aby byl clovek na tom co mel pred rokem. Rozhodne firmy maji rezervy na pridani. Ale nejde to donekonecna. Jen je zvlastni, ze pri stejne cenne komodity v zahranici si zahranicni delnik vydela 3x tolik, nebo take 3x mene treba nez "cesky" delnik. Nemecky delnik pri vyroba auta za  500 tisic, dostane plat treba 60 tisic cisteho, Cesky delnik dostane 20 tisic cisteho a Korejsky dostane 7 tisic cisteho. 

Sklenice je vzdy zpola plna ci zpola prazdna, zalezi na uhlu pohledu. :-/

0/0
4.2.2011 13:00

Hrada01

Pro českou ekonomiku je to výhodné.... ale

jinak si spousta škodováků nevidí do pusy... Vůbec netušíte za jaké peníze pracují dělníci ve zbytku republiky. Často ještě víc tvrdě a v 99% horším pracovním prostředí... Spousta lidí by potřebovala zkusit jak to chodí jinde aby si vážili toho co mají...

0/0
4.2.2011 11:41

sunka007

Re: Pro českou ekonomiku je to výhodné.... ale

Proc zavidis? Pracovni pomer je dohoda dvou stran, kde nekdy zamestnance zastupuji odbory. Me pripadne celkem logicke ze kdyz nekdo produkuje hodnoty za miliony tak chce neco z toho pro sebe a rekne si o navyseni mzdy. A pak se bud strany najsou shodu nebo se rozejdou, s cenou pracovni sily v miste lokality to prece nemusi nikaj souviset.

0/0
6.2.2011 10:25

Ogrelord

Držím palec škodováci

Vždyť Německý dělník v auto průmyslu má pořád 3x větší mzdu.

0/0
4.2.2011 9:52

hnusil VIII. rozhazovač dukátů

Re: Držím palec škodováci

Makat v Nemecku jim nikdo nebrani.

0/0
4.2.2011 9:59

Ogrelord

Re: Držím palec škodováci

proč tu veřejně lžeš? I  malé děcko ví, ře od vstupu ČR do EU má Německo trh zavřený pro nové členy, tak tu zbytečně neblekotej...

0/0
4.2.2011 10:01

hnusil VIII. rozhazovač dukátů

Re: Držím palec škodováci

to pokud vim, neplati pro VS a automobilovy prumysl, takze?

0/0
4.2.2011 10:07

TonyPetras

Re: Držím palec škodováci

A od 1.5. zaplať pánbůh padá i zbytek.

0/0
4.2.2011 10:12

hnusil VIII. rozhazovač dukátů

Re: Držím palec škodováci

Stejne zde budou lini bolsevici jako Ogrelord dale nadavat ;-D

0/0
4.2.2011 11:20

Marty502

Re: Držím palec škodováci

A ruský dělník má v automprůmyslu 3x menší mzdu.

0/0
4.2.2011 11:58

Amanita phalloides erectus

Re: Držím palec škodováci

a africký dělník má v autoprůmyslu prakticky žádnou mzdu. ;-€

0/0
4.2.2011 12:08

YzermanS

Závistivci

Všem co tady mají plnou hubu keců bych přál aby si to na měsíc šli do škodovky zkusit makat na linku. Nikdy jsem těch 28 tisíc při výplatě neviděl ani v hrubým a to je tam člověk zavřenej skoro pořád i o sobotách. Možná by si to mohl jít vyzkoušet i pan redaktor který takový čísla pouští do světa. Mamlas. Rv

0/0
4.2.2011 9:44

pisek24

Re: Závistivci

R^

0/0
4.2.2011 10:10

Marty502

Re: Závistivci

A proč tam děláš. Založ si svoji firmu, naber zaměstnance a dávej jim 30 tisíc měsíčně ;-D

0/0
4.2.2011 11:59

kesy3

Re: Závistivci

Yzerman chtěl zjevně poukázat na skutečnost, že uvedené údaje o mzdě dělníků nejsou pravdivé,nikoliv na to,zda je mzda dostačující či nikoliv.  Vy jste to ale zjevně nepochopil:)

0/0
7.2.2011 12:11

picky

Chvíli budou dělat ramena

bossové obou stran a pak se dohodnou něco kolem 5%, což měla ŠA předem plánováno v budgetu. A odboráři budou slavní, jak "vybojovali" 2,5% navíc. Ale je jim přáno. ;-D

0/0
4.2.2011 9:36

stále jemně perlivá mattoni

Re: Chvíli budou dělat ramena

jak jsem psala dole... je to předem rozhodnuté, vždyť Povšík je v dozorčí radě, tak to musí vědět ;-D

0/0
4.2.2011 9:53

hokejový expert von Kei

Po odchodu automobilek do Číny...

...budou na práci už jen vzpomínat, vyžírkové odborářský.

0/0
4.2.2011 9:28

Ogrelord

Re: Po odchodu automobilek do Číny...

Rv keci

0/0
4.2.2011 9:53

Leinad

Re: Po odchodu automobilek do Číny...

Narozdíl od dotovaného/státního si to můžou dovolit. ;-D

0/0
4.2.2011 10:16

tuneldedek

Re: Po odchodu automobilek do Číny...

R^R^R^

0/0
4.2.2011 10:52

Fungy

Re: Po odchodu automobilek do Číny...

Vy budete asi nějaký živnostní co neumí ani do pěti počítat, že? ;-D Prej do Číny, běžte na pracák a firmu zavřete, ty ekonome :-P

0/0
4.2.2011 12:04

pjotrrrr

Až celou fabriku díky odborům zavřou

a přestěhují jinam, tak se budou divit, co já bych za 3% dal :-)

0/0
4.2.2011 9:22

doxy

Re: Až celou fabriku díky odborům zavřou

To mi vysvětlete, jak si představujete přestěhování celé fabriky, která má několik čtverečních km, kde je  mimo jiné motorárna (nikoliv montovna), hutě, lisovny svařovny, vývoj atd. a cca 25 000 zaměstnanců. To není jako přestěhování jedné haly na výrobu obrazovek do TV.

0/0
4.2.2011 9:30

tojsouveci

Re: Až celou fabriku díky odborům zavřou

Věř tomu, že to jde, i když tomu nevěříš :-)

0/0
4.2.2011 9:32

doxy

Re: Až celou fabriku díky odborům zavřou

Jsem z Ml.Boleslavi a tak vím, že vybudování zdejší továrny stálo Němce několik desítek miliard eur. A vy mi chcete tvrdit, že dají další desítky miliard do fabriky někde na Ukrajině? Mám pocit, že všichni diskutující tady si myslí, že v Ml.Boleslavi je jen montovna, ale to je velký omyl!! Již před lety chtěli Němci přestěhovat do Německa zdejší hutě (odlévají se zde bloky motorů), ale zjistli, že ať dělali co mohli, tak takovou kvalitu, jakou odváděli Češi v Německu nedosáhli. Hutě proto nechali v Ml.Boleslavi a naopak výrobu motorů částěčně z Německa přetáhli do Čech. To je jen jeden příklad. Nedovedu si předtavit, že ta ukrajinská paka by odvedli kvalitu, jako Češi.

0/0
4.2.2011 9:46

Marty502

Re: Až celou fabriku díky odborům zavřou

Podle mě je to z dlouhodobého hlediska neudržitelné. Ceny aut neustále klesají díky konkurenci. A až se za 10-15 let dostane Čína kvalitou aut na úroveň dnešních Korejců, tak se teprv nebudem stačit divit. Dnes se prodává Hyundai i20 za 199 tisíc, před rokem to bylo ještě 270 tisíc. Bývaly doby, kdy pořádná Oktávka stála 700-800 tisíc Kč, dnes se stejná sežene za polovinu. Podívejte se, kolik je dnes už na trhu aut do 200 tisíc Kč. Za 5 let bude chtít kdejaká lopata v Boleslavi 40k hrubého, to prostě Škodovka neutáhne, i kdyby se snažila sebevíc.

0/0
4.2.2011 12:07

sunka007

Re: Až celou fabriku díky odborům zavřou

Vyroba auta stoji skutecne par korun, co je drahe je jeho vyvoj ktery je treba do jeho ceny promitnout. Diky vyssi efektivite prace a automatizaci bude cena vyrobku stale nizsi, ale mzdu lidi muzou jit nahoru.

Pokud jsi starsi rocnik tak vis ze Skoda Favorit v roce stala cca 24 beznych platu a pritom to byla plecka. Dnes auto za 8 beznych platu umi daleko vice, takze zde vidis ze tvuj nazor uz dejiny poprely ;-)

0/0
6.2.2011 10:36

Ogrelord

Re: Až celou fabriku díky odborům zavřou

jde všechno, přesto by to vzhledem k mzdovým nákladům byla naprosto kontraproduktivní akce, která by se určitě nevyplatila. Takže GL a fandím jim ať jim mzdy zvednou. Německý dělník má 3x vyšší plat, přesto se v německu pořád auta vyrábějí v milionech.,..

0/0
4.2.2011 9:55

hokejový expert von Kei

Re: Až celou fabriku díky odborům zavřou

Vytvoří se filiálka a postupně se to tady zavře. Nebylo by to poprvé.

0/0
4.2.2011 9:35

doxy

Re: Až celou fabriku díky odborům zavřou

Prosím jen o jediný příklad, kdy se z jednoho státu do druhého přestěhovala celá fabrika o velikosti boleslavské škodovky. Nemám na mysli montovnu.

0/0
4.2.2011 9:49

tuneldedek

Re: Až celou fabriku díky odborům zavřou

R^R^R^

0/0
4.2.2011 10:53

usti-mnichov

zvýšení platů o 2,5 procenta. Odbory: je to málo..

...neni to diskriminace ostatnich poctive pracujicich? ;-D

0/0
4.2.2011 9:19

Leinad

Re: zvýšení platů o 2,5 procenta. Odbory: je to málo..

U soukromníka není. VW ví, co dělá... a může se stěhovat na východ, kdyby to nebylo výhodné.

Kdo ti brání jít si sednout na výrobní linku?

0/0
4.2.2011 10:22

Pikolik

Preji jim to

Ja jim to preji. Jen jim drzim palce aby to neprehnali. Ja osobne mam uz 3 roky plat stejny. To je porad, krize, kurz eura atd. Asi s tim budu muset neco udelat...

0/0
4.2.2011 9:13

tojsouveci

Re: Preji jim to

Nejlépe dát výpověď a jít tam, kde tě lépe ohodnotí, ne? Nebo si můžeš založit soukr. podnikání, přijmout zaměstnance a královsky je zaplatit, budeš-li mít z čeho.

0/0
4.2.2011 9:31

24569

*realita všedních dní*

;-€;-€;-€ Je smutné, že v ČR máme firmy, kde zaměstnancům nepřidali třeba 4 roky ani korunu na víc a ohání se neustále krizí a konkurencí, přitom drží plat na úrovni ostatních firem v okolí. K tomu si vedoucí špičky jezdí na hory, pořádají žranice a utrácejí peníze firmy až je to k pláči!

0/0
4.2.2011 8:51

LimonadovyJoe01

Re: *realita všedních dní*

Založ si firmu a vyplácej zaměstnancům "spravedlivou mzdu." Co ti brání?

0/0
4.2.2011 8:52

tojsouveci

Re: *realita všedních dní*

Tak, tak. To doporučuji všem "chytrým" zaměstnancům. Nic jim nebrání v tom, aby si založili svoji firmu a svým zaměstnancům vypláceli nadstandardní mzdy a sobě jen na chleba. Přesto to nikdo neudělal. Kdoví proč?

0/0
4.2.2011 8:54

nepetr

Re: *realita všedních dní*

nemá smysl se s ním bavit. Je to jen další z kecálků a vsadím se že sedí doma na podpoře.

0/0
4.2.2011 8:55

nepetr

Re: *realita všedních dní*

vyšší postavení, víc peněz, víc výhod! To platí co svět světem stojí;-D. Každý měl možnost se učit a poté brát víc peněz.

0/0
4.2.2011 8:54

LimonadovyJoe01

Re: *realita všedních dní*

To je tak neevropské, nesociální a nekorektní.

0/0
4.2.2011 8:55







Najdete na iDNES.cz