Diskuze

Dráhy nakupují vlaky v Česku, v cizině by ale našly výhodnější nabídky

České dráhy se chlubí, že od loňska nakoupily nové vlaky a opravily ty staré za více než deset miliard korun. Jenže ze zakázek na modernizaci souprav vyplývá, že mnohdy nakupují až moc draze. A také se ukazuje, že z investic nejvíc těží firmy spojené s dodávkami vlaků v čele se Škodou Transportation.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Stanislav Hedvik

10. 2. 2011 2:08
Z mého pohledu

pracoval jsem u ČD větší část mého života a tak si velmi dobře vzpomínám jaké to bylo, když se ČD snažila "uzdravovat" a jaké to mělo dopady na zaměstnanost. O tom zda s tím souhlasím či nikoli, je teď vedlejší.

Mě osobně je úplně jedno kdo to nahoře řídí a za kolik. Jestli má ten či onen milióny či více. Pro mne je důležité, když se má obnovovat vozový park aby práce potažmo výsledky zůstali na území ČR. Je možné že někde bychom nakoupili a přišli k hotovému levněji ale za jakou cenu? Jednak by se někdo pěkně napakoval,posléze se smluvně zavázal že servis dodaných vozů či lokomotiv by se prováděl tam či tam a záhy bychom zjistili že suma sumárum by to vše vyšlo ještě dráž. Pochopitelně o tom už by se tolik nemluvilo. Myslím, že tento způsob kapitalistického obchodu je všem znám především v oblasti zemědělství. Dovážíme maso, ovoce a zeleninu příšerné kvality bůh ví odkud ,přitom výrobky vysoké kvality našich zemědělců jsou neprodejné díky tlakům obchodních řetězců!!!

0 0
možnosti

Stanislav Hedvik

10. 2. 2011 2:20
Re: Z mého pohledu

...pokračování:

Jestli se chcete svézt švýcarskou soupravou jeďte do Švýcarska, nebo na TGV do Francie. Já jsem přesvědčen že máme a umíme dělat vozy a lokomotivy prvotřídní kvality. Nerad bych se dočkal toho aby naši strojaři byli na úřadu práce a my se chlubili cizími výrobky a bouchali se při tom do prsou. Na to já bych rozhodně pyšný nebyl. Když dokážeme vyrábět pro svět proč bychom kupovali ve světě? Buďme hrdí na to co umíme !! Jsem rád že někdo racionálně uvažuje a panu Duškovy se divím...

0 0
možnosti

kocourek25

9. 2. 2011 0:18
Diskutéři , uvědomujete si ...

 co píšete ? Pokud budou nakupovat cizí tak naši lidé přijdou o práci . To nevíte ?

Pokud ne tak si to uvědomte a používejte rozum.;-O

0 0
možnosti

tarten

9. 2. 2011 11:09
Re: Diskutéři , uvědomujete si ...

Tak vysvětlete, proč z ČR  nejsou schopni nabídnout nic přijatelného do výběrového řízení. Přesněji řečeno nejsou schopni nabídnout vůbec nic. Nevíte? Stální paternalismus totiž vede krátkodobě k podpoře prodeje a dlouhodobě k zahnívání a ztrátě konkurenceschopnosti. Určitá podpora domácího průmyslu je fajn a dělají to všechny státy, ale "nařízené" kupování domácího za draho a bez ohledu na kvalitu, to je smrt - pro kupujícího i prodávajícího.

0 0
možnosti

basniklidu

8. 2. 2011 1:12
To je presne to co kapitalista nechape ...

ze do celkovych nakladu je potreba vzdy zapocitavat i prinos pro zemi ( zamestnani ceskych pracovniku a dalsi zakazky s tim spojene) a ze vysledna cena sama o osbe v podstate nic nerika.

0 0
možnosti

Lotus I.

7. 2. 2011 15:50
Dokud ten bengál

bude v rukách státu, bude to jen černá díra na peníze, podobně jako pošta.

0 0
možnosti

tarten

7. 2. 2011 16:08
Re: Dokud ten bengál

Problém je, že víceméně v rukou státu je to leckde. Německo, Francie, Rakousko...

Kdyby byly ČD čistě privátní, byly by sice férově slabší vůdči domácím malým soukromníkům a rozhodování by bylo možná zdravější, ale byly by nepříjemně oslabené vůdči DB, ÖBB atd. A jak známo, malý český soukromník si rád vezme za záda zahraničního dopravce, jako Jančura Keolis.

Nelíbí se mi to, ale není dost dobře možné to řešit bezhlavou "privatizací" ČD. Výsledek by byl ten, že bychom tu měli zase (do určité míry) monopolního státního dopravce, jen by se jmenoval třeba Deutsche Bahn. Musí se to udělat hodně šikovně. A o šikovnosti našeho ministerstva dopravy nemám nejmenší iluze.Rv

0 0
možnosti

tarten

7. 2. 2011 15:24
Srovnání

Zajímalo by mě, jestli je v tom srovnání (které tu není) zohlednéno kromě velikosti série také úroveň koupeného servisu a garance na pojízdnost, které s cenou umí hnout o mnoho desítek procent.

0 0
možnosti

tarten

7. 2. 2011 16:09
Re: Srovnání

Aby mi bylo rozumněno: Ty desítky % mohou jít jistě na obě strany od toho, jak se objednává od Škodovkového impéria.

0 0
možnosti

pepouš

7. 2. 2011 14:17
No v cizině?

Aby to nedopadlo jako s "Pendolinem".  Že jsou Regionova hlučnější než staré motoráky? To bych neřekl a vlaky jezdím dost často. Takový  "autobus na koleje" by se hodil.  A nevyrámějí je někde? Vyvíjet je u nás samostatně, to by přišlo poněkud draho.

0 0
možnosti

CART09

7. 2. 2011 15:03
Re: No v cizině?

Samozřejmě,že vyrábějí, ale to by někteří nezískali výhodnou státní zakázku... Jo a říká se tomu "podpora českého průmyslu"...;-D

0 0
možnosti

mpixel

7. 2. 2011 11:59
kupovat české zboží a podporovat český průmysl je blbost !

1/ Když budete kupovat jen z čech konkrétní produkt, tak sice podpoříte přímo konkrétního výrobce hodně, ale naopak díky posílení koruny zhoršíte sice málo ale vysledky "všech" firem v celé ČR bez rozdílu toho co vyrábí.

2/ Když budete kupovat jen z asie, tak korunu značně oslabíte.......českým vývozcům tak jednotlivě nepomůžete, ale pomůžete tím plošně všem firmám bez rozdílu co vyrábí...jejich český produkt bude totiž v cizí měně levnější. A bude se ve světě lépe prodávat.

0 0
možnosti

mpixel

7. 2. 2011 12:00
Re: kupovat české zboží a podporovat český průmysl je blbost !

český průmysl vždy (viz tento příklad) podpoříte když si koupíte levnější nebo kvalitnější výrobek z ciziny.

0 0
možnosti

Nishmitha

7. 2. 2011 11:47
Heslo novináře je...

.. vždy kritizovat a vždy prudit. 

Kdyby nakoupili v zahraničí tak bude všehoznalý novinář psát, že nepodporují český průmysl a českého dělníka. A pokud má někdo monopol na dodávky, tak se tomu zisku není co divit a je to o obchodní zdatnosti obou stran. Konečně daně platí zde firma i dobře placený zaměsntanec.  Sociální vymoženosti, jejichž rušení bude opět sociálně cítící novinář kritizovat, když před tím kritizoval jejich výši,  se z něčeho platit musí.

0 0
možnosti

Sopko

7. 2. 2011 18:37
Re: Heslo novináře je...

tady neni problem v tom, že se koupilo z Čech, a ne z Německa. Problém je v tom, že to je možná i dražší než z toho Německa, kde jsou náklady na pracovní sílu vyšší. Kdyby se udělalo otevřené nediskriminační výběrové řízení, tak z toho mají užitek skoro všichni: cestujcící, daňoví poplatnící, dráhy. Jenomže to by zase nezbylo na úplatky pro potřebné :-(

Monopol na dodávky tu není výsledkem férového zdatného obchodu Škody, ale uplacení někoho kdo o tom rozhoduje nebo v konečné fízi "spolurozhoduje" (politické strany)

0 0
možnosti

Lukas1000

7. 2. 2011 11:15
no tak

Mily pisalci, nerikejte mi, ze nevite jak to je ... za nitky taha prece kmotr Roman...

0 0
možnosti

tarten

7. 2. 2011 16:14
Re: no tak

A vypadá to, že Romanovo impérium je nějak oslabené, tak je vlna novinových článku směřující k zakázce lokomotiv od Siemense.

0 0
možnosti

basniklidu

7. 2. 2011 11:09
To je presne to co kapitalista nechape ...

ze do celkovych nakladu je potreba vzdy zapocitavat i prinos pro zemi ( zamestnani ceskych pracovniku a dalsi zakazky s tim spojene) a ze vysledna cena sama o osbe v podstate nic nerika.

0 0
možnosti

salosek

7. 2. 2011 11:43
Re: To je presne to co kapitalista nechape ...

Kapitalista chápe jen to jak zaplatit např.dělníkovi 12-13 tis.hrubého měsíčně -  viz.ÚP Šumperk nabídka práce Pars Nova. Hlavně,že je člověk zaměstnanej............. ;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat

28. března 2024  12:31

Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...

Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově

28. března 2024  12:17

Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...

Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman

28. března 2024  11:32

Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...

Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů

28. března 2024  10:58

Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!